Talking about one’s Room and one’s Things p.16

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Talking about one’s Room and one’s Things p.16

Материал туралы қысқаша түсінік
Talking about one’s Room and one’s Things p.16 сабақ жоспар
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: Module 1 Talking about one’s Room and one’s Things p.16

School: 101 school

Date: September

Teacher name:Aitmaganbet Akkenzhe

CLASS: 5

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

5.2.3.1 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics

5.3.2.1 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

5.5.6.1 link, with some support, sentences into a coherent paragraph using basic connectors on a limited range of familiar general topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

use some target language accurately to form questions and in spoken and written production tasks with support

Most learners will be able to:

use most target language accurately to form questions and in spoken and written production tasks with support

Some learners will be able to:

use most target language accurately to form questions and in spoken and written production tasks with little support

Value development

understanding that work is the basis of being social and successful;

Plan

Part of the lesson/

Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

Whole class

5 мин.


Organization moment :

1.Greeting.

2. Organization moment.

Teacher shows students a lot of picture with different faces.

Ss looking at the picture describe their actions.

Ss says:

Sad

Happy

Ugly person

Angry

Etc.

The aim: recall adjectives to understand the new theme

Efficiency: remember better the meaning of the adjectives

Feedback:

T prays Ss using the method “Humburger”.

wishes

Comments, wishes”.

White board

Pictures

30 min

To present the imperative

Draw Ss’ attention to the table and elicit how the imperative is formed (with the verb but without the subject. The negative imperative is formed with Do not/Don’t and the verb).

Write the following on the board to explain the use of the imperative.

Be quiet! (order)

Fold the paper in half. (instruction)

Have a biscuit. (offer)

Call me later, please. (request)



To practise the imperative

  • Explain the task. Ss complete it.

  • Check Ss’ answers on the board.




To find information about insects and present it to the class


Explain the task. Ask Ss how much they know about insects.

Ask Ss to work in groups and look up information on the Internet using the key word in the search bar or in encyclopaedias / other reference books. Tell Ss that they can use the website suggested on the Express Publishing website to help them.

Ask various groups of Ss to present their work to the class.




To prepare a quiz about insects and play it with the class


Explain the task. Ask Ss to prepare a series of quiz questions.

Ss work in groups. They decide who will do the research, who will write the questions and who will type them up and design the quiz layout.



End of the lesson.



Reflection

10 min




About me” method.

T says them to say one sentence using like, doesn’t like, hate, love

Ss have to say about themselves choosing one of them.

Aim:analyze their understanding using this method.

Efficiency:

Interest them to say about themselves


Feedback:

Two stars, one wish”


Whiteboard



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.03.2025
74
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі