Қысқамерзімді жоспар
|
Бөлім: |
Бөліп шығару |
|
|
Педагогтің аты-жөні: |
|
|
|
Күні: |
|
|
|
Сыныбы: 10 |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Су мөлшерін реттеу. Нысана мүшелер. Гипофункция. Гиперфункция |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
10.1.5.2 су мөлшерін бақылаудағы антидиуретикалық гормонның (АДГ) ролін түсіндіру |
|
|
Сабақтың мақсаты: |
Барлық оқушылар үшін: Су алмасуды реттеу жүйесінің қызметін сипаттайды. Көпшілік оқушылар үшін: Антидиуретикалық гормонның (АДГ) гипофункциясы мен гиперфункциялық ролін ажыратады. Кейбір оқушылар үшін: АДГ әсерінен нысана мүшелерге әсерін түсінеді. |
|
Сабақтың барысы:
|
Сабақ кезеңі/Уақыты |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы Қызығушылықты ояту 3 мин. |
І. Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылармен сәлемдесу. Сыныпты түгелдеу. Сыныпта жағымды ахуал қалыптастыру. QAZ MATH платформасы арқылы оқушыларды3 топқа бөлемін.Үй тапсырмасы: Quizizz бағдарламасын пайдаланып, үй тапсырмасы тест сұрақтары арқылы сұралады. Жоғары нәтежие көрсеткен оқушылар бағаланады. Бағалау: Құндылыққа бағдарланған білім беруді енгізу мақсатында қазақтың ою-өрнектерін пайдалану арқылы бағалау жүргізіледі.
|
Сәлемдеседі, топбасшы келмеген оқушылар туралы мәлімет береді.
Оқушылар тақтада мұғалім іс-әрекеті арқылы бөлінген аты-жөндеріне байланысты топтарға бөлінеді.
Оқушылар ұялы телефондарын пайдалана отырып, тест сұрақтарына жауап береді. Оқушылар ою-өрнекті жинақтау арқылы жаңа сабақтың мақсатына жетуге ұмтылады. |
Мұғалімнің кері байланысы.
|
1-қосымша Слайд -1 |
|
Жаңа сабаққа кіріспе 7 мин |
Жаңа тақырыпты ашу
-Неліктен көп су ішпесек те, ағзамыздағы сұйықтық деңгейі тұрақты болып қалады? - Адам ағзасы сусыз қалудан қалай қорғанады және бұл үдерісте қандай гормон маңызды рөл атқарады? |
Оқушылар интерактивті тақтада көрсетілген суреттерге қарап, сұрақтарға жауап беру арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашып, мақсатын айқындайды. |
Мұғалімнің кері байланысы.
|
Слайд-2 |
|
Сабақтың ортасы Мағынаны ашу. 10 мин.
|
Мұғалім түсіндірмесі 1-тапсырма Жеке жұмыс. Learningapps.org платформасы Оқушылар тақтада көрсетілген су алмасуды реттеу жүйесінің орталықтарын олардың қызметтерімен сәйкестендіріп дәптерлеріне жазып,берілген уақыт аяқталғанда платформа арқылы сәйкестендіреді.
|
Оқушылар су алмасуды реттеу жүйесінің қызметтірін кітап мәтінін пайдалана отырып сәйкестендіріп, қызметтерін ауызша айтады. |
Тапсырма дескрипторы: - Су алмасуды реттеу жүйесінің түрлерін ажыратады. - Су алмасуды реттеу жүйесінің қызметін сипайттайды. |
Слайд-5 |
|
20 мин |
2-тапсырма. Топтық жұмыс. "Толтыру әдісі" Оқушыларға толтырылмаған немесе жартылай толтырылған кесте беріледі, оқушылар бос орындарды қажетті ақпаратпен толықтырады. Бұл әдіс оқушыларды белсенді оқуға тартады және олардың білімін тексеруге көмектеседі. ЕҚБ-Көру-кеңістіктік ақпаратты қайта өңдеудегі қиындықтар (Қағаз бeтінде бaғдаpланудағы, жаңа жолдaн жазу, жазу барысында жазу тәртібін сақтаудағы қиындықтар) тапсыpмaны ауызша талдау кезеңінде түсінеді.
3-тапсырма Жұптық жұмыс. «Жағдаяттық оқыту» әдісі. Оқушыларға нақты өмірде кездесетін жағдаяттарды (мәтіндер) ұсыну. |
Әр топ өздеріне берілген кестені кітап мәтінін пайдалана отырып толтырып, ортада таныстырады. Оқушылардан жағдаяттық мәтіндерді оқып, сұрақтарға жауап береді. |
Тапсырма дескрипторы: -Антидиуретикалық гормонның (АДГ) гипофункциясы мен гиперфункциялық ролін ажыратады. - (АДГ) гипофункциясы мен гиперфункциясынан туындайтын аурулардың алдын алу жолдарын түсіндіреді. Тапсырма дескрипторы: - АДГ әсерінен нысана мүшелерге әсерін түсінеді |
Слайд-6 2-қосымша Слайд-7,8,9 3-қосымша
|
|
Сабақтың соңы Ой толғаныс. Рефлексия 5 мин. |
Бағалау парағын жинақтап, оқушылардың жаңа сабаққа қатысу белсенділігін ескере отырып бағалау. Кері байланыс. Жасыл шам-жақсы түсіндім Сары шам-әле де білімім толықтыруды қажет етеді. Қызыл шам -түсінбеген сұрақтарым көп. |
Оқушылар мидың бейнесіне бүгінгі сабақты қалай түсінгеніне кері байланыс беру үшін, шамдардың ішіне қанатша жасап, мида берілген сандарды белгілейді. |
1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады. |
Слайд-8 |
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз? |
Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасын сақтау |
|
«Толтыру әдісі» арқылы кестені толтыру барысында мәтінмен жұмыс жасауға қолдау көрсетіп, тақырыпты оңай меңгеруге мүмкіндік жасайман. Қабілетті оқушыларға қосымша өмірмен байланысты сұрақтар қою арқылы білімдерін кеңейтуге ықпал жасаймын. |
Құндылыққа бағдарланған білім беруді енгізу мақсатында қазақтың ою-өрнектерін пайдалану арқылы бағалау жүргізіледі. 1-10 баллдық жүйе бойынша бағаланады. |
Денсаулық сақтау технологиялары. Сабақта белсенді жұмыс түрлерін қолданамын. Осы сабақта қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары орындалады. |
|
Жалпы бағалау Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқытутуралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені. анықтадым? Келесіс. абақтарда неге назар. Аудару керек? 1: 2: |
||
1-қосымша
Абсорбция және реабсорбция. Зәрдің түзілуі
-
Абсорбция қандай процесс?
-
A) Сұйықтықтың жасушаларға сіңуі
-
B) Сұйықтықтың жасушадан шығуы
-
C) Жасуша ішіндегі заттардың ыдырауы
-
D) Жасуша ішіндегі энергия өндірілуі
-
Жауабы: A) Сұйықтықтың жасушаларға сіңуі
-
-
Реабсорбция қандай процессті білдіреді?
-
A) Сұйықтықтың денеден шығуы
-
B) Сұйықтықтың қайта сіңірілуі
-
C) Жасушадағы заттардың ыдырауы
-
D) Жасуша ішіндегі энергия өндірілуі
-
Жауабы: B) Сұйықтықтың қайта сіңірілуі
-
-
Бүйрек зәр түзілу процесінің қай бөлігінде қатысады?
-
A) Абсорбцияда
-
B) Тек гломерулалық фильтрацияда
-
C) Абсорбция және реабсорбцияда
-
D) Тек секрецияда
-
Жауабы: C) Абсорбция және реабсорбцияда
-
-
Зәр түзілу процесі неден басталады?
-
A) Гломерулалық фильтрациядан
-
B) Реабсорбциядан
-
C) Секрециядан
-
D) Суды сіңіруден
-
Жауабы: A) Гломерулалық фильтрациядан
-
-
Гломерулалық фильтрация процесінде қандай заттар фильтрленеді?
-
A) Тек су
-
B) Су, иондар, қалдықтар
-
C) Тек иондар
-
D) Тек қалдықтар
-
Жауабы: B) Су, иондар, қалдықтар
-
-
Бүйректе зәр түзілуінің екінші кезеңі қалай аталады?
-
A) Абсорбция
-
B) Реабсорбция
-
C) Секреция
-
D) Фильтрация
-
Жауабы: B) Реабсорбция
-
-
Реабсорбция қай жерде жүреді?
-
A) Нефронның проксимальды бөлігінде
-
B) Қуықта
-
C) Асқазанда
-
D) Бауырда
-
Жауабы: A) Нефронның проксимальды бөлігінде
-
-
Реабсорбция кезінде қайта сіңірілетін негізгі заттар қандай?
-
A) Қалдықтар
-
B) Глюкоза, су, иондар
-
C) Липидтер
-
D) Бауырдағы ферменттер
-
Жауабы: B) Глюкоза, су, иондар
-
-
Секреция қандай процесс?
-
A) Заттардың кері сіңірілуі
-
B) Заттардың бүйректен шығарылуы
-
C) Заттардың қанға қайта енуі
-
D) Заттардың ішекке енуі
-
Жауабы: B) Заттардың бүйректен шығарылуы
-
-
Секреция процесі қайда жүреді?
-
A) Асқазанда
-
B) Нефронның дистальды түтікшесінде
-
C) Бауырда
-
D) Нефронның проксимальды түтікшесінде
-
Жауабы: B) Нефронның дистальды түтікшесінде
-
-
Қанның алғашқы фильтрациясы қайда жүреді?
-
A) Проксимальды түтікшеде
-
B) Гломерулде
-
C) Дистальды түтікшеде
-
D) Қуықта
-
Жауабы: B) Гломерулде
-
-
Гломерул фильтрациясында қандай заттар кетеді?
-
A) Тек иондар
-
B) Су, глюкоза, қалдықтар
-
C) Тек қалдықтар
-
D) Тек су
-
Жауабы: B) Су, глюкоза, қалдықтар
-
-
Бүйрек нефрондарында соңғы зәр құрамы қандай болады?
-
A) Су және глюкоза
-
B) Су және қалдықтар
-
C) Тек қалдықтар
-
D) Глюкоза және аминқышқылдары
-
Жауабы: B) Су және қалдықтар
-
-
Зәрдегі глюкозаның жоғарғы мөлшері қай аурудың белгісі болуы мүмкін?
-
A) Бауыр ауруы
-
B) Диабет
-
C) Жүрек ауруы
-
D) Инфекция
-
Жауабы: B) Диабет
-
-
Реабсорбция кезінде нефронда қай зат қайта сіңірілмейді?
-
A) Су
-
B) Қалдықтар
-
C) Глюкоза
-
D) Натрий иондары
-
Жауабы: B) Қалдықтар
-
2-қосымша
1-топ
|
Көрсеткіш |
АДГ гипофункциясы |
|
Гормон деңгейі |
|
|
Белгілері |
|
|
Кездесетін аурулар |
|
|
Емдеу әдістері |
|
2-топ
|
Көрсеткіш |
АДГ гиперфункциясы |
|
Гормон деңгейі |
|
|
Белгілері |
|
|
Кездесетін аурулар |
|
|
Емдеу әдістері |
|
3-қосымша
Мәтін 1
Мектептен келе жатып, 7-сынып оқушысы Арман досының қатты басы ауырып тұрғанын байқайды. Арман оның тезірек үйге барып демалуы керек екенін түсініп, көмектесуге тырысады. Досының ата-анасы келгенше, ол дәрі қобдишасынан анальгетик дәрісін тапты. Бірақ Арман дәріні ішкізу алдында нұсқаулықты оқыды. Нұсқаулықта:
-
"Бұл дәрі тек ауырсынуды жеңілдетуге көмектеседі, бірақ ауырсынудың себебін емдемейді. Жасөспірімдерге тек дәрігердің кеңесімен қолдануға болады," – деп жазылған еді.
Арман досына дәрі бермей, оны ата-анасы келгенше күтті. Кейін ата-анасы дәрігерге хабарласып, қажет кеңес алды.
Сұрақтар:
-
Неліктен анальгетик дәрілері нысана мүшеге әсер етпейді, тек ауырсынуды азайтады?
-
Арманның әрекеті дұрыс болды ма? Неліктен?
-
Нысана мүшелердің жұмысына әсер ететін дәрілерді қолданғанда нұсқаулықты оқудың маңыздылығын түсіндіріңіз.
Мәтін 2
Аяулымның анасы гипертониямен ауырады. Соңғы кездері дәрігер оған денсаулығына мұқият қарауды ұсынды. Анасы тұзды тағамдарды шектеу, көбірек су ішу және дәрігер жазып берген дәрілерді уақытында қабылдау керектігін айтты. Алайда, Аяулым анасының кейде дәрілерін қабылдауды ұмытып кететінін байқады. Бірде кешкі ас кезінде анасының қан қысымы көтеріліп, өзін нашар сезінді. Дереу жедел жәрдем шақырылды, дәрігер жағдайдың нысана мүшелерге әсер ететінін және уақтылы емделмесе жүрекке, бүйрекке, миға зиян келуі мүмкін екенін түсіндірді.
Сұрақтар:
-
Гипертония нысана мүшелерге қандай әсер етуі мүмкін?
-
Аяулым анасына қалай көмектесе алады?
-
Жоғары қан қысымының алдын алу үшін қандай шараларды ұсынар едіңіз?
Оқушылар үшін кері байланыс:

Оқушының аты:
.....................................................
Кері байланыс:


Оқушының аты:
.....................................................
Кері байланыс:






-
Орталық буын (шөлдету орталығы) гипоталамустың алдыңғы бөлігіндегі нейрондар. Бұл орталық үлкен ми қыртысы аймақтарымен байланысқан.
-
Афференттік буын - бұл сезімтал жүйке ұштары (рецепторлар) және әртүрлі мүшелердің жүйке талшықтары.
-
Эфференттік буынға бүйрек, тер бездері, ішек, өкпе кіреді. Осы мүшелер артық (бүйрек) немесе кем (өкпе) мөлшерде су құрамының ауытқуын жоюды қамтамасыз етеді.
Мәтін 1
Жауаптар:
-
Неліктен анальгетик дәрілері нысана мүшеге әсер етпейді, тек ауырсынуды азайтады?
Анальгетик дәрілері ауырсыну сигналдарын миға жеткізетін жүйке жүйесінің жұмысын уақытша басады, яғни ауырсынудың өзін сезінбеуге көмектеседі. Бірақ бұл дәрілер ауырсынудың себебін жоятын немесе нысана мүше ауруын емдейтін дәрілерге жатпайды. Сондықтан олар тек симптомды уақытша жеңілдетеді. -
Арманның әрекеті дұрыс болды ма? Неліктен?
Иә, Арманның әрекеті дұрыс болды. Ол дәріні бермей, досының ата-анасының келуін күтті. Бұл жауапты қадам, себебі дәрілерді дәрігердің кеңесінсіз немесе нұсқаулықсыз қолдану қауіпті болуы мүмкін. Әсіресе жасөспірімдерде дәрі мөлшері дұрыс таңдалмаса, жанама әсерлер туындауы ықтимал. -
Нысана мүшелердің жұмысына әсер ететін дәрілерді қолданғанда нұсқаулықты оқудың маңыздылығын түсіндіріңіз.
Нұсқаулықты оқу дәрінің қалай жұмыс істейтінін, қандай жағдайда қолдануға болатынын, мөлшерін, қарсы көрсетілімдерін және жанама әсерлерін түсінуге мүмкіндік береді. Бұл ақпаратты елемеу денсаулыққа зиян келтіріп, ауруды асқындырып жіберуі мүмкін. Әсіресе нысана мүшелердің жұмысына әсер ететін дәрілерді дұрыс қолдану қажетті нәтиже беріп, денсаулықты сақтауға көмектеседі.
Мәтін 2
Жауаптар:
-
Гипертония нысана мүшелерге қандай әсер етуі мүмкін?
-
Гипертония жүрекке (жүрек жеткіліксіздігі, инфаркт), миға (инсульт, есте сақтау қабілетінің нашарлауы), бүйрекке (бүйрек жеткіліксіздігі) және көзге (көру қабілетінің нашарлауы) зиян тигізуі мүмкін.
-
-
Аяулым анасына қалай көмектесе алады?
-
Анасына дәрілерді уақтылы қабылдауды ескертіп, диетаны бақылауға көмектесе алады.
-
Жаяу серуендеуге бірге шығып, салауатты өмір салтын ұстануға қолдау көрсете алады.
-
Қан қысымын үнемі өлшеп, дәрігермен кеңесуді ұмытпауын еске салып тұруы мүмкін.
-
-
Жоғары қан қысымының алдын алу үшін қандай шараларды ұсынар едіңіз?
-
Тұзды тағамдарды азайту.
-
Күнделікті физикалық белсенділікпен айналысу.
-
Темекі мен алкогольден бас тарту.
-
Құнарлы және дұрыс тамақтану, көп су ішу.
-
Қан қысымын тұрақты түрде тексеру және стрессті азайту.
-
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Су мөлшерін реттеу
Су мөлшерін реттеу
Қысқамерзімді жоспар
|
Бөлім: |
Бөліп шығару |
|
|
Педагогтің аты-жөні: |
|
|
|
Күні: |
|
|
|
Сыныбы: 10 |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Су мөлшерін реттеу. Нысана мүшелер. Гипофункция. Гиперфункция |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
10.1.5.2 су мөлшерін бақылаудағы антидиуретикалық гормонның (АДГ) ролін түсіндіру |
|
|
Сабақтың мақсаты: |
Барлық оқушылар үшін: Су алмасуды реттеу жүйесінің қызметін сипаттайды. Көпшілік оқушылар үшін: Антидиуретикалық гормонның (АДГ) гипофункциясы мен гиперфункциялық ролін ажыратады. Кейбір оқушылар үшін: АДГ әсерінен нысана мүшелерге әсерін түсінеді. |
|
Сабақтың барысы:
|
Сабақ кезеңі/Уақыты |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы Қызығушылықты ояту 3 мин. |
І. Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылармен сәлемдесу. Сыныпты түгелдеу. Сыныпта жағымды ахуал қалыптастыру. QAZ MATH платформасы арқылы оқушыларды3 топқа бөлемін.Үй тапсырмасы: Quizizz бағдарламасын пайдаланып, үй тапсырмасы тест сұрақтары арқылы сұралады. Жоғары нәтежие көрсеткен оқушылар бағаланады. Бағалау: Құндылыққа бағдарланған білім беруді енгізу мақсатында қазақтың ою-өрнектерін пайдалану арқылы бағалау жүргізіледі.
|
Сәлемдеседі, топбасшы келмеген оқушылар туралы мәлімет береді.
Оқушылар тақтада мұғалім іс-әрекеті арқылы бөлінген аты-жөндеріне байланысты топтарға бөлінеді.
Оқушылар ұялы телефондарын пайдалана отырып, тест сұрақтарына жауап береді. Оқушылар ою-өрнекті жинақтау арқылы жаңа сабақтың мақсатына жетуге ұмтылады. |
Мұғалімнің кері байланысы.
|
1-қосымша Слайд -1 |
|
Жаңа сабаққа кіріспе 7 мин |
Жаңа тақырыпты ашу
-Неліктен көп су ішпесек те, ағзамыздағы сұйықтық деңгейі тұрақты болып қалады? - Адам ағзасы сусыз қалудан қалай қорғанады және бұл үдерісте қандай гормон маңызды рөл атқарады? |
Оқушылар интерактивті тақтада көрсетілген суреттерге қарап, сұрақтарға жауап беру арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашып, мақсатын айқындайды. |
Мұғалімнің кері байланысы.
|
Слайд-2 |
|
Сабақтың ортасы Мағынаны ашу. 10 мин.
|
Мұғалім түсіндірмесі 1-тапсырма Жеке жұмыс. Learningapps.org платформасы Оқушылар тақтада көрсетілген су алмасуды реттеу жүйесінің орталықтарын олардың қызметтерімен сәйкестендіріп дәптерлеріне жазып,берілген уақыт аяқталғанда платформа арқылы сәйкестендіреді.
|
Оқушылар су алмасуды реттеу жүйесінің қызметтірін кітап мәтінін пайдалана отырып сәйкестендіріп, қызметтерін ауызша айтады. |
Тапсырма дескрипторы: - Су алмасуды реттеу жүйесінің түрлерін ажыратады. - Су алмасуды реттеу жүйесінің қызметін сипайттайды. |
Слайд-5 |
|
20 мин |
2-тапсырма. Топтық жұмыс. "Толтыру әдісі" Оқушыларға толтырылмаған немесе жартылай толтырылған кесте беріледі, оқушылар бос орындарды қажетті ақпаратпен толықтырады. Бұл әдіс оқушыларды белсенді оқуға тартады және олардың білімін тексеруге көмектеседі. ЕҚБ-Көру-кеңістіктік ақпаратты қайта өңдеудегі қиындықтар (Қағаз бeтінде бaғдаpланудағы, жаңа жолдaн жазу, жазу барысында жазу тәртібін сақтаудағы қиындықтар) тапсыpмaны ауызша талдау кезеңінде түсінеді.
3-тапсырма Жұптық жұмыс. «Жағдаяттық оқыту» әдісі. Оқушыларға нақты өмірде кездесетін жағдаяттарды (мәтіндер) ұсыну. |
Әр топ өздеріне берілген кестені кітап мәтінін пайдалана отырып толтырып, ортада таныстырады. Оқушылардан жағдаяттық мәтіндерді оқып, сұрақтарға жауап береді. |
Тапсырма дескрипторы: -Антидиуретикалық гормонның (АДГ) гипофункциясы мен гиперфункциялық ролін ажыратады. - (АДГ) гипофункциясы мен гиперфункциясынан туындайтын аурулардың алдын алу жолдарын түсіндіреді. Тапсырма дескрипторы: - АДГ әсерінен нысана мүшелерге әсерін түсінеді |
Слайд-6 2-қосымша Слайд-7,8,9 3-қосымша
|
|
Сабақтың соңы Ой толғаныс. Рефлексия 5 мин. |
Бағалау парағын жинақтап, оқушылардың жаңа сабаққа қатысу белсенділігін ескере отырып бағалау. Кері байланыс. Жасыл шам-жақсы түсіндім Сары шам-әле де білімім толықтыруды қажет етеді. Қызыл шам -түсінбеген сұрақтарым көп. |
Оқушылар мидың бейнесіне бүгінгі сабақты қалай түсінгеніне кері байланыс беру үшін, шамдардың ішіне қанатша жасап, мида берілген сандарды белгілейді. |
1-10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады. |
Слайд-8 |
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз? |
Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасын сақтау |
|
«Толтыру әдісі» арқылы кестені толтыру барысында мәтінмен жұмыс жасауға қолдау көрсетіп, тақырыпты оңай меңгеруге мүмкіндік жасайман. Қабілетті оқушыларға қосымша өмірмен байланысты сұрақтар қою арқылы білімдерін кеңейтуге ықпал жасаймын. |
Құндылыққа бағдарланған білім беруді енгізу мақсатында қазақтың ою-өрнектерін пайдалану арқылы бағалау жүргізіледі. 1-10 баллдық жүйе бойынша бағаланады. |
Денсаулық сақтау технологиялары. Сабақта белсенді жұмыс түрлерін қолданамын. Осы сабақта қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары орындалады. |
|
Жалпы бағалау Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқытутуралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені. анықтадым? Келесіс. абақтарда неге назар. Аудару керек? 1: 2: |
||
1-қосымша
Абсорбция және реабсорбция. Зәрдің түзілуі
-
Абсорбция қандай процесс?
-
A) Сұйықтықтың жасушаларға сіңуі
-
B) Сұйықтықтың жасушадан шығуы
-
C) Жасуша ішіндегі заттардың ыдырауы
-
D) Жасуша ішіндегі энергия өндірілуі
-
Жауабы: A) Сұйықтықтың жасушаларға сіңуі
-
-
Реабсорбция қандай процессті білдіреді?
-
A) Сұйықтықтың денеден шығуы
-
B) Сұйықтықтың қайта сіңірілуі
-
C) Жасушадағы заттардың ыдырауы
-
D) Жасуша ішіндегі энергия өндірілуі
-
Жауабы: B) Сұйықтықтың қайта сіңірілуі
-
-
Бүйрек зәр түзілу процесінің қай бөлігінде қатысады?
-
A) Абсорбцияда
-
B) Тек гломерулалық фильтрацияда
-
C) Абсорбция және реабсорбцияда
-
D) Тек секрецияда
-
Жауабы: C) Абсорбция және реабсорбцияда
-
-
Зәр түзілу процесі неден басталады?
-
A) Гломерулалық фильтрациядан
-
B) Реабсорбциядан
-
C) Секрециядан
-
D) Суды сіңіруден
-
Жауабы: A) Гломерулалық фильтрациядан
-
-
Гломерулалық фильтрация процесінде қандай заттар фильтрленеді?
-
A) Тек су
-
B) Су, иондар, қалдықтар
-
C) Тек иондар
-
D) Тек қалдықтар
-
Жауабы: B) Су, иондар, қалдықтар
-
-
Бүйректе зәр түзілуінің екінші кезеңі қалай аталады?
-
A) Абсорбция
-
B) Реабсорбция
-
C) Секреция
-
D) Фильтрация
-
Жауабы: B) Реабсорбция
-
-
Реабсорбция қай жерде жүреді?
-
A) Нефронның проксимальды бөлігінде
-
B) Қуықта
-
C) Асқазанда
-
D) Бауырда
-
Жауабы: A) Нефронның проксимальды бөлігінде
-
-
Реабсорбция кезінде қайта сіңірілетін негізгі заттар қандай?
-
A) Қалдықтар
-
B) Глюкоза, су, иондар
-
C) Липидтер
-
D) Бауырдағы ферменттер
-
Жауабы: B) Глюкоза, су, иондар
-
-
Секреция қандай процесс?
-
A) Заттардың кері сіңірілуі
-
B) Заттардың бүйректен шығарылуы
-
C) Заттардың қанға қайта енуі
-
D) Заттардың ішекке енуі
-
Жауабы: B) Заттардың бүйректен шығарылуы
-
-
Секреция процесі қайда жүреді?
-
A) Асқазанда
-
B) Нефронның дистальды түтікшесінде
-
C) Бауырда
-
D) Нефронның проксимальды түтікшесінде
-
Жауабы: B) Нефронның дистальды түтікшесінде
-
-
Қанның алғашқы фильтрациясы қайда жүреді?
-
A) Проксимальды түтікшеде
-
B) Гломерулде
-
C) Дистальды түтікшеде
-
D) Қуықта
-
Жауабы: B) Гломерулде
-
-
Гломерул фильтрациясында қандай заттар кетеді?
-
A) Тек иондар
-
B) Су, глюкоза, қалдықтар
-
C) Тек қалдықтар
-
D) Тек су
-
Жауабы: B) Су, глюкоза, қалдықтар
-
-
Бүйрек нефрондарында соңғы зәр құрамы қандай болады?
-
A) Су және глюкоза
-
B) Су және қалдықтар
-
C) Тек қалдықтар
-
D) Глюкоза және аминқышқылдары
-
Жауабы: B) Су және қалдықтар
-
-
Зәрдегі глюкозаның жоғарғы мөлшері қай аурудың белгісі болуы мүмкін?
-
A) Бауыр ауруы
-
B) Диабет
-
C) Жүрек ауруы
-
D) Инфекция
-
Жауабы: B) Диабет
-
-
Реабсорбция кезінде нефронда қай зат қайта сіңірілмейді?
-
A) Су
-
B) Қалдықтар
-
C) Глюкоза
-
D) Натрий иондары
-
Жауабы: B) Қалдықтар
-
2-қосымша
1-топ
|
Көрсеткіш |
АДГ гипофункциясы |
|
Гормон деңгейі |
|
|
Белгілері |
|
|
Кездесетін аурулар |
|
|
Емдеу әдістері |
|
2-топ
|
Көрсеткіш |
АДГ гиперфункциясы |
|
Гормон деңгейі |
|
|
Белгілері |
|
|
Кездесетін аурулар |
|
|
Емдеу әдістері |
|
3-қосымша
Мәтін 1
Мектептен келе жатып, 7-сынып оқушысы Арман досының қатты басы ауырып тұрғанын байқайды. Арман оның тезірек үйге барып демалуы керек екенін түсініп, көмектесуге тырысады. Досының ата-анасы келгенше, ол дәрі қобдишасынан анальгетик дәрісін тапты. Бірақ Арман дәріні ішкізу алдында нұсқаулықты оқыды. Нұсқаулықта:
-
"Бұл дәрі тек ауырсынуды жеңілдетуге көмектеседі, бірақ ауырсынудың себебін емдемейді. Жасөспірімдерге тек дәрігердің кеңесімен қолдануға болады," – деп жазылған еді.
Арман досына дәрі бермей, оны ата-анасы келгенше күтті. Кейін ата-анасы дәрігерге хабарласып, қажет кеңес алды.
Сұрақтар:
-
Неліктен анальгетик дәрілері нысана мүшеге әсер етпейді, тек ауырсынуды азайтады?
-
Арманның әрекеті дұрыс болды ма? Неліктен?
-
Нысана мүшелердің жұмысына әсер ететін дәрілерді қолданғанда нұсқаулықты оқудың маңыздылығын түсіндіріңіз.
Мәтін 2
Аяулымның анасы гипертониямен ауырады. Соңғы кездері дәрігер оған денсаулығына мұқият қарауды ұсынды. Анасы тұзды тағамдарды шектеу, көбірек су ішу және дәрігер жазып берген дәрілерді уақытында қабылдау керектігін айтты. Алайда, Аяулым анасының кейде дәрілерін қабылдауды ұмытып кететінін байқады. Бірде кешкі ас кезінде анасының қан қысымы көтеріліп, өзін нашар сезінді. Дереу жедел жәрдем шақырылды, дәрігер жағдайдың нысана мүшелерге әсер ететінін және уақтылы емделмесе жүрекке, бүйрекке, миға зиян келуі мүмкін екенін түсіндірді.
Сұрақтар:
-
Гипертония нысана мүшелерге қандай әсер етуі мүмкін?
-
Аяулым анасына қалай көмектесе алады?
-
Жоғары қан қысымының алдын алу үшін қандай шараларды ұсынар едіңіз?
Оқушылар үшін кері байланыс:

Оқушының аты:
.....................................................
Кері байланыс:


Оқушының аты:
.....................................................
Кері байланыс:






-
Орталық буын (шөлдету орталығы) гипоталамустың алдыңғы бөлігіндегі нейрондар. Бұл орталық үлкен ми қыртысы аймақтарымен байланысқан.
-
Афференттік буын - бұл сезімтал жүйке ұштары (рецепторлар) және әртүрлі мүшелердің жүйке талшықтары.
-
Эфференттік буынға бүйрек, тер бездері, ішек, өкпе кіреді. Осы мүшелер артық (бүйрек) немесе кем (өкпе) мөлшерде су құрамының ауытқуын жоюды қамтамасыз етеді.
Мәтін 1
Жауаптар:
-
Неліктен анальгетик дәрілері нысана мүшеге әсер етпейді, тек ауырсынуды азайтады?
Анальгетик дәрілері ауырсыну сигналдарын миға жеткізетін жүйке жүйесінің жұмысын уақытша басады, яғни ауырсынудың өзін сезінбеуге көмектеседі. Бірақ бұл дәрілер ауырсынудың себебін жоятын немесе нысана мүше ауруын емдейтін дәрілерге жатпайды. Сондықтан олар тек симптомды уақытша жеңілдетеді. -
Арманның әрекеті дұрыс болды ма? Неліктен?
Иә, Арманның әрекеті дұрыс болды. Ол дәріні бермей, досының ата-анасының келуін күтті. Бұл жауапты қадам, себебі дәрілерді дәрігердің кеңесінсіз немесе нұсқаулықсыз қолдану қауіпті болуы мүмкін. Әсіресе жасөспірімдерде дәрі мөлшері дұрыс таңдалмаса, жанама әсерлер туындауы ықтимал. -
Нысана мүшелердің жұмысына әсер ететін дәрілерді қолданғанда нұсқаулықты оқудың маңыздылығын түсіндіріңіз.
Нұсқаулықты оқу дәрінің қалай жұмыс істейтінін, қандай жағдайда қолдануға болатынын, мөлшерін, қарсы көрсетілімдерін және жанама әсерлерін түсінуге мүмкіндік береді. Бұл ақпаратты елемеу денсаулыққа зиян келтіріп, ауруды асқындырып жіберуі мүмкін. Әсіресе нысана мүшелердің жұмысына әсер ететін дәрілерді дұрыс қолдану қажетті нәтиже беріп, денсаулықты сақтауға көмектеседі.
Мәтін 2
Жауаптар:
-
Гипертония нысана мүшелерге қандай әсер етуі мүмкін?
-
Гипертония жүрекке (жүрек жеткіліксіздігі, инфаркт), миға (инсульт, есте сақтау қабілетінің нашарлауы), бүйрекке (бүйрек жеткіліксіздігі) және көзге (көру қабілетінің нашарлауы) зиян тигізуі мүмкін.
-
-
Аяулым анасына қалай көмектесе алады?
-
Анасына дәрілерді уақтылы қабылдауды ескертіп, диетаны бақылауға көмектесе алады.
-
Жаяу серуендеуге бірге шығып, салауатты өмір салтын ұстануға қолдау көрсете алады.
-
Қан қысымын үнемі өлшеп, дәрігермен кеңесуді ұмытпауын еске салып тұруы мүмкін.
-
-
Жоғары қан қысымының алдын алу үшін қандай шараларды ұсынар едіңіз?
-
Тұзды тағамдарды азайту.
-
Күнделікті физикалық белсенділікпен айналысу.
-
Темекі мен алкогольден бас тарту.
-
Құнарлы және дұрыс тамақтану, көп су ішу.
-
Қан қысымын тұрақты түрде тексеру және стрессті азайту.
-
шағым қалдыра аласыз















