Шыңғысхан империясы және оның мұрагерлері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Шыңғысхан империясы және оның мұрагерлері

Материал туралы қысқаша түсінік
Шыңғысхан империясы және оның мұрагерлері туралы ашық сабақтың жаспары. Қазақстанда мемлекеттіліктің қалыптасуының тарихи кезеңдерін түсіндіру; мемлекет құрылысындағы сабақтастықты анықтай отырып, Қазақстан аумағында ұлыс жүйесінің дамуын зерттеу; XIII -XV ғасырлардағы мемлекеттердің геосаяси белсенділігін сипаттау арқылы, олардың Еуразиядағы тарихи процестердің барысына әсер ету дәрежесін анықтау
Материалдың қысқаша нұсқасы

Пәні: Қазақстан тарихы

Сабақ тақырыбы:

Шыңғысхан империясы және оның мұрагерлері

ЖПЖК

Тобы: 1ДЗО-21-1

Күні: ____ _____ 20____ ж

Оқытушының аты-жөні: Нұралиева А.Т.


Сабақтың мақсаты

Қазақстанда мемлекеттіліктің қалыптасуының тарихи кезеңдерін түсіндіру;

мемлекет құрылысындағы сабақтастықты анықтай отырып, Қазақстан аумағында ұлыс жүйесінің дамуын зерттеу;

XIII -XV ғасырлардағы мемлекеттердің геосаяси белсенділігін сипаттау арқылы, олардың Еуразиядағы тарихи процестердің барысына әсер ету дәрежесін анықтау

Бағалау критерийлері

  • Моңғолдар мемлекеттік деңгейге қалайша жеткендігін біледі;

  • Әскери жетістіктерін біледі;

  • Карта бойынша саяси үдерістерді түсінеді;

Тілдік мақсаттар

Пәндік лексика мен терминология:

1. «Яса» заңдар жинағы арқылы моңғол мемлекетінің идеологиясы, басқару жүйесі, әлеуметтік құрылымын талдайды (оқылым дағдысы);

2. Кешіктен -Шыңғысханның жеке басын қорғайтын жасауыл

3. Құрылтай – моңғол империясының жоғары басқару органы

Диалог пен жазуға пайдалы сөздер тізбегі:

Әскер, әлеуметтік, саяси жағдай, қосылу, ақсүйек, қарасүйек, заң, әскери жүйе, біріктіру.

Құндылықтарға баулу

Мәңгілік Ел” ұлттық идеясының 6-7 құндылықтары

Пәнаралық байланыс

Дүние жүзі тарихы, география, психология, сурет

Дағдылар қолдану АКТ

Слайд – презентация, бейне таспа, дидактикалық материалдар

Алдыңғы білім


Қазақстан жерінде моңғол экспансиясына дейін түркі тілдес тайпалардың этносаяси бірлестігі қалыптасқанын және олардың әлеуметтік – экономикалық, саяси, мәдени жағдайын біледі.

Сабақ кезеңдері

Жоспарланған іс-әрекеттер

Дерек көздері

Сабақтың басы





















































Ортасы


Ұйымдастыру кезеңі.


Ынтымақтастық атмосферасын құру “Мен...” тренингі

(әркім өзінің жақсы жағынан кім екенін айтады. Мысалы: мен-анамын,өйткені 4 ұлым бар; Мен-ұстазбын, өйткені мені жақсы көретін шәкірттерім бар т.б.)


1)Тақырып ашу.

«Ой шақыру» әдісі



2) Терминдермен жұмыс. Интерактивті тақтада үш термин анықтамасымен шығарылады. Оқушылар дәптерлеріне жазып, мұғаліммен бірге мағынасын талқылайды.


3)Видео роликке анализ жасау.Шыңғыс хан туралы видео ролик қосылады. Видеороликті тыңдай отырып, «тарихи диктант» тапсырмасын орындайды


  • Моңғолия жерінде..................................тайпалары, этно – саяси бірлестіктері өмір сүрді

  • 1203-1205жж .................................................... талқандап татар-моңғол тайпаларының басын біріктірген

  • Шыңғыс хан түркі – моңғол тілдерінде ............................... деген ұғымды білдіреді

  • Шыңғыс хан мемлекетті 3 әскери – әкімшілік аймаққа .......................................................................... бөлді.

4)Мәтінмен жұмыс. Мәтінді оқи отырып, «Келісемін» «Келіспеймін» кестесін толтырады. «К-К» әдісі


Мазмұны

Келісемін

Келіспеймін

1

Жошы ұлысы - орыс тарихнамаларда «Алтын Орда» деп аталады



2

Шыңғыс хан 1186-1241 жылдары өмір сүрді



3

1229 жылы Моңғол ақсүйектерінің құрылтайында Шыңғысханның үшінші ұлы – Төле хан тағына сайланды.



4

Әкесінің тірі кезінде ақ Шағатай Ұлы Ясаның ең білімді сарапшысы, заңдар мен әдет-ғұрыптарға қатысты барлық мәселелерді шешуде ең құрметті адам ретінде танылды



5

1260 жылдан бастап Монғол империясының бесінші Ұлы ханы – Құбылай хан




Дескриптор :

  • Шыңғыс хан империясының тарихи тұлғаларын біледі

  • Моңғол тарихындағы халықаралық жағдайды анықтайды


5) Шыңғыс хан есімі бойынша ассоциация . Қысқаша суреттеу беріледі.





6) «Уақыт сызығы» негізгі оқиғаларын табу.

1Shape1 155/62 ж.

Темучиннің, болашақ Шыңғысханның, туған жылы.

1Shape3 Shape2 202-1205 жж

Моңғолияның құрылтайында Шыңғысхан Моңғол мемлекетінің билеушісі болып тағайындалды, Моңғол мемлекетінің құрылуы.


1Shape4 206 ж

Моңғолдар ойраттарды, енисей қырғыздарды, ұйғырларды өздеріне бағындырды

1Shape5 207 ж

монголдардың таңғұттарға (Си Ся мемлекетіне) қарсы жорығы.


1207-1208 жж.

татарларды талқылау, моңғолдардың наймандар мен меркіттерді жеңуі.


1Shape8 Shape7 Shape6 211-1215 жж.

Шыңғысханның Орталық Азия, Иран және Закавказьеге жасаған жорықтары.

1Shape9 218 ж.

Шыңғысхан Пекин қаласы - астанасымен бірге Солтүстік Қытайды жаулап алды.

1218 - 1221 жж.

Моңғол әскерлерінің Шығыс Түркістан мен Жетісуды басып алуы және «Яса» заңдар жинағын жариялау.


1Shape10 Shape11 223 ж.

Шыңғысхан қайтыс болды.

1Shape12 227 ж.

моңғолдардың билігі Қытайдағы«Қызыл байлауыштар» атты танымал көтеріліс нәтижесінде құлауы.

1Shape13 237-1240 жж

Шыңғысханның немересі Батудың Руське қарсы жасаған жаулаушылық жорығы.

1Shape14 239-1242 жж.

Моңғолдар Калька өзенінің маңында орыс-половецтердің әскерін талқалдады.


1368 ж.

моңғолдардың Шығыс Еуропаға жасаған жорықтары, Венгрия тонау.




Тапсырманың дескрипторлары:

- студенттер уақыт сызыңында барлық негізгі даталарын белгілейді;

- студенттер моңғолдардың жаулап алу жорықтарының тарихының негізгі оқиғалардың мәнін қысқаша сипаттайды;






7) Моңғолдардың әскери жүйесі. Моңғолдардың әскери жүйесі мына сурет бойынша талқыланады.













Шыңғысханның, моңғолдар шапқыншылығы суреттері














https://www.youtube.com/watch?v=iDF_ObIl3JQ






























Қазақстан тарихы туралы моңғол деректемелері. ауд. Н. Базылхан; ғыл. ред. М. Қ. Әбусейітова. Р. Б.

Сүлейменов атын. шығыстану ин-ты: 1-том.: Моңғолдың құпия шежіресі.- Алматы, Дайк-пресс, 2006.



Бейнеролик http://www.youtube.com/watch?v=WUlGow3n7CY





Сұлтанов Т. Шыңғыс хан және оның ұрпақтары. – А: Мектеп, 2007.




Сабақтың соңы






Кері байланыс: «БББ» әдісі

Білемін

Білдім

Білгім келеді







Бағалау: кесте арқылы өзін – өзі бағалайды (Экспедитор – реттеуші бағалауды бақылайды)


Студент

«Тарихи диктант» тапсырмасы

«К-К» әдісі

«Ассоциация» құру

«Уақыт сызығы» әдісі

Балл








Үй тапсырмасы.


  1. Картадан Моңғол империясының кеңеюін сызып, дәптерге түсіріп келу

  2. «Отырардың күйреуі» атты таныстырылым дайындау


Қосымша көркем әдебиеттер оқуға кеңес:


  1. Исай Калашников «Жестокий век»;

  2. Виктор Поротников «Қалка шайқасы» ;

  3. Тимур Мақсұтов «Шабуыл».






Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
22.11.2021
1676
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі