Материалдар / Smiles 4 Unit "Healthy world" Theme : "Save our animals"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Smiles 4 Unit "Healthy world" Theme : "Save our animals"

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсаттарына сай тапсырмалары бар сабақтың қысқа мерзімді жоспары.Дискрипторлары берілген.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Ақпан 2024
240
15 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan:


Unit 6: Healthy world


Teacher name:


Date:


Grade: 4

Number present:

absent:

Lesson title

Save our animals 1

Learning objectives


4.2.3.1 give short, basic description of people and objects on a limited range of general and some curricular topics, begin to describe past experiences on an increasing range of general and some curricular topics

4.​3.​2.​1 read and understand with some support short simple fiction and non-fiction texts;

Lesson objectives

-to explore other subject areas (Geography);

-to talk about endangered animals;

-to make a poster for the protection of the rainforests

Value links

Integrity – Integrity is the quality of having strong moral principles. So, a person with integrity will always act with honesty and adhere to their own moral code regardless of what others do.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min







Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

\




Warming up

What is the weather like today?

What season is it now?

What month is it now?

What day of the week today?






Revise the language of the previous lesson.





Lead – In:

-What animal do you see in the picture?

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.



Learners write the numbers from previous lesson


Determines the topic and purpose of the lesson






Students answer the questions


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment


Good job!

Descriptor:

-know key phrases

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson

Total: 2 point

Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can: To talk about healthy food





Descriptor:

-answer the question

Total: 3 point













worksheet








Student’s book






Pictures




Middle of the lesson

Presentation part.

30 min














Ex:28 P:88

Explain the activity. The pupils look at the pictures, read the sentences and say the names of the animals. Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.


Ex: 29 P: 89

Refer the pupils to the dialogue. Play the CD. The pupils listen and follow along. Pause the CD for the pupils to repeat, chorally and/or individually. Refer the pupils to the pictures and elicit the names of the animals and what the pupils know about them. Read aloud the fact files. The pupils, in pairs, act out similar dialogues using the information in the fact files. Go around the classroom providing any necessary help. Ask some pairs to come to the front of the classroom and act out their dialogues. If you wish, write the following on the board so the pupils can refer to it while they are completing the activity






Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupils read and write

ANSWERS

1 rhino

2 gorilla

3 dolphin

4 polar bear

5 panda


Pupils listen and read. Then act out similar dialogues.

ANSWERS

A: Look at these amazing chimpanzees. Where do chimpanzees live?

B: They live in the jungle. Did you know they are in danger?

A: Really? Why?

B: Because people hunt them or sell them as pets.

A: That's a shame. We must do something to protect them!


Descriptor:

- read and write

- say the names of the animals.

Total: 2 point




Descriptor:

- listen and read.

- act out similar dialogues.

Total: 3 point




Students book

End of the lesson

5 min

Reflection

Learners provide reflection on what they have learned at the lesson.



Home task: Ex:












Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!