Сабақтың
басы
Сабақтың
ортасы
|
І. Ұйымдастыру
кезеңі. Оқушылар түгенделіп, сабаққа
назары аударылады.
І. Қызығушылығын
ояту.
«Сөздер
сөйлейді» әдісімен Абай өмір жолын
оқулықтан оқып, тірек сөздермен жұмыс
жүргізеді.
Тірек
сөздер:
1893
Он үш
жас
Шоқпыт (шын аты
Әбубәкір)
Павлодар облысының Баянауыл
ауданы
Тортай, Мұхан,
Әбдірахман
Нұрғали
Бекбауов
Сұлтанмахмұттың білім
алуы
27
жас
Сабақтың
тақырыбы, мақсаты мен бағалау критерийлері
таныстырылады.
ІІ.
Мағынаны тану.
Сұлтанмахмұт
Торайғыров өмірдегі басты мақсат–өнер-білімге үйрену,
халыққа пайдалы болу деген өршіл ойын «Шығамын тірі
болсам, адамболып» өлеңінде тереңдете түседі. Қане, оқып
көрейік!
«Тізбектен не түсіп
қалған?» әдісімен С. Торайғыров өлеңі беріледі, соны оқушылар
ұйқасын тауып мәнерлеп оқып шығады Өлеңнің мазмұнын түсіне отырып
тақырыпқа болжам
жасайды.
Шығамын тірі
болсам, ... ...,
Жүрмеймін бұл
жиһанда ... ....
Жатқаным көрде тыныш жақсы емес
пе,
Жүргенше өмір
сүріп, надан болып.
(Оқушылар өлеңнің толық
мазмұнымен танысады).
Сөзмаржан
Жиһан –әлем,
дүниежүзі
Асылық –астамшылық,
күпірлік
Серт
ету –уәде
беру
1-тапсырма.Түсіну картасын
жасау.
Өлең несімен
ерешеленеді?
|
Өлең шумақтық өрнегі қазақ
поэзиясына әсері қандай болды?
|
Өлеңдегі көтерілген мәселенің
ұлттық мүддеге қатысы қандай?
|
Дескриптор:
-
Өлеңнің ерекшелігін
түсіндіреді;
-
Өлеңнің қазақ поэзиясына
әсері;
-
Өлеңдегі көтерілген мәселенің ұлттық мүддеге
байланысын анықтайды;
-
Ойын
дәлелдейді.
ҚБ
Әдебиет
теориясы
2-тапсырма.Өлең мақмұны бойынша сұрақтарға жауап
беріңдер.
1. «Шығамын тірі
болсам, адам болып» өлеңін де ақын қандай мақсат
қояды?
2. «Надан» деген
сөзді қалай түсінесіңдер?
3.
«Шығамын тірі болсам, адам
болып» өлеңінде ақын неліктен надан болғысы
келмейді?
4. Ақынның алдына
қойған мақсатын өлең мәтініне сүйеніп жазып
шығыңдар: «Тірі болсам адам болып
шығамын», ...
Дескриптор:
ҚБ
Бекіту. 1. Адам
болып шығу дегенді қалай түсінесіңдер? Сұлтанмахмұт өмірінің
кезеңдері туралы не білдіңдер? Ақынның «адам болып шығу» туралы ойы
жүзеге асты деп ойлайсыңдар ма?
2. Сұлтанмахмұт Торайғыров өз
заманында «шығамын тірі болсам, адам болып» деген серт бергенін
білеміз. Ақын берген сертін орындады ма? Қазіргі заманда сендер
үшін өзекті тақырып туралы ой бөлісіңдер.
3. Ақынның ойы мен арманын
қалай толықтырар едіңдер?
|
Оқушылар түгенделіп, сабаққа назары
аударылады.
Оқушылар «Сөздер сөйлейді» әдісімен Абай өмір
жолын еске түсіру мақсатында тірек сөздермен жұмыс
жүргізеді
Сабақтың тақырыбы, мақсаты мен бағалау
критерийлері
таныстырылады.
«Тізбектен не түсіп қалған?» әдісімен С.
Торайғыров өлеңі беріледі, соны оқушылар ұйқасын тауып мәнерлеп
оқып шығады Өлеңнің мазмұнын түсіне отырып тақырыпқа болжам
жасайды.
Жаңа сөздермен
танысады.
Түсіну картасын
жасау.
Өлеңнің ерекшелігін
түсіндіреді;
Өлеңнің қазақ поэзиясына
әсері;
Өлеңдегі көтерілген мәселенің ұлттық мүддеге
байланысын анықтайды;
Ойын
дәлелдейді.
Оқушылар әдебиет теориясы бойынша білім
алады.
Өлең мақмұны бойынша сұрақтарға жауап
береді;
Мазмұнын ашып
түсіндіреді;
Ойын
дәлелдейді.
Сабақ соңында тақырыпқа байланысты бағалау
сұрақтарына жауап береді, оқушылар шығармадағы автор бейнесіне өз
бағасын береді.
|
Қалыптастырушы
бағалау
ҚБ
ҚБ
ҚБ
ҚБ
|
6-сынып «Қазақ
әдебиеті» оқулығы
С. Торайғыров өмірі
мен шығармашылығы
С.Торайғыров
"Шығамын тірі болсам адам болып"
өлеңі
С.Торайғыров-"Шығамын тірі болсам адам болып"
өлеңі
|