«ҚЫЗЫҚТЫ ФИЗИКА»
11 СЫНЫПҚА
АРНАЛҒАН
ФИЗИКА ПӘНІНЕН
ФАКУЛЬТАТИВ КУРС
БАҒДАРЛАМАСЫ
Орыңдаған: физика пәні
мұғалімі Ж.Ширимбекова
2020-2021 оқу жылы
Түсініктеме
хат
Бүгінгі таңдағы
әлеуметтік-экономикалық жағдайлардың күрделенуі, ақпараттар
ағымының қарқындауы, бәсекелестіктің артуы сияқты кезеңде білім
беру ұйымдарының түлектеріне жоғары талаптар жүктеледі. «Физика»
пәні мектептің орта сатысында оқытудың бағдарын анықтайтын
көтеріңкі деңгейде оқылатын пәндер қатарына жатады.
Курстың негізігі ерекшелігі физиканың негізгі заңдылықтарын
теориялық және эксперименттік тұрғыдан қарастыру болып
табылады.
Осыған байланысты оқушылар жаңа білім алу мен және физиканың
зерттеу әдістері мен де танысу қажет болып
табылады.
Курстың мақсаты:
Берілген тақырыптар бойынша кванттық философияның заңдылықтарын,
олардың ашылу тарихын, күнделікті тұрмыста қолданылуын, техника мен
және ғарышты игеру мен байланыстылығын ашып көрсету; пән аралық
байланысты жүзеге асыра отырып оқушының шығармашылық қабілетін
дамыту, жеке тұлғаны білімділікке және іздемпаздыққа, тапқырлыққа
ынталандырып, болашақ мамандығына дұрыс бағдар беру, өз бетінше
жұмыс істеу қабілетін.
Оқушылар білім мен дағдыларына қойылатын талаптар:
- физикалық ұғымдардың, заңдардың, теориялардың қолданыл егі
болатынын түсіну және физикалық теориялар белгілі ғылыми фактілер
мен физиканың техника-экономикалық, экологиялық проблемаларды
шешудегі ролін түсіну
- игерген білімдері мен әр түрлі ақпарат құралдарын арналған
мәліметтерді өнер кәсіптің қоршаған ортаға тигізетін ықпалын
бағалау үшін қолдана білу
Кванттық технлдлттапсырмаларды беру осы пәнге ерекше қызығушылықты
тудырады. Өйткені мұндай жергілікті табиғи және тұрмыстық
(техникалық) жағдайлар ескеріледі.Берілетін эксперименттік
тапсырмалар жүйесі құрылған. Бұл жүйе төмендегідей бір қатар
мәселелерді шешуге бағытталған:
- Тәжірибелерді физикалық тұрғыдан қарастыру;
- Физикалық шамаларды өлшеу арқылы физикалық заңдар мен
заңдылықтардағы функционалдық тәуелділікті анықтау;
- Физикалық процестерді тұрмыстық техника көмегі мен басқару
мүмкіндігін түсіндіру (тігін машинасындағы реостаттың және
потенциометр – дыбыс реттегіштің телевизордағы, магнитофондағы,
радиоқабылдағыштағы міндетін анықтау);
- Тұрмысқа қажетті техникалық құрылғылардың параметрлерін өлшеу
және есептеулер жүргізу (элекр құрылғыларының – үтіктің, электр
плитасының қуатын, электр энергиясын есептегіш пен секундтық тілі
бар сағатар қылы анықтау және оны осы құралдың құжаттық
көрсеткіштері мен салыстыру; егер олар сәйкес келмесе себептерін
түсіндіру);
- Техникалық білімдерін күнделікті еңбек тәжірибесінде қолдану (май
қабаты мен жабылған суда картоп тезірек піседі. Мұны тәжірибе
тексеріп, құбылысты түсіндіру керек).
Физикалық құбылыстардың негізін ұғыну, түсініктерді, теорияны игеру
процессі әр оқушыда бірдей жүрмейді. Оқыған материалды біреулер тез
игереді, енді біреулеріне ой қорытуына және есіне сақтауына көп
уақыт қажет. Оқушылар әр қайсысы өз қарқыны мен жұмыс істейді.
Тапсырманы дұрыс ұйымдастырылса сабақ кезіндегі алған білімдерін
бекітуге және тереңдетуге көмектеседі. Берілген бақылаулар мен
тәжірибелердің қорытындылары, есептердің шешімі, шығармашылық
тапсырмалардың орындалуы оқушылардың үй жұмыстарына арналған
дәптерлеріне жазылады. Үй жұмысының қорытындылары туралы мәліметтер
жазу оқушыларды өз ойын сауатты және қысқаша жеткізуге үйретеді.
Соным ен қатар жазу мәдениеті, яғни белгілі жүйе, нақтылық және
реттілік қалыптасады. Тәжірибелерді және бақылауларды баяндау
оқушыға көргенін терең ойлауға, негізгіні ажырата білуге
үйретеді.
Эксперименттік есептерді шешу тәсілдері оларды шешудегі
эксперименттік жұмыстың қойылуына тәуелді. Мысалы, есепті шешу үшін
барлық тексеру қажет болса, онда есептің шешуін нұсқауларға сәйкес
жазады.
Эксперименттік есептердің басқа түрлерінде есепті шешу және баяндау
қажет болады. Егер есепті шешу үшін қажетті шамалар тәжірибе
нәтижесінде алынса, онда экспериментті құру және өлшеулер жүргізу
маңызды.
Есеп түріндегі эксперименттік тапсырмаларды
шешу
№ п/п
|
тақырыбы
|
мерзімі
|
ескерту
|
3
|
Квант физикасы
|
|
|
3
|
Кванттық
психология - адамның кванттық
санасы.
|
|
|
3
|
. Кванттық психология –
технология
|
|
|
3
|
Біз және біздің
әлем.
|
|
|
3
|
Кванттық
логика.
|
|
|
3
|
Ғаламға не тең?
|
|
|
3
|
Кванттық революция әлемдік
технологиялық тренд ретінде
|
|
|
3
|
Кванттық физика мен сана
|
|
|
3
|
Кванттық
психология - адамның кванттық сана дегеніміз
не?
|
|
|
3
|
Психосоматикалық
энергия
|
|
|
2
|
Кванттық
футуризм.
|
|
|
2
|
Кванттық физика
дискретті
|
|
|
Әдебиеттер
bilim-all.kz