«Жаратылыстану ғажайыптары»
Мақсаты: Оқушылардың пәнге қызығушылығын арттыра отырып, жаратылыстану пәнінен алған білімдерін өмірде,тұрмыста қолдана білу дағдысын қалыптастыру
Қатысушылар: 6 «Ә», «Б» сынып оқушыларынан екі топ. Әр топта 6 оқушы.
Көрнекіліктер: Тачпанель, макер, су тарелке, май шам, лимон, өшіргіш қалам, шыны, шығрылған суреттер, бояу, спажка,
“Сәлем сөздің анасы” демекші, сәлеметсіздерме құрметті ұстаздар мен оқушылар!
Ойынымызды бастамастан бұрын ойыншыларымызды және олардың ойынын тең дәрежеде бағалап, әділ шешім беретін, аса құрметті әділ-қызылар алқасымен таныстыра кетуге рұқсат етіңіздер.
Білім деген биік шың,
Бақытқа сені жеткізер.
Білім деген ақылшың,
Қиындықтан жеткізер
Жастықтың оты қайдасың.
Жүректі түртіп қозғамай,
Ғылымның біліп пайдасын- демекші
Сайысқа түсушілерге сабырлық пен жеңіс тілеймін.
І. бөлім. " крестики, нолики"
ІІ. бөлім. «Құпия хат»
ІІІ.бөлім. " Боулинг "
ІV.бөлім. «Сенемін, сенбеймін»
V. бөлім. "Ғажайыптар лабораториясы"
І. бөлім " Крестики, нолики"
1. Егер
түнгі 12 сағат болса, 72 сағаттан кейін түсті күтуге болады ма?
/Болмайды, себебі қайтадан түн болады/
2. Жыл он екі ай ішінде 30 және 31 сандары ауысып отырады. Ал 28
саны қай айда кездеседі? /Барлық айда/
3. Екі адам тоғызқұмалақты 2 сағат ойнады. Әрқайсысы неше сағаттан
ойнады? /2 сағаттан/
4. Барлық ат шөп жейді, бірақ бір ат шөп жемейді, ол қандай ат?
/шахмат/
5. Отыз «Я» әріпінен тұратын қыздың аты? /ЗОЯ/
6. «А»-дан «Я»-ға дейінгі ағатын өзен?
/Амудария/
7.
Бірінші төрт аяқты, кейін екі аяқты,
одан
кейін үш аяқты ол не?
(Адам)
8. Суды елекпен қалай тасуға болады? (мұз қылып қатырып)
9 Теңіздің ортасында не бар? (“ң” әріпі)
ІІ. бөлім. «Құпия хат»
Дымбілмес өзінің досы Негештен құпия хат алды. Алайда конвертті ашса ішінде 1 парақ қағаздан өзге ештеңе жоқ.. Конверттің сыртында «аса құпия» деген жазу бар еді және оттың белгісі бар. Дымбілмес хатты оқуға сіздерден көмек сұрауда.
(Хат лимон шырымен жазылған еді. Сөздерді оқу үшін жанып тұрған оттың үстіне қою керек. Қағаздағы сөздер қара жазумен шығады.)
Қалың қалай дымбілмес. Хатты оқысаң сен өте ақылды білімді болғаның»
Дымбілмеске Негешке құпияхат жазуға көмектесу керек. Қалай?
ІІІ.бөлім. " Боулинг "
1. Жасанды материалдар тізбегін белгіле
A.
шыт,сатен,фланель
B.
Мақта,вискоза,шыт
C.вискоза,синтетика,флис
D.
вискоза,синтетика,фланель
2. Кенді пайдалы қазбалар
A.
темір,алюминий,мыс
B.мәрмәр,тақтатас
C.көмір,мұнай,газ
D.
тұз,әктас,алтын
3. Қышқылды ортада сутегі көрсеткіші нешеге тең
A.7 ден
жоғары
B. 7 ден
кем
C. 10 ға
тең
D. 7-9
аралығы
4. .Қарапайым заттар
A. темір
оксиді
B. Көмірқышқыл
газы
C.
оттек
D. су
молекуласы
5. Телескоптыойлаптапқан, ағылшын
оқымыстысы?
A. Герард
Меркатор
B. Галилео
Галилей
C. Иоганн
Кеплео
D. Исаак
Ньютон
6. Тіршіліктің негізі метеориттер мен ғарыштық шаң-тозаң арқылы жерге түскен деген теорияның атауы.
А) абиогенез
Б) биогенез
С) панспермия
Д) стационарлық
7. Бізге таныс нысандар ...... аталады.
А) макроәлем
Б) мегаәлем
С) микроәлем
Д) материя
8. Жанартаулардың атқылауынан болатын толқынды... атайды
А) ураган
Б) цунами
С) тайфун
Д) құйын
9. Бір сағаттың ішінде Жер өз өсі арқылы неше градусқа бұрылады?
А) 100
Б) 150
С) 200
Д) 250
10. Жер бетінің неше пайызын су алып жатыр
А) 95 пайызын
Б) 85 пайызын
С) 75 пайызын
Д) 71 пайызын
11. Жердің қатты қабығы қалай аталады?
А) литосфера
Б) биосфера
С) гидросфера
Д) атмосфера
12. Жасушаны алғаш зерттеген ғалым
A.
Т.Шванн
B.Р.Гук
C.А.Левенгук
D.
Р.Броун
ІV.бөлім. «Сенемін, сенбеймін»
– Бұл айналым шағын екі
бөлімнен тұрады;
Бірінші кезең «Сенемін немесе сенбеймін» деп
аталады.
(Алғашқы бөлімде географияға байланысты
қызықты сұрақтар
қойылады. Сұрақтар сан-қилы саланы қамтымақ.
Ал ол сауалдарға «сенемін» немесе «сенбеймін» деп жауап берулері
керек. Топ басшыларына сұрақ қойылмайды. Бірақ олар өздерінің
ойыншыларына көмектесе
алады)
Тапсырмасы:
1.Адамның бүкіл 12 мүшелерінің ішінен ең
ауыры бас екеніне сенесіз бе? (сенемін.) 6
кг
2. Зебраның шыққан жері Африка. Зебраның
жолақтарына қарап төлдері өз аналарын тауып алады дегенге сенесіз
бе? (сенемін) Әр зебраның жолақтары әртүрлі, бір-біріне
ұқсамайды.
3. Адам бар жоғы 1-2 минут қана демалмай тұра
алады сіз бұан сенесіз бе? Сенемін
(рас)
4. Темірқазық жұлдызына қарап жол табуға
болатынына сенесіз бе ? (сенемін
)
5.Болашақта біздің мектептің гимназия
болатынына сенесіз бе?
(сенемін)
V. бөлім. "Ғажайыптар лабораториясы"
1 тапсырма
Қағаз спиральді майшамды пайдаланып, қол тигізбей айналдырыңдар.
Шешуі:
Май шам ауаны қыздырады, ол кеңейіп, оның тығыздығы төмендейді.Жеңілденіп, жоғары бағытталады.Ал салқын ауа төмен бағытталады. Көзге көрінбейтін ауа ағыны қалыптасып, спиральды қозғалысқа түсіреді.
2 тапсырма
Тарелкеге су құйып, оған бояу тамызу керек. Тарелкенің ортасындағы май шамды тұтату керек. Май шам үстіне шыны кигізу керек. Тарелкедегі сушынының ішіне жиналады. Бұл қалай?
Шешуі
Майшам алдымен ауаны қыздырады, оттегі жанып болған соңғ май шам сөнеді, майшам қыздырған ауа салқындап,қысылады. Вакуум қалыптасып, қысым әркелкілігі пайда болады да, сырттағы қысым суды бөтелке ішініе итереді. Сұйықтықтың, май шам, ыдым көлемінің белгілі бір қатынасындатарелкедегі су толығымен тартылады.
3 тапсырма.
Екі дос ұрсысып қалға, екі бағытта кетіп барады. Енді оларды татуластырып бір бағытқа бағытта.

Шешуі:
Стаканның артына суретті қойып, стаканды сумен толтыру қажет.
Кез - келген сурет-жарық сәулелері, толқындар. Жарық әр түрлі ортадан өтіп, өзін әр түрлі ұстайды және шекараларда сынады. Ал әйнек пішініне байланысты (сыртынан дөңес, ішінен ойыс)-бұл жалпы линза. Сондықтан біз суретті бұрмалап қана қоймай, төңкерілген суретті аламыз. Жарықтың түсу бұрышы шағылысу бұрышына тең, әйнек линза сәулелерді осылай бүгеді, жүз олар әйнектің ішінде қиылысады және осыған байланысты бізге кескін төңкерілген болып көрінеді. оптика керемет.
4 тапсырма.
Тарелкедегі балық пен адамды қозғалысқа келтіріңдер.
Шешуі:
Ақ тақтаға арналған «Whiteboard» деген жазуы бар маркерлер сиясында суреттің тақтаға немесе тарелка сияқты жылтыр (гладкий) беттерге жабыспайтын қоспасы бар. Сонымен қатар сия суға ерімейді.
Тарелкаға сурет салып 1 мин күту керек, сосын баяу су құю керек. Сурет толық судың астында қалуы керек.
Сайыстың қорытындысын
шығару;
Әділ қазыларға сөз
беру;
Сайысқа қатысушы топтарды
марапаттау.
Біреу озып келеді
қатарынан,
Біреу қалып жатады
асығыста.
Ойын толық жатқандай асып,
тасып,
Біреу мығым, біреулер шалыс
басып.
Бұл ойыннан өтеді ғұлама
ойлар,
Жеңсең де жеңілсең де қал ма
жасып.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сыныптан тыс жұмыс. "Жаратылыстану ғажайыптары" 6-сынып
Сыныптан тыс жұмыс. "Жаратылыстану ғажайыптары" 6-сынып
«Жаратылыстану ғажайыптары»
Мақсаты: Оқушылардың пәнге қызығушылығын арттыра отырып, жаратылыстану пәнінен алған білімдерін өмірде,тұрмыста қолдана білу дағдысын қалыптастыру
Қатысушылар: 6 «Ә», «Б» сынып оқушыларынан екі топ. Әр топта 6 оқушы.
Көрнекіліктер: Тачпанель, макер, су тарелке, май шам, лимон, өшіргіш қалам, шыны, шығрылған суреттер, бояу, спажка,
“Сәлем сөздің анасы” демекші, сәлеметсіздерме құрметті ұстаздар мен оқушылар!
Ойынымызды бастамастан бұрын ойыншыларымызды және олардың ойынын тең дәрежеде бағалап, әділ шешім беретін, аса құрметті әділ-қызылар алқасымен таныстыра кетуге рұқсат етіңіздер.
Білім деген биік шың,
Бақытқа сені жеткізер.
Білім деген ақылшың,
Қиындықтан жеткізер
Жастықтың оты қайдасың.
Жүректі түртіп қозғамай,
Ғылымның біліп пайдасын- демекші
Сайысқа түсушілерге сабырлық пен жеңіс тілеймін.
І. бөлім. " крестики, нолики"
ІІ. бөлім. «Құпия хат»
ІІІ.бөлім. " Боулинг "
ІV.бөлім. «Сенемін, сенбеймін»
V. бөлім. "Ғажайыптар лабораториясы"
І. бөлім " Крестики, нолики"
1. Егер
түнгі 12 сағат болса, 72 сағаттан кейін түсті күтуге болады ма?
/Болмайды, себебі қайтадан түн болады/
2. Жыл он екі ай ішінде 30 және 31 сандары ауысып отырады. Ал 28
саны қай айда кездеседі? /Барлық айда/
3. Екі адам тоғызқұмалақты 2 сағат ойнады. Әрқайсысы неше сағаттан
ойнады? /2 сағаттан/
4. Барлық ат шөп жейді, бірақ бір ат шөп жемейді, ол қандай ат?
/шахмат/
5. Отыз «Я» әріпінен тұратын қыздың аты? /ЗОЯ/
6. «А»-дан «Я»-ға дейінгі ағатын өзен?
/Амудария/
7.
Бірінші төрт аяқты, кейін екі аяқты,
одан
кейін үш аяқты ол не?
(Адам)
8. Суды елекпен қалай тасуға болады? (мұз қылып қатырып)
9 Теңіздің ортасында не бар? (“ң” әріпі)
ІІ. бөлім. «Құпия хат»
Дымбілмес өзінің досы Негештен құпия хат алды. Алайда конвертті ашса ішінде 1 парақ қағаздан өзге ештеңе жоқ.. Конверттің сыртында «аса құпия» деген жазу бар еді және оттың белгісі бар. Дымбілмес хатты оқуға сіздерден көмек сұрауда.
(Хат лимон шырымен жазылған еді. Сөздерді оқу үшін жанып тұрған оттың үстіне қою керек. Қағаздағы сөздер қара жазумен шығады.)
Қалың қалай дымбілмес. Хатты оқысаң сен өте ақылды білімді болғаның»
Дымбілмеске Негешке құпияхат жазуға көмектесу керек. Қалай?
ІІІ.бөлім. " Боулинг "
1. Жасанды материалдар тізбегін белгіле
A.
шыт,сатен,фланель
B.
Мақта,вискоза,шыт
C.вискоза,синтетика,флис
D.
вискоза,синтетика,фланель
2. Кенді пайдалы қазбалар
A.
темір,алюминий,мыс
B.мәрмәр,тақтатас
C.көмір,мұнай,газ
D.
тұз,әктас,алтын
3. Қышқылды ортада сутегі көрсеткіші нешеге тең
A.7 ден
жоғары
B. 7 ден
кем
C. 10 ға
тең
D. 7-9
аралығы
4. .Қарапайым заттар
A. темір
оксиді
B. Көмірқышқыл
газы
C.
оттек
D. су
молекуласы
5. Телескоптыойлаптапқан, ағылшын
оқымыстысы?
A. Герард
Меркатор
B. Галилео
Галилей
C. Иоганн
Кеплео
D. Исаак
Ньютон
6. Тіршіліктің негізі метеориттер мен ғарыштық шаң-тозаң арқылы жерге түскен деген теорияның атауы.
А) абиогенез
Б) биогенез
С) панспермия
Д) стационарлық
7. Бізге таныс нысандар ...... аталады.
А) макроәлем
Б) мегаәлем
С) микроәлем
Д) материя
8. Жанартаулардың атқылауынан болатын толқынды... атайды
А) ураган
Б) цунами
С) тайфун
Д) құйын
9. Бір сағаттың ішінде Жер өз өсі арқылы неше градусқа бұрылады?
А) 100
Б) 150
С) 200
Д) 250
10. Жер бетінің неше пайызын су алып жатыр
А) 95 пайызын
Б) 85 пайызын
С) 75 пайызын
Д) 71 пайызын
11. Жердің қатты қабығы қалай аталады?
А) литосфера
Б) биосфера
С) гидросфера
Д) атмосфера
12. Жасушаны алғаш зерттеген ғалым
A.
Т.Шванн
B.Р.Гук
C.А.Левенгук
D.
Р.Броун
ІV.бөлім. «Сенемін, сенбеймін»
– Бұл айналым шағын екі
бөлімнен тұрады;
Бірінші кезең «Сенемін немесе сенбеймін» деп
аталады.
(Алғашқы бөлімде географияға байланысты
қызықты сұрақтар
қойылады. Сұрақтар сан-қилы саланы қамтымақ.
Ал ол сауалдарға «сенемін» немесе «сенбеймін» деп жауап берулері
керек. Топ басшыларына сұрақ қойылмайды. Бірақ олар өздерінің
ойыншыларына көмектесе
алады)
Тапсырмасы:
1.Адамның бүкіл 12 мүшелерінің ішінен ең
ауыры бас екеніне сенесіз бе? (сенемін.) 6
кг
2. Зебраның шыққан жері Африка. Зебраның
жолақтарына қарап төлдері өз аналарын тауып алады дегенге сенесіз
бе? (сенемін) Әр зебраның жолақтары әртүрлі, бір-біріне
ұқсамайды.
3. Адам бар жоғы 1-2 минут қана демалмай тұра
алады сіз бұан сенесіз бе? Сенемін
(рас)
4. Темірқазық жұлдызына қарап жол табуға
болатынына сенесіз бе ? (сенемін
)
5.Болашақта біздің мектептің гимназия
болатынына сенесіз бе?
(сенемін)
V. бөлім. "Ғажайыптар лабораториясы"
1 тапсырма
Қағаз спиральді майшамды пайдаланып, қол тигізбей айналдырыңдар.
Шешуі:
Май шам ауаны қыздырады, ол кеңейіп, оның тығыздығы төмендейді.Жеңілденіп, жоғары бағытталады.Ал салқын ауа төмен бағытталады. Көзге көрінбейтін ауа ағыны қалыптасып, спиральды қозғалысқа түсіреді.
2 тапсырма
Тарелкеге су құйып, оған бояу тамызу керек. Тарелкенің ортасындағы май шамды тұтату керек. Май шам үстіне шыны кигізу керек. Тарелкедегі сушынының ішіне жиналады. Бұл қалай?
Шешуі
Майшам алдымен ауаны қыздырады, оттегі жанып болған соңғ май шам сөнеді, майшам қыздырған ауа салқындап,қысылады. Вакуум қалыптасып, қысым әркелкілігі пайда болады да, сырттағы қысым суды бөтелке ішініе итереді. Сұйықтықтың, май шам, ыдым көлемінің белгілі бір қатынасындатарелкедегі су толығымен тартылады.
3 тапсырма.
Екі дос ұрсысып қалға, екі бағытта кетіп барады. Енді оларды татуластырып бір бағытқа бағытта.

Шешуі:
Стаканның артына суретті қойып, стаканды сумен толтыру қажет.
Кез - келген сурет-жарық сәулелері, толқындар. Жарық әр түрлі ортадан өтіп, өзін әр түрлі ұстайды және шекараларда сынады. Ал әйнек пішініне байланысты (сыртынан дөңес, ішінен ойыс)-бұл жалпы линза. Сондықтан біз суретті бұрмалап қана қоймай, төңкерілген суретті аламыз. Жарықтың түсу бұрышы шағылысу бұрышына тең, әйнек линза сәулелерді осылай бүгеді, жүз олар әйнектің ішінде қиылысады және осыған байланысты бізге кескін төңкерілген болып көрінеді. оптика керемет.
4 тапсырма.
Тарелкедегі балық пен адамды қозғалысқа келтіріңдер.
Шешуі:
Ақ тақтаға арналған «Whiteboard» деген жазуы бар маркерлер сиясында суреттің тақтаға немесе тарелка сияқты жылтыр (гладкий) беттерге жабыспайтын қоспасы бар. Сонымен қатар сия суға ерімейді.
Тарелкаға сурет салып 1 мин күту керек, сосын баяу су құю керек. Сурет толық судың астында қалуы керек.
Сайыстың қорытындысын
шығару;
Әділ қазыларға сөз
беру;
Сайысқа қатысушы топтарды
марапаттау.
Біреу озып келеді
қатарынан,
Біреу қалып жатады
асығыста.
Ойын толық жатқандай асып,
тасып,
Біреу мығым, біреулер шалыс
басып.
Бұл ойыннан өтеді ғұлама
ойлар,
Жеңсең де жеңілсең де қал ма
жасып.
шағым қалдыра аласыз













