Федоровская общеобразователная средняя школа №1
Предмет: Англиский язык. 5 кл
Учитель иностранного языка Чабан Ольга Федоровна.
|
Тема урока: |
Sightseeing of Astana ( Достопримечательности Астаны) |
|||
|
Цель: |
Образовательная цель: создать условия для самостоятельного повторения лексики по теме «Достопримечательности Астаны », осмысление значения этих слов и их применение в устной и письменной речи; пополнить знания новой лексикой по теме Развивающая цель: развивать навык самостоятельной и групповой работы, умения работать с различными источниками информации, умения рассуждать, интерпретировать информацию в кластер, обучать, обобщать, сравнивать, оценивать, делать выводы. Воспитательная цель: воспитывать дружеские отношения в классе; умение работать в группах; творчески мыслить, позитивно относиться к одноклассникам. |
|||
|
Результат обучения |
Учащиеся смогут использовать изученную лексику при составлении предложений. Смогут рассказать о столице своей Родины. Применяют новые слова и выражения в устной и письменной речи |
|||
|
Ключевые идеи |
Интеграция новых подходов в обучении, Использование модуля критического мышления, диалоговое обучение, лидерство и управление |
|||
|
Тип урока: |
комбинированный |
|||
|
Формы: |
ГР, ПР, ИР, весь класс |
|||
|
Методы и приемы: |
«Мозговой штурм», «Алфавит», «Кластер», «Диалог», «Толстые и тонкие вопросы» |
|||
|
Модули: |
Возрастные особенности, Диалогическое обучение, ИКТ, Критическое мышление, Управление и лидерство, Оценивание |
|||
|
Ресурсы |
Компьютер ,Флипчарты ,Маркеры ,Картинки,учебники, презентация, раздаточный материал, картинки. |
|||
|
|
||||
|
Stages |
Time |
Teacher’s activity |
Students’ activity |
|
|
I.Org. moment Brainstorming |
5 m |
Greeting students Warming – up «Let’s draw» Would you like to draw? Using the dots on the board draw the picture. (Khan Shatyr and Baiterek) |
Greeting teacher. Speaking about the weather and season. |
|
|
II. Phonetic drill |
5 m |
Let’s remember the poem «Many wonderful things» |
Students recite the poem. Many wonderful things to hear, to see Belong to you, belong to me! The sun, the trees, the grass, the sky The yellow moon that’s passing by. The blowing winds, the birds that sing Bright autumn woods, gay flowers of spring, The cold long winter with snow so white, The running rivers, the stars of night. |
|
|
III. Speaking about Astana |
5m |
-What do you know about Astana? Try to answer TRUE or FALSE Astana is a capital of Kazakhstan. Astana was founded in 1932. Astana was founded as a fortress Akmola. The climate of Astana is warm. Winters in Astana are long and cold. |
Students listen to the statements and try to answer. True False True False True |
|
|
IV. Presentation |
10 m |
-Today we are going to learn new information about Astana. - At first let’s look up new words. Listening Reading and discussing Picking up the words (in alphabetical order) |
Sts listen to the text and then do the tasks. to grow- day by day- modern- author- architect- skyscraper- building – entertainment- |
|
|
V. Game “Magic tree ” |
5 m. |
Let’s play the game “Magic tree” 1.You have to make the statements for True or False 2. You have to make sentences for completing 3. You have to answer the questions. |
Student C Student B Student A |
|
|
VI. Conclusion |
5 m. |
Reflection Assessment Home task The lesson is over! Goodbye! |
Sts make reflection , get the mark and h/task |
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Sightseeing of Astana
Sightseeing of Astana
Федоровская общеобразователная средняя школа №1
Предмет: Англиский язык. 5 кл
Учитель иностранного языка Чабан Ольга Федоровна.
|
Тема урока: |
Sightseeing of Astana ( Достопримечательности Астаны) |
|||
|
Цель: |
Образовательная цель: создать условия для самостоятельного повторения лексики по теме «Достопримечательности Астаны », осмысление значения этих слов и их применение в устной и письменной речи; пополнить знания новой лексикой по теме Развивающая цель: развивать навык самостоятельной и групповой работы, умения работать с различными источниками информации, умения рассуждать, интерпретировать информацию в кластер, обучать, обобщать, сравнивать, оценивать, делать выводы. Воспитательная цель: воспитывать дружеские отношения в классе; умение работать в группах; творчески мыслить, позитивно относиться к одноклассникам. |
|||
|
Результат обучения |
Учащиеся смогут использовать изученную лексику при составлении предложений. Смогут рассказать о столице своей Родины. Применяют новые слова и выражения в устной и письменной речи |
|||
|
Ключевые идеи |
Интеграция новых подходов в обучении, Использование модуля критического мышления, диалоговое обучение, лидерство и управление |
|||
|
Тип урока: |
комбинированный |
|||
|
Формы: |
ГР, ПР, ИР, весь класс |
|||
|
Методы и приемы: |
«Мозговой штурм», «Алфавит», «Кластер», «Диалог», «Толстые и тонкие вопросы» |
|||
|
Модули: |
Возрастные особенности, Диалогическое обучение, ИКТ, Критическое мышление, Управление и лидерство, Оценивание |
|||
|
Ресурсы |
Компьютер ,Флипчарты ,Маркеры ,Картинки,учебники, презентация, раздаточный материал, картинки. |
|||
|
|
||||
|
Stages |
Time |
Teacher’s activity |
Students’ activity |
|
|
I.Org. moment Brainstorming |
5 m |
Greeting students Warming – up «Let’s draw» Would you like to draw? Using the dots on the board draw the picture. (Khan Shatyr and Baiterek) |
Greeting teacher. Speaking about the weather and season. |
|
|
II. Phonetic drill |
5 m |
Let’s remember the poem «Many wonderful things» |
Students recite the poem. Many wonderful things to hear, to see Belong to you, belong to me! The sun, the trees, the grass, the sky The yellow moon that’s passing by. The blowing winds, the birds that sing Bright autumn woods, gay flowers of spring, The cold long winter with snow so white, The running rivers, the stars of night. |
|
|
III. Speaking about Astana |
5m |
-What do you know about Astana? Try to answer TRUE or FALSE Astana is a capital of Kazakhstan. Astana was founded in 1932. Astana was founded as a fortress Akmola. The climate of Astana is warm. Winters in Astana are long and cold. |
Students listen to the statements and try to answer. True False True False True |
|
|
IV. Presentation |
10 m |
-Today we are going to learn new information about Astana. - At first let’s look up new words. Listening Reading and discussing Picking up the words (in alphabetical order) |
Sts listen to the text and then do the tasks. to grow- day by day- modern- author- architect- skyscraper- building – entertainment- |
|
|
V. Game “Magic tree ” |
5 m. |
Let’s play the game “Magic tree” 1.You have to make the statements for True or False 2. You have to make sentences for completing 3. You have to answer the questions. |
Student C Student B Student A |
|
|
VI. Conclusion |
5 m. |
Reflection Assessment Home task The lesson is over! Goodbye! |
Sts make reflection , get the mark and h/task |
|
шағым қалдыра аласыз













