Оқушылармен
амандасу.
Оқушыларды
түгендеу.
Қызығушылықты
ояту.
Табиғат - қоғамның қорғаны.
Алғашқы қауымнан қазіргі ғарыш дәуіріне дейін адам баласының өмір
сүруге қажет барлық мұқтажын табиғат өз қазынасымен жомарттықпен
өтеуде. Өміріне, экономикалық –географиялық жағдайына, тарихи
дамуына қарай қазақ халқы табиғат қойнауында бірге өсіп, біте
қайнасып келе жатыр.
Мұндай жақындық оларды
табиғатың бауыры, жанашыры етіп жіберген. Халықтың табиғатты
қадірлеп-қастерлеуге сезімін бүкіл өмір тағылымынан
кездестіреміз.
Балалар табиғат дегенде
ойымызға не келеді?
Табиғат — ол Өсімдік. Өсімдік
— бұл жасыл желек, көк майса құрақ, қызыл-жасыл гүлдер. Өсімдік
ашыққанда — тамақ, шөлдегенде — сусын, ыстықта — көлеңке сая,
суықта- пана, ауырғанда — дәрі, ренжігенде — қуантатын табиғаттың
сұлу көркі — гүл. Өсімдік таза ауа, еліміздің дәулеті — жасыл
желек, орман.
Бүгінгі тақырып табиғатқа, Жер
экологиясына, оның ішінде Қазақстан экологиясына яғни біздің
өлкеміздің экологиясына арналғанын ұққан
шығарсыңдар.
Сөздік
жұмыс
Экология - «эйкос» - үй,
«логос» - білім – қоршаған орта туралы білім деген сөзді білдіреді.
Ал енді, біз табиғаттың бөлшектерін қарастырып шығайық. Қоршаған
ортаның экологиясын зерттейік.
— Балалар, қазір біз
Қазақстанның әсем табиғаты туралы және оған тиіп жатқан зардаптар
туралы видеофильм көреміз. (талдау жұмысын
жүргізу)
— Келесі кезекті тапсырмаларға
береміз.
1-жағдаят. Арман бақ ішінде келе жатыр
еді, терек бұтақтарын сындырып, жатқан ба-лаларды көрді-де, тұрып
қалды…
Сұрақ:
1.
Арман
не
істеді деп
ойлайсыңдар?
2.
Арман
қандай бала?
3.
Бұтақ сындырып жатқан балалар
қандай екен?
2-жағдаят. Серік
достарымен
бірге
ауыл
сыртындағы
бұлаққа
келді.
Ол
бұлақтың
көзінің
қалдық
шөптер,
босаған
ыдыстар
мен
қоқыстардан
бітеліп қалғанын
көрді…
Сұрақ:
1. Серіктің әрекеті қанда
болады деп ойлайсыңдар?
2. Серіктің бойынан қандай
қасиеттерді көруге болады?
3. Бұлақтың көзінің бітеліп
қалуына кімдер кінәлі деп ойлайсыңдар?
Осы табиғатымызды сақтап қалу,
кейінгі ұрпаққа қалдыру біздің азаматтық борышымыз. Ендеше осы істе
сендер қандай үлес қосар едіңдер?
1. «Бір, ағаш кессең, он, ағаш
ек» — жасыл желек бағдарламасына ат
салысамыз;
2. «Судың да сұрауы бар» —
суды ысырапсыз пайдалануға жол бермейміз,
ластамаймыз
3. Орман-тоғайды, бақтарды күл
— қоқыстан тазалап, өрттен қорғаймыз.
4. Аң, құстарды рұқсатсыз
атуға тиым саламыз, қамқорлық жасаймыз.
Қызығушылықты
ояту.
— Балалар, мына сөзжұмбақты
шешсек, бүгінгі сабағымыздың тақырыбы шығады
екен.
Сөзжұмбақ
сұрақтары.
1. Аң
патшасы.
2. Қазақстанның әсем
қаласы.
3. Қазақтың қарт,
ақыны.
4. Қазақтың батыр
қызы.
5. Қазақстандағы көмір
өндіретін жер.
6. Ай
аты.
«Құпия
хаттарға» жауап беру
Әр топқа құпия хаттар жазылған конверттер таратылып беріледі.
Жауабын әр топ ойланып, ақылдаса отырып
айтады.
Соңғы тыныштық
сәтi.
Балалар,бүгінгі сабағымыз
аяқталды.
Қорыта келгенде, адамның
табиғатсыз тіршілік ете алмайтынына көз жеткіздік қой дейміз.
Табиғатты сүйе білу үшін табиғат туралы мол білу керек. Ал мол
білім — кітапта, әр пәнді жақсы оқуда. Қашанда табиғатқа қамқорлық
керек. Оған қалай болса, солай қарайтын адамдар қайда да болса
кездеседі. Мысалы: сөндірілмей тастал ған шырпы, темекі тұқымы
жайқалып тұрған орман тоғайды құртып жіберуі мүмкін. Ал бір,
ағаштың өсуіне қаншама көп жылдар керек екендігін біз білеміз.
Мұндай жағымсыз қылықтардан өзімізді аулақ ұстайық, табиғатты
аялайық! Табиғатты сүйе білмеген, туған жерін, елін-де сүйе
алмайды.
Сабақтан алған әсерлеріңізді
стикерге жазып тақтаға жабыстырамыз.
Деп сабағымызды
аяқтаймыз!
Қош, сау
болыңыздар!
|