Материалдар / Smiles 3 Unit 7 Water , water everywhere Theme: Rain , rain
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Smiles 3 Unit 7 Water , water everywhere Theme: Rain , rain

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсаттарына сай тапсырмалары берілген сабақтың қмж-сы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Сәуір 2024
165
6 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan

Unit7:Water, water everywhere

Teacher name:


Date:


Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

Rain, rain

Learning objectives


3.2.5.1 clearly pronounce familiar words, short phrases when reading aloud;

3.3.1.1 recognize, identify and pronounce with support a limited number of familiar words in simple sentences;

Lesson objectives

- speak, read, and write words related to the water usage.

Value links

Respect each other

Be friendly

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min.








Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What season is it now?

What is the weather like today?



Lead – In:


-What do you see in the picture?

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others


Students say different words from the picture






Learners answer the questions


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!








Descriptor:

- remembers the lesson passed

Point 1


















Picture

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min












Pre-teach

Teacher will pre-teach any necessary vocabulary for their class: rain, clouds, sky, sun, water, ground, sea, river, lake.

Ex:1 P:95

Refer the pupils to the picture and ask: Where is she? Read the instruction and explain the activity. Allow the pupils some time to look at the picture on page 94 and answer the questions.

Speaking. Pair work

What can you see in this picture?

Do you like this picture?

Why/why not?(open question)

What kind of weather do you like?


Ex: 2 P: 95

Read the instruction and explain the activity. Refer the pupils to the sentences at the end of Ex2 and read them out loud. Allow the pupils some time to read the words and tick the ones they need when it’s rainy and put cross if you needn’t it.

Look at the pictures and describe them. Use vocabulary connected with new theme. Is it sunny/rainy? Where are they? What do they wear? Do they need something else?



Ex: 3 P: 95

Explain the activity. How much does it rain in a week. Make a measure.


Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupils look at the picture and answer the question.

ANSWERS

Student’s own answer


«Visual aids» method.

Refer the pupils to the pictures and ask: Do you need it when it’s rainy? They should say Yes or no.













Pupils put a tick () or a cross (x). Then say.

ANSWERS

1 boots

2 sandals x

3 shorts x

4 umbrella

5 raincoat

6 T-shirt x










Pupils craftwork. In groups make and measure.

ANSWERS

Student’s own answer



Descriptor:

- look at the picture

- answer the question

Total: 3 point

Self assessment










Descriptor:

- read the instruction

- put a tick and cross

Total: 3 point


Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.








Descriptor:

- make and measure.

Total: 3 point



Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Smiles method is used to find out was the lesson clear or not. Use the stickers.










Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!