Материалдар / Smiles 4 Unit "Healthy world" Theme : "Save our animals"

Smiles 4 Unit "Healthy world" Theme : "Save our animals"

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсаттарына сай тапсырмалары бар сабақтың қысқа мерзімді жоспары.Дискрипторлары берілген.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan:


Unit 6: Healthy world


Teacher name:


Date:


Grade: 4

Number present:

absent:

Lesson title

Save our animals 1

Learning objectives


4.2.3.1 give short, basic description of people and objects on a limited range of general and some curricular topics, begin to describe past experiences on an increasing range of general and some curricular topics

4.​3.​2.​1 read and understand with some support short simple fiction and non-fiction texts;

Lesson objectives

-to explore other subject areas (Geography);

-to talk about endangered animals;

-to make a poster for the protection of the rainforests

Value links

Integrity – Integrity is the quality of having strong moral principles. So, a person with integrity will always act with honesty and adhere to their own moral code regardless of what others do.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min







Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

\




Warming up

What is the weather like today?

What season is it now?

What month is it now?

What day of the week today?






Revise the language of the previous lesson.





Lead – In:

-What animal do you see in the picture?

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.



Learners write the numbers from previous lesson


Determines the topic and purpose of the lesson






Students answer the questions


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment


Good job!

Descriptor:

-know key phrases

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson

Total: 2 point

Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can: To talk about healthy food





Descriptor:

-answer the question

Total: 3 point













worksheet








Student’s book






Pictures




Middle of the lesson

Presentation part.

30 min














Ex:28 P:88

Explain the activity. The pupils look at the pictures, read the sentences and say the names of the animals. Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.


Ex: 29 P: 89

Refer the pupils to the dialogue. Play the CD. The pupils listen and follow along. Pause the CD for the pupils to repeat, chorally and/or individually. Refer the pupils to the pictures and elicit the names of the animals and what the pupils know about them. Read aloud the fact files. The pupils, in pairs, act out similar dialogues using the information in the fact files. Go around the classroom providing any necessary help. Ask some pairs to come to the front of the classroom and act out their dialogues. If you wish, write the following on the board so the pupils can refer to it while they are completing the activity






Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupils read and write

ANSWERS

1 rhino

2 gorilla

3 dolphin

4 polar bear

5 panda


Pupils listen and read. Then act out similar dialogues.

ANSWERS

A: Look at these amazing chimpanzees. Where do chimpanzees live?

B: They live in the jungle. Did you know they are in danger?

A: Really? Why?

B: Because people hunt them or sell them as pets.

A: That's a shame. We must do something to protect them!


Descriptor:

- read and write

- say the names of the animals.

Total: 2 point




Descriptor:

- listen and read.

- act out similar dialogues.

Total: 3 point




Students book

End of the lesson

5 min

Reflection

Learners provide reflection on what they have learned at the lesson.



Home task: Ex:












18 Ақпан 2024
513
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі