Сабақтың
басы
Сабақтың
ортасы
Сабақтың
соңы
|
І. Ұйымдастыру кезеңі ( 2
мин)
Оқушылардың көңіл - күйлеріне
назар аудару.
Сынып сағатының мақсаты мен
міндеттерін хабарлайды
3.«Мағынаны
тану»
Кіріспе
Бүкіл Қазақстан Республикасы
азаматтарын осы проблема қатты алаңдатып отыр. Себебі, қиял –
ғажайып ертегілермен бір қазанда біте қайнасатын шынайы өмір
осындай сауалды алдымыздан көлденең тартып отыр. Соңғы кездері
жастар мен жасөспірімдер психологиялық күйзелісті, яғни стресті,
депрессияға, яғни жан дертіне ұшырауын бастарынан кешіп жүргендерін
жиі кездестіреміз.
Өмір адамға бір-ақ рет келеді.
Ал бітпес тіршіліктің сол тауқыметіне қарсы күрес, өз несібеңді
айырып жесең соның өзі бақыт. Бірақ соқтықпалы, соқпалы өмірдің
қиындығына кез – келген адам шыдай ала ма? Шыдауы керек деп жұбату
сөзді айту жеңіл болғанымен, екінің бірінің жүйкесі мықты емес, ал
жүйкесі жұқалар бүгінгі тіршілігінен гөрі бақилық дүниені дұрыс
көріп, сол жаққа мезгілсіз аттанып жатады.
Оларды кінәлау орынсыз да
шығар.
Депрессияға және стерсске
ұшырағандардың психолгиялық күйзелісі жастарды психолгиялық індетке
ұшыратуда. Суицид – адамның өз-өзіне қолданылатын аяусыз жаза, өз
Меніне ашылған соғыс. Қазіргі босбелбеу жастар жоқшылыққа,
қиыншылыққа төзе алмайды. Бос уақыттары көп, сабақ оқымайды,
пайдалы заттармен айналыспайды, не жеймін, не киемін деп
қайғырмайды, басына түскен проблемаларды жеңгісі
келмейді.
Депрессияға, стресске
шалдыққан адам, өзіне көңілі ешқашан толмайды. Өмірден түңіледі.
Сондай – ақ жасөспірімдерді өзіне – өзі қол жұмсауға жеткізудің
басқа да фактілері анықталды, жыл сайын әлемде 1 млн адам өз –
өзіне қол салатындығы анықталды. Әлемде 20 секундта бір адам
өлетіні де анықталып отыр.
Кел
талқылайық.
Суицидті әрекетке баратын
жасөспірімдердің ситуациялық белгілері:
«Мен өмірді сүйемін» эссе
жазу
7.
Қорытынды
сөз:
Адам тағдырына жауапкершілікті
тек ұстаздар мен дәрігерлерге ғана жүктеп қоймай жұмыла мойынымызға
алуымыз керек. Жер бетінде өмір сүру үшін батырлық көбірек
керек.
Шыда,
Шыда!
Шыдай түс, шыда
тағы!
Шыдамдыны мына өмір
ұнатады.
Үміттің құлан иек құла
таңы,
Әйтеуір бір атады, бір
атады…
Өкінбе, өкпелеме, бұл
күніңе,
Өмір,
өмір!
Болмайды
түңілуге.
Мәңгі сені жазбаған
сүрінуге,
Қайта тұрып қақың бар
жүгіруге, — дегендей өмірде барлық нәрсеге шыдамдылықпен, сабырмен
қарау керек.
Рефлексия
- Өзіңе пайдалы мәлімет ала
алдың ба?
- Қандай әсер
алдың?
- Тілегіңмен ұсынысың бар
ма?
|
Суицидтің шығу себептерін
атайды. Салдарын айтады
Фишбон әдісі
арқылы
Суицидтің шығу
себептері:
-
Нарық экономикасына байланысты
ең өзекті мәселе материалдық тұрмыстық
қиыншылықтар;
-
Тұқым қуалаушылық
фактілер;
-
Отбасылық ұрыс – керіс, ата –
ананың ажырасуы, жалғыздық, махаббатта жолы
болмау;
-
Дімкәс, денсаулық, психикалық
сырқаттық, белсіздік пен бедеулік;
-
Қылмыстық жауапкершліктен
қашу, істеген ісінің ұятығынан қорқыныш;
-
Оқу орнындағы даулы мәселелер
мен сәтсіздіктер;
-
Әр түрлі секталарға кіріп,
одан шығу жолын таппау;
-
«Өмір сүруден шаршадың ба»
атты арнайы сайтан интернет сайттар т.б..
-
Теледидардан көрсетіліп жатқан
қарақшылық, жауыздық туралы фильмдер;
-
Арақ ішу, насыбай ату,
нарктиктер пайдалану – осының бәрі жастардың миына кері әсер
етуі.
1. Әлеуметтік оқшауланған
(жолдастары болмайды немесе бір ғана досы
болады);
2. Қалыпты емес ортада өмір
сүретіндер(отбасындағы дағдарыс, ата - ананың ішімдік
қолдануы).
3. Өздерін денелік, сексуалды,
эмоционалды зорлықтың құрбаны сезінетін
жасөспірімдер.
4. Бұрын суицидті әрекетке
барған жасөспірімдер.
5. Жолдастары, таныс адамдары
немесе отбасы мүшелері суицид жасағандықтан жасөспірімнің де
суицидті мінез - құлыққа бейім болуы.
6. Оның жақын адамдарының
өлімі, ата - аналарының ажырасуы
Жасөспірімдер арасында
суицидтік әрекетті алдын алу үшін қандай шаралар қолдануға
болады?
Суицидті мінез - құлық
белгілері көрінетін жасөспірімдермен тек арнайы даярланған мамандар
ғана емес, кез - келген ересек (ата - ана, педагогтар) жұмыс жасай
алады. Олармен әңгімелесу және біріккен іс атқару кезінде келесі
ережелерді ұстану қажет:
«Мен өмірді сүйемін» эссе
жазу
|
Плакаттар
Презентация
Бұл әдіс
проблемаларды анықтау және одан шығу жолдарын қарастыруға
арналған
?Бұл әдісті
алғашқы рет Каора ИСИКАВА ұсынған.
?Балықтың
басына көкейкесті мәселе жазылады.
?Оң жақ
сүйектеріне негізгі проблеманың себептері жазылады, ал сол жаққа
сол проблемаларды шешу жолдары жазылады.
?Құйрығына
жұмыстың нәтижесі мен қорытындысы жазылады
?Осы әдіспен
жұмыс жасауды
мәтін
Ноутбук
|