Материалдар / Табиат ҳодисалари. Осмондаги тўпалон

Табиат ҳодисалари. Осмондаги тўпалон

Материал туралы қысқаша түсінік
4-сынып оқу сауаттылығы пәнінен қысқа мерзімді жоспар өзбек сыныптары үшін
250 ₸
Бүгін алсаңыз
+13 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +13 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Shape1





Shape3 Shape2

Түркістан облысы, Түркістан қаласы,

Ә. Науаи атындағы № 13 мектеп гимназияның бастауыш сынып мұғалімі

Абдурахманова Наргиза Бабахановна













Бўлим:

5 бўлим Табиат ҳодисалари

Педагогнинг исми - шарфи:

Абдурахманова Н

Куни:

21.01.2025

Синфи:4-А

Қатнашганлар сони: Қатнашмаганлар сони:

Дарснинг мавзуси:

Осмондаги тўпалон

Ушбу дарсда эришиладиган таълимий мақсадлар

4.2.6.1асар қаҳрамони, асар қаҳрамонларининг феъл атвори ва ҳатти ҳаракатларининг ўзгариш сабабларини матндан топиб, қиёсий баҳолаш

4.2.9.1 Турли манбалардан зарур ахборотни аниқлаб ишлов бериш , хулосалаш ва сабаб - оқибат алоқадорлигини чизма сифатида кўрсатиш

4.1.4.1 Сўзлаш давомида мақол маталлар/шеърий мисралар/ҳикматли сўзлар/нотиқлик сўзлари ва вербал эмас нутқ воситаларидан фойдаланиш

Дарснинг мақсади:

Барча ўқувчилар: асар қаҳрамони, асар қаҳрамонларининг феъл атвори ва ҳатти ҳаракатларининг ўзгариш сабабларини матндан топиб, қиёсий баҳолай олади


Ўқувчиларнинг асосий қисми:асардан бадиий тасвир воситаларни топа олади ва улардан фойдаланади


Айрим ўқувчилар: Турли манбалардан зарур ахборотни аниқлаб ишлов бера олади , хулосалай олади ва сабаб - оқибат алоқадорлигини чизма сифатида кўрсата олади

Дарс режаси:

Дарснинг вақти

Педагогнинг ҳаракати

Ўқувчининг харакати

Баҳолаш

Ресурслар

Боши 5-10минут

Саломлашиб, ўқувчиларни дарсга тайёрлаш.

Бир-бирига самимий кулку сийлаб янги дарсни бошлайди

1ўқувчи- Биз

2ўқувчи-сизга

3ўқувчи-омад

4ўқувчи-тилаймиз.

Ўқувчиларни гуруҳларга бириктириш.

Рангли япроқлар расмини танлаш усули билан гуруҳларга бириктириш.

1-гуруҳ – қизил

2-гуруҳ – сариқ

3-гуруҳ – яшил

Ўтилган мавзуни мустаҳкамлаш.

Интернетдан фаслларга оид турли турли табиат ҳодисаларини аниқлаб, маълумотлар тўплаб, дафтарга ёзиб келиш

Ўқувчилар тўплаб келган маълумотлари билан бўлишади. “ Меҳмон” усули орқали бир – бирларига меҳмон бўлиб бориб, тўплаб келган маълумотлари билан танишьтиришади.

Ким нимани билиб олганлигини сўраб аниқлаш.



Баҳолаш. Бош бармоқ усули орқали бир – бирларини баҳолайдилар.

Ўқувчиларнинг диққатини жамлаб улар билан биргаликда дарс мақсади аниқланади.

Дарслик, сюжетли расмлар, тарқатма варақлар, жадваллар

Ўртаси 30минут

Янги мавзу баёни:

Ўйлан топ!” ўйини.

Ўқувчиларга турли табиат ҳодисалари товушини эшиттириш. Улар бу товушлар қайси табиат ҳодисаси эканлигини топишади.

Ёмғир, шамол, чақмоқ, момақалдироқ овозларини эшиттириш.

(У) 1. Янги мавзу билан таништириш мақсадида,“Спираль” усулидан фойдаланиб, Набижон Қодировнинг “Осмондаги тўпалон” шеърини ўқитиш.

Янги сўзлар маъносини тушунтириш мақсадида луғат иши ўтказиш

Луғат иши ўтказиш.

Жиққамушт, нурафшон, антиқа сўзларининг маъносини тушунтириш

Чақмоқнинг пайдо бўлиши, момақалдироқнинг гумбурлаши ҳақида интернетдан олинган маълумотлар билан таништириш. Слайд ёки видеолавҳадан фойдаланиш.

(Г) 2.Савол ва топшириқлар “Саволли томчилар” усулидан фойдаланиш

Гуруҳларга ёмғир томчиларига ёзилган саволларни тарқатиш. Гуруҳ билан ўқувчилар саволларга жавоб беришади.

1. Шоир шеърда қандай табиат ҳодисаларини ифодалаган деб ўйлайсиз? Фикрингизни исботланг.

2.Осмондаги бундай тўполонни кузатганмисиз? Қачон?


Дескриптор. Билим олувчи

  • Табиат ҳодисаларини айтиб гапларини изоҳлайди

  • Ўзи кузатган табиат ҳодисаларини айтиб беришади.


Баҳолаш. Ўзаро бир - бирларини смайликлар орқали баҳолайдилар



Ж)“Сирли хат” усули.

Ўқитувчи: Болалар синфимизга хат келди. Ушбу хат кимдан келганини билмадим. Келинг уни жуфтликда ўқиб, аниқлаб кўринг, кимдан келибди.

1. Ҳикоя кимнинг номидан ёзилган?

2.Ҳикояда қандай табиат ҳодисалари ўрин олганлигини топиб ўқинг.

3.Ҳикоянинг куздан келган хат деб номланишини ўз сўзларингиз билан тушнтиринг.


Дескриптор. Билим олувчи

  • хатни ўқийди

  • мазмунини таҳлил қилади

  • хатнинг кимдан эканлигини аниқлайди

ўз фикрини изоҳлайди

Баҳолаш. Смайликлар.




6. Изланинг (Г)

Дўстингиз билан қишдан келган хат мавзусида постер ясанг


Дескриптор. Билим олувчи

-хат ёзади

-хатнинг маъносига қаралади

Баҳолаш. Икки юлдуз бир тилак


Якуни 5минут

Қайта боғланиш: “Саволли қаламлар” усули

Дарсда ........ қизиқарли бўлди

Мен .........ўргандим

........ қийин бўлди

....... билдим

Уйга вазифа: 7. Тез айтишни ёд олинг.

Шеър ва матнни ўқиб, мазмунини ҳикоялашга тайёрланиб келинг.


Баҳолаш. Икки юлдуз бир тилак




Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі