2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Спорт

Материал туралы қысқаша түсінік
Спорт тақырыбында ашық сабақ және өте қызықты тапсырмалар бар БЛУМ ТОКСОНОМИЯ ҚАМТЫЛҒАН
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Ақпан 2024
71
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
1300 тг 975 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Topic: Sport

Date: April,12

Class: 4 “A”

Type: Practical

Aims:

  • Ағартушылық: Ағылшын тіліне, сөйлеуге және бір-бірімен мәдени қарым-қатынасқа тұрақты қызығушылықты дамыту және қолдау.

  • Дамытушылық: Коммуникативті дағдыларды дамыту; орфографиялық дағдыларын дамыту.

  • Тәрбиелік: «Спорт» тақырыбы бойынша оқушыларды сөздік қорына жаттықтыру.

Teaching material: Copy book, text book, dictionary, pictures, presentation, board and chalk

Planned things

Teacher’s actions

Pupil’s actions



3 MIN

ORGANISATION MOMENT:

Teacher greets children.

  • The bell has gone. Stand up, please. Good morning, children! How are you today? I am glad to see you. Sit down, please.

Children stand up and greet the teacher.





3 MIN

PHONETIC DRILL:

  • Okay guys, before starting the lesson, lets learn new proverb. Look at the board.

Sport is health

Health is wealth’

(Choral reading\Хормен оқу)

(Board work\Тақтамен жұмыс)

  • Repeat after me.

  • Good job!

Children look at the board. Read the proverb and repeat after the teacher in unison.



4 – 5 MIN

CHECK THE HOMEWORK:

  • So, lets check your homework. Merey, what was your homework?

  • Great, who wants to read?

Children answer and check their homework.






2 MIN

GIVE DIRECTION TO THE LESSON:

  • Boys and girls, I want to ask some questions. The first one is ‘Do you like play football?’

  • Great! Next question is ‘What kind of sport do you like?’

  • Nice! Its very interesting! So and the last one is ‘What do you think about topic of the lesson?’

  • Good work!

(Stage 1 of Bloom’s Taxonomy. KNOWLEDGE. Task: List, name, recall, tell etc.)

Children try to answer the following questions and guess topic of the lesson.











7 MIN

WORKING WITH A NEW MATERIAL:

Guess what it is?’

  • So, children look at the board. Now I will show you different pictures. Your task is to guess what kind of sport is it.

  • Tell me please, have you known all types of sport?

Pictures to be shown on the board:

(Stage 2 of Bloom’s Taxonomy. COMPEHENSION. Task: Describe, express, recognize, explain etc.)

Pupil’s look at the board. They guess the sports that will be shown on the interactive board. And after answer the question and express their opinion.

















17 MIN

REINFORCE THE LESSON:

  • Guys, lets do some exercises. Open Activity book at page 13. Look at the ex. 6

  • In this exercise you should read the text, choose and complete the words.

  • I give you 5-6 minutes for this exercise.

  • Okay, let’s check our exercise. Any volunteers?



  • Good work guys!

(Reading\Оқу)

(Writing\Жазу)

(Stage 3 of Bloom’s Taxonomy. APPLICATION. Task: Apply, illustration, use, sketch, complete etc.)


LET’S SING

  • Guys, let’s sing a song! Now I am going to play a song. Your task is to sing and write new words that fit the topic of our lesson!

  • Nice! You guys sing very well!

(Listening\Тыңдау)

(Stage 4 of Bloom’s Taxonomy. ANALYSIS. Task: Distinguish, analyze, contrast etc.)


GROUP WORK

  • Now we're going to divide into three groups. The first row is the first group and so we have three groups.

  • Now I'm going to give you an exercise. You are given different kinds of sports. Your task is to assign the words to the columns. There are three columns. The first one is individual sports. The second is paired sports. The third is team sports. The task is done on a piece of paper. You have 5-6 minutes for the task. Good luck!

(Stage 5-6 of Bloom’s Taxonomy. SYNTESIS AND EVALUATION. Task: Argue, combine, plan, prepare, create, choose etc.)

Pupil’s open text book at page 13. And do exercise 6. Them should read and choose right words. After completing the exercise, they check it with the teacher.












Children listen and sing a song. After write new words in their copybook.




Children divided into 3 groups. And do exercise. They should write word in right columns. And explain their answers.



1-2 MIN

REFLECTION:

  • What was interesting?

  • What can you add?

  • Have you got any questions?

Pupil’s answer the following questions and express their opinion.



4 MIN

GIVE HOMEWORK:

  • Now please, open your diaries and write down your homework. EX. 5 at page 15 Activity book.

Children open their diaries and write down their homework.

Children, thank you for your work! The lesson is over, GOOD BYE!



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!