Материалдар / Табиғатты қорғау 5.6.3.2 – өз аймағының экологиялық мәселелерін зерттеу

Табиғатты қорғау 5.6.3.2 – өз аймағының экологиялық мәселелерін зерттеу

Материал туралы қысқаша түсінік
Табиғатты қорғау 5.6.3.2 – өз аймағының экологиялық мәселелерін зерттеу
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Бекітемін________________________

Қазақстанның Оқу – ағарту министрлігі

_____________________________________

(білім беру ұйымының атауы)

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Табиғатты қорғау

(Сабақтың тақырыбы)

Білім беру ұйымының атауы


Пәні:

Жаратылыстану

Бөлім:

5.6 Экология және тұрақты даму

Педагогтің аты – жөні:


Күні:


Сынып: 5

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Табиғатты қорғау

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты:

5.6.3.2 – өз аймағының экологиялық мәселелерін зерттеу

Сабақтың мақсаты

Өз аймақтарының кейбір экологиялық мәселелерінің себептерін анықтап талдайды;

ЕББҚ: Экологиялық проблемалардың себеп – салдарын анықтап шешу жолдарын ұсынады;

Құндылықты дарыту

Бірлік және ынтымақ

Аптаның дәйек сөзі

«Ынтымақ, бірлік, келісім – ең асыл байлық ел үшін»

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/

уақыты

Педагогтің іс - әрекеті

Білім алушының іс - әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

2 мин






2 мин






1 мин









2 мин

(Ұ) Ұйымдастыру кезеңі

Оқушылармен амандасып, оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сыныпты түгелдеу, сыныптағы оқушылардың зейінін сабаққа аудару




Апта дәйек сөзі

«Ынтымақ, бірлік, келісім – ең асыл байлық ел үшін»

Оқушылар апта дәйексөзі бойынша мысалдар келтіреді


Тренинг

«Комплимент» әдісі

Оқушылар бір – біріне комплимент айтып жақсы атмосфералық көңіл күй орнатады





Үй жұмысы

«Сөзжұмбақ» әдісі

Оқушылар "Қазақстанның экологиялық проблемалары" тақырыбы бойынша сөзжұмбақтарға жауап береді

Мұғаліммен амандасып, кезекші оқушы сыныптағы оқушылардың санын баяндайды


Оқушылар

Дәйексөздің мағынасын ашып мысалдар келтіреді.


Оқушылар бір – біріне жылы сөздер айтып жақсы атмосфералық көңіл күй орнатады.


Оқушылар "Қазақстанның экологиялық проблемалары" тақырыбы бойынша сұрақтарға жауап береді

(ҚБ) мұғалім

1-10 балл аралығында бағалайды




















Дескриптор:

Жалпы – 2 балл:

1.Қазақстанынң экологиялық проблемаларын анықтайды;
























https://learningapps.org/watch?v=pw2q1fzgj25

Сабақтың ортасы

3 мин







3 мин







10 мин


















10 мин




















10 мин







Жаңа сабақ

«Видеофрагмент» әдісі

  • Оқушылар бүгінгі сабағымыз қандай болмақ?

  • Сабаққа мақсат қойып көрейік?


Мағынаны тану

«Ой қозғау» әдісі

Бейнеролик: Қоқысты қайта өңдеу

  • Қоқыстарды қалай өңдейміз?

  • Қоқысты өңдеу арқылы қандай өнім аламыз


  1. Тапсырма

(ЖТ) Жеке тапсырма ЕББҚ

«Ашық сұрақ, (ой дамыту)» әдісі

(функционалдық сауаттылық тапсырмасы)

Оқушылар ашық сұрақтар арқылы сұрақтарға жауап береді

  • Сенің ойыңша, адамдар неге табиғатты қорғауға міндетті?

  • Егер сен өз мектебіңде "Табиғатты қорғау" жобасын бастасаң, қандай іс-шаралар ұйымдастырар едің?

  • Қоршаған ортаға зиян келтіретін әрекеттердің алдын алу үшін сен өз ортаңда не істей аласың?




  1. Тапсырма (ФС) тапсырмасы

(ЖТ) Жеке тапсырма ЕББҚ

«Себеп - салдар» әдісі

(функционалдық сауаттылық тапсырмасы)

Оқушылар себеп – салдар әдісі арқылы сәйкестендіреді

Себеп

Салдары

Ормандарды кесу

Адамдарда тыныс жолы аурулары көбейеді

Өзен-көлдерге қоқыс тастау

Ауа тазарады, көлеңке пайда болады

Қоқысты сұрыптамай тастау

Табиғи ресурстар тез таусылады

Ауаны ластайтын зауыттардың жұмысы

Табиғатқа ұзақ уақыт бойы ыдырамайтын қоқыс қалады

Ағаш егу

Орман өрті болуы мүмкін

Электр қуатын үнемдемеу

Сирек кездесетін жануарлар мен өсімдіктер қорғалады

Пластик пакеттерді жиі қолдану

Кейбір түрлер жойылып кетеді

Табиғат аясында отты абайсыз жағу

Қайта өңдеуге жарамды заттар ысырап болады

Жануарларды заңсыз аулау

Су жануарлары жойылады

Қорықтар мен ұлттық парктер ашу


Жануарлар мекенінен айырылады



  1. Тапсырма (ФС) тапсырмасы

(ЖТ) Жеке тапсырма ЕББҚ

«Жоба» әдісі

Оқушылар суретпен жұмыс арқылы жұмыс жасайды

Оқушылар видеофрагмент әдісі арқылы сабақтың тақырыбын анықтап сабаққа мақсат қояды


Оқушылар қайта өңдеу технологияларын талдап сипаттайды



Оқушылар ашық сұрақтарға жауап береді. Өз аргументтерін дәлелдеп мысалдар келтіреді










Оқушылар себеп – салдар әдісі арқылы ақпараттарды сәйкестендіреді
















Оқушылар жоба әдісі арқылы суреттегі ақпараттарды талдап сипаттайды


«Жарайсың» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.













Дескриптор:

Жалпы 3 – балл:

1.Ойларын ашық дәлелдермен жеткізеді;

2.Табиғатты қорғау бойынша іс шараларды ұйымдастыру шараларын ұсынады;

3.Қоршаған ортаны ластаудың алдын алу шараларын атайды;


Дескриптор:

Жалпы 3 – балл:

1.Себептер мен салдарын сәйкестендіреді;
















Дескриптор:

Жалпы 2 – балл:

1.Сурет бойынша жоба ұсынады;










https://youtu.be/T5GnPu_0gYE?si=LaffkL7jbBJjXfj8




















https://learningapps.org/watch?v=pxzbeuact25








Сабақтың соңы

5 мин

Кері байланыс

«ҚҚҚ» әдісі

Оқушылар ҚҚҚ әдісі арқылы кері байланыс орнатады

Қызық

Құнды

Қиын

Үйге тапсырма

Тақырыпты оқу

Оқушы жаңа тақырыпты қорытындылап бүгінгі сабаққа кері байланыс орнатады

Мұғалім оқушылардың тапсырмаларды орындауына байланысты

1 – 10 балл аралығында бағалайды


Үй тапсырмасы сөзжұмбақ

  1. Қазақстанның шығысындағы ядролық сынақ алаңы – Семей

  2. Арал теңізін қоректендірген өзендердің бірі – Сырдария

  3. Өзен, көл, теңіз суларын бүлдіретін әрекет – Ластану

  4. Суды үнемсіз пайдалану нәтижесінде туындайтын экологиялық мәселе – Сутапшылық

  5. Табиғатты қорғау үшін құрылған арнайы аймақ – Қорық

  6. Қазақстанда тартылып бара жатқан ірі көл – Арал

  7. Адам әрекетінен жердің шөлге айналуы – Шөлейттену

  8. Экожүйенің бұзылуына себеп болатын заттар – Ластағыштар

  9. Қазақстанның батысындағы экологиялық проблемасы бар өзен – Жайық

  10. Тірі ағзалардың түрлік, генетикалық және экожүйелік әртүрлілігі – Биоалуантүрлілік



2.Тапсырма

Себеп

Салдары

Ормандарды кесу

Адамдарда тыныс жолы аурулары көбейеді

Өзен-көлдерге қоқыс тастау

Ауа тазарады, көлеңке пайда болады

Қоқысты сұрыптамай тастау

Табиғи ресурстар тез таусылады

Ауаны ластайтын зауыттардың жұмысы

Табиғатқа ұзақ уақыт бойы ыдырамайтын қоқыс қалады

Ағаш егу

Орман өрті болуы мүмкін

Электр қуатын үнемдемеу

Сирек кездесетін жануарлар мен өсімдіктер қорғалады

Пластик пакеттерді жиі қолдану

Кейбір түрлер жойылып кетеді

Табиғат аясында отты абайсыз жағу

Қайта өңдеуге жарамды заттар ысырап болады

Жануарларды заңсыз аулау

Су жануарлары жойылады

Қорықтар мен ұлттық парктер ашу

Жануарлар мекенінен айырылады


29 Сәуір 2025
134
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі