Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Social network profile
Материал туралы қысқаша түсінік
сабақ жоспар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
18 Қаңтар 2019
516
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Long term plan module:Unit 2 Communication and TechnologyLesson:Social network profile | School: №37 G. Musirepov | ||
Teacher’sname: EsentaevaGulzhamal | |||
Class: 7 А,Ә,Б | Numberofpresent: | Absent: | |
Learning objective(s) that this lesson is contributing to: | 1.7 .R1Understand the main points in the texts on a limited range of unfamiliar general and curriculum topics. 2.7 C7. Develop and sustain a consistent argumentwhen speaking and writing. 3.7.S3. Give an opinion of discourse level on a growing range of general and curricular topics. | ||
Level of thinking skills | KnowledgeUnderstandingApplication | ||
Lesson objectives: | All learners will be able to: | ||
Most learners will be able to: | |||
Some learners will be able to: | |||
Assessment criteria | |||
Value links | Values of the national idea “MangilikYel” - economic growth based on industrialization and innovation. | ||
Cross-curriсularlink | Computer Science | ||
Previouslearning | Lesson: Social networking websites | ||
Plan | |||
Plannedtiming | Planned activities | Resources | |
Start (Beginning of the lesson) | Greeting:Teacher greets with learners;PoemGreet with a smile, bring sunshine to someone’s life and be the source of joy.learners respond to greeting and take their places.LEAD IN : I surf the net everyday.I listen to music watch videos ,look for information and play on- line games. I have an account in VKontakte and Facebook .I think VKontakte is the most popular social network. Pupils read the poem then teacher close some words . Pupils should find disappeared words. Dividing into groups: WhatsApp and Vkontakte | Interactive board | |
Middle ( of the lesson) | 1.Pre- reading task:The teacher draws a table on the board and the students fill it in. Each student tells the class what social network or networks he uses and why:(Open and close questions)1.Do you have Internet?2.What can you see ?3.What is the most popular social network in Kazakhstan?4. What social network profile do you use and why? Descriptor : choose the network profile that you use;give full answer to the question.Listen and repeat after teacherB) New words, phrases:Computer-компьютер- компьютерTeenager- подросток- жастарwebsite – веб-сайт- веб-сайтuse –использование- қолдануon-line- онлайн- желідеsocial networks- социальные сети- әлеуметтік желіdownload music/ games files- загрузить музуку или файл игры- әуенді немесе ойын файылдарын жүктеуsende- mails– отправить письма- хабарлама жіберуvisit websites- посетить веб-сайты-веб-сайыттарға кіруsurftheInternet- сидеть в интернете- интернетте отыру2 TASK. Read and title the text: Today it is difficult to imagine teenagers life without the modern social networks. Some people say that the social network is an absolute evil for a teenager , the other see in teenagers communication by means of social networks positive moments.For example , my friend Tom often uses the computer and surfs the Internet.I usually download games, but my friend downloads music. They visit VKontakteeveryday, but Mike never visits social networks.We send and get e-mails .Descriptor:1.A learner reads the text correctly.2.A learner titles the text. Task 3.Read the text again , fill in missing words .After finishing check your neighbor.Today it is difficult to imagine teenagers life without the modern ..... . Some people say that the ......... is an absolute evil for a .... ,the other see in teenagers communication by means of ... .... positive moments. For example , my friend Tom often ... the ... and goes the Internet. I usually ... games , but my friend ... music .They visit ... everyday, Mike never visits ... ... .we ...and get... ... .Descriptor: 1.fill in missing words 2 .check her/his neighborTask 4. Group work. Make up question accordingto the text and ask each other.(W 5 Qs)Descriptor: 1.A learner makes up questions.2.A learner asks questions. Task5. Work in pairs. Make up and dramatise the dialogue accordingto the theme. Descriptor:1.make up the dialogue2.dramatise | Cards Cards with photos of new words | |
End (of the lesson) | Giving hometask: retell the topic Feedback I need a lot of help. I need a little help. I understand everything | ||
Additionalinformation: | |||
Differentiation - how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment - how are you planning to check learners’ learning? | Cross – curricular links safetyhealth andcheck ICT linksValues links | |
Less able learners : -Giving students more support and direction. -Using different form of grouping in the classroom.-Using different resourses. More able learners:-Students work in small group for a few minutes to make and answer questions.-Get help from others-Allow additional space to answer question on work sheetsMost able learners:-To model their writing/thinking by making and dramatise dialogue without support. | Concept checking;Feedback on the work;Assessment sheet.(cards of laptops, mobile phones ) | Ensure proper ventilationWork with smart board not more then 10 minutes. Make short breaks. | flipchart |
Reflection Were the lesson objectives / learning objectives realistic? What did the learners learn today?What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well?Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? | Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the books on the left about your lesson. | ||
Summary evaluationWhat two things went really well (consider both teaching and learning)? 1.2. What two things would have improved the lessons (consider both teachings and learning)? 1. 2. What have learned from his lesson about this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)