Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Smiles 4 Unit 6 "Healthy world" Theme: "Help the planet"
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Smiles 4 Unit 6 "Healthy world" Theme: "Help the planet"
Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсаттарына сай тапсырмалары жазылған сабақтың қысқа мерзімді жоспары
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Shortterm plan:
Unit 6: Healthy
world
Teacher name:
Date:
Grade: 4
Number present:
absent:
Lesson title
Help the planet
1
Summative Assessment for the
cross curricular unit
«Healthy
world»
Learning objectives
4.3.2.1 read and understand
with some support short simple fiction and non-fiction
texts;
4.4.5.1 link with some support
sentences using basic coordinating
connectors
4.5.12.1 use adverbs of
time and frequency: sometimes, often, always, never to indicate
when and how often begin to use simple adverbs of manner e.g. well,
badly, use common –ly manner adverbs to describe actions e/g/
slowly, quickly
Lesson objectives
To explore other subject
areas (Geography); to talk about endangered animals; to make a
poster for the protection of the
rainforests
Value links
Integrity – Integrity is the quality of having
strong moral principles. So, a person with integrity will always
act with honesty and adhere to their own moral code regardless of
what others do.
Plan
Stages /
Time
Teachers
actions
Students
actions
Assessment
criteria
Resources
Beginning of the
lesson
Warming-up
3
min
Pre-learning
«Brainstorming»
method
7 min.
Organization
moment1.Greeting.
Ask about the
weather.
The teacher sets the lesson
objectives, letting students know what to anticipate from the
lesson.
Warming
up
Revise the language of the previous
lesson.
Lead –
In:
-What do you see in the
picture?
The aim:
To develop pupils speaking skills and create
friendly atmosphere
Efficiency:
By wishing each other they feel better and feel
the support of others
Students of the class are
listed.
Students' attention is drawn to the
lesson.
•
Learners
write the numbers from previous
lesson
Determines the topic and purpose of the
lesson
Students answer the
question
The teacher to assess learners for
their ability.
“Good job!
Well done!”
Formative
Assessment
Good job!
Descriptor:
-know key phrases
-
can make sentence
-
know vocabulary of previous lesson
Total: 1 point
Descriptor:
-answer the
question
Total : 1
point
Pictures
Middle of the lesson
Presentation part.
30
min
Ex:30
P:89
•
Explain the activity. Go through the sentences
and elicit/explain any unknown words. Play the CD. The pupils
listen and circle the correct words. Check their
answers.
Ex: 31 P:
89
•
Design your own Save the rainforests! poster.
Present it to the class.
Read aloud the title of the poster and have a
class discussion about why we must save the rainforests. Read the
instructions and explain the activity. Allow the pupils some time
to prepare their posters. Ask individual pupils to present their
poster to the class
Conclusion
during the lesson some tasks differentiated by
outcomes of the students and by their
abilities.
Pupils
read and circle. Then listen and
check
ANSWERS
2
cold
3
South America
4
gen
5
smaller
Pupils design your own Save the
rainforests!
Poster. Present it to the
class.
ANSWERS
Save the rainforests! Rainforests give
us oxygen and many of the world's animals live there. We must do
something to protect them
Descriptor:
- read and
circle.
- listen and circle the correct
words.
Total: 2 point
self
assessment
Descriptor:
- design your own Save the
rainforests
- present it to the class.
Total: 2 point
-Make CCQ questions Yes /
No
Students book
End
of the lesson
5
min
FEEDBACK
Learners provide feedback on what they have
learned at the lesson.
Home task: Ex:
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз