Тақырыбы "Табиғат және
біз"
Мақсаты: Балаларға
табиғаттың маңызын түсіндіру.
Білімділігі: Тірі және
өлі табиғат туралы түсінік бекіту.Табиғат құндылығы,өсімдік
тіршілігі туралы ұғымдарын қалыптастыру.
Дамытушылығы: Тірі және
өлі табиғаттың ерекшелігін іс - тәжірибе жасау арқылы
түсіндіру.
Тәрбиелігі: Табиғатты
аялап қорғауға.қамқорлық жасауға тәрбиелеу. Балалардың
табиғатқа,туған жерге,қоршаған ортаға деген сүйіспеншілігін
арттыру.
Әдіс -
тәсілі:Әңгімелеу, жеке жұмыс.
Көрнекі-құралдар.үнтаспа,тәжірибеге арналған құралдар,
(су,топырақ,гүл,)
1.Шаттық
шеңбер.
Ауадан қуат алайық,
Алақанға салайық.
Жерден нәр алайық,
Алақанға салайық.
Күннен шуақ алайық,
Алақанға салайық.
Күннің шуағын апайларға сыйлайық
-Балалар табиғатсыз адамның күні жоқ,мұны айтуға табиғаттың тілі
жоқ.
Табиғат дегеніміз біздің қоршаған орта:
жан-жануарлар және өсімдіктер, жер мен аспан, күн мен алыстағы
жұлдыздар табиғаттынұғымын түсіндіріледі. Біздің ата-бабаларымыз
табиғаттқа бүкіл махаббатын берген, өлең шығарған, нақыл сөздерін,
аңыз әнгімелері де көп.
Табиғатқа біз қамқор көрсету керекпіз, аялау
керек. Халықта нақыл сөздер бар: Бұлақ көрсен көзін аш., су ішкен
құдыққа түкірме.
Мұғалім оқушыларға сұрақ қояды;
-Балалар жылдың неше мезгілі бар?
-Ендеше сол жыл мезгілдеріне тоқтала кетейік.
-Мынау қай мезгіл? Оның ерекшелігі неде?
-Ал,мынаны қай мезгіл деп ойлайсыңдар?
-Мұнда қандай құбылыстар байқап тұрсыңдар?
-Мынау ше? ерекшілігін атап өтіңдер?
-Қандай мезгіл? Мына мезгілдің ерекшелігін атап көрейік.
-Табиғаттың өзіне тән ерекшеліктері бар.
Өлең оқу.
Тіршілікте недейсің ғой ең қымбат.
Тіршілікте адам қымбат,ауа қымбат.
Ал,адамға ауа қажет,бәрінен де
Ауа қымбат алатұғын дем қымбат.
Балалар табиғатқа тіршілік атаулысының барлығы
жатады.
Мысалы: Су, ауа, күн, өсімдіктер, құстар, балықтар, т.б
-Табиғат екіге бөлінеді.Тірі табиғат және өлі табиғат деп.
-Өлі табиғатқа - ауа,жел,су, топырақ т.б
-Тірі табиғатқа - гүлдер,жәндіктер,құстар,т.б
- Біз немен дем аламыз?
-Тірі табиғатқа не жатады?
-Дұрыс гүл жатады. Осы тірі табиғатпен өлі табиғаттың бір-бірімен
байланысы өте тығыз. Біз гүлді қалай өсіреміз? Топыраққа егіп, оған
су құямыз екен.
- Міне балалар өлі табиғаттың да, тірі табиғаттың да бір - бірімен
байланысы зор. Ал табиғатсыз ешбір тіршілік болмайды, сондықтан біз
табиғатты аялап, қорғап, суға түкірмей, ластамай, ағашты сындырмай,
құстарды атпай, ауаны ластамай болашағымызға жақсы көзқараспен омір
сүруіміз қажет.
-Табиғат туралы тақпақ кім
біледі?
Зарина:
Жаздың үміт үзгені
ме-
Келіп қапты күз де
міне.
Моншағын жаз қиып-
қиып,
Ілді
қаздың тізбегіне.
Ақжайық:
Гүлдер
Гүлім, гүлім, өсе бер,
Әдемі боп, асыл боп.
Күндей жайнап кете бер,
Қызыл, сары, жасыл боп.
Ақбота:
Көктемде
Бүршік жарып ағаштар
Құстар ұя салады.
Сылдыраған бұлақтар
Ағып бара жатады.
Мирас:
Табиғат
Табиғат біздің анамыз,
Жер–Ана біздің панамыз.
Таза болса табиғат
Біз де аман боламыз.
Мен жерімді сүйемін
Мен жерімді сүйемін,
Жеріме дән себемін.
Ауа таза болсын деп,
Жылда ағаш егемін.
Әл-Мерек:
Табиғат
Бұтақтарды сындырмай,
Тазалықты сақтайық.
Гүл өсіріп, су құйып,
Табиғатты қорғайық.
Барлығымыз табиғатты сүйеміз,
Үлкендердің сөзін ойға түйеміз
Денсаулықты әрқашанда сақтаймыз.
Баршаңызға бейбіт өмір тілейміз.
Қорытынды.
Күтілетін
нәтиже.
Білуі:Табиғаттың маңызын
туралы жалпы мағлұмат. Өлі және тірі табиғаттың
айырмашылығы.
Түсінігі:Тәжірибе жасау
тәсілдері және бақылау.
Меңгереді:Қоршаған ортаға
деген сүйіспеншілігін арттыру.