«Спорт менеджментін ақпараттық
қамтамасыз ету»
Спорт менеджментін
ақпараттық-насихаттық қамтамасыз ету.
Дене шынықтыру және спорт
саласындағы мемлекеттік және коммерциялық ұйымдар өз қызметін
ілгерілету және жарнамалау үшін өзінің нақты және әлеуетті
тұтынушыларымен әртүрлі байланыс арналарының кең ауқымын
пайдаланады. Олардың ішінде баспа және электронды БАҚ үлкен үлеске
ие. Олар адамдарға әсер ету тетіктерімен де, ақпаратты тарату
тәсілдерімен де ерекшеленеді.
Мерзімді баспа -
пайдаланушымен көрнекі байланысқа арналған ең танымал және ежелгі
байланыс құралы. Біріншіден, мерзімді басылымдар бірқатар
артықшылықтарға ие газеттер мен журналдар арқылы
ұсынылған:
1. жарияланымдар авторларына
шолу материалдарын ғана емес, сонымен қатар автордың ұстанымын
ашатын аналитикалық мақалаларды ұсынуға мүмкіндік
беру;
2. ақпаратты пайдаланушының
кез келген орнында пайдаланудың мобильді нысаны болып
табылады;
3. оқырманға оқу ретін
таңдауға және жарияланған материалдарды таңдауға мүмкіндік беру,
осылайша оның электоралдық қызығушылығын
қанағаттандыру.
Дене шынықтыру және спорт
саласында «Спорт экспресс», «Футбол», «Хоккей», «Спорттық ойындар»
газет-журналдары сияқты бірқатар басылымдар бар. Мамандандырылған
«Советский спорт», «Спортный книга», «SportAcademPress», т.б.
баспалар бар.
Мерзімді баспасөз кез келген
спорттық іс-шараларды көрсету жағынан тиімділігі төмен болғанымен,
ол балалар мен жастарды тәрбиелеуге қажетті құндылықтарды
қалыптастыра отырып, басқа мәселелерді шешеді; дене шынықтыру,
денсаулық және соған байланысты ұғымдар туралы білімді тарату
арқылы ересек оқырман аудиториясын дамыту.
Радио тұлғааралық байланысқа
ең жақын көрінетін байланыс арнасы болып табылады. Ең үлкен
артықшылығы оның спорттық іс-шараларды көрсетудегі жылдамдығы,
сонымен қатар орынға байланысты болмауын атап өтуге болады. Жарты
ғасырдан астам уақыт бойы жалғасып келе жатқан радиодан
«таңертеңгілік жаттығуларды» беру, футбол матчтары кезінде
стадиондардан хабар тарату сияқты радиода дене шынықтыруды
жарнамалау мен насихаттаудың ежелден келе жатқан дәстүрі
бар.
Радионың, әрине, кемшіліктері
де бар. Ол белгілі бір дәрежеде тыңдаушының таңдауын шектейді,
өйткені оның тек бір жақты байланысы бар. Радионың көрнекі
бейнелерді беру мүмкіндігі де жоқ. Осыған қарамастан, бұл байланыс
арнасының міндеттері спортқа қызығушылық танытатын миллиондаған
адамдарға қажетті жедел ақпаратты тыңдаушыға жеткізу болып
табылады. Радиоарналарда өткен спорттық іс-шаралардың аналитикалық
шолуларын сирек естисіз, әсіресе хабардың бір минуты өте қымбат
болатын заманда.
Теледидар - бұл оқиғаның
атмосферасын барынша толық сезінуге мүмкіндік беретін, ең алдымен,
көздің байланысын қамтамасыз ететін байланыс арнасы. Теледидар
бүгінде бұқаралық коммуникацияның ең тиімді және қуатты құралы
болып табылады. Кабельдік және спутниктік арналардың ашылуы әртүрлі
спорт түрлері бойынша спорттық жарыстарды үзіліссіз көруге
мүмкіндік береді, бұл өз алдына адамдардың спортпен айналысуға
деген қызығушылықтары мен жағымды құндылықтарын
қалыптастырады.
Соңғы уақытта, соның ішінде
орталық телеарналарда спорт туралы қызықты хабарлар шығып, спорттың
қызмет түрі ретіндегі мәселелерін ғана емес, сонымен қатар спорт
клубтарын басқару мәселелерін де ашып
көрсетеді.
Дене шынықтыру мен спортқа
қатысты жарнама туралы бөлек айтуға
болады.
Сыра, алкоголь және темекі
сияқты өнімдерді өндірушілер жарнама арқылы тұтынушы үшін өзара
бәсекелесетін қазіргі жағдайда салауатты өмір салтын жарнамалаудың
бұл бизнестің джунглиінен өтуі қиын. Осындай жағдайларда
идеологиялық, қаржыландыру және құқықтық қамтамасыз ету тұрғысынан
мемлекеттік құрылымдардың қолдауы қажет.
Интернет – соңғы онжылдықта
өзінің пайдаланушылар базасын арттырған ғаламдық компьютерлік желі.
Ұсынылатын ақпарат түрлерінің ішінен дене шынықтыру және спорт
мамандарының кәсіби қызметі үшін пайдаланылатынын, атап айтқанда
құқықтық ақпаратты, спорт ғимараттарының құрылысы туралы, тиісті
комитеттер мен ведомстволардың жұмысы туралы ақпаратты, т.б.
Келушілер тиісті интернет-форумдарда пікір алмаса алады немесе
атақты спортшылардың «фан-клубтарына» бара
алады.
Интернеттің мүмкіндіктері
орасан зор, бірақ, өкінішке орай, оларды дене шынықтыру және спорт
саласындағы ресми құрылымдар толық пайдаланбай отырғанын
мойындауымыз керек, ең болмағанда салауатты өмір салтын
насихаттайтын дұрыс қалыптасқан бағдарламалардың жоқтығынан.
.
Көрмелер келушілерге тікелей
байланыс арнасы арқылы, мақсатты ақпараттың қолжетімділігі
тұрғысынан емес, ең алдымен адамның эстетикалық қажеттіліктеріне
кешенді әсер ету арқылы әсер ететін
құбылыс.
Бұл саладағы ең танымал Мәскеу
мен Санкт-Петербургте жыл сайынғы «Спорт, спорт, спорт» көрмелері.
Көптеген жолдармен олар келушілерге спорт саласы мен спорт
индустриясы туралы түсінік береді.
Дене шынықтыруды насихаттаудың
тағы бір құралы – кескіндеме, мүсін, қолданбалы өнер көрмелері.
Сонымен, 15-21 ғасырлардағы атақты шеберлердің қоғам өмірін спорт
арқылы бейнелейтін көркем полотнолары мен әлеуметтік құбылыс
ретіндегі «ойын» өнер туындыларын тамашалауға ғана емес, сонымен
қатар тарихи тамырлар туралы мәліметтер алуға мүмкіндік береді.
спорттағы және өмірдегі белгілі бір құбылыстың.жалпы
қоғам.
Бұл саладағы ең танымал Мәскеу
мен Санкт-Петербургте жыл сайынғы «Спорт, спорт, спорт» көрмелері.
Көптеген жолдармен олар келушілерге спорт саласы мен спорт
индустриясы туралы түсінік береді.
Дене шынықтыруды насихаттаудың
тағы бір құралы – кескіндеме, мүсін, қолданбалы өнер көрмелері.
Сонымен, 15-21 ғасырлардағы атақты шеберлердің қоғам өмірін спорт
арқылы бейнелейтін көркем полотнолары мен әлеуметтік құбылыс
ретіндегі «ойын» өнер туындыларын тамашалауға ғана емес, сонымен
қатар тарихи тамырлар туралы мәліметтер алуға мүмкіндік береді.
спорттағы және өмірдегі белгілі бір құбылыстың.жалпы
қоғам.
Спортшылардың демонстрациялық
өнер көрсетулері, жарыстар мен олимпиада жұлдыздарымен кездесулер,
сондай-ақ жарнамалық науқандар, түрлі шоулар, мерекелер, спорт
мұражайлары және т.б. дене шынықтыру мен спортты жарнамалау және
насихаттау.
Бизнес тұрғысынан дене
шынықтыру мен спортты насихаттау мен жарнамалаудың барлық бағыттары
көрермендердің барынша көп бөлігінде көрерменнің қызығушылығын
тудыратындай етіп құрылады, бұл сайып келгенде белгілі бір спорттың
коммерциялық тиімділігін анықтайды белгілі бір компания,
телекомпания, радиоарна немесе
интернет-жоба.
Көрермендердің қызығушылығын
анықтау үшін оқиғаның, арнаның немесе жобаның рейтингі
пайдаланылады. Рейтингтер сауалнамалар және фокус-топ әдісі арқылы
арнайы жобаны ұйымдастырушылар немесе тәуелсіз компаниялар, мысалы,
Gallup Media арқылы анықталады. Іскерлік келіссөздер нәтижесінде
өндірушінің соңғы өнімінің бағасы
қалыптасады.
Сонымен, дене шынықтыру және
спорт саласындағы менеджменттің ақпараттық-насихаттық қамтамасыз
етілуі – бұл әр түрлі байланыс арналары арқылы өтетін және халықтың
әртүрлі топтары үшін қызығушылық тудыратын белгілі бір ақпарат
түрлерінің жиынтығы.