Материалдар / Smiles 4 Unit 6 "Healthy world" Theme: "Help the planet"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Smiles 4 Unit 6 "Healthy world" Theme: "Help the planet"

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсаттарына сай тапсырмалары жазылған сабақтың қысқа мерзімді жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Ақпан 2024
261
10 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan:


Unit 6: Healthy world


Teacher name:


Date:


Grade: 4

Number present:

absent:

Lesson title

Help the planet 1

Summative Assessment for the cross curricular unit

«Healthy world»

Learning objectives


4.​3.​2.​1 read and understand with some support short simple fiction and non-fiction texts;

4.4.5.1 link with some support sentences using basic coordinating connectors

4.5.12.1 use adverbs of time and frequency: sometimes, often, always, never to indicate when and how often begin to use simple adverbs of manner e.g. well, badly, use common –ly manner adverbs to describe actions e/g/ slowly, quickly

Lesson objectives

To explore other subject areas (Geography); to talk about endangered animals; to make a poster for the protection of the rainforests

Value links

Integrity – Integrity is the quality of having strong moral principles. So, a person with integrity will always act with honesty and adhere to their own moral code regardless of what others do.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min







Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment 1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Revise the language of the previous lesson.


Lead – In:

-What do you see in the picture?

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.



Learners write the numbers from previous lesson


Determines the topic and purpose of the lesson


Students answer the question


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

-know key phrases

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson

Total: 1 point


Descriptor:

-answer the question

Total : 1 point






















Pictures

















Middle of the lesson

Presentation part.

30 min














Ex:30 P:89

Explain the activity. Go through the sentences and elicit/explain any unknown words. Play the CD. The pupils listen and circle the correct words. Check their answers.





Ex: 31 P: 89

Design your own Save the rainforests! poster. Present it to the class.

Read aloud the title of the poster and have a class discussion about why we must save the rainforests. Read the instructions and explain the activity. Allow the pupils some time to prepare their posters. Ask individual pupils to present their poster to the class



Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.


Pupils read and circle. Then listen and check

ANSWERS

2 cold

3 South America

4 gen

5 smaller


Pupils design your own Save the rainforests!

Poster. Present it to the class.

ANSWERS

Save the rainforests! Rainforests give us oxygen and many of the world's animals live there. We must do something to protect them


Descriptor:

- read and circle.

- listen and circle the correct words.

Total: 2 point









self assessment


Descriptor:

- design your own Save the rainforests

- present it to the class.

Total: 2 point



-Make CCQ questions Yes / No

Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Home task: Ex:










Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!