Материалдар / Шеңбер және дөңгелек

Шеңбер және дөңгелек

Материал туралы қысқаша түсінік
Шеңбер, дөңгелек және оның элементтері,оларды табу жолдары,айырмашылықтары туралы білімдерін дамыту, тиянақтау.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Желтоқсан 2017
6973
7 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады







ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ

Қарағанды облысы, Теміртау қаласы, Ақтау кенті№29 жалпы білім беретін орта мектебі, коммуналдық мемлекеттік мекемесі

Математика және физика пәні мұғалімі:Каленова Тамара ТурдыбаевнаТақырып: Шеңбер және дөңгелек.



































№ 43 сабақТақырыбы: • Шеңбер. ДөңгелекМақсат:
Жаңа білім: • Шеңбер, дөңгелек және олардың элементтері туралы білімдерін еске түсіреді және дөңгелек, сектор, толық бұрыш ұғымдарымен танысады.Жаңа түсінік: • Шеңбер мен дөңгелектің айырмашылығы мен ұқсастығын кең түсінеді.
Қолданым әрекеті: • Шеңбер мен дөңгелектің екеуіне де тән қасиеттерінің сырын аша отырып берілген есептерді шығарады және олардың айырмашылығын түсінеді. Шығармашылық әрекет: • Берілген есептердің шартын тұтастандырады және шеңбер мне дөңгелектің ұқсастығы мен айырмашылығы туралы қорытынды жасайды.
Тақырып жоспары:1. Шеңбер оның элементтері2. Дөңгелек, дөңгелек секторы, толық бұрышШеңбер оның элементтері. Шеңбер дегеніміз қандай геометриялық фигура? Ненің көмегімен салынады? Төменге суретін салыңдар. Яғни циркулдің ашасының бір ұшын О нүктесіне қойып, қарындаш салынған екінші ұшын О нүктесінен айналдырсақ, онда шыққан тұйық сызық шеңбер деп аталады.( 1-сурет) Мұндағы О нүктесі шеңбердің центрі деп аталады.Анықтама: Шеңбердің кез келген нүктесін центрмен қосатын кесінді шеңбердің радиусы •А деп аталады. Мысалы, ОА және ОС кесінділері • С шеңбердің радиустары.Анықтама: Шеңберде жатқан барлық нүкте центрден радиусқа тең бірдей қкшықтықта орналасқан. Берілген радиусы бойынша (мысалы, ) шеңберді салу үшін 2-суретте көрсетілгендей циркульдің ұштарын сызғышқа қойып, қажет ұзындықты өлшеп аламыз. Одан кейін ұзындықты өзгертпей шеңбер саламыз.













2 –сурет 3 -сурет Анықтама: Шеңбердің центрі арқылы өтіп, оның екі нүктесін қосатын кесінді диаметр деп аталады.( 4-сурет) M ВС, MN, RL кесінділері шеңбердің диаметрлері. KАнықтама: Шеңбердің диаметірі оның радиусынан 2 есе үлкен. В С Мысалы, шеңбердің радиусы болса, L диаметрі болады.
Дөңгелек, дөңгелек секторы 5- суретте кескінделген фигураның центірі О нүктесі болатын дөңгелек екенін сендер білесiңдер. Мысалы, қағаздан дөңгелекті қиып, алуға болады, ал шеңберді алуға болмайды.



Анықтама: Дөңгелек шеңбермен шектелген. Дөңгелектің барлық нүктелері оның центірінен дөңгелекті шектейтін шеңбердің радиусына тең немесе одан кіші аралықта орналасқан. 5-сурет



Мысалы, кітаптағы 6-суретте шеңберге және дөңгелекке тиісті нүктелерді атаңдар. ____________________________________ •N ____________________________________ А ● ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________



• D 6-суретАнықтама: Дөңгелектің бөлігі дөңгелек секторы деп аталады. Дөңгелектің екі радиусын жүргізіп, дөңгелек секторын алуға болады. Бұл жағдайда бір емес екі сектор алуға болады. 7-суретте бір сектор боялған, екінші сектор боялмаған. Әрбір секторға сәйкес келетін бұрыш бар. Біз алдыңғы сабақта жазыңқы бұрыш және одан кіші бұрыштармен таныстық. 8-суретте екі жазыңқы бұрыштан тұратын толық бұрыш көрсетілген. Анықтама: Толық бұрыш 360- қа тең болады. Е Егер дөңгелек екі секторға бөлінсе, онда бір сектордың бұрышының шамасы белгілі болса, екінші сектордың бұрышын табуға болады. Мысалы, бір сектордың бұрышы 1250 болса, онда екінші сектордың бұрышы 2350 болады. Өйткені 3600 – 1250 = 2350

F
Деңгейлік тапсырмалар:І деңгей тапсырмалары1. Радиусы 1) 3 см; 2) 1 см 5 мм болатын шеңберді салыңдар.2. Диаметрі 1) 50 мм; 2) 6 см болатын шеңберді салыңдар.3. Дөнгелек екі секторға бөлінген. Бір сектордың бұрышы 1)250; 2)900; 3)1260 болса, онда екінші сектордың бұрышы қандай болады? ІІ деңгей тапсырмалары1. Дөнгелек үш секторға бөлінген. Егер сектордың бұрыштары 1)52; және 86; 2) 900 және 660; 3)1200 және 1000 болса, онда үшінші секрордын бұрышы қандай? 2. Шеңбер салыңдар. Арасындағы бұрыш 1)1800; 2) 900; 3 )450; 4)1350 болатындай шеңберде екі радиус жүргізіңдер.ІІІ деңгей тапсырмалары1. Екеуінің бұрышы бірдей, ал үшінші бұрыш екі бұрыштың әрқайсысынан екі есе артық болатындай дөнгелек үш секторға бөліңдер. Осы секторлардың бұрышы неге тең? Қандай бұрыштар шықты? Суретін салыңдар. 2. Дөнгелек үш секторға бөлінген. Егер сектордың бұрыштары 1)52; және 86; 2) 900 және 660; 3)1200 және 1000 болса, онда үшінші секрордын бұрышы қандай?

Топтық жұмыс.Оқушылар екі топқа бөлініп төмендегі есепті шығарады.Әрбір оқушы топпен жұмыс істей отырып шеңбер мен дөңгелектің айырмашылығын мен ұқсас қасиеттері, сектор туралы білімдерін тиянақтайды және ой қорытады.I топ. Біреуінің бұрышы екіншісінің бұрышынан 8 есе артық болатындай дөңгелек екі секторға бөлінген. Әрбір сектордың бұрышын табыңдар.II топ. Бір сектордың бұрышы 500, екіншісінің бұрышы одан екі есе артық, ал үшіншісінің бұрышы екіншісінен 200 -қа кем болатындай дөңгелек 4 секторға бөлінген. Төртінші сектордың бұрышын өлшеңдер. Шыққан нәтижені есептеу арқылы тексеріңдер.Үй тапсырмасы: 1) Тақырыпты қайталап оқы. 2) Кітаптағы №217, №218. есепті шығарыңдар.

Қорытынды:_______________________

Тексерілді: _______________________







Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ