Сабақтың
басында:
1.«Мен саған
тілеймін...» әдісі жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру
мақсатында бір-біріне жақсы тілек айтады. Мысалы, сен өте
әдептісің! ...
2.
Бағалау парақшасымен таныстыру
3.
Сандар бойынша топтарға бөлу
1,2
3. Үй
тапсырмасын сұрау
«Қар
үйіндісі»
әдісі
Қысым деп нені
айтады?
|
Дененің біл өлшем бетінің
ауданына перпендикуляр бағытта түсетін
күш.
|
Қысымды қалай
анықтайды?
|
Қысым қатты денелерде әрекет
ететін күштің бағытымен беріледі.
|
Қысымның
формуласы?
|
p=F/S
|
Қысымның қандай
бірліктерін білесіңдер?
|
1 гПа = 102Па
1
кПа =103Па
1
МПа = 106Па
|
Шаңғысыз жүрген адам неге қарға
омбылайды?
|
Қарды өзінің салмағына тең
бірдей күшпен басады. Табанның ауданы, шаңғыға қарағанда жиырма
еседей аз болады.
|
1
Па неге тең?
|
1 Па = 1
Н/м2
|
Қатты дененің қысымы қалай
беріледі?
|
Қатты дененің қысымы бір
бағытта таралады.
|
Дескриптор:
Білім алушы
- анықтаманы
біледі
- формуланы
біледі
- өлшем
бірлікті анықтай алады.
БББ
толтыру
4. «Ой
қозғау» әдісі. Сыни тұрғыдан ойлануға үйренеді.
Проблемалық
сұрақтар арқылы оқу мақсаттарын анықтау. Оқушылармен бірге сабақтың
оқу мақсаттарын анықтау үшін ойлануға сұрақ:
-Қатты
денелердегі қысым туралы білдік.Енді қандай денелер туралы сөз
етуіміз мүмкін?
5. Жаңа
тақырыпты игерту
1. Сұйықтар
мен газдар неліктен қысымды барлық жаққа бірдей жеткізеді? Оны
қалай түсіндіруге болады? Паскаль заңы қалай
айтылады?
Сұйықтар мен газдар
қысымды жан жаққа бірдей таратады. Өйткені олардың молекулалары
барлық бағытта оңай қозғала алады.
Сұйыққа немесе газға
берілген қысым барлық бағыт бойынша өзгеріссіз беріледі. Бұл қағида
Паскаль заңы деп аталады. Сұйықтар мен газдардың қысымды барлық
жаққа бірдей жеткізе алуы оларды құрайтын молекулалардың еркін және
бейберекет қозғалғыштығымен түсіндіріледі.
2. Сұйықтың ыдыс түбіне
және қабырғасына түсіретін қысымы. Сұйықтар мен газдардың
қабаттарының түсіретін қысымы қандай формуламен
анықталады?
Газ молекулалары үлкен
жылдамдықпен қозғалады. Сонда бір-бірімен де, өзі
тұрған
ыдыстың қабырғаларымен
соқтығысады. Газдың молекулалары өте көп.
Газдың массасы мен
температурасын өзгертпей көлемін кішірейтсе, оның қысымы артады, ал
көлемін ұлғайтса, қысымы кемиді.
Газдарды сақтағанда
және тасымалдағанда қатты сығылатындықтан, олардың қысымы артады.
Сондықтан газдарды өте берік, арнаулы болат баллондардың ішінде
ұстайды.
p
= ρgh
Бұл формула сұйықтың
қысымының ыдыс табанының ауданына тәуелді болмайтынын, тек сұйық
бағанының биіктігіне және оның тығыздығына тәуелді
болады.
Оқушылар
топтық іс-әрекет барысында ақпаратты талдау арқылы білім мен
айтылым,тыңдалым, жазылым, оқылым сияқты дағдылар
қалыптасады.
-Топ ішінде
өзара талқылау жүргізеді.
- Тәжірибе
жасалады
-Видеожазба
тыңдалып,мұғалім толықтыра отырып,жаңа сабақты
нақтылайды.
Газдар бен
сұйықтардағы қысымның таралуы туралы Паскаль заңының физикалық
мағынасын меңгереді.
Дескриптор:
Білім алушы
- жаңа
ақпаратпен танысады
-өздігінен
тапсырма орындай алады
6. Әр топ
«Кім
жылдам» әдісі бойынша есептер
шығару
1. Керосиннің 0,6 м
тереңдіктегі қысымын табыңдар?
Б ерілгені: Е.м.т.т
Шешуі:
h = 0,6 м p
= ρgh p = 800
кг/м3 ·
10
Н/кг ·
0,6 м = 4800
Па
g = 10
Н/кг
ρ
= 800
кг/м3
p -
?
2. Тығыздығы 1800
кг/м3 сұйықтың деңгейі 10 см
цилиндрдегі қысымы қандай болады?
Б ерілгені: ХБЖ Е.м.т.т
Шешуі:
h = 10 см 0,1 м p
= ρgh p = 1800
кг/м3 ·
10
Н/кг ·
0,1 м = 1800
Па
g = 10
Н/кг
ρ
= 1800
кг/м3
p -
?
3.
0,02
м2
ауданға түсірілген күш 100Н –
мен әсер ететін болса, қысым қандай болар
еді?
4. Бетке 45 кН күш түсіріп 2
кПа қысым алсақ, ауданы қандай болған?
5. Бізді қоршап тұрған ауа барлық
денеге 105
Па қысым түсіретін болса ,
ауданыі 4800 м2 болатын үстел бетіне қандай
күш түсірер еді?
|
p
|
g
|
h
|
F
|
S
|
Физикалық шаманың
атауы
|
|
|
|
|
|
Өлшем
бірлігі
|
|
|
|
|
|
Дескриптор: Білім
алушы
-
Есеп шарты бойынша шамалар
физика тілінде дұрыс жазылған
-
Өлшем бірлік түрлендірілген,
формула жазылған
-
Жауабы сәйкес, толық өлшем
бірлігімен
|