Ұйымдастыру
Өзін-өзі
тексеру
Өткен білімді еске
түсіру
|
Психологиялық трининг:
- «Мен ғажайып...» - оқушылардың
өз бойындағы жақсы қасиеттерін дәріптеу жаттығуы. (Мысалы: мен
ғажайып суретшімін)
Алдыңғы білімді еске
түсіру.
«Суреттер сыр шертеді»
әдісі арқылы:
-
С. Датұлы бастаған
көтерілістің негізгі себептерін суреттерді пайдалана отырып
әңгімелеңіз?
Ж: Біріншіден:
шегара шебінің ішкі жағына уақытша өткен қазақтарға қысымның
көбеюі;
-
Екіншіден, орыс-казак әскері
тарапынан бұрынғысынша дала төсіндегі "әскери іздестірулер»
тоқтатылмады;
-
Үшіншіден, Нұралы ханның қазақ
қоғамында беделі төмендеп, патша өкіметінің «қуыршақ» қолшоқпарына
айнала бастады.
2.Сырым Датұлы көтерілісі
қандай территорияларды
қамтыды?
Ж: Кіші жүз территориясы:
Ойыл, Жем, Елек, Қобда, Сағыз өзендері
алқабы.
3.Суреттегі тұлға туралы
әңгімелеңіз және оның С. Датұлы көтерілісіне қатысы қандай
болды?
Ж: Нұралы хан 1748–1786
жылдары билік құрған. С. Датұлы көтерілісі кезеңінде халық
көтерілісін басып-жаншуға тырысты. Патша үкіметінің тарапын қолдап,
халыққа қарсы шыққандықтан оны орнынан алу талап етілді. Халық
алдында жұрдай болған Нұралы хан 1786 жылы Кіші жүзден біржолата
қуылып, Уфаға жер аударылып, 1790 жылы қайтыс
болды.
|
Оқушылар өз ойларын
ортаға салады.
Оқушылар берілген суреттерді
пайдалана отырып, жауаптары арқылы
алдыңғы
білімді еске
түсіреді.
|
Мадақ
тау
|
Презинтация
|
Жаңа
білім
|
Зерттеу
сұрақтары:
Жаңа ұғымдармен
жұмыс.
«Отар», «отарлау»,
«ұлт-азаттық» қозғалыс ұғымының мәні
түсіндіріледі.
Бейнематерал тыңдалады. (Сырым
батыр (KZ). Деректі фильмі.,5.20-11.37 мин
аралығы)
1-тапсырма: С. Датұлы
көтерілісінің негізгі оқиғаларына шолу
жасау:
-
«Құндылықтар
иерархиясы» әдісі арқылы көтерілістің
маңызды тұстарын анықтау:
2-топқа: «Алты W»
кестесі арқылы көтеріліс кезеңінде Кіші жүзде жүргізілген реформаны
талдайды:
-
Нені?
|
|
|
Қашан?
|
Неге?
|
|
|
Кім?
|
Қалай?
|
|
|
Қайда?
|
3-топқа: «Графикалық
органайзер» әдісі арқылы «қысқа мерзімді,
орта мерзімді, ұзақ мерзімді» нәтижелерін
сипаттайды.
-
Қысқа мерзімді
нәтиже
|
Орта мерзімді
нәтиже
|
Ұзақ
мерзімді
нәтиже
|
|
|
|
Қалыптастырушы
бағалау: «Екі жұлдыз, бір
тілек».
2-тапсырма: «Дәптер» әдісі арқылы тарихи даталармен
және термин сөздер және тарихи тұлғаларды анықтау жұмысы
жүргізіледі.
1783-1797
жылдар
|
С. Датұлы көтерілісі болған
жылдар.
|
1784
жылы
|
Орынбор губерниясының бастығы
болып О. А. Игельстром
келді.
|
1785
жылы
|
Қазақ жасақтары Төменгі Орал
шекара шебінің аймағында патша үкіметінің әскерилерімен кескілескен
шайқасқа түсті.
|
1786
жылы
|
1.О.Игельстром хан билігін
реформалаудың жобасын ұсынды. Ол реформаның мәні хан билігін
жою.
2.старшындардың сьезі өтті
онда тек қана Шегаралық сот құруға келісім
берілді.
|
1792
жылы
|
С.Датұлы құрамында 1000
сарбазымен Елек қорғанысына шабуыл
жасады.
|
1797
жылы
|
Айшуақ сұлтан хан
болды.
Көктемінде Сырым Датұлының
жасақтары хан ордасына шабуыл жасап, Есім ханды
өлтіреді.
|
Расправалар
|
Кіші жүздегі ру ақсақалдары
кіруге тиісті болған отарлау жүйесінің әкімшілік
органы.
|
Қазына
|
Түрлі бағалы заттар, дүние
мүлік, материалдық байлық.
|
Старшын
|
Ру
басшысы.
|
Реформа
|
Өмір сүріп отырған әлеуметтік
құрылымды сақтап, кейбір институттарды қайта құру,
өзгерту.
|
«Қуыршақ
мемлекет»
|
Патша үкіметіне толықтай
бағынышты, отар мемлекет.
|
Е.
Пугачев
|
ХҮІІІ ғасырдың екінші
жартысындағы Ресейдің орталық аудандарындағы көтеріліс жетекшісі,
өз көтерілісіне Кіші жүз бен Орта жүзді
қамтыды.
|
Д. Ч.
Бульжер
|
ХIХ ғасырдың ІІ жартысында
өмір сүрген ағылшын журналисі «Сырым батыр-жігерлі, терең ойлы,
қайратты, батыл, тапқыр, айлалы ерекше тұлға» деп
сипаттаған.
|
Қаратай
сұлтан
|
Патша әкімшілігіне қарсы
шыққан Кіші жүз сұлтаны.
|
Айшуақ
сұлтан
|
1720-1810 Кіші жүзді 1797-1805
жылдары билеген хан, Әбілқайыр ханның
ұлы.
|
3-тапсырма: Жеке
жұмыс. «Үш сөйлем» әдісі арқылы
қорытындыланады. Сырым Датұлы Кіші жүз
қазақтарының құқтарын қорғауды көздеді, оның дәлелі.... .... ....
.... .... .... .... ....
....
Оның бірінші дәлелі.
.... .... .... .... .... ...
Оның екінші дәлелі.
.... .... .... .... .... ...
Оның үшінші дәлелі.
.... .... .... .... .... ...
-
|
Дескриптор:
-Сырым Датұлы
көтерілісінің негізгі ұғымдарын пайдалана отырып, жаңа тақырыпты
анықтайды.
Бейнематериалды
тамашалайды.
Дескрипторы:
1. Сырым
көтерілісінің құндылықтарын
анықтайды;
2. Мақсат-мүдделерін
түсіндіреді;
3. Батырдың тұлғалық
қасиеттеріне сипаттама
жасайды;
4. Халықтың
көтерілістен күткен үмітін
сипаттайды.
Дескрипторы:
1. Реформаның не
мақсатты көздегендігін
анықтайды;
2. Неге реформа Кіші
жүзде жүргізілуі керек екендігін
сипаттайды;
3. Қалай жүзеге
асырылғандығына жауап
береді;
4. Қашан және
кімнің, қайда жүзеге асырғандығын
анықтайды.
Дескрипторы:
1. Көтерілістің
қысқа мерзімді нәтижесін
сипаттайды;
2. Көтерілістің орта
мерзімді нәтижесін
сипаттайды;
3. Көтерілістің ұзақ
мерзімді нәтижесін
сипаттайды.
Дескрипторы:
«Дәптер» әдісі
арқылы тарихи даталармен және термин сөздер және тарихи тұлғаларды
анықтау жұмысын жүргізеді.
Дескрипторы:
-Сырым Датұлы Кіші
жүз қазақтарының құқтарын қорғауды 1 ші дәлел
келтіреді;
-Сырым Датұлы Кіші
жүз қазақтарының құқтарын қорғауды 2 ші дәлел
келтіреді;
-Сырым Датұлы Кіші
жүз қазақтарының құқтарын қорғауды 3 ші дәлел
келтіреді.
|
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
«Ең үздік
жауап»
«Алақан-жұдырық»
«Жұлдызшалар»
|
Сырым батыр (KZ).
Деректі фильмі. (0.43-2.24.
мин)
Қазақстан тарихы
(көне заманнан бүгінгі дейін). Бес томдық. ІІІ т. – Алматы:
«Атамұра», 2010 ж., 220-234
бб.
Вяткин М. Батыр
Срым. – Алматы: «Санат»,
1998.
Қабылдинов З.Е.,
Қайыпбаева А.Т.
8 сынып. Қазақстан
тарихы., Атамұра, 2012.
Сырым батыр (KZ).
Деректі фильмі.
http://e-history.kz/kz/video/view/117#scontent
|