3 сыныптарға арналған
“Who is the
best?” сыныптан тыс
іс-шарасы
The purpose of the event: generalization of the
acquired knowledge in an entertaining
way.
Objectives of the
event:
• teach to
use previously learned material in
games,
• develop
the ability to achieve the intended
goals,
• teach
others to listen,
• teach to
accept the opinions of other team
members,
• to
consolidate the reading skills gained in the classroom in
English,
• increase
interest in a foreign language,
• develop
attention, memory.
Materials and equipment: cards with competition
tasks.
Form of conduct: competition between students
o
Preliminary work: choose the composition of the
team in the amount of seven people, come up with a name and motto
in English, do your homework.
The course of the
game.
The game consists of several competitive tasks,
for the completion of which the teams are awarded points. The team
with the most points is the winner.
-
1. Presentation of
teams: name, motto, brief information about yourself
(in English).You have to come up with a team
name
-
«what am I?»
presentation
Conditions of the game: children from each team
take turns in the middle. The picture is displayed on the board,
the child on the board does not see it. You need to find out who
you are by asking questions.
-
level is called:
“Stupid words.” Адасып кеткен
әріптер. Орындары ауысқан әріптерді орнына
қою.
csholo-school, bnak-bank, faec-café,
hsiaoplt-hospital, okob-book, tyic- city,
kpar-park, qsauer-
square.
-
"Read
and Draw" competition. Teams are given sheets with
English text. You need to draw everything that is written in it.
For correct and beautiful execution, the team receives 5
points.
Read and
draw.
It is a white rabbit. It has got apples, carrots,
cabbage. He likes to play tennis well. He hasgot blue jeans.
-
level: Questions for
you.
How many days of the
week?
Hоw many months?
How many seasons?
Whаt day after
Monday?
Whаt day after
Sunday?
What day before
Friday?
-
Дұрыс жаз»
(“Write right”) ойыны
Мақсаты: жылдам
ойлау қабілетін дамыту
Тақтаға екі сөз
жазылады. Кімде кім сол сөздің әр әріпіне сөзді көп тауып жазса,
сол топ жеңіске жетеді.
Мысалы: Swim –
son, well, ill, mother
7. «Жалғастыр» (“Continue”)
ойыны
Мақсаты: оқушылардың сөздік қорын қаншалықты
екендігін тексеру
Шарты:
оқушылрға екі бағанда бөлінген бір сөз берілген, оқушылар соны табу
керек. Мысалы:
arm
washer
tele chair
win
pet
dish phone
car
ture
pic
dow
8. «Сүйкімді шар» (“Better balloon”)
ойыны
Мақсаты: оқушыларды жылдам ойлауға, ептілікке
дағдылау
Шарты: Бұл ойынды ойнау үшін шар қажет.
Тақтаға 2 - 3 не оданда көп шығаруға болады. Әрқайсысына бір шардан
беріледі. Мұғалім тақырыпқа сай ортақ сөз айтады, ал ойынға
қатысушылар сол тақырыпқа сай бір сөз айтады. Әр соз айтқан сайын
шарды үрлеуі тиіс. Егер кімде кім сөз айта алмаса, шарды үрлемейді.
Сөйтіп, кім бірінші өз шарын үрлеп болса, сол жеңіске
жетеді.
Summarizing. Winner's reward
ceremony
Self-examination of extracurricular activities in
English
"Who is the
best?”
Date: 12/10/2021
Class: 3 “ә”
Form of holding: game -
competition
Responsible for conducting:
Gazizova
A.T.
Theme of the event: generalization of the passed
material in a playful way
Objectives of the event:
• teach to use previously learned material in
games,
• develop the ability to achieve the intended
goals,
• teach others to listen,
• teach to accept the opinions of other team
members,
• to
consolidate the reading skills gained in the classroom in
English,
• increase interest in a foreign
language,
• develop attention, memory.
Materials and equipment: cards with
tasks.
Number of students who took part:
24