|
Педагогтің аты-жөні |
|
|
|
Күні: |
24.02.2025 |
|
|
Сынып: « » |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сынып сағатының тақырыбы |
«Тәртіп- тәрбие бастауы» сынып сағаты Қауіпсіздік сабағы №3 «ДОСЫҢЫЗДЫ РЕНЖІТСЕ НЕ ІСТЕУ КЕРЕК?» (10 минут) ҚТ №13 «Су қоймаларындағы тәртіп ережелері (қыста)» |
|
|
АҚПАН – ЖАСАМПАЗДЫҚ ЖӘНЕ ЖАҢАШЫЛДЫҚ АЙЫ
|
||
|
4-апта дәйексөзі: |
Жаңашылдық – заман талабы
|
|
|
Құндылық |
заң және тәртіп
|
|
|
Индикаторлар |
• Моральдық нормалар мен мінез-құлық ережелерін білу • Мектепте, қоғамда этикалық және құқықтық нормалар мен ережелерді сақтаудың маңыздылығын білу |
|
Сабақтың барысы
|
Сынып сағат кезеңі |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Рес урс тар |
|||||||||
|
Басы 3 мин |
Психологиялық дайындық |
|
|
|||||||||
|
Ортасы 25 мин |
Мұғалім: - Қоғам әрқашан тәртіпке негізделіп, арқа сүйеп қалыптасып, тіршілік етеді. Қоғамда тәртіп болмаса, ол құлдырайды, яғни, келешегі болмайды. Мұны адамдар ежелден-ақ жақсы түсінген. Сондықтан да қоғамда тәртіп орнатудың жолдарын қарастырған. Сұрақ-жауап: -Тәртіп сақтау деген не? -Тәртіп сақтау не үшін қажет? -Тәртіп сақтауға жататын іс-әрекеттерді ата. -Сендерге тәртіп сақтауды кімдер үйретеді? -Тәртіп сақталмаған жерде қандай жағдайлар болады?
Мұғалім: -Дегенмен, керісінше қоғамдық тәртіпті бұзуға бейім азаматтар да аз болмаған.Осыдан келіп – құқық бұзушылық орын ала бастады. Құқық бұзушылық – қоғам өміріне тән дерт. Адам баласы өмір сүрген ортада ол да әрқашан орын алады. Бұл объективтік құбылыс.Құқық бұзушылық заңды, оның қағидаларын құқықтық нормалар жүктеген міндеттерді бұзу, тыйым салынған әрекеттерді жасау.Ол адамдардың іс-әрекеті, қылығы, мінезі немесе әрекетсіздігімен сипатталады. Тәртіп бұзушылық адамдардың өмір сүруіне қауіп төндіреді деп айтсақ та болады. Жұптық жұмыс: Мақалдың жалғасын тап.
|
Тәртіп сақтау
Құқығыңды білу міндетіңді орындау
әдепті болу адамдарды сыйлау
дұрыс қарым-қатынас жасау еңбек ету
күн тәртібін, көшеде жүру ережесін сақтау
1-оқушы Тәртіп өмірдің әр саласында кездеседі. Ата-анамыз бен ұстаздарымыз бізге бала күнімізден тәртіп сақтаудың маңыздылығын, қажеттілігін айтып түсіндіреді.. Кейбір тәртіптердің қажеттілігі сондай олар заңмен ресми түрде көрсетілген. Ал басқалары этикалық тәртіптер. Оларға жекелеп тоқталайық... 2-оқушы Заңмен көрсетілетін тәртіптерге мәселен, адамның жеке құқығына қол салмау, басқа біреуді затын ұрламау, ұрмау, соқпау секілді түрлі қағидалар кіреді. 3-оқушы Ал адами тәртіптерге адамның өзін мәдениетті адамға сай ұстауын жатқызуға болады. Сөйлеу тәртібі, ортада өзін өзі ұстау тәртібі. Адам қаншалықты тәртіпті болса, оны басқалары сәйкесінше құрметтеп, ол адамнан өнеге алуға тырысып жатады. Сондықтан да тәртіп кез келген салада маңызды деп ойлаймын. 4-оқушы Мәселен мектептің де өзінде ішінара тәртіп жүйесі бар. Мектепке келу уақыты, киім-кию тәртібі, жүру тәртібі, сынып тәртібі секілді т.б. Егер де мектеп қабырғасында бұл тәртіптер тізбегі сақталмаған жағдайда, мектебіміз әлдеқашан тозып кеткен болар еді. 5-оқушы Тәртіп - тәрбиеден бастау алады. Бұзақы балалар тәртіпсіздік жасау арқылы өз ата-аналарының аттарына кір келтіріп жатады. Біз де сондай олқылық жасамас үшін, мектеп тәртібіне бағынуымыз қажет. Егер қазірден тәртіпті бала болсақ, болашақтағы өмірімізге де мұның тигізер пайдасы мол болмақ. 6-оқушы Біздің үйде ата-анамыз күнде тәртібімізді, сабақ үлгерімімізді қадағалап, дұрыс емес жерлерінде қатты сөкпей, ақылдарын айтып отырады. Мен өзімді тәртіпті етіп, ешкімнен кем қылмай өсіріп келе жатқан ата-анама, мектептегі кейбір тентектігіміз бен балалығымызға көз жұма қараған ұстаздарыма алғыс айтқым келеді. Топтық жұмыс Балалар түрлі жағдаяттар бейнеленген суреттерден тәртіп сақталған немесе тәртіп сақталмаған кезде қандай жағдайлар орын алатыны туралы әңгімелеп айтады, тәртіп сақтаудың адам тіршілігі үшін маңызына тоқталады. 1-топ. Отбасындағы тәртіп сақтаудың маңызы 2-топ.Қоғамдық орындағы тәртіп сақтаудың маңызы 3-топ. Мектептегі тәртіп сақтаудың маңызы 4-топ.Көшеде жүру тәртібін сақтаудың маңызы 5-топ.Адамдармен дұрыс –қарым-қатынас жасаудың маңызы 6-топ.Табиғат аясында тәртіп сақтаудың маңызы Жұптық жұмыс: Мақалдың жалғасын тап. Балалар үлестірмелі қағаздағы мақалдардың жалғасын сәйкестендіреді 1.Тәртіп-тәрбие бастауы (Тәртіпсіздік адамзаттың қас жауы) 2.Әдептілік белгісі - (иіліп сәлем бергені) 3.Тәрбие- ( отбасынан басталады) 4.Өш алғаннан гөрі (кешірген жөн) 5.Ұрлық түбі- (қорлық) 6.Атаңа не қылсаң, (алдыңа сол келеді.) |
Сла йд
Су Рет тер
|
|||||||||
|
|
№ 3 САБАҚ. «ДОСЫҢЫЗДЫ РЕНЖІТСЕ НЕ ІСТЕУ КЕРЕК?» 1. Ұйымдастыру кезеңі 2. Мақсат қою. Тақырыптың анықтамасы Бір-біріңе қараңдар. Біз бәріміз әртүрліміз, бірақ бәріміз бірдей нәрсені қалаймыз. Әр адам қалайды... (Балалар сөз тіркесін жалғастырып, нұсқаларын тақтаға жазады (құрмет, сүйіспеншілік, тану, қамқорлық т.б.). 3. Білімді жаңарту. Ертегіден үзінді тыңдаймыз. «Ұсқынсыз үйрек» Х.К. Андерсен. 4. Бастапқы білімді игеру және оны тексеру Ертегіден қандай ой түйдің? Үйрекке деген сезімің қандай? Оны басқа құстардың шабуылынан қорғағың келе ме? Адамдар арасында осындай жағдайды кездестіруге бола ма? Өкінішке қарай, мұндай жағдай адамдар арасында, әсіресе балалар ұжымында жиі кездеседі. Әрқайсыңыз қиын жағдайда өзіңізді қалай ұстау керектігін және қажет болған жағдайда қайда жүгіну керектігін білуіңіз керек. Қымбатты дос! Сізден келесі сұрақтарға жауап беруіңізді сұраймыз: 1. Сыныбыңда сыныптастарын және басқа сынып оқушыларын ренжітетін, мазақтайтын балалар бар ма? 2. Сыныптағы қарым-қатынасты жақсарту үшін балалар не істей алады деп ойлайсыңдар? «Идеялар қоржыны» әдісі - Егер сенің досың осындай жағдайға тап болса және оған көмектескің келсе не істеу керек? 5. Бекіту. |
Жағымды мотивациялық көзқарасты қалыптастыру (1-2 мин). Бір-бірімізге шуақты, достық көңіл күй сыйлайық. Мен допты көршіңе кезекпен беруді және жағымды сөздер айтуды ұсынамын. Алғы шарт – күлімсіреу және сүйсініп сөйлеу. Мен бастайын: «Мадина, сенің жымиғаның әдемі!» (балалар жалғастырады.) Тамаша! Барлығының көңіл күйі сәл болса да көтерілді деп ойлаймын. Өйткені, олар саған күліп, қуанса, сен де күлесің. Тақырыптың анықтамасын ашу Біз бәріміз әртүрліміз, бірақ бәріміз бірдей нәрсені қалаймыз. Әр адам қалайды... (Балалар сөз тіркесін жалғастырып, нұсқаларын тақтаға жазады (құрмет, сүйіспеншілік, тану, қамқорлық , мейірім, түсіну, қолдау, көмек, достық т.б.).
Өздік жұмыс Мен достық ережелерін құрастырып, сынып бұрышына іліп, осы ережелерді сақтауды ұсынамын. - Достық ережесін құрастыру үшін топпен жұмыс. Досыңа мейірімді бол. - Қуанышыңды досыңмен бөліс. Досыңды ешқашан алдама. - Досыңа опасыздық жасама. Мұқтаж досыңа әрқашан көмектес.
1. Егер сен біреудің үнемі өзгелерді ренжітетінін байқасаң, онда бәрі өздігінен шешіледі деп күтуге болмайды. Мәселені мүмкіндігінше тезірек шешу керек.
2. Оларды татуластыруға тырыс. Өзіңе қауіп төндірудің қажеті жоқ, бірақ қорқыту жағдайының куәгері болсаң, дереу араласып, болып жатқанды тоқтату маңызды. Егер мұны өз бетіңше жасай алмайтыныңды білсең немесе сезсең, үлкендерден көмек сұрауың керек.
3. Құқық бұзушыларға олардың істеп жатқаны дұрыс емес екенін және оларды қолдамайтыныңды түсіндір.
4. Досыңа қолдау көрсет. Сыныптағы болып жатқан іс-әрекеттің ұнамайтындығын айт. Мұны қолдамайтыныңды түсіндір. Жәбірленушінің еш кінәсі жоқ, ал ренжітуші ақымақтық пен теріс әрекет етіп жатыр десең жақсы болады.
5. Үлгі бол. |
Пайдалы сілтеме: https://youtu.be/AdGoe5qeIco |
|||||||||
|
Со ңы 5 мин |
ҚТ №13 «Су қоймаларындағы тәртіп ережелері (қыста)»
Мұғалім: -Міне , біз бүгін тәртіп сақталмаған жерде әртүрлі ыңғайсыз ,келеңсіз жағдайлар орын алатынын білдік. Және сол келеңсіз жағдайлар біздің өмір сүруіміге қауіп төндіретінін де түсіндік. Әрбір адам өзінің жаман қылықтарын байқап соны жоюға және қандай ортада болса да тәртіп ережелерін сақтауымыз қажет екен. |
Балалар көрген бейнебаян бойынша қыстағы су үстіндегі қауіпсіздік ережесін құрады.
Балалар өлең тақпақтан үзінділер оқиды
|
https://www.youtube.com/watch?v=qgYKPqjVnDU
|
|||||||||





жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сынып сағаты. Тәртіп-тәрбие бастауы
Сынып сағаты. Тәртіп-тәрбие бастауы
|
Педагогтің аты-жөні |
|
|
|
Күні: |
24.02.2025 |
|
|
Сынып: « » |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сынып сағатының тақырыбы |
«Тәртіп- тәрбие бастауы» сынып сағаты Қауіпсіздік сабағы №3 «ДОСЫҢЫЗДЫ РЕНЖІТСЕ НЕ ІСТЕУ КЕРЕК?» (10 минут) ҚТ №13 «Су қоймаларындағы тәртіп ережелері (қыста)» |
|
|
АҚПАН – ЖАСАМПАЗДЫҚ ЖӘНЕ ЖАҢАШЫЛДЫҚ АЙЫ
|
||
|
4-апта дәйексөзі: |
Жаңашылдық – заман талабы
|
|
|
Құндылық |
заң және тәртіп
|
|
|
Индикаторлар |
• Моральдық нормалар мен мінез-құлық ережелерін білу • Мектепте, қоғамда этикалық және құқықтық нормалар мен ережелерді сақтаудың маңыздылығын білу |
|
Сабақтың барысы
|
Сынып сағат кезеңі |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Рес урс тар |
|||||||||
|
Басы 3 мин |
Психологиялық дайындық |
|
|
|||||||||
|
Ортасы 25 мин |
Мұғалім: - Қоғам әрқашан тәртіпке негізделіп, арқа сүйеп қалыптасып, тіршілік етеді. Қоғамда тәртіп болмаса, ол құлдырайды, яғни, келешегі болмайды. Мұны адамдар ежелден-ақ жақсы түсінген. Сондықтан да қоғамда тәртіп орнатудың жолдарын қарастырған. Сұрақ-жауап: -Тәртіп сақтау деген не? -Тәртіп сақтау не үшін қажет? -Тәртіп сақтауға жататын іс-әрекеттерді ата. -Сендерге тәртіп сақтауды кімдер үйретеді? -Тәртіп сақталмаған жерде қандай жағдайлар болады?
Мұғалім: -Дегенмен, керісінше қоғамдық тәртіпті бұзуға бейім азаматтар да аз болмаған.Осыдан келіп – құқық бұзушылық орын ала бастады. Құқық бұзушылық – қоғам өміріне тән дерт. Адам баласы өмір сүрген ортада ол да әрқашан орын алады. Бұл объективтік құбылыс.Құқық бұзушылық заңды, оның қағидаларын құқықтық нормалар жүктеген міндеттерді бұзу, тыйым салынған әрекеттерді жасау.Ол адамдардың іс-әрекеті, қылығы, мінезі немесе әрекетсіздігімен сипатталады. Тәртіп бұзушылық адамдардың өмір сүруіне қауіп төндіреді деп айтсақ та болады. Жұптық жұмыс: Мақалдың жалғасын тап.
|
Тәртіп сақтау
Құқығыңды білу міндетіңді орындау
әдепті болу адамдарды сыйлау
дұрыс қарым-қатынас жасау еңбек ету
күн тәртібін, көшеде жүру ережесін сақтау
1-оқушы Тәртіп өмірдің әр саласында кездеседі. Ата-анамыз бен ұстаздарымыз бізге бала күнімізден тәртіп сақтаудың маңыздылығын, қажеттілігін айтып түсіндіреді.. Кейбір тәртіптердің қажеттілігі сондай олар заңмен ресми түрде көрсетілген. Ал басқалары этикалық тәртіптер. Оларға жекелеп тоқталайық... 2-оқушы Заңмен көрсетілетін тәртіптерге мәселен, адамның жеке құқығына қол салмау, басқа біреуді затын ұрламау, ұрмау, соқпау секілді түрлі қағидалар кіреді. 3-оқушы Ал адами тәртіптерге адамның өзін мәдениетті адамға сай ұстауын жатқызуға болады. Сөйлеу тәртібі, ортада өзін өзі ұстау тәртібі. Адам қаншалықты тәртіпті болса, оны басқалары сәйкесінше құрметтеп, ол адамнан өнеге алуға тырысып жатады. Сондықтан да тәртіп кез келген салада маңызды деп ойлаймын. 4-оқушы Мәселен мектептің де өзінде ішінара тәртіп жүйесі бар. Мектепке келу уақыты, киім-кию тәртібі, жүру тәртібі, сынып тәртібі секілді т.б. Егер де мектеп қабырғасында бұл тәртіптер тізбегі сақталмаған жағдайда, мектебіміз әлдеқашан тозып кеткен болар еді. 5-оқушы Тәртіп - тәрбиеден бастау алады. Бұзақы балалар тәртіпсіздік жасау арқылы өз ата-аналарының аттарына кір келтіріп жатады. Біз де сондай олқылық жасамас үшін, мектеп тәртібіне бағынуымыз қажет. Егер қазірден тәртіпті бала болсақ, болашақтағы өмірімізге де мұның тигізер пайдасы мол болмақ. 6-оқушы Біздің үйде ата-анамыз күнде тәртібімізді, сабақ үлгерімімізді қадағалап, дұрыс емес жерлерінде қатты сөкпей, ақылдарын айтып отырады. Мен өзімді тәртіпті етіп, ешкімнен кем қылмай өсіріп келе жатқан ата-анама, мектептегі кейбір тентектігіміз бен балалығымызға көз жұма қараған ұстаздарыма алғыс айтқым келеді. Топтық жұмыс Балалар түрлі жағдаяттар бейнеленген суреттерден тәртіп сақталған немесе тәртіп сақталмаған кезде қандай жағдайлар орын алатыны туралы әңгімелеп айтады, тәртіп сақтаудың адам тіршілігі үшін маңызына тоқталады. 1-топ. Отбасындағы тәртіп сақтаудың маңызы 2-топ.Қоғамдық орындағы тәртіп сақтаудың маңызы 3-топ. Мектептегі тәртіп сақтаудың маңызы 4-топ.Көшеде жүру тәртібін сақтаудың маңызы 5-топ.Адамдармен дұрыс –қарым-қатынас жасаудың маңызы 6-топ.Табиғат аясында тәртіп сақтаудың маңызы Жұптық жұмыс: Мақалдың жалғасын тап. Балалар үлестірмелі қағаздағы мақалдардың жалғасын сәйкестендіреді 1.Тәртіп-тәрбие бастауы (Тәртіпсіздік адамзаттың қас жауы) 2.Әдептілік белгісі - (иіліп сәлем бергені) 3.Тәрбие- ( отбасынан басталады) 4.Өш алғаннан гөрі (кешірген жөн) 5.Ұрлық түбі- (қорлық) 6.Атаңа не қылсаң, (алдыңа сол келеді.) |
Сла йд
Су Рет тер
|
|||||||||
|
|
№ 3 САБАҚ. «ДОСЫҢЫЗДЫ РЕНЖІТСЕ НЕ ІСТЕУ КЕРЕК?» 1. Ұйымдастыру кезеңі 2. Мақсат қою. Тақырыптың анықтамасы Бір-біріңе қараңдар. Біз бәріміз әртүрліміз, бірақ бәріміз бірдей нәрсені қалаймыз. Әр адам қалайды... (Балалар сөз тіркесін жалғастырып, нұсқаларын тақтаға жазады (құрмет, сүйіспеншілік, тану, қамқорлық т.б.). 3. Білімді жаңарту. Ертегіден үзінді тыңдаймыз. «Ұсқынсыз үйрек» Х.К. Андерсен. 4. Бастапқы білімді игеру және оны тексеру Ертегіден қандай ой түйдің? Үйрекке деген сезімің қандай? Оны басқа құстардың шабуылынан қорғағың келе ме? Адамдар арасында осындай жағдайды кездестіруге бола ма? Өкінішке қарай, мұндай жағдай адамдар арасында, әсіресе балалар ұжымында жиі кездеседі. Әрқайсыңыз қиын жағдайда өзіңізді қалай ұстау керектігін және қажет болған жағдайда қайда жүгіну керектігін білуіңіз керек. Қымбатты дос! Сізден келесі сұрақтарға жауап беруіңізді сұраймыз: 1. Сыныбыңда сыныптастарын және басқа сынып оқушыларын ренжітетін, мазақтайтын балалар бар ма? 2. Сыныптағы қарым-қатынасты жақсарту үшін балалар не істей алады деп ойлайсыңдар? «Идеялар қоржыны» әдісі - Егер сенің досың осындай жағдайға тап болса және оған көмектескің келсе не істеу керек? 5. Бекіту. |
Жағымды мотивациялық көзқарасты қалыптастыру (1-2 мин). Бір-бірімізге шуақты, достық көңіл күй сыйлайық. Мен допты көршіңе кезекпен беруді және жағымды сөздер айтуды ұсынамын. Алғы шарт – күлімсіреу және сүйсініп сөйлеу. Мен бастайын: «Мадина, сенің жымиғаның әдемі!» (балалар жалғастырады.) Тамаша! Барлығының көңіл күйі сәл болса да көтерілді деп ойлаймын. Өйткені, олар саған күліп, қуанса, сен де күлесің. Тақырыптың анықтамасын ашу Біз бәріміз әртүрліміз, бірақ бәріміз бірдей нәрсені қалаймыз. Әр адам қалайды... (Балалар сөз тіркесін жалғастырып, нұсқаларын тақтаға жазады (құрмет, сүйіспеншілік, тану, қамқорлық , мейірім, түсіну, қолдау, көмек, достық т.б.).
Өздік жұмыс Мен достық ережелерін құрастырып, сынып бұрышына іліп, осы ережелерді сақтауды ұсынамын. - Достық ережесін құрастыру үшін топпен жұмыс. Досыңа мейірімді бол. - Қуанышыңды досыңмен бөліс. Досыңды ешқашан алдама. - Досыңа опасыздық жасама. Мұқтаж досыңа әрқашан көмектес.
1. Егер сен біреудің үнемі өзгелерді ренжітетінін байқасаң, онда бәрі өздігінен шешіледі деп күтуге болмайды. Мәселені мүмкіндігінше тезірек шешу керек.
2. Оларды татуластыруға тырыс. Өзіңе қауіп төндірудің қажеті жоқ, бірақ қорқыту жағдайының куәгері болсаң, дереу араласып, болып жатқанды тоқтату маңызды. Егер мұны өз бетіңше жасай алмайтыныңды білсең немесе сезсең, үлкендерден көмек сұрауың керек.
3. Құқық бұзушыларға олардың істеп жатқаны дұрыс емес екенін және оларды қолдамайтыныңды түсіндір.
4. Досыңа қолдау көрсет. Сыныптағы болып жатқан іс-әрекеттің ұнамайтындығын айт. Мұны қолдамайтыныңды түсіндір. Жәбірленушінің еш кінәсі жоқ, ал ренжітуші ақымақтық пен теріс әрекет етіп жатыр десең жақсы болады.
5. Үлгі бол. |
Пайдалы сілтеме: https://youtu.be/AdGoe5qeIco |
|||||||||
|
Со ңы 5 мин |
ҚТ №13 «Су қоймаларындағы тәртіп ережелері (қыста)»
Мұғалім: -Міне , біз бүгін тәртіп сақталмаған жерде әртүрлі ыңғайсыз ,келеңсіз жағдайлар орын алатынын білдік. Және сол келеңсіз жағдайлар біздің өмір сүруіміге қауіп төндіретінін де түсіндік. Әрбір адам өзінің жаман қылықтарын байқап соны жоюға және қандай ортада болса да тәртіп ережелерін сақтауымыз қажет екен. |
Балалар көрген бейнебаян бойынша қыстағы су үстіндегі қауіпсіздік ережесін құрады.
Балалар өлең тақпақтан үзінділер оқиды
|
https://www.youtube.com/watch?v=qgYKPqjVnDU
|
|||||||||





шағым қалдыра аласыз














