Күні: 11.12.2024 жыл
Тақырыбы: «Бала жанының әдемілігін
түсін!», «Көбейту кестесін жаттаудың 10-әдісі»
Семинар-практикум
Мақсаты: Отбасына
психологиялық-педагогикалық қолдауды қамтамасыз ету және ерекше
білім беруді қажет ететін мектеп жасына дейінгі балаларды дамыту
мен тәрбиелеу, денсаулығын сақтау және нығайту мәселелерінде
ата-аналардың құзіреттілігін
арттыру.
Бала тәрбиесі дамуындағы басты
рөл атқарушы - отбасы.
Сондықтан ата - ананың бала көңілін таба білуіне
ой қозғау,
өзін-өзі тануына бағыт беру, тәрбие жайлы пікір бөлісу.
ата-аналарға балаға рухани тәрбие берудегі отбасының рөлі
жайлы түсіндіру.
Отбасы жағдайында «Р» дыбысын қалай қоюға болады? Практикум көрсету.
Міндеті: ата-аналарды өздерінің балаларының жан-дүниесін
түсінуге шақыру.
Қолданылатын әдіс -
тәсілдер: түсіндіру, сұрақ - жауап, практикалық
тестілеу
Көрнекілігі: Тақырыпқа байланысты нақыл сөздер жазылған слайд ,
маркер, әдістемелік бланк, үлестірме қағаздар,
тесттер;
Тренинг
ережесі:
1. Сөзді бөлмеу
2. Бір-біріне кедергі жасамау
3. Бірігіп жұмыс жасау
4. Күлімсіреу
I. Ұйымдастыру
кезеңі:
Кіріспе сөз арнайы-педагог
Ж.Бектурганова
- Тренингке қатысушыларды суреттер арқылы
қимыл-қозғалыс арқылы амандасу. Зейінді шоғырландыруға арналған
тапсырмалар нейро жаттығу орындату,
II. Барысы:
1. Психологиялық ойын.
«Мен сенімен сұхбаттасқаныма қуаныштымын» атты
жаттығу.
Барлығы бір - бірінің қолынан ұстап шеңбер құрады. Ойынды бірінші
отырған адам бастайды. Кейінгілер осы бірінші ойыншының есімін
шеңбер бойымен жылжыта отырып, түрлендіре атау. Әркім өзін
таныстырып, өзі жайлы бір - екі ауыз сөз айтып, онан соң оң жақтағы
көршісі де солай жалғастырады. Қатысушылар түгел танысып болған
соң, топтағы көңілі қалаған екі - үшеуіне ата - аналардың есімін
ретімен атап шығу
- Өз есімдеріңізді түрлендіре естігенде қандай сезімде
болдыңыз?
Біздің есіміміз өзіміз үшін дүниедегі ең керемет әуен секілді.
Сондықтан бұдан былай үнемі бір-бірімізге қарап сөйлегенде
есімімізді еркелете, жағымды атаудан
бастайық
Практикалық бөлім!», Көбейту кестесін жаттаудың әдісі
-
0,1,10 сандарының көбейту кестесін жаттау әдістері
-
2,3,4 сандарының көбейту кестесін жаттау әдістері
-
5,6,7 сандарының көбейту кестесін жаттау әдістері
-
8,9,10 сандарының көбейту кестесінің жаттау әдістері
2. Ата - аналарға сауалнама тест тарату.
Сіз қандай ата - анасыз?
4. Шығармашылық жұмыс :Бала жаны гүлдену үшін не істеу керек?
Топқа тапсырма:
І топ. «Менің баламның жүрегі» Бұл жүрекке не керек?
ІІ топ. Өмірде сіздер үшін не маңызды?
ІІІ топ. Бала келешекте белгілі бір мамандық иесі болу үшін?
Плакатқа тапсырманы орындап, әр топ қорғайды.
«Менің балам қандай?»
ойыны
Ойынның мақсаты: ата-ана баласын қалай жақсы
көретінін көрсету.
Әр қатысушы қолының саусақтарын айналдыра
сызып, әр саусаққа баласының атындағы әріптерін жазу керек. Ары
қарай ата-ана әр саусақта жазылған әріптерден басталатын баласының
қасиеттерін айтуы керек. Саусақтың ортасына балаға ақ тілегін жазу
ұсынылады. Саусақтар ватманға
жабыстырылады.
Тренингке қатысушы
аналар....
«Менің сен сияқты керемет анаға
тілейтінім!». ..... деген ойды жалғастырулары керек. Бір-біріне деген
жақсы лебіздерін білдіреді.»
Қорытынды.
Ата -
анаға көз қуаныш,
Алдына алған еркесі,
Көңіліне көп жұбаныш.
Гүлденіп ой - өлкесі,- деп Абай атамыз ата - ананың қуанышы,
арманы тек перзент сүю, оны тәрбиелеу екен. Бала тәрбиесі
ешқандай үзіліс, демалыс дегенді білмейді. Ендеше, ата - аналар,
қолымыздағы алтынымызды жақсылап тәрбиелейік және біз оларға үлгі
болар бейне екенімізді ұмытпайық. Олай болса балаға әрдайым
жылы сөздер айтып, дұрыс тәрбие беруге сіз болып, біз болып
бірге атсалысайық.
Ата-ана мен баланың қарым-қатынасындағы қаталдық көріністерін зерттеу.
1. Бала сізді тыңдамаса, не істейсіз?
а) оған айғайлайсыз;
ә) әңгімелесесіз, көндіресіз;
б) оның ақталғанына мән бермейсіз, үндемейсіз;
в) оны ұрып тастауыңыз мүмкін;
г) желкесінен ұрасыз;
д) оның кінәсін түсіндіруге ұмтыласыз;
е) басқаша іс-әрекет жасаймын (қандай) ___________________________________________
2. Сіздің көңіл-күйіңіз болмаса, өшіңізді балаңыздан аласыз ба?
а) жиі;
ә) сирек;
б) ешқашан;
в) айту қиын;
г) басқаша (қандай) ____________________________________________________________
3. Сіздің балаға айғайлауыңызға, қорқытып-үркітуіңізге, ұрып-соғуыңызға әкелетін себептерді көрсетіңіз:
а) тәрбиелеуге ұмтылу;
ә) балаға қатысты емес ашу туғызатын жағдайдан құтылу үшін;
б) әйеліммен (күйеуіммен) ұрысып қалғаным себепті;
в) балам бір нәрсені талап етеді, сұрайды;
г) балам мені ренжіткенде;
д) ұрып-соғу үшін;
е) өзімнің көзқарасыма оны сендіру үшін;
ж) түсіндіре алмаймын;
з) басқа себептер (қандай) _______________________________________________________
4. Сіздің кейде баланы ұрып-соғып, үйден қуып, қараңғы бөлмеге қамап қойғыңыз келген сәттер бола ма?
а) иә;
ә) жоқ;
б) ешқашан;
в) айту қиын;
г) басқа (қандай) _______________________________________________________________
5. Баланың күнәсі ауыр болған жағдайда қандай жаза қолданасыз?
_____________________________________________________________________________
6. Жазып көрсетіңіз:
Жасыңыз қаншада? ____________________________________________________________
Отбасыңызда неше бала бар? ____________________________________________________
Олардың жасын көрсетіңіз? _____________________________________________________
7. Сіз бала кезіңізде ата-анаңызды тыңдамаған сәттерде, олар:
а) көндіргісі, сендіргісі келетін еді;
ә) үндемейтін;
б) желкемнен соғып қалатын;
в) ұрып-соғатын;
г) күш қолданатынын айтып қорқытатын;
д) басқаша ____________________________________________________________________
8. Үйдегі мерекелерді, қуанышты сәттерді жазып көрсетіңіз: _________________________________________________________________________
Ата-ананың аты-жөні: __________________________________________________________
Ата-аналарға арналған сауалнама: "Сіз қандай ата-анасыз?"
Нұсқау: «Қазір сіздерге 13 сұрақ оқимын, сіздер бұл сұрақтарға «келісемін», «кейде ғана келісемін» немесе «келіспеймін» деген жауаптармен жауап беріңіздер»
1. Кез келген ісіңізді тастай салып баламен айналыса аласыз ба?
2. Балалардың жасына қарамай, онымен ақылдаса аласыз ба?
3. Балаңызбен қарым-қатынас барысында жасаған қателеріңізді мойындайсыз ба?
4. Өзіңіздің қателігіңіз үшін балаңыздан кешірім сұрайсыз ба?
5. Балаңыз жасаған іс ашуландырған кезде өзіңізді ұстап, ашуды жеңе аласыз ба?
6. Балаңыздың орнына өзіңізді қоя аласыз ба?
7. Бір сәтте сізге мейірімді адам деп сенуге бола ма?
8. Өзіңіздің басыңыздан өткен балалық шағыңыздан ескерілетін жағдай айтасыз ба?
9. Балаңыздың жүрегін жарақаттайтын сөздерді, сөйлем тіркестерін атамауға тырысасыз ба?
10. Балаңызға уәде беріп, жақсы мінез-құлқын ескере отырып уәдеңізді орындайсыз ба?
11. Балаға қалаған ісін жасауға, өзін ұстауға кедергі жасамай бір күн еркіндік, бересіз бе?
12. Басқа бала сіздің балаңызға дөрекілік көрсетсе, себепсіз ренжітсе, көңіл аудармайысыз ба?
13. Балаңыздың көз жасы, дөрекі еркелеуі екенін білесіз, соған қарсы тұра аласыз ба?
Жауабы:
1. Әрқашан жасаймын, келісемін – 3 балл
2. Кейде ғана келісемін – 2 балл
3. Келіспеймін - 1 балл
Сауалнаманы бағалау өлшемдері:
0-16. Бала тәрбиесі – сіз үшін үлкен проблема. Бала тұлғасын дұрыс қалыптастыру үшін педагог немесе психолог мамандардың көмегіне сүйеніңіз.
16-30. Балаға қамқорлық жасау – бірінші кезектегі маңызды іс. Сіздің бойыңызға тәрбиешілік қабілет бар, бірақ тәжірибеде әрқашан бір қалыпты бір бағыттағы мақсатпен әрекет етесіз. Кейде қатал, кейде мүлдем жұмсақсыз. Сізге жауапкершілікпен ойлану керек.
30-39. Бала сіздің өміріңіз үшін ең құнды болғаны. Сіз балаңызды тек түсініп қана қоймай, әрі ойын тануға, сыйлы көзбен қарауға тырысасыз.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Семинар-Практикум
Семинар-Практикум
Күні: 11.12.2024 жыл
Тақырыбы: «Бала жанының әдемілігін
түсін!», «Көбейту кестесін жаттаудың 10-әдісі»
Семинар-практикум
Мақсаты: Отбасына
психологиялық-педагогикалық қолдауды қамтамасыз ету және ерекше
білім беруді қажет ететін мектеп жасына дейінгі балаларды дамыту
мен тәрбиелеу, денсаулығын сақтау және нығайту мәселелерінде
ата-аналардың құзіреттілігін
арттыру.
Бала тәрбиесі дамуындағы басты
рөл атқарушы - отбасы.
Сондықтан ата - ананың бала көңілін таба білуіне
ой қозғау,
өзін-өзі тануына бағыт беру, тәрбие жайлы пікір бөлісу.
ата-аналарға балаға рухани тәрбие берудегі отбасының рөлі
жайлы түсіндіру.
Отбасы жағдайында «Р» дыбысын қалай қоюға болады? Практикум көрсету.
Міндеті: ата-аналарды өздерінің балаларының жан-дүниесін
түсінуге шақыру.
Қолданылатын әдіс -
тәсілдер: түсіндіру, сұрақ - жауап, практикалық
тестілеу
Көрнекілігі: Тақырыпқа байланысты нақыл сөздер жазылған слайд ,
маркер, әдістемелік бланк, үлестірме қағаздар,
тесттер;
Тренинг
ережесі:
1. Сөзді бөлмеу
2. Бір-біріне кедергі жасамау
3. Бірігіп жұмыс жасау
4. Күлімсіреу
I. Ұйымдастыру
кезеңі:
Кіріспе сөз арнайы-педагог
Ж.Бектурганова
- Тренингке қатысушыларды суреттер арқылы
қимыл-қозғалыс арқылы амандасу. Зейінді шоғырландыруға арналған
тапсырмалар нейро жаттығу орындату,
II. Барысы:
1. Психологиялық ойын.
«Мен сенімен сұхбаттасқаныма қуаныштымын» атты
жаттығу.
Барлығы бір - бірінің қолынан ұстап шеңбер құрады. Ойынды бірінші
отырған адам бастайды. Кейінгілер осы бірінші ойыншының есімін
шеңбер бойымен жылжыта отырып, түрлендіре атау. Әркім өзін
таныстырып, өзі жайлы бір - екі ауыз сөз айтып, онан соң оң жақтағы
көршісі де солай жалғастырады. Қатысушылар түгел танысып болған
соң, топтағы көңілі қалаған екі - үшеуіне ата - аналардың есімін
ретімен атап шығу
- Өз есімдеріңізді түрлендіре естігенде қандай сезімде
болдыңыз?
Біздің есіміміз өзіміз үшін дүниедегі ең керемет әуен секілді.
Сондықтан бұдан былай үнемі бір-бірімізге қарап сөйлегенде
есімімізді еркелете, жағымды атаудан
бастайық
Практикалық бөлім!», Көбейту кестесін жаттаудың әдісі
-
0,1,10 сандарының көбейту кестесін жаттау әдістері
-
2,3,4 сандарының көбейту кестесін жаттау әдістері
-
5,6,7 сандарының көбейту кестесін жаттау әдістері
-
8,9,10 сандарының көбейту кестесінің жаттау әдістері
2. Ата - аналарға сауалнама тест тарату.
Сіз қандай ата - анасыз?
4. Шығармашылық жұмыс :Бала жаны гүлдену үшін не істеу керек?
Топқа тапсырма:
І топ. «Менің баламның жүрегі» Бұл жүрекке не керек?
ІІ топ. Өмірде сіздер үшін не маңызды?
ІІІ топ. Бала келешекте белгілі бір мамандық иесі болу үшін?
Плакатқа тапсырманы орындап, әр топ қорғайды.
«Менің балам қандай?»
ойыны
Ойынның мақсаты: ата-ана баласын қалай жақсы
көретінін көрсету.
Әр қатысушы қолының саусақтарын айналдыра
сызып, әр саусаққа баласының атындағы әріптерін жазу керек. Ары
қарай ата-ана әр саусақта жазылған әріптерден басталатын баласының
қасиеттерін айтуы керек. Саусақтың ортасына балаға ақ тілегін жазу
ұсынылады. Саусақтар ватманға
жабыстырылады.
Тренингке қатысушы
аналар....
«Менің сен сияқты керемет анаға
тілейтінім!». ..... деген ойды жалғастырулары керек. Бір-біріне деген
жақсы лебіздерін білдіреді.»
Қорытынды.
Ата -
анаға көз қуаныш,
Алдына алған еркесі,
Көңіліне көп жұбаныш.
Гүлденіп ой - өлкесі,- деп Абай атамыз ата - ананың қуанышы,
арманы тек перзент сүю, оны тәрбиелеу екен. Бала тәрбиесі
ешқандай үзіліс, демалыс дегенді білмейді. Ендеше, ата - аналар,
қолымыздағы алтынымызды жақсылап тәрбиелейік және біз оларға үлгі
болар бейне екенімізді ұмытпайық. Олай болса балаға әрдайым
жылы сөздер айтып, дұрыс тәрбие беруге сіз болып, біз болып
бірге атсалысайық.
Ата-ана мен баланың қарым-қатынасындағы қаталдық көріністерін зерттеу.
1. Бала сізді тыңдамаса, не істейсіз?
а) оған айғайлайсыз;
ә) әңгімелесесіз, көндіресіз;
б) оның ақталғанына мән бермейсіз, үндемейсіз;
в) оны ұрып тастауыңыз мүмкін;
г) желкесінен ұрасыз;
д) оның кінәсін түсіндіруге ұмтыласыз;
е) басқаша іс-әрекет жасаймын (қандай) ___________________________________________
2. Сіздің көңіл-күйіңіз болмаса, өшіңізді балаңыздан аласыз ба?
а) жиі;
ә) сирек;
б) ешқашан;
в) айту қиын;
г) басқаша (қандай) ____________________________________________________________
3. Сіздің балаға айғайлауыңызға, қорқытып-үркітуіңізге, ұрып-соғуыңызға әкелетін себептерді көрсетіңіз:
а) тәрбиелеуге ұмтылу;
ә) балаға қатысты емес ашу туғызатын жағдайдан құтылу үшін;
б) әйеліммен (күйеуіммен) ұрысып қалғаным себепті;
в) балам бір нәрсені талап етеді, сұрайды;
г) балам мені ренжіткенде;
д) ұрып-соғу үшін;
е) өзімнің көзқарасыма оны сендіру үшін;
ж) түсіндіре алмаймын;
з) басқа себептер (қандай) _______________________________________________________
4. Сіздің кейде баланы ұрып-соғып, үйден қуып, қараңғы бөлмеге қамап қойғыңыз келген сәттер бола ма?
а) иә;
ә) жоқ;
б) ешқашан;
в) айту қиын;
г) басқа (қандай) _______________________________________________________________
5. Баланың күнәсі ауыр болған жағдайда қандай жаза қолданасыз?
_____________________________________________________________________________
6. Жазып көрсетіңіз:
Жасыңыз қаншада? ____________________________________________________________
Отбасыңызда неше бала бар? ____________________________________________________
Олардың жасын көрсетіңіз? _____________________________________________________
7. Сіз бала кезіңізде ата-анаңызды тыңдамаған сәттерде, олар:
а) көндіргісі, сендіргісі келетін еді;
ә) үндемейтін;
б) желкемнен соғып қалатын;
в) ұрып-соғатын;
г) күш қолданатынын айтып қорқытатын;
д) басқаша ____________________________________________________________________
8. Үйдегі мерекелерді, қуанышты сәттерді жазып көрсетіңіз: _________________________________________________________________________
Ата-ананың аты-жөні: __________________________________________________________
Ата-аналарға арналған сауалнама: "Сіз қандай ата-анасыз?"
Нұсқау: «Қазір сіздерге 13 сұрақ оқимын, сіздер бұл сұрақтарға «келісемін», «кейде ғана келісемін» немесе «келіспеймін» деген жауаптармен жауап беріңіздер»
1. Кез келген ісіңізді тастай салып баламен айналыса аласыз ба?
2. Балалардың жасына қарамай, онымен ақылдаса аласыз ба?
3. Балаңызбен қарым-қатынас барысында жасаған қателеріңізді мойындайсыз ба?
4. Өзіңіздің қателігіңіз үшін балаңыздан кешірім сұрайсыз ба?
5. Балаңыз жасаған іс ашуландырған кезде өзіңізді ұстап, ашуды жеңе аласыз ба?
6. Балаңыздың орнына өзіңізді қоя аласыз ба?
7. Бір сәтте сізге мейірімді адам деп сенуге бола ма?
8. Өзіңіздің басыңыздан өткен балалық шағыңыздан ескерілетін жағдай айтасыз ба?
9. Балаңыздың жүрегін жарақаттайтын сөздерді, сөйлем тіркестерін атамауға тырысасыз ба?
10. Балаңызға уәде беріп, жақсы мінез-құлқын ескере отырып уәдеңізді орындайсыз ба?
11. Балаға қалаған ісін жасауға, өзін ұстауға кедергі жасамай бір күн еркіндік, бересіз бе?
12. Басқа бала сіздің балаңызға дөрекілік көрсетсе, себепсіз ренжітсе, көңіл аудармайысыз ба?
13. Балаңыздың көз жасы, дөрекі еркелеуі екенін білесіз, соған қарсы тұра аласыз ба?
Жауабы:
1. Әрқашан жасаймын, келісемін – 3 балл
2. Кейде ғана келісемін – 2 балл
3. Келіспеймін - 1 балл
Сауалнаманы бағалау өлшемдері:
0-16. Бала тәрбиесі – сіз үшін үлкен проблема. Бала тұлғасын дұрыс қалыптастыру үшін педагог немесе психолог мамандардың көмегіне сүйеніңіз.
16-30. Балаға қамқорлық жасау – бірінші кезектегі маңызды іс. Сіздің бойыңызға тәрбиешілік қабілет бар, бірақ тәжірибеде әрқашан бір қалыпты бір бағыттағы мақсатпен әрекет етесіз. Кейде қатал, кейде мүлдем жұмсақсыз. Сізге жауапкершілікпен ойлану керек.
30-39. Бала сіздің өміріңіз үшін ең құнды болғаны. Сіз балаңызды тек түсініп қана қоймай, әрі ойын тануға, сыйлы көзбен қарауға тырысасыз.
шағым қалдыра аласыз













