«Алматы облысы білім басқармасының Еңбекшіқазақ ауданы бойынша білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің «Т.Әубәкіров атындағы орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қысқа мерзімді (тәрбие) жоспары







«Алматы облысы білім басқармасының Еңбекшіқазақ ауданы бойынша білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің «Т.Әубәкіров атындағы орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қысқа мерзімді (тәрбие) жоспары
|
Сынып жетекші: |
Мұқаш Н. |
||||
|
Күні: |
21.04.2025 |
||||
|
Сынып: 1 «Ә» |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||
|
Тәрбие сағатының тақырыбы: |
«Ескерткіштерді қорғау күні» Қауіпсіздік сабағы (10 минут) № 30-САБАҚ: «Су қоймаларындағы қауіптер |
||||
|
Құндылық |
Жасампаздық және жаңашылдық |
||||
|
Сабақтың мақсаты: |
Ескерткіштер
туралы оқушыларға мағлұмат беру, түрімен таныстыру, көненің көзі,
болашаққа аманат екенін
түсіндіру. |
||||
|
Құндылықтарды дарыту |
Тарихи ескерткіштер жайында ой-өрістерін дамыту; Сәулет ескеркіштері арқылы оқушыларды ұлтжандыққа тәрбиелеу.
Апта дәйексөзі: «Білікті білім жинап кәсіп етер, білімнің дәмін татып өсіп өнер» |
||||
|
Сабақтың барысы |
|||||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыты |
Педагогтың әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Ресурстар |
||
|
Ұйымдастыру кезеңі 3 мин
Сабақтың басы 5 минут минут
Сабақтың ортасы 20 минут
Сергіту сәті 2 минут
Соңы 5 минут
10 минут |
Сәлеметсіңдер ме, балалар, бүгінгі біздің өтетін тәрбие сағатымыздың тақырыбы «Тарихи мұраны сақтау біздің борышымыз» деп аталады. Яғни бүгін сендермен біз тарихи ескерткіштердің түр-түрлерімен таныса отырып, толық мағлұмат аламыз. - Балалар сендер қандай ескерткіщтерді білесіңдер? - Ескеркіш дегеніміз не? (Ескерткіш–кең мағынасында — елдің, халықтың мәдени мұрасының жалпылама атауы. Тарих және мәдениет ескерткіштерінің жиынтығы мұражайлық, көрмелік маңызы бар заттар мен жылжымайтын ескерткіштерді (құрылыстарды, ғимараттарды, т.б.) қамтиды). - Егер білмесек қазір мен сендерді ескерткіштердің түр-түрлерімен таныстырып өтемін.
- Суреттер – адамның рухани мәдениеті мен дүниетанымынан ақпарат беретін қайнар көз. Қазақстанда 25 мыңға жуық тарихи ескерткіштер бар. Олардың бәрі мемлекеттің қорғауына алынған. Ал Қожа Ахмет Яссауи кесенесі 2003 ж. 5 шілдесінде ЮНЕСКО-нің Бүкіләлемдік мұра тізіміне тіркелді. Қожа Ахмет Ясауи – шамамен 1040 жылы (кей деректе 1103 немесе 1093, 1095) Сайрам (кейбір деректер бойынша Ясы) қаласында дүниеге келіп, 125 жыл жасаған Түркі әлеміндегі мұсылмандық дәстүрді орнықтырған ғұлама ұстаз. Әкесі – Ибраһим, анасы – Қарашаш ана. Йасауидің ата-анасының зияраттары Сайрамда. Деректерде Қ. А.Йасауидің Ибраһим атты ұлы мен Гаухар атты қызы болғаны айтылады.
Міне, Қожа Ахмет Йасауи кесенесінің бейнесі.
Бұл Алтын адам ескерткіші.«Алтын адам» ескерткіші - Алматы облысындағы Есік қаласының солтүстігіндегі Есік өзені жағалауындағы сақ обасынан табылған алтын киімді сақ жауынгерінің мүрдесі. Алтын адам киімі 4 мыңға жуық алтын әшекейлермен безендірілген.Әшекейлер барыс, бұлан, таутеке, арқар, ат, түрлі құс бейнелерін беретін хайуанаттар нышанында жасалған. «Алтын адам» – бүгінде Қазақстанның азаттық символына айналды. Бейнеролик: Ескеркіштер туралы бейнероликке назар аударып, көрелік. Нейрожаттығу жасайды. Ой ашар - Ерлік туралы,батыр туралы мақал-мәтелдер айту. 1. Жаңбыр жауса-жер ырысы, Батыр туса-ел ырысы. 2. Елдің атын-ер шығарар. 3. Ерді намыс өлтіреді. 4. Ер жігіт ел үшін туады, ел үшін өледі. 5. Жүк ауырын нар көтерер, ел ауырын ер көтерер. 6. Ер – елдің қорғаны. Ой толғау . Мағынасын ашу «Ұлттық тарих үшін ерекше маңызы бар елеулі мәдени-тарихи және сәулет ескерткіштерін қалпына келтіруді қамтамасыз ету керек.» Н.Ә.Назарбаев - Бәсекеге қабілетті дамып келе жатқан Қазақстанда әдебиет пен мәдениеттің жетістіктерінің әкелер пайдасы мен үлесі қандай деп ойлайсыңдар? (Ой бөлісеміз.талқылаймыз). Қорытынды- Әлемдік өркениет тарихынан ойып орын алатын, адамзат мәдениетінің аса құнды мұралары – көне түркі жазба ескерткіштері. Бүгінде әрқайсысы өз алдына іргелі ел болып, дүниежүзіндегі өркен жайып отырған түркі тектес халықтардың ортақ мұрасы болып табылатын бұл ескерткіштер біздің тарихымыздың терең тамыры болып қалмақ.Сондықтан да ескерткіштерді, мәдени мұра ретінде сақтау біздің борышымыз болып табылады. Бүгінгі тәрбие сағатымыз өз мәресіне жетті. Назарларына рахмет!
Қауіпсіздік сабағы «Су қоймаларындағы қауіптер”
Судағы негізгі қауіпсіздік ережелері Әр қалада демалуға және шомылуға арналған арнайы жабдықталған су қоймалары бар. Ол жерде арнайы қызметтер бар. Бұл тәртіпті бақылауға, сондай-ақ адамдарды құтқаруға дайындалған адамдар. Мұнда үнемі судың сапасы тексеріледі. Көптеген су айдындарында жедел жәрдем көліктері кезекшілік етеді. Жабдықталмаған жерлерде шомылуға тыйым салынады. Сіздің жасыңызда тек ата- анаңыздың немесе басқа ересектердің қатысуымен шомылуға болады. Сіз жылы мезгілде және жылы суда жүзе аласыз. Көбінесе суға батудың себебі дененің суық суда, гипотермиясы болуы мүмкін. Егер сізде, жоғары температура болса, шомылуға болмайды. Бұл жағдайда суға түсу өте қауіпті. Жүзе білу. Егер сіз жүзе алмасаңыз, таяз жерде, жағаға жақын жерде болыңыз. Жүзгіш достарыңыздың соңынан ермеңіз. Сіз бірден жүзуді үйренбейсіз. Суда болу уақытын шектеу керек. Егер суда ұзақ уақыт жүрсеңіз, шаршағаныңызды байқамауыңыз мүмкін, ал су кез келген уақытта отыруға және демалуға болатын жер емес. Суда мұны істеу мүмкін емес. Нәтижесінде жағаға жүзіп келуге күшіңіз жетпеуі мүмкін. Судағы күштеріңіз бен әл-ауқатыңызды бақылаңыз. Судан ертерек шығып, демалып, күнге жылынғандұрыс. Шомылуға арналған жерлерде шомылу аймағын шектейтін арнайы белгілер (қалтқылар, жалаулар және т.б.) бар. Аталған шомылу аймағынан тыс жүзбеңіз. Бұл демалушылардың қауіпсіздігі үшін жасалғаны түсінікті. Суда ойнауға болмайды. Бейтаныс жерлерге сүңгуге болмайды.
|
Оқушылар мұғаліммен амандасады, түгенделеді,
Ойларын айтады
Оқушылар суреттер бойынша мәлімет алады.
Бейнеролик көреді
Мақал -мәтел айтады.
Сөздердің мағынасын ашады.
Қорытынды ойларын айтады
Суреттер көреді |
Компьютер
Суреттер
Суреттер көрсетіледі
Бейнеролик
Суреттер
|
||


жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сынып сағаттар 2025ж
Сынып сағаттар 2025ж
«Алматы облысы білім басқармасының Еңбекшіқазақ ауданы бойынша білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің «Т.Әубәкіров атындағы орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қысқа мерзімді (тәрбие) жоспары







«Алматы облысы білім басқармасының Еңбекшіқазақ ауданы бойынша білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің «Т.Әубәкіров атындағы орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қысқа мерзімді (тәрбие) жоспары
|
Сынып жетекші: |
Мұқаш Н. |
||||
|
Күні: |
21.04.2025 |
||||
|
Сынып: 1 «Ә» |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||
|
Тәрбие сағатының тақырыбы: |
«Ескерткіштерді қорғау күні» Қауіпсіздік сабағы (10 минут) № 30-САБАҚ: «Су қоймаларындағы қауіптер |
||||
|
Құндылық |
Жасампаздық және жаңашылдық |
||||
|
Сабақтың мақсаты: |
Ескерткіштер
туралы оқушыларға мағлұмат беру, түрімен таныстыру, көненің көзі,
болашаққа аманат екенін
түсіндіру. |
||||
|
Құндылықтарды дарыту |
Тарихи ескерткіштер жайында ой-өрістерін дамыту; Сәулет ескеркіштері арқылы оқушыларды ұлтжандыққа тәрбиелеу.
Апта дәйексөзі: «Білікті білім жинап кәсіп етер, білімнің дәмін татып өсіп өнер» |
||||
|
Сабақтың барысы |
|||||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыты |
Педагогтың әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Ресурстар |
||
|
Ұйымдастыру кезеңі 3 мин
Сабақтың басы 5 минут минут
Сабақтың ортасы 20 минут
Сергіту сәті 2 минут
Соңы 5 минут
10 минут |
Сәлеметсіңдер ме, балалар, бүгінгі біздің өтетін тәрбие сағатымыздың тақырыбы «Тарихи мұраны сақтау біздің борышымыз» деп аталады. Яғни бүгін сендермен біз тарихи ескерткіштердің түр-түрлерімен таныса отырып, толық мағлұмат аламыз. - Балалар сендер қандай ескерткіщтерді білесіңдер? - Ескеркіш дегеніміз не? (Ескерткіш–кең мағынасында — елдің, халықтың мәдени мұрасының жалпылама атауы. Тарих және мәдениет ескерткіштерінің жиынтығы мұражайлық, көрмелік маңызы бар заттар мен жылжымайтын ескерткіштерді (құрылыстарды, ғимараттарды, т.б.) қамтиды). - Егер білмесек қазір мен сендерді ескерткіштердің түр-түрлерімен таныстырып өтемін.
- Суреттер – адамның рухани мәдениеті мен дүниетанымынан ақпарат беретін қайнар көз. Қазақстанда 25 мыңға жуық тарихи ескерткіштер бар. Олардың бәрі мемлекеттің қорғауына алынған. Ал Қожа Ахмет Яссауи кесенесі 2003 ж. 5 шілдесінде ЮНЕСКО-нің Бүкіләлемдік мұра тізіміне тіркелді. Қожа Ахмет Ясауи – шамамен 1040 жылы (кей деректе 1103 немесе 1093, 1095) Сайрам (кейбір деректер бойынша Ясы) қаласында дүниеге келіп, 125 жыл жасаған Түркі әлеміндегі мұсылмандық дәстүрді орнықтырған ғұлама ұстаз. Әкесі – Ибраһим, анасы – Қарашаш ана. Йасауидің ата-анасының зияраттары Сайрамда. Деректерде Қ. А.Йасауидің Ибраһим атты ұлы мен Гаухар атты қызы болғаны айтылады.
Міне, Қожа Ахмет Йасауи кесенесінің бейнесі.
Бұл Алтын адам ескерткіші.«Алтын адам» ескерткіші - Алматы облысындағы Есік қаласының солтүстігіндегі Есік өзені жағалауындағы сақ обасынан табылған алтын киімді сақ жауынгерінің мүрдесі. Алтын адам киімі 4 мыңға жуық алтын әшекейлермен безендірілген.Әшекейлер барыс, бұлан, таутеке, арқар, ат, түрлі құс бейнелерін беретін хайуанаттар нышанында жасалған. «Алтын адам» – бүгінде Қазақстанның азаттық символына айналды. Бейнеролик: Ескеркіштер туралы бейнероликке назар аударып, көрелік. Нейрожаттығу жасайды. Ой ашар - Ерлік туралы,батыр туралы мақал-мәтелдер айту. 1. Жаңбыр жауса-жер ырысы, Батыр туса-ел ырысы. 2. Елдің атын-ер шығарар. 3. Ерді намыс өлтіреді. 4. Ер жігіт ел үшін туады, ел үшін өледі. 5. Жүк ауырын нар көтерер, ел ауырын ер көтерер. 6. Ер – елдің қорғаны. Ой толғау . Мағынасын ашу «Ұлттық тарих үшін ерекше маңызы бар елеулі мәдени-тарихи және сәулет ескерткіштерін қалпына келтіруді қамтамасыз ету керек.» Н.Ә.Назарбаев - Бәсекеге қабілетті дамып келе жатқан Қазақстанда әдебиет пен мәдениеттің жетістіктерінің әкелер пайдасы мен үлесі қандай деп ойлайсыңдар? (Ой бөлісеміз.талқылаймыз). Қорытынды- Әлемдік өркениет тарихынан ойып орын алатын, адамзат мәдениетінің аса құнды мұралары – көне түркі жазба ескерткіштері. Бүгінде әрқайсысы өз алдына іргелі ел болып, дүниежүзіндегі өркен жайып отырған түркі тектес халықтардың ортақ мұрасы болып табылатын бұл ескерткіштер біздің тарихымыздың терең тамыры болып қалмақ.Сондықтан да ескерткіштерді, мәдени мұра ретінде сақтау біздің борышымыз болып табылады. Бүгінгі тәрбие сағатымыз өз мәресіне жетті. Назарларына рахмет!
Қауіпсіздік сабағы «Су қоймаларындағы қауіптер”
Судағы негізгі қауіпсіздік ережелері Әр қалада демалуға және шомылуға арналған арнайы жабдықталған су қоймалары бар. Ол жерде арнайы қызметтер бар. Бұл тәртіпті бақылауға, сондай-ақ адамдарды құтқаруға дайындалған адамдар. Мұнда үнемі судың сапасы тексеріледі. Көптеген су айдындарында жедел жәрдем көліктері кезекшілік етеді. Жабдықталмаған жерлерде шомылуға тыйым салынады. Сіздің жасыңызда тек ата- анаңыздың немесе басқа ересектердің қатысуымен шомылуға болады. Сіз жылы мезгілде және жылы суда жүзе аласыз. Көбінесе суға батудың себебі дененің суық суда, гипотермиясы болуы мүмкін. Егер сізде, жоғары температура болса, шомылуға болмайды. Бұл жағдайда суға түсу өте қауіпті. Жүзе білу. Егер сіз жүзе алмасаңыз, таяз жерде, жағаға жақын жерде болыңыз. Жүзгіш достарыңыздың соңынан ермеңіз. Сіз бірден жүзуді үйренбейсіз. Суда болу уақытын шектеу керек. Егер суда ұзақ уақыт жүрсеңіз, шаршағаныңызды байқамауыңыз мүмкін, ал су кез келген уақытта отыруға және демалуға болатын жер емес. Суда мұны істеу мүмкін емес. Нәтижесінде жағаға жүзіп келуге күшіңіз жетпеуі мүмкін. Судағы күштеріңіз бен әл-ауқатыңызды бақылаңыз. Судан ертерек шығып, демалып, күнге жылынғандұрыс. Шомылуға арналған жерлерде шомылу аймағын шектейтін арнайы белгілер (қалтқылар, жалаулар және т.б.) бар. Аталған шомылу аймағынан тыс жүзбеңіз. Бұл демалушылардың қауіпсіздігі үшін жасалғаны түсінікті. Суда ойнауға болмайды. Бейтаныс жерлерге сүңгуге болмайды.
|
Оқушылар мұғаліммен амандасады, түгенделеді,
Ойларын айтады
Оқушылар суреттер бойынша мәлімет алады.
Бейнеролик көреді
Мақал -мәтел айтады.
Сөздердің мағынасын ашады.
Қорытынды ойларын айтады
Суреттер көреді |
Компьютер
Суреттер
Суреттер көрсетіледі
Бейнеролик
Суреттер
|
||


шағым қалдыра аласыз














