Табиғи ресурстардың жіктелуі

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Табиғи ресурстардың жіктелуі

Материал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ 7 сынып географиясына
Материалдың қысқаша нұсқасы

Сабақ жоспары


Қысқа мерзімді жоспар бөлімі:

Мектеп:

Күні:

Серікказы Дина, Чилменбетова Дамели

Сынып: 7

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбы

Табиғи ресурстардың жіктелуі

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

7.5.1.1 табиғи ресурстарды жіктейді;

7.5.1.2 табиғи ресурстардың таралу заңдылықтарын талдайды (жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде)

7.5.1.3 табиғи ресурстардың шоғырлануын картада көрсетеді

7.2.1.2 Географиялық номенклатура нысандарын картадан көрсетеді

Сабақ мақсаттары

Суреттер арқылы табиғат ресурсты жіктеу;

Атлас қартаны қолдана отырып табиғи ресурстардың шоғырлануын картада көрсету;

Интернет желісін қолдана отырып, табиғи ресурстардың тралу заңдылықтарына талдау жасау.

Жетістік критерийлері

«Жетті» деп есептеледі, егер:

  • Табиғи ресурстардың түрлерін білсе;

  • Табиғи реурстардың шоғырлануын картада көрсете алса;

  • Табиғи ресурстардың түрлерін ажыратып, жіктей алса;

  • Табиғат ресурстардың таралу заңдылықтарын талдай алса.

Тілдік мақсаттар


Оқушылар жасай алады…

Тақырыпқа байланысты мәтіндерді оқиды және зерттеу, сыныптастарымен бірлесе отырып қорытындыларын (оқу, жазу, сөйлеу, тыңдау дағдылары) түсіндіндіреді (презентация, буклет, диалог т.б.).

Пәнге тән арнайы сөздік және терминология:

Табиғи ресурстар, қалпына келетін, жартылай қалпына келетін, қалпына келмейтін

Диалог және жазу үшін пайдалы сөз тіркестер жиыны (жиындары):

Меніңше…

Аз уақытта, келешекте............. сарқылуы мүмкін.

Дегенмен, ұзақ уақытта болашақта….......... қалпына келуі ықтимал

Құндылықтарды дарыту

Құндылықтарды дарыту жұптық жұмыстарды жүргізу барысында табиғатты аялау, оқушылар өз аймақтарының табиғат ресурстарын зерттеу арқылы жүзеге асырылады.

Пәнаралық байланыстар

Биологиялық ресурс түрлерін сипаттауында биология пәнімен;

Ресурстың физика-химиялық ерекшелігін сипаттағанда физика және химия пәндерімен байланыс ажсайды

АКТ қолдану дағдылары

АКТ дағдыларын дамыту, өздеріне қажетті ақпараттарды іздеп табуда ғаламторды қолдануда және карталар мен презентация қолдану барысында жүзеге асады.

Бастапқы білім


Алдыңғы сабақта өткен халық тарауы

5-6 сыныптың Жаратылыстану пәнінен алған тау жыныстары туралы білімдері


Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері


Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет



Ресурстар

Сабақтың басы

0-3 мин

Ұйымдастыру кезеңі:

Амандасу, оқушылардың назарын жаңа сабаққа аудару.

Суреттер арқылы сабақтың тақырыбын ашып аламыз. (Бұл өз кезегінде оқушыларға сабаққа деген қызығушылығын оятып, өз ойларын білдіруіне мүмкіндік береді).



Суреттерге қатысты қойылатын сұрақтар:

  • Суреттерден нені көріп тұрмыз?

  • Барлық суреттерге ортақ қандай тақырып болуы мүмкін?

Тақырыпты ашқаннан кейін сабақтың оқу мақсатын оқушылармен бірге талдаймыз.






Презентация


4-6







7-10













11-15















































16-36




























































Миға шабуыл:

  • Табиғат ресурстары дегеніміз не?

  • Табиғат ресурстарының қандай түрлері бар?(түрлерін жай ғана атап шығады. Мысалы, су, мұнай, газ, көмір, темір, т.б.)

Оқушылардың жауаптарын осылай қорытындылауға болады:

Табиғат ресурстары- адамның табиғаттан алатын, өз қажетіне қолданатын барлық ресурс түрлері.

Сыныппен жұмыс:

Оқушылардың әрқайсысы өздері айтқан табиғат ресурстарын әртүрлі топтарға жіктейді де, сыныппен ортаға салып сызбанұсқаларымен бөліседі. (Бұл оқушылардың жинақтау,сыни ойлау дағдысын дамытуға көмектеседі)

Осы тапсырманың қорытындысы ретінде төмендегі кестелерді ұсынамыз:

Сарқылатын

Сарқылмайтын

Қалпына келетін: топырақ, флора мен фауна

Ғарыштық

Қалпына келмейтін: минералды ресурстар

Су, жел энергиясы, ауа массалары

Сыныппен жұмыс:

Партаның үстіне құтыдағы су, сіріңке, әшекей бұйымдар, мысалы алтын жүзік немесе күміс сырға, матадан жасалған қаламсалғыш қойылады. Осы заттарға қарап, оқушылар төмендегі сұрақтарға жауап береді:

  • Қай ресурс түріне жатады?

  • Бұл ресурс шығу тегі бойынша қай топқа кіреді?

  • Бұл ресурс көбінесе қандай жерлерде кездеседі, не үшін?

  • Қорытынды

Бағалау критерийі

р/с

Дескрипторлар

+/ –

Табиғи ресурстарды жіктейді

1

Қай ресурс түріне жататындығын анықтайды


2

Бұл ресурс шығу тегі бойынша қай топқа кіретіндігін анықтайды


3

Ресурстың көбінесе қандай жерлерде кездесетіндігін және себептерін түсіндіреді


4

Қорытынды жасайды


Бағалау:Оқушылар бір-бірінің жауаптарын осы дескрипторлар арқылы бағалайды.

(Бұл тапсырма әсіресе кинестетик типтегі оқушылардың есте сақтауына әсер етеді. Бұл оқушыларда сыни ойлау, талдау дағдысын дамытуға мүмкіндік береді.)

Оқушылар жауаптарын қорытындылау және төмендегі кестені ұсыну. Оқушылармен бірге ауызша талдау.

Табиғат ресурстары

Су

Жер

Биологиялық

Рекреациялық

Агроклиматтық

Минералды

Дүниежүзілік мұхит

Теңіздер

Көлдер

Өзендер

Мұздықтар

Батпақтар

Жер асты сулары

Топырақ

Егістік жерлер

Шабындық жерлер

Өсімдіктер дүниесі

Жануарлар дүниесі

Жағажайда

Тауда,

Санаторийлерде демалу арқылы денсаулықты қалпына келтіру

Күн радиациясы,

Температура,

Ылғалдылық,

Жел т.б.

Жердің қойнауынан алынатын пайдалы қазбалар.


Жұптық жұмыс:

(Бұл тапсырмада жұптарды алдын-ала өз есебіңіз бойынша бөлуге болады, яғни деңгейіне қарай ∕ жақын отырған жұптар бойынша, уақыт унемдегіңіз келсе ∕ оқушылардың өз еркі бойынша бөлуге болады. Тапсырмада еркіндік беріліп отырғанның мақсаты-оқушылар өздерін еркін сезіну үшін, ешқандай алалаушылықты сезбес үшін, ал, өз еркі бойынша жұптарын таңдауы-өздері жақсы түсінісетін достарымен сапалы жұмыс жасау үшін. Негізгі тапсырманың мақсаты-жоғарыдағы кестеде көрсетілген оқу мақсаты мен қолдану, талдау, сыни ойлау дағдыларын дамыту.)


Оқушылар тақтада ілулі тұрған суреттерді таңдап алу арқылы төмендегі критерийлер бойынша жұмыс жасайды:

  • Ресурстың аты;

  • Жаратылысы бойынша қай топқа кіреді?

  • Өндірілетін жері (ірі бассейндері);

  • Қолданылуы (қай салада);

  • Кескін картаға таралу аймақтарын түсіру;

  • Неліктен дәл сол жерде кездеседі?

  • Ол ресурс сіздің өлкеңізде кездеседі ме?

  • Дәптерге осы ресурстың таралуына қатысты 5 сөйлемнен тұратын қорытынды жазу

Ұсынылатын суреттегі ресурстар:

  • Мұнай;

  • Көмір (тас көмір);

  • Темір;

  • Табиғи газ;

  • Мыс;

  • Алмаз;




Бағалау критерийі

р/с

Дескрипторлар

+/ –

Табиғи ресурстардың таралу заңдылықтарын талдайды (жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде)

Табиғи ресурстардың шоғырлануын картада көрсетеді

1




2




3



4

Суреттер арқылы табиғат ресурстарының атын, өндірілетін жерін, қолданылуын сипаттай алады.


Ресурстың өз өлкесінде таралу мүмкіндігін талдай алады



Шартты белгілерді пайдалана отырып, табиғат ресурстарын кескін картаға түсіре алады.

5 сөйлемнен тұратын қорытынды жаза алады


Бағалау: Әр жұп бір-бірін дескрипторлар арқылы бағалайды.

Қорытынды: Әр табиғат ресурсының таралуына географиялық орналасуы, сол жердің климаты, табиғат жағдайы, жерінің геологиялық құрылымы, жер бедері ж.т.б. факторлар әсер етеді. Ағаш сүрегі экватор маңында көп шоғырланған, себебі ол жақтың климаты жылы әрі ылғалды, металл кендері – таулы аймақтарда, себебі сол жерлерде лава атқылау көп болды, лава көптеген элементтерге бай, рекреациялық ресурстар – табиғаты көркем, климаты қолайлы жерлерде, құнарлы топырақтар – қоңыржай белдеулерде т.с.с.


Презентация












Флипчарт





Презентация







құтыдағы су, сіріңке, әшекей бұйымдар, мысалы алтын жүзік н\е күміс сырға, матадан жасалған қаламсалғыш


















Презентация







































Суреттер. Ресурс 1


7 сыныптың атласы;

Интернет желісі;


Сабақ

тың соңы

37-40

Кері байланыс: «Инстаграм» әдісі арқылы оқышулар сабақ барлысынан алған әсерін жеткізіп,сонымен қатар жинаған ұпай баллдарын көріп шығады.
Қорытынды
. Мұғалім сабақты қорытындылайды, белсенді оқушыларды марапаттайды

Үй жұмысы: «Табиғи ресурстар» альбомын жасау. (Жұппен немесе жеке жасауына болады. Бұл тапсырма оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытуға көмектеседі.) Альбомға қойылатын критерийлер:

  • Титул беті болуы керек;

  • 10 түрлі ресурс түрі қамтылу керек;

  • Әр ресурстың суреті және шартты белгісі болуы керек;

  • 15 сөйлемнен тұратын ақпарат (ресурстың физикалық химиялық ерекшелігі, пайдалану саласы) болуы керек;

Альбомның түсті бояумен шығарылуы маңызды емес.




Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
14.01.2025
270
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі