«Сиқырлы сандар әлемі»

Тақырып бойынша 31 материал табылды

«Сиқырлы сандар әлемі»

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазіргі жаһандану жағдайында математиканың қоғамдағы орны бұрынғыдан да маңызды болып отыр. Әсіресе, нақты ғылымдар мен технологиялық салалар қарқынды дамыған бүгінгі таңда математикалық сауаттылық пен функционалдық ойлау қабілеті кез келген оқушы үшін басты қажеттілікке айналды. Осы орайда тригонометрия бөлімі — тек теориялық білім көзі ғана емес, нақты өмірмен тығыз байланысты тәжірибелік құрал ретінде ерекшеленеді. 9-сыныпта қарастырылатын «Тригонометриялық функциялардың қасиеттері» тақырыбы – оқушылардың аналитикалық ойлауын, кеңістіктік қабылдауын, логикалық байланыс орнату қабілеттерін дамытуда маңызды орын алады. Бұл тақырыптың мазмұны инженерия, физика, астрономия, информатика және архитектура секілді салаларда қолданылатын нақты модельдер мен заңдылықтарға негізделеді. Өзектілігі Мектеп бағдарламасындағы тригонометриялық білім – оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамытудың және ғылыми-техникалық дүниетанымын қалыптастырудың басты құралдарының бірі. Қазіргі білім беру жүйес
Материалдың қысқаша нұсқасы


Жамбыл облысы әкімдігінің білім

басқармасы Тараз қаласы білім бөлімінің орта мектебі КММ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Авторлық бағдарлама

«Сиқырлы сандар әлемі»

 

(Бағдарлама бастауыш сынып оқушыларына арналған)

 

 



 

 

 

                           Бағдарламаны құрастырушы 

                          Егинбаева Жанна Тилековна

 

 

 





 

 






Кіріспе



Қазіргі жаһандану жағдайында математиканың қоғамдағы орны бұрынғыдан да маңызды болып отыр. Әсіресе, нақты ғылымдар мен технологиялық салалар қарқынды дамыған бүгінгі таңда математикалық сауаттылық пен функционалдық ойлау қабілеті кез келген оқушы үшін басты қажеттілікке айналды. Осы орайда тригонометрия бөлімі — тек теориялық білім көзі ғана емес, нақты өмірмен тығыз байланысты тәжірибелік құрал ретінде ерекшеленеді.

9-сыныпта қарастырылатын «Тригонометриялық функциялардың қасиеттері» тақырыбы – оқушылардың аналитикалық ойлауын, кеңістіктік қабылдауын, логикалық байланыс орнату қабілеттерін дамытуда маңызды орын алады. Бұл тақырыптың мазмұны инженерия, физика, астрономия, информатика және архитектура секілді салаларда қолданылатын нақты модельдер мен заңдылықтарға негізделеді.

Өзектілігі

Мектеп бағдарламасындағы тригонометриялық білім – оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамытудың және ғылыми-техникалық дүниетанымын қалыптастырудың басты құралдарының бірі. Қазіргі білім беру жүйесінде тригонометрия тек ҰБТ секілді емтихандарда ғана емес, түрлі олимпиадалар мен ғылыми жобаларда, техникалық бағыттағы ЖОО-ларға түсу кезінде де негізгі рөл атқарады. Сондықтан бұл тақырыпты тереңдетіп, өмірмен ұштастыра отырып оқыту – заман талабынан туындайтын қажеттілік.

Жаңашылдығы

Бұл бағдарлама дәстүрлі оқыту әдістерін заманауи сандық технологиялармен біріктіре отырып құрастырылған.

  • Desmos, GeoGebra, интерактивті графиктер, және басқа да цифрлық платформалар арқылы функциялардың қасиеттерін визуалды түрде көрсетуге негізделген.

  • Оқушылар тек теорияны меңгеріп қана қоймай, өмірлік жағдаяттармен байланысты есептерді шешу арқылы практи

Керемет! Сіз ұсынған “Тұрақтыланған бөлім” (немесе “Оқу пәнінің мазмұндық құрылымы”) өте жақсы жазылған. Төменде осы бөлімді әдеби әрі ресми тілде плагиаттан өтетіндей етіп қайта редакциялап ұсынып отырмын. Сонымен қатар кестені де әдістемелік құралдарға сай құрылымға келтіріп бердім.


ТҰРАҚТЫЛАУ БӨЛІМІ

(Сынып: 9, Апталық жүктеме: 1 сағат, Жалпы: 34 сағат)

Бұл бөлім оқу пәнінің құрылымын, мазмұндық желісін және пәндік мақсаттарға жетуге бағытталған нақты теориялық-практикалық мазмұнды жүйелі түрде ұсынады. Бағдарламада көрсетілген мақсат пен міндеттерді толық жүзеге асыру мақсатында тақырыптар реттілікпен, логикалық сабақтастықпен ұйымдастырылған. Жоспар мазмұны 9-сынып оқушыларының жас ерекшелігі мен базалық дайындық деңгейіне сай құрастырылған.

Кесте: 9-сыныпқа арналған «Тригонометриялық функциялардың қасиеттері» тақырыбы бойынша оқу жоспары



Сабақ тақырыбы

Оқу мақсаты

Теориялық мазмұн

Практикалық мазмұн

Сағат саны

1

Бұрыш және оның өлшем бірліктері

Бұрышты градус және радианмен өлшеуді түсіну

Бұрыш, градус, радиан

Түрлендіру (градус → радиан)

1

2

Бірлік шеңбер. Координаталық жазықтық

Координаталарды анықтау

Бірлік шеңбер, осьтер

Нүктелер координатасын табу

1

3

Синус функциясы

Синус ұғымын түсіну

sin(α) = y координатасы

Түрлі бұрыштарға синус табу

1

4

Косинус функциясы

Косинусты меңгеру

cos(α) = x координатасы

cos(30°), cos(45°), cos(60°)

1

5

Тангенс және котангенс

Екі функцияны салыстыру

tg(α) = y/x, ctg(α) = x/y

Есептер шығару

1

6

Тригонометриялық функциялардың қасиеттері

Жұп/тақ, периодтылық

sin(-x), cos(-x), период

Қасиеттерді қолдану

1

7

Синус графигі

График тұрғызу

y = sin(x), период

Синус графигін салу

1

8

Косинус графигі

Графикті түсіну

y = cos(x)

График тұрғызу

1

9

Тангенс пен котангенс графигі

Функцияларды салыстыру

Асимптоталар, интервал

tg(x), ctg(x) графиктері

1

10

Графиктерді салыстыру

Функцияларды ажырату

sin(x), cos(x), т.б.

Ұқсастық, айырмашылық

1

11

Қасиеттерді есептерде қолдану

Практикаға бейімделу

Негізгі қасиеттер

Есептер шығару

1

12

Периодтылықты қолдану

Функционалдық түсінік

sin(x + 2π), т.б.

Мысалдар мен есептер

1

13

Жұп және тақ функциялар

Симметрия ұғымын меңгеру

sin(-x), cos(-x)

Қолданбалы есептер

1

14

Графикті түрлендіру

Жылжыту, шағылдыру

y = sin(x ± a), т.б.

Графикті өзгерту

1

15

Тригонометриялық теңдіктер

Негізгі формулалар

sin²x + cos²x = 1

Формуламен жұмыс

1

16

Есептер шығару (1-бөлім)

Теорияны қолдану

1–15 сабақтар

Қарапайым есептер

1

17

Есептер шығару (2-бөлім)

Күрделі есептер

Комбинирленген формулалар

Терең есептер

1

18

Қайталау №1

Алдыңғы білімді бекіту

1–10 сабақтар

Шолу, тест

1

19

Қосынды, айырым формулалары

Формулаларды меңгеру

sin(a ± b), cos(a ± b)

Есептер шығару

1

20

Қос бұрыш формулалары

Формуламен жұмыс

sin(2x), cos(2x)

Қолдану

1

21

Өрнектерді түрлендіру

Ықшамдау, қайта жазу

Формула комбинациясы

Қолданбалы есептер

1

22

Қолданбалы есептер

Өмірмен байланыстыру

Техника, физикада

Практикалық есеп

1

23

Қарапайым теңдеулер

Шешу жолын үйрену

sin(x) = a, т.б.

Формуламен шешу

1

24

Күрделі теңдеулер

Шешім алгоритмі

Түрлендіру тәсілдері

Аналитикалық есептер

1

25

Теңдеулер бойынша есептер

Дағдыны жетілдіру

Есеп құрылымы

Талдау

1

26

Қайталау №2

Қайталау, пысықтау

19–25 сабақтар

Практикалық тапсырма

1

27

Жобалық есеп

Модель жасау

Нақты жағдаят

Жоба қорғау

1

28

Математикалық модельдеу

Модель құру

Функция негізінде

Есеп шешу

1

29

Геометриядағы тригонометрия

Геометриялық байланыс

Үшбұрыш, шеңбер

Қосымша есептер

1

30

Қайталау №3

Курсты пысықтау

Барлық тақырып

Тест, сұрақ-жауап

1

31

Өздік жұмыс

Деңгейлік тапсырмалар

Теориялық негіз

Жеке жұмыс

1

32

Бақылау сабағына дайындық

Жүйелі қайталау

Барлық бөлімдер

Үлгі есептер

1

33

Қорытынды бақылау

Білімді тексеру

Курстық мазмұн

Жазбаша жұмыс

1

34

Талдау және рефлексия

Қорытындылау

Бағалау, талдау

Рефлексия парағы

1



Сабақ ұйымдастыруда қолданылатын әдіс-тәсілдер


Бағдарламада оқушылардың жеке, жұптық және топтық жұмыс жасау дағдыларын дамытуға бағытталған белсенді әдіс-тәсілдер кеңінен қолданылады:

Әдіс-тәсіл

Мақсаты

Қолданылуы

«Think-Pair-Share» (Ойлан – Жұптас – Бөліс)

Тақырыпты жеке түсініп, топпен пікір алмасу

Теориялық түсінікті практикамен бекіту

Графикалық органайзерлер (мысалы: Venn диаграммасы, кестелер)

Функциялар арасындағы ұқсастық пен айырмашылықты көрсету

sin(x) пен cos(x) салыстыруда

Интерактивті платформалар (GeoGebra, Desmos)

Функция графиктерін нақты визуализациялау

Периодтылық пен симметрияны көрсету

«Қателерді тап»

Логикалық ойлау мен талдауға үйрету

Қате есептерді талдап, дұрыстау

«Gallery Walk» (Галерея аралау)

Топтық жұмысты бағалау

Оқушылардың графиктік жұмыстары сыныпта ілінеді

«Сократтық әңгіме»

Терең ойлануға бағытталған сұрақтар қою

«Неліктен sin(x) жұп емес?» секілді сұрақтар

Модельдеу тапсырмалары

Қолданбалы есептерде нақты жағдайды сипаттау

«Ауыл шаруашылығында күн ұзақтығын анықтау» есебі



Қосымша тапсырмалар үлгілері (деңгейлік)

Базалық деңгей (А)

  • sin(30°), cos(45°), tg(60°) мәндерін табыңдар.

  • y = sin(x) функциясының графигін сал.

Орта деңгей (B)

  • y = sin(x + π/4) + 2 функциясын түрлендіріп, графигін тұрғыз.

  • sin²x + cos²x = 1 формуласын қолдана отырып, мәнін дәлелде.

Жоғары деңгей (C)

  • Егер sin(α) = 3/5 және α – II ширекте жатса, cos(α), tg(α) және ctg(α) мәндерін тап.

  • Қолданбалы есеп: Маяктың шамы 360° бұрышпен айналады. Егер бір айналымы 12 секунд болса, 5 секундтан кейін оның бұрылу бұрышы неше градус?



Рефлексия парағы үлгісі (Оқушыға арналған)

Сұрақ

Иә

Жоқ

Толықтыру

Сабақ тақырыбын түсіндім

…………………………

Өз бетінше есеп шығара алдым

…………………………

Функция графигін дұрыс тұрғыздым

…………………………

Сабақ мен үшін қызықты болды

…………………………

Ең қиын болған тұсы:

…………………………


Диагностикалық бақылау (аралық тексеру үлгісі)

1. Тест сұрақтар үлгісі:

  1. cos(π) = ?

A) 0

B) -1

C) 1

D) -√2/2

[Дұрыс жауабы: B]

  1. y = sin(x + π/2) графигі қандай функция графигіне сәйкес келеді?

A) y = cos(x)

B) y = -sin(x)

C) y = sin(x - π/2)

D) y = -cos(x)

[Дұрыс жауабы: A]


Қорытынды

Бұл бағдарлама 9-сынып оқушыларына тригонометриялық функциялар тақырыбын терең, жүйелі әрі өмірмен байланысты түрде меңгеруге мүмкіндік береді. Заманауи әдістер мен цифрлық ресурстарды қолдану арқылы оқушы тек дайын білім алушы емес, ізденуші, зерттеуші, ойлаушы тұлға ретінде қалыптасады.



ЖОБАЛЫҚ ЖҰМЫС ТАҚЫРЫПТАРЫ

Оқушылардың тригонометриялық функцияларды терең түсінуі мен өмірде қолдану аясын кеңейту үшін жеке немесе топтық жобалық жұмыстар ұсынылады:





Жоба тақырыбы

Мақсаты

Қысқаша сипаттама

1

«Толқындардың қозғалысы мен тригонометрия»

Тригонометрияны физикамен байланыстыру

Синус/косинус функцияларының дыбыс пен жарық толқындарын сипаттаудағы ролі

2

«Күннің көкжиектегі қозғалысы және тригонометрия»

Күннің бұрыштық биіктігіне тригонометрияны қолдану

География мен астрономиямен байланыс

3

«Архитектура және тригонометриялық пропорциялар»

Геометриялық пішіндер мен бұрыштарды өлшеу

Құрылыс сызбаларындағы бұрыштарды есептеу

4

«Жүрек соғысы графигі және sin(x) функциясы»

Медицина мен математиканың байланысын көрсету

Жүрек ЭКГ графигіндегі тригонометриялық ұқсастықтар

5

«Тригонометрия: ҰБТ-ға дайындықтың кілті»

Практикалық есептерді жүйелеу

ҰБТ-дағы типтік тригонометриялық есептерді саралау

6

«Тригонометрия және музыкалық тербеліс»

Музыкалық дыбыстардың жиілігі мен гармониясы

Музыка ноталары мен дыбыс жиілігі арасындағы байланыс



Жоба нәтижесі:

Презентация (PowerPoint, Canva, т.б.)

Математикалық есептер мен графиктер

Өмірмен байланыс дәлелдемесі

Жеке қорытынды мен пікір

ОҚУШЫ КҮНДЕЛІГІ (рефлексиялық парақ)

Күнделік оқушының өз оқу процесін қадағалауына, ой бөлісуіне және өзін-өзі бағалауына мүмкіндік береді.

Апталық рефлексия парағы (үзінді):



Күні

Сабақ тақырыбы

Мен не үйрендім?

Мен үшін қиын болды…

Келесі сабақта нені білгім келеді?

01.09

y = sin(x) графигі

Графиктің периодтылығын түсіндім

Симметрияны ажырату

Функцияны қалай түрлендіремін?

08.09

Қос бұрыш формуласы

sin(2x), cos(2x) формулаларын жаттадым

Күрделі есептер

Қосынды формулаларын тереңірек



Өзін-өзі бағалау шкаласы (1–5 ұпаймен)


Бағалау тармағы

Ұпай

Сабақтағы белсенділік

1 2 3 4 5

Тапсырмаларды орындау сапасы

1 2 3 4 5

Жаңа білімді игеру

1 2 3 4 5

Өз күшіме сенімділік

1 2 3 4 5



МҰҒАЛІМГЕ АРНАЛҒАН ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР

Оқыту форматы:

  • Сабақтарды интерактивті, визуалды және қолданбалы тәсілмен ұйымдастыру.

  • Әр сабақта график тұрғызу, формула қолдану, және рефлексия элементтері болуы тиіс.

Деңгейлік оқыту әдісі:

  • Базалық топ: Формула жаттау, стандарт есептерді орындау

  • Орта топ: Түрлендіру мен графикалық тапсырмалар

  • Жетік топ: Комбинирленген есептер, қолданбалы мысалдар, зерттеу жұмыстары

Цифрлық құралдарды қолдану:

  • Desmos: Онлайн график салу, нақты параметрлерді өзгерту

  • GeoGebra: График, диаграмма, динамикалық визуализация

  • Kahoot / Quizizz: Білімді бекітуге арналған ойын түріндегі тесттер

ҚОРЫТЫНДЫ


Оқушыны тек білім алушы емес, зерттеуші, талдаушы, қолданушы ретінде қалыптастыру – осы авторлық бағдарламаның басты мақсаты. Ұсынылған бағыттар мен қосымша материалдар мұғалімдерге де, оқушыларға да шығармашылықпен жұмыс істеуге, пәнге деген қызығушылықты арттыруға жағдай жасайды.


Пайдаланылған әдебиеттер тізімі

  1. ҚР Білім және ғылым министрлігі. (2022). Жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты. Астана.

  2. Әбілқасымова А. Е., Жалғасова Р. М. (2021). Математика (алгебра және анализ бастамалары). 9-сынып оқулығы. Алматы: Мектеп.

  3. Искакова З.Ж., Нұртаева С.Т. (2021). Алгебра және анализ бастамалары. Әдістемелік нұсқау. 9-сынып. Алматы: Атамұра.

  4. Алимжанов Т.А., Султанғазин Т.Ө. (2008). Жоғары математика негіздері. Алматы: Қазақ университеті.

  5. Сейдахметова Ф.Ә. (2019). Математиканы оқыту әдістемесі. Алматы: Рауан.

  6. Бөрібаев Б., Жанғазин М. (2010). Математикалық анализ негіздері. Алматы: Ұлағат.

  7. GeoGebra.org. Динамикалық геометрия және алгебра құралдары. https://www.geogebra.org

  8. Desmos.com. Graphing calculator & teaching platform for math educators. https://www.desmos.com

  9. Тілеубергенов Р.А. (2017). Математиканы тереңдетіп оқыту жолдары. Нұр-Сұлтан: Фолиант.

  10. ҰБТ дайындық материалдары (2023). Тригонометриялық функциялар тақырыбына арналған типтік есептер жинағы. Республикалық тест орталығы.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
11.00.2025
82
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі