Тәрбие сағатының
жоспары Сынып: 5
Смағұл Раушан
Қалабайқызы
Қазалы ауданы,Абай
ауылы
Абай атындағы №90
мектеп
«Тәртіп — тәрбие
бастауы,тәртіпсіздік –
өміріңнің қас
жауы»
Тәрбие сағатының
мақсаты:
Құқықтық тәрбиенің өмірлік
қажеттілігін оқушыларға түсіндіру. Құқықтық тәрбиенің, жігердің
қоғамда маңызы зор екендігі түсіндіріп құқықтық сауатқа тәрбиелеу,
өз ойларын еркін айтуға үйрету. Оқушылардың құқықтық сауаттылығын
арттырып, құқық бұзушылық және қылмыс белгілерімен, түрлерімен
таныстыру, жасөспірімдердің құқықтары мен міндеттерімен таныстыру.
Қоғамның заңдары мен нормаларын орындауға, құқықтарын біліп, оны
құрметтеуге тәрбиелеу.
Түрі:
Сұрақ-жауап,мақал-мәтел,пікірталас.
Көрнекілігі: интерактивті
тақта, презентация, құқық бұзушылық жайында видеолар, суреттер,
нақыл сөздер.
Барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ Оқушы ережесі.
ІІІ «Тығырықтан шығар жол қайсы?»
IҮ. «Қатты тәртіп көрсе бала күнінде,
өнерімен қуантады түбінде»
(сұрақ-жауап.)
V. Жалғасын
тап… (мақалдардың жалғасын
табу)
VI
Қорытынды.
І Ұйымдастыру
кезеңі.
Мұғалім: Құрметті оқушылар
«Тәртіп — тәрбие
бастауы,тәртіпсіздік –
өміріңнің қас жауы» атты пікірталас кешімізге қош келдіңіздер! Біз бүгін
оқушы жасөспірімдердің мектептегі және мектептен тыс ережелері,
құқық бұзушылықтары туралы айтамыз. Қазіргі кезде жасөспірімдер
арасында құқық бұзушылық пен тәртіпсіздіктер белең алып бара жатыр.
Қателік кімнен кетуде? Ата — анадан ба, мектептен бе, әлде қоғамнан
ба? Мүмкін осы үш тараптың жауапкершілікті тең арқалай алмауынан
болар… Біз бүгін осы тақырыпқа тереңірек
үңілмекпіз.
Мұғалім: А. С.
Макаренконың түсінігінде тәртіп – бұл тек қана тежелу тәртібі ғана
емес, сонымен қатар ұмтылу белсенділік, жауапкершілік тәртібі.
Тәртіп туралы мәселені ерік – қайратты, ерлікті, берік мінез –
құлықты тәрбиелеумен тығыз байланыста қарастырады. Тәртіп ұйымшыл
ұжымда дамиды және бекиді. «Тәртіп – бұл ұжымның бет — әлпеті, оның
дауысы, оның әдемілігі, оның қозғалғыштығы, оның мимикасы, оның
сенімділігі» — деген. ІІ «Оқушы
ережесі»
Әр топ плакатқа оқушының мектептегі ережелерін жазып, жұмыстарын
қорғайды.
ІІІ «Тығырықтан шығар
жол қайсы?» 2 топтың пікірін
тыңдау.
Бердібек Соқпақбаевтың «Менің атым – Қожа» романының желісі бойынша
түсірілген фильмнен үзінді.
1 — видео. Қожаның әрекетін оқушылар жиналысында талқылау.
— Қожа қандай әрекеттері үшін жазаланып отыр?
— Қожаның тәртібі мектепте қандай болған?
— Ұстазы Қожаның тәртібі кімдерге де байланысты деп айтты? : Ұлт
мұраттарының ұлы байлықтарының бірі – жас ұрпақ, келелі келешек
десек, бұл тақырып кеше де, бүгін де күн тәртібінен түспейтін
мәселе, ұлтымыздың мақтанышы батыр атамыз Бауыржан Момышұлы
«Тәрбиелі – тәртіптің құлы, тәртіпті – елдің ұлы» десе, ақын Олжас
Сүлейменов «Адам тағдырын тәрбие шешеді» деп жазды. Бәрі де шындық.
Тәрбие кешіктірілсе кешірілмейтін, дұрыс бағыт алмаса, қалпына
келмейтін нәзік те, кәделі де сауатты, игілікті де ізгілікті іс.
Адам ұрпағымен ұлы, еңбегімен ерен, келешегімен кемел болса, мұның
мөлдір бастауы, алтын тамыры – тәлім – тәрбие ісінде
жатыр.
IҮ. «Қатты тәртіп көрсе
бала күнінде, өнерімен қуантады түбінде»
(сұрақ-жауап.)
Мұғалім:
Тәртіпті бала сүйініш,
Төбең бір көкке жетеді.
Тәртіпсіз бала күйініш,
Төмендеп басың кетеді – дегендей, оқушыларға қойылатын алғашқы
сұрағымыз – «Тәртіпке бағын жасыңнан...» деген сөзді қалай
түсінесіздер, тәртіп туралы ой – пікірлеріңізді айта отырсаңыздар.
(Оқушылар пікірін тыңдау)
1)Қазіргі кезде адамның
бойынан қандай қасиеттерді көп байқауға болады? (Қазіргі кезде адам
бойынан көбінесе тәртіпсіздік,бірін-бірі сыйламау, адамдарға деген
дөрекілік,өтірік айту, сабақтан қашу,ұстаздарды,ата-ананы сыйламау
сияқты жаман қасиеттерді көп байқауға
болады.)
2)Кей адамның жаман әдетке
үйір болуының себебі не деп ойлайсың? (Кей адамдар өте жалқау болып
келеді.Еңбек еткісі келмейді. Ата-анасының тапқанын шашса болды,бос
уақыттарын тиімді пайдаланбайды.Сол себептен де жаман әдеттерге
үйір болып келеді.)
3)Адам бойындағы ар, намыс,
ұят дегенді қалай түсінесің? (Әр адамның бойында
ары-таза,намысы-берік, ұяты-күшті болуы керек.Егер осы үшеуі де
адам бойында қалыптасқан болса, онда нағыз тәрбиелі де тәртіпті
адам.)
4)Әдептілік дегеніміз?
(адамдардың өзара жақсы қарым-қатынасының, жүріс-тұрысының ережесі.
әдеп, ізет, инабат, сыйласым, құрмет, қамқорлық деген сөздерді
білдіреді екен. Тағы да бір айтатын жағдай бір-бірімізге
кешірімді болуымыз керек, ол да-әдептілік.)
5)Адам боламын деген бала не істеу керек? (барлық
жақсы қасиеттерді үйреніп, жаман мінез, жаман әдеттерден аулақ
болуға тырысу керек.Иманды адам ұлтына, нәсіліне, жынысына, дініне
қарамастан иманды болып туады. Иманды бала дөрекілікке
бармайды.Имандылық бар жерде рухани тазалық бар, сенім
бар
6) «Әдеп» пен «әдептілік» деп қандай мінез бен
іс-әрекетті айтамыз?(Әдептілік- деп үлкенді
сыйлауды,достарды,айналадағы адамдарды құрметтеуді айтамыз. Әдепті
адам басқадан сыйласым күтпей-ақ алдымен өзі басқаны құрметтеп,
ардақтай біледі,көпшіліке өзінің әдептілігін
көрсетеді.)
7)Ашу шақырғанда, ең алдымен, тоқтау салатын
қандай қасиет ? ( Сабырлылық. Сабырлылық- адам бойына екі жолмен
дариды, бірі туа біткені де,екіншісі адам өзін-өзі тәрбиелеу
жолымен келеді. Сабырлылық адамның өз мінез -құлқына ие бола
алатынын көрсетеді.
8) Қайырымдылық дегенді қалай түсінесіңдер?
(айналадағы адамдарға ізгілікті іс жасау. Қайырымдылық бар жерде
қатыгездікке жол жоқ.Өзгелер үшін жасалған ізгілік адам жанын
нұрландырады, адамдық мәртебесін көтереді. Қайырымды бала қашанда
ата-анасының мақтанышы.)
9) Сен өзің жіберген
қателіктеріңді мойындай аласың ба? (Өзіңнің жіберген қателігіңді
мойындау – ол үлкен ерлікпен тең қасиет. Қателігіңді
мойындау ешкімге
зияныңды тигізбеу, ешкімнің обалына
қалмау.)
10) Адам адамнан несімен ерекшеленеді? (Адам
адамнан білімімен, тәрбиелілігімен, әдептілігімен,
мәдениеттілігімен әдемі мінезімен озады.) 11)Ұл бала үшін қасиетті
борыш деп нені айтар едің? (Ата-анасын сыйлау, өз елін
қорғау)
12) Сыныпта кімді үлгі
тұтасыңдар?
V. Жалғасын
тап… (мақалдардың жалғасын табу)
Ата-ананың тілегі – адам болып өскенің,
Адамдықтың тірегі- адал болып өскенің.Әдептілік дегенің- әрқашанда
керегің, Әсемпаздық дегенің – әуре сарсаң әлегің. Ия, тәртіпті,
тәрбиелі болу – бәрімізге ортақ қағида. Келесі кезекте,
Мақал-мәтелдердің жалғасын табу. Бүгінгі тақырыпқа байланысты мен
сіздерге мақал-мәтелдер айтамын, ал сіздер жалғасын тауып
айтасыздар. -Әдепті бала- (арлы бала, әдепсіз бала сорлы
бала.)
-Әдептілік белгісі- (иіліп сәлем
бергені)
-Атаңа не қылсаң – (алдыңа сол
келеді.)
-Жақсы бала сүйік- (жаман бала
күйік)
-Жеті атасын білмеген-
(жетесіз)
-Ұяда не көрсең… (ұшқанда соны
ілерсің)
-Ұлық болсаң – (кішік бол) -Ашу – … ,
ақыл – (дұшпан, дос, ақылыңа, ақыл қос.) -Заңның құрығы……. (бәрінен
ұзын)
-Өш алғаннан гөрі…….. (кешірген жөн)
-Ақырын жүріп………….. (анық бас)
-Асыл тастан………… (өнер жастан)
-Ұрлық түбі………….. (қорлық)
-Әдепті бала……………….(арлы бала)
-Тәрбие………(отбасынан басталады)
-Әділ істің……..(арты игі)
Оқушы есебі .(стикерлерге жазып, тақтаға
жазады.) ( Өздеріңді алдағы уақытта қалай ұстар едіңдер? Өздеріңнің
бойындағы кемшіліктерің туралы байқасаңдар стикерлерге түсіріп,
алма ағашына іліп қойыңдар.)
Қорытынды:
Ұлт мұраттарының ұлы байлықтарының бірі – жас
ұрпақ, келелі келешек десек, ұлтымыздың мақтанышы батыр атамыз
Бауыржан Момышұлы «Тәрбиелі – тәртіптің құлы, тәртіпті – елдің ұлы»
десе, ақын Олжас Сүлейменов «Адам тағдырын тәрбие шешеді» деп
жазды. Бәрі де шындық. Тәрбие кешіктірілсе кешірілмейтін, дұрыс
бағыт алмаса, қалпына келмейтін нәзік те, кәделі де сауатты,
игілікті де ізгілікті іс. Адам ұрпағымен ұлы, еңбегімен ерен,
келешегімен кемел болса, мұның мөлдір бастауы, алтын тамыры – тәлім
– тәрбие ісінде жатыр.
–Күншығыс халқының бір ойшылы былай деген екен: «Бір жылын ойлаған
күріш егеді, он жылын ойлаған ағаш егеді, ал жүз жылын ойлаған бала
тәрбиелейді» Балаға баланың көзімен қарап, өз заманына сай тәрбие
беру – біздің басты мақсатымыз.