Оқушылармен амандасу,
түгелдеу. Бүгінгі сабақ мақсатын жариялау. Күтілетін нәтижемен
таныстыру. Оқушыларға бағалау парақшаларын
тарату.
Өтілген материалдарды еске
түсіру мақсатында «Миға шабуыл» стратегиясы арқылы байланысы арқылы
шолу сұрақтары қойылады:
-
Жай бөлшек дегеніміз
не?
-
Бөлшектің алымы дегеніміз
не?
-
Бөлшектің бөлімі дегеніміз
не?
-
Жай бөлшектерді қалай
азайтамыз?
-
Жай бөлшектерді қалай
қосамыз?
-
Ең кіші ортақ бөлім дегеніміз
не?
-
Бұрыс бөлшек дегеніміз
не?
-
Дұрыс бөлшек дегеніміз
не?
Үйге берілген тапсырма
тексеріледі: мұғалім интербелсенді тақтада есептердің шығарылу
жолдары мен жауаптарын көрсетеді, ал оқушылар өз есептерін сол
жауаптармен сәйкестендіреді.
Сабақ мақсаттарын
оқушыларға хабарлау.
Пәнге тән лексика мен
терминология:
Бөлшек – дробь -
fraction
Жай бөлшек – обыкновенная
дробь – common fraction
Алымы – числитель -
numerator
Бөлімі – знаменатель –
denominator
Бұрыс бөлшек – неправильная
дробь – improper fraction
Дұрыс бөлшек – правильная
дробь - proper fraction
Бөлшектің бүтін бөлігі – целая
часть дроби - the integer part of the
fraction
Аралас сан – смешанное число -
mixed number
Ортақ бөлім – общий
знаменатель - common denominator
Қосу – сложение -
addition
Азайту – вычитание -
subtraction
Дробь больше …
– бөлшек үлкен
.... – fraction is more than
….
Дробь меньше …
– бөлшек кіші
.... – fraction is less than
….
Анықтама. Егер, жай
бөлшек түрінде жазылса, онда
бұл бөлшекті аралас сан деп атайды, мұндағы:
a
– бөлшектің бүтін
бөлігі, b
– бөлшектің
алымы, c
– бөлшектің
алымы.
Бұрыс бөлшекті аралас санға
келтіру үшін, алымындағы санды бөліміндегі
санға бөліп, бүтін бөлігін ажыратып, түрде
жазамыз.
Топпен
жұмыс. 4-ке саналу арқылы оқушылар 4
топқа бөлінеді.
«Галерея» стратегиясы бойынша,
әр топ мұғалімнің дайындап берген материалы бойынша өз постерлерін
рәсімдейді. Тақырыптары бірдей топтар қосылып, жұмыстарының
дұрыстығын талдайды. Әр топтан бір оқушы тақтаға шығып, басқа
топтарға түсіндіреді, қалған топтардан сұрақтар болса жауап
береді.
І және III
топ. Бөлімдері бірдей
бөлшектерді салыстыру.
№1.
Мысал.
Алдарыңызда жатқан
карточкаларды қолданып, салыстыруларды
орындаңыз.
№2.
Мысал.
Бөлімдері бірдей
бөлшектерді салыстыру туралы қандай ережелер қорытындылай
аласыздар?
Қайсысының алымы үлкен
болса, сол бөлшек үлкен.
ІІ
топ. Алымдары бірдей
бөлшектерді салыстыру.
№1.
Мысал. Алдарыңызда жатқан
карточкаларды қолданып, салыстыруларды
орындаңыз.
№2.
Мысал.
Алымдары бірдей
бөлшектерді салыстыру туралы қандай ережелер қорытындылай
аласыздар?
Қайсысының бөлімі үлкен
болса, сол бөлшек кіші.
Сергіту
сәті.
Барлық оқушылар орындарынан
тұрады. Слайдтарда бөлшектер көрсетіледі. Біреуі қызыл бояумен,
екіншісі – көк түспен боялған. Егер қызыл түсті бөлшек үлкен болса
– қолымызды басымыздан жоғары көтеріп қол соғамыз, егер көк түсті
болса – отырамыз.
қол
соғамыз
қол
соғамыз
отырамыз
отырамыз
отыра да алмаймын, қол
сағада алмаймын
қол
соғамыз
отырамыз
қол
соғамыз
Жұппен
жұмыс.
№1.
Салыстырыңыздар.
а)
б) в)
;
г) д)
№2.
1)
Бірінші принтер 5 минутта 41
бет шығарады, екінші принтер 3 минутта 28 бет шығарады. Қай
принтердің жұмыс өнімділігі көп?
2)
Сабақтан тыс уақытта сынып
оқушыларының -і сурет салғанды
ұнатады, -і музыка тыңдағанды ұнатады.
Сынып оқушыларының сурет салғанды ұнататыны көп пе, әлде музыка
тыңдағанды ұнататыны көп пе?
№3.Бөлшектерді өсу ретімен
жазыңыздар:
№4.
А)
бөлшегінің бөлімін
өзгертпей, одан 2, 3, 4, 6 есе кіші бөлшектерді
жазыңыз.
Б)
бөлшегінің алымын
өзгертпей, одан 2, 4, 6, 8 есе үлкен бөлшектерді
жазыңыз.
№5.
Дархан мен Бауыржан ойын
автоматтарынан атыр ойнады. Дархан 12 рет атып, нысанаға 8 рет
тигізді, ал Бауыржан 15 рет атып, нысанаға 9 рет тигізді.
Балалардың қайсысының нысананы дәлдеп ату нәтижесі жақсы
болды?
Мұғалім сабақты
қорытындылайды. Оқушылар бағалау парақшасын толтырып, мұғалімге
өткізеді.
Бағалау
парақшасы
Т.А.Ә.
|
+
|
?
|
-
|
Қайталау
|
|
|
|
Үй
жұмысы
|
|
|
|
Топпен
жұмыс
|
|
|
|
Жұппен
жұмыс
|
|
|
|
Оқушының
аты-жөні:
|
Сыныбы: 5 « »
Күні:
|
Оқу
мақсаттары:
Аралас сандардың түрін ажыратады;
№1. Аралас сандарды анықтаңыз:
|
Бөлімдері бірдей және
алымдары бірдей бөлшектерді салыстыруды
біледі
№2. Тракторшылар бригадасы бірінші күні барлық
учаскенің екінші күні жыртып шықты. Қай күні тракторшыдардың жұмыс өнімділігі
көп?
|
Бөлімдері де, алымдары
да әр түрлі бөлшектерді салыстыруды
біледі
Аралас сандарды
салыстыруды біледі.
№3. Салыстырыңыздар:
А) ,
Б)
|
Оқушылар сабақ соңында өз
ойтолғаныстарын білдіру арқылы бүгінгі тақырып бойынша «Аяқталмаған
сөйлемдер» бойынша рефлексия
жасайды:
Бүгінгі сабақта мен:
.................................................
үйрендім.
Бұған дейін мен:
...................................................... білуші
едім.
Топпен жұмыс жасау кезінде:
.....................................түсіндім.
Бүгінгі тақырып бойынша:
.............................. түсініксіз
болды.
Үй тапсырмаларын орындауға
бағыттау:
Үйге
тапсырма:
№1.Бөлшектерді
салыстырыңыздар:
№2. Ерден, Жандос және
Мәди 10м қашықтыққа жүгірді. Олар
минутта, минутта
және минутта келді. Ерден
Мәдиден жылдам жүгірді, ал Жандос Ерденнен жылдам жүгірді. Берілген
қашықтықты кім қанша уақыт жүгіріп, мәреге қандай реттілікпен
жетті?
№3. бөлшегімен алымы бірдей,
бірақ одан:
А) 2 есе
артық
Б) 3 есе кем бөлшекті
жазыңыз.
|