Оқу бағдарламасына сәйкес
оқыту мақсаттары
|
6.1.3.1. әдеби
туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан
сипаттау;
6.2.4.1 әдеби көркемдегіш
құралдарды пайдаланып шығармадағы табиғат көрінісін, оқиға орнын,
кейіпкер бейнесін сипаттап
жазу.
|
Сабақтыңмақсаты
|
Барлық
оқушылар: өлеңдегі кейіпкерлер бейнесін
анықтау;
Көпшілігі: Кейіпкердің образға қызмет
етіп тұрған маңызды әрекеттерін
талдайды;
Кейбір
оқушылар: Жинақталған ақпараттар
негізінде кейіпкерге қатысты өз пікірін білдіру, өз көзқарасын
дәлелдеуде үзінділерді орынды қолдану, кейіпкерлер жүйесінің
заманауи жаңашылдығын өзара салыстырып баға
беру.
|
Сабақтыңбасы
|
І. Ұйымдастыру
кезеңі. Оқушылар назарын сабаққа
аудару.
Жағымды психологиялық
ахуал. Рөлдегі оқушылар
әдісі бойынша топқа
бөледі.
«Доп лақтыру»
сұрақ-жауап жүргізу әдісі бойынша оқушылар үлкен шеңберге тұрады.
Ойынды мұғалім бастайды.
«Мен қалай жақсы адам болуды білемін.
Жақсы адам болу үшін көп оқу керек»
деп допты қарсы жақтағы оқушыға лақтырады.
Оқушылар доп лақтыру арқылы бір-бірі-
не сұрақ қойып,
кезекпен айналым жасап шығады.
Сыныптың барлық мүшелерін қамтиды,
барлық оқушылар сұрақтарға жауап беруге ұмты-
лады.
Қызығушылықты
ояту.
«Т» кестесі арқылы
«Шығамын тірі болсам адам
болып» өлеңіндегі жақсы және
жаман іс-әрекеттерді
салыстырыңдар.
Жақсы
іс-әрекеттер
|
Жаман
іс-әрекеттер
|
|
|
1. «Шығамын тірі болсам, адам
болып» өлеңінің басты идеясы
неде?
2. Ақын өлең і
қандай сезімдерге толы? (оқушылар жауабы
тыңдалады).
Сабақтың тақырыбы мен
мақсаты
айқындалады.
|
Оқушылар назарын сабаққа
аудару. Оқушылар
«Т» кестесі арқылы
«Шығамын тірі болсам адам
болып» өлеңіндегі жақсы және жаман
іс-әрекеттерді
салыстырыңдар.
Тақырыпқа байланысты
сұрақтарға жауап береді.
|
ҚБ «Нысана»
Оқушы
лар стикер жапсыру арқылы
бағалайды.
|
6-сынып «Қазақ әдебиеті»
оқулығы
|
Сабақтың
ортасы
|
Мағынаны
тану.
Көркем әдебиеттегі
жинақталған адам образы – типтік бейне деп аталады. Көркем
шығармада адам өмірі, басқа адамдармен өзара қарым-қатынасы,
наным-сенімдері, ойы мен сезімдері мінез-құлықтары жиналса
суреттеледі. Жазушы өз шығармасында бір адамның ғана сипатын
көрсетіп қоймай, сол адамның өмір сүрген ортасына, оны қоршаған
адамдарға тән сипаттармен толықтырып,
жинақтайды.
1-тапсырма. С. Торайғыровтың «Шығамын тірі
болсам адам болып» өлеңінде қандай мінез-құлықты суреттеген? Ақын
осындай мінез-құлықты суреттеу арқылы сол қоғамдағы адамның
бейнесін жинақтап, суреттей алған ба? Ойларыңды шығармадан мысал
келтіру арқылы дәлелдеңдер.
Дескриптор:
-
Өлеңдегі ақын
суреттеген мінез-құлықтарды
анықтайды;
-
Типтік бейнелерді
анықтайды;
-
Мінезін сипаттайтын
іс-әрекеттерін анықтайды;
-
Ойларын
дәлелдейді.
ҚБ
2-тапсырма. Өлең
мазмұны бойынша «Үш қадам» кестесін
толтырыңдар.
1-қадам
Өлеңде көтерілген
мәселелерді анықтаңдар
|
2-қадам
Ақынның алдына қойған
мақсаты не?
|
3-қадам
Қазіргі өмірде бұл
мәселелер өзекті ме?
Неліктен?
|
|
|
|
Дескриптор:
-
Өлеңдегі көтерілген
мәселелерді анықтайды;
-
Ақынның алдына
қойған мақсатын түсіндіреді
;
-
көтерілген
мәселелерді бүгінгі күнмен
байланыстырады;
-
Ойларын
дәлелдейді.
ҚБ
Бекіту. Өлең мазмұны бойынша қорытынды
шығарыңдар.
|
Оқушылар типтік
бейне туралы мәлімет алады.
Өлеңдегі ақын
суреттеген мінез-құлықтарды
анықтайды;
Типтік бейнелерді
анықтайды;
Мінезін сипаттайтын
іс-әрекеттерін анықтайды;
Ойларын
дәлелдейді.
Өлеңдегі көтерілген
мәселелерді анықтайды;
Ақынның алдына
қойған мақсатын түсіндіреді
;
Көтерілген
мәселелерді бүгінгі күнмен
байланыстырады;
Сұраққа жауап беріп, тақырыпты
қорытындылайды
|
ҚБ «Нысана»
Оқушы
лар стикер жапсыру арқылы
бағалай
ды.
ҚБ «Нысана»
Оқушы
лар стикер жапсыру арқылы
бағалай
ды.
|
6-сынып «Қазақ
әдебиеті» оқулығы
С.Торайғыров
"Шығамын тірі болсам адам болып"
өлеңі
|