Этика және эстетика негіздері.Дұрыс сөйлеу мәдениеті
Мақсаты:Оқушылардың сөйлеу мәдениеті туралы түсініктерін тереңдету.Сөз әдебінің маңыздылығын түсіндіру. эстетикалық талғамын қалыптастыру және қарым-қатынас мәдениетін дамыту.Әртүрлі жағдаяттарда дұрыс сөйлеу дағдыларын қалыптастыру.
Көрнекіліктер:Плакаттар («Сөз – күміс, үн – алтын», «Әдепті сөз – жарты байлық» сияқты мақал-мәтелдер) Әдептілік пен әдепсіздікті бейнелейтін суреттер
Сабақ барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі:
-
Оқушылармен амандасу, қатысып отырған оқушыларды түгендеу.
-
Сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру.
2. Жаңа сабақ:
-
Сөз және оның күші:
Сөздің адам өміріндегі рөлі туралы әңгімелеу.
Мақал-мәтелдер арқылы сөздің күшін көрсету.
Оқушылардан мысалдар келтіруді сұрау.
Сөз – адамзаттың ең құдіретті құралының бірі. Ол бізге ойлауға, сезінуге, бір-бірімізбен қарым-қатынас жасауға мүмкіндік береді. Сөз арқылы біз өз ойларымызды, сезімдерімізді жеткізіп, басқалардың ойын түсініп, бірлесе әрекет ете аламыз. Алайда, сөздің екі жақтылы әсері бар екенін ұмытпауымыз керек.
Қазақ халқының мақал-мәтелдері – ғасырлар бойы жинақталған даналықтың, тәжірибенің қайнар көзі. Олар қысқа әрі нұсқа болып келіп, терең мағына береді. Сөздің күші мен маңыздылығын ерекше көрсететін мақал-мәтелдерді мысалға алайық:
-
"Сөз – күміс, үн – алтын": Бұл мақал сөздің құнын алтынға теңеп, оның қаншалықты құнды екенін көрсетеді. Сөзбен біз өз ойымызды жеткізіп, басқалардың жүрегіне жол таба аламыз.
-
"Сөзбен жаралап, сөзбен емдейді": Бұл мақал сөздің екі жақты әсерін көрсетеді. Жақсы сөз адамның жанын жазып, жаман сөз жаралайтынын ескертеді.
-
"Сөз – қылыштан өткір": Бұл мақал сөздің қаншалықты күшті әсер ете алатындығын көрсетеді. Жаман сөз адамның жүрегіне оқтай тиіп, жарақат бере алады.
-
Сөйлеу мәдениетінің негізгі қағидалары:
Сыпайылық, құрмет, ілтипаттылық ұғымдарын түсіндіру.
Әртүрлі жағдаяттардағы сөйлеу үлгілерін талдау.
Сыпайылық – адамдар арасындағы қарым-қатынастағы ең басты қасиеттердің бірі. Бұл басқа адамға деген құрмет, ілтипаттылық, жағымды әсер қалдыруға бағытталған мінез-құлық ережелерінің жиынтығы. Сыпайы адам өзгелердің сезімін ойлайды, оларға жағымды әсер етуге тырысады. Сыпайылықтың көріністері:
-
Сәлемдесу: Кез келген адаммен амандасу – сыпайылықтың бастапқы белгісі.
-
Рахмет айту: Көмек көрсеткен адамға алғыс білдіру – сыпайылықтың маңызды элементі.
-
Кешірім сұрау: Қателік жіберген жағдайда кешірім сұрау – сыпайылықтың көрінісі.
-
Тыңдау қабілеті: Басқа адамның сөзін үзбей тыңдау – сыпайылықтың маңызды аспектісі.
-
Ишаралар мен мимиканы дұрыс қолдану: Бет әлпеті мен қимыл-қозғалыс арқылы өз сезіміңді дұрыс жеткізу.
Сөйлеу үлгісі – белгілі бір жағдаятта қолданылатын сөз тіркестері мен сөйлемдердің жиынтығы. Әрбір жағдаят өзіне тән коммуникативтік міндеттерді қояды және сөйлеу стилінің белгілі бір ерекшеліктерін талап етеді.
Әртүрлі жағдаяттардағы сөйлеу үлгілерінің мысалдары:
-
Ресми жағдаяттар: Мәжілісте сөйлеу, баяндама жасау, конференцияда қатысу. Мұндай жағдаятта стандартты тілдік құралдар қолданылады, сөйлемдер ұзын әрі күрделі болып келеді.
-
Бейресми жағдаяттар: Достармен әңгімелесу, отбасылық кештер, демалыс. Мұндай жағдаятта тіл қарапайым, эмоцияға бай болады. Сленгтер мен жаргондарды қолдануға болады.
-
Іскерлік жағдаяттар: Келісімшарт жасасу, жиналыс өткізу, презентация жасау. Мұндай жағдаятта дәлдік, нақтылық, анықтық талап етіледі. Терминдер мен кәсіби лексика қолданылады.
-
Жеке қарым-қатынас: Достармен, отбасы мүшелерімен, жақын адамдармен әңгімелесу. Мұндай жағдаятта ашықтық, сенімділік, жылылық басым болады.
-
Ойын: «Сөзді жалғастыр»
Оқушыларға бір сөзден бастап, оған байланысты сөздерді жалғастыруды ұсыну. Мысалы: «Мектеп – оқу – білім – болашақ» т.с.с.
3. Бекіту кезеңі:
-
Сұрақ: Мектепте мұғалімге сұрақ қойғанда қалай үндеу керек?
Жауап: «Мұғалім, ...», «Кешіріңіз, ...» сияқты сөздермен бастау керек.
-
Сұрақ: Жаңа жыл мерекесінде достарыңа не деп тілек айтасың?
-
Жауап: Жаңа жылда барлық армандарың орындалсын, бақытты бол!
-
-
Сұрақ: Көшеде адасып қалған кісіге қалай көмектесесің?
Жауап: «Сізге қалай көмектесе аламын?», «Қайда бара жатырсыз?» деп сұрап, бағыт-бағдар беруге тырысамын.
-
Сұрақ: Жақсы сөздің адамға әсері қандай?
Жауап: Жақсы сөз адамның көңілін көтеріп, оған күш-қуат береді.
-
Сұрақ: Жаман сөздің адамға әсері қандай?
Жауап: Жаман сөз адамды жаралап, оның көңілін түсіреді.
-
Сұрақ: Сен үшін ең маңызды сөз қайсы? Неліктен?
Жауап: (Жеке оқушының жауабы)
4. Қорытынды
Этика, эстетика және дұрыс сөйлеу мәдениеті – адамның жеке тұлға ретінде қалыптасуында маңызды рөл атқаратын ұғымдар. Бұл ұғымдар бір-бірімен тығыз байланысты және адамның өзін қоршаған әлеммен, басқа адамдармен қарым-қатынасын анықтайды. адамның жалпы мәдениетінің ажырамас бөлігі болып табылады. Бұл ұғымдарды меңгеру адамға өмірде сәтті болуға, қоғамда өзін-өзі дұрыс ұстауға көмектеседі.
5.Кері байланыс
- Оқушылардан сабақ туралы пікірлерін алу.
- Қандай тақырыптар қызықты болды, қандай қиындықтар туындады деген сұрақтар қою.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
тәрбие сағаты "Дұрыс сөйлеу мәдениеті"
тәрбие сағаты "Дұрыс сөйлеу мәдениеті"
Этика және эстетика негіздері.Дұрыс сөйлеу мәдениеті
Мақсаты:Оқушылардың сөйлеу мәдениеті туралы түсініктерін тереңдету.Сөз әдебінің маңыздылығын түсіндіру. эстетикалық талғамын қалыптастыру және қарым-қатынас мәдениетін дамыту.Әртүрлі жағдаяттарда дұрыс сөйлеу дағдыларын қалыптастыру.
Көрнекіліктер:Плакаттар («Сөз – күміс, үн – алтын», «Әдепті сөз – жарты байлық» сияқты мақал-мәтелдер) Әдептілік пен әдепсіздікті бейнелейтін суреттер
Сабақ барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі:
-
Оқушылармен амандасу, қатысып отырған оқушыларды түгендеу.
-
Сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру.
2. Жаңа сабақ:
-
Сөз және оның күші:
Сөздің адам өміріндегі рөлі туралы әңгімелеу.
Мақал-мәтелдер арқылы сөздің күшін көрсету.
Оқушылардан мысалдар келтіруді сұрау.
Сөз – адамзаттың ең құдіретті құралының бірі. Ол бізге ойлауға, сезінуге, бір-бірімізбен қарым-қатынас жасауға мүмкіндік береді. Сөз арқылы біз өз ойларымызды, сезімдерімізді жеткізіп, басқалардың ойын түсініп, бірлесе әрекет ете аламыз. Алайда, сөздің екі жақтылы әсері бар екенін ұмытпауымыз керек.
Қазақ халқының мақал-мәтелдері – ғасырлар бойы жинақталған даналықтың, тәжірибенің қайнар көзі. Олар қысқа әрі нұсқа болып келіп, терең мағына береді. Сөздің күші мен маңыздылығын ерекше көрсететін мақал-мәтелдерді мысалға алайық:
-
"Сөз – күміс, үн – алтын": Бұл мақал сөздің құнын алтынға теңеп, оның қаншалықты құнды екенін көрсетеді. Сөзбен біз өз ойымызды жеткізіп, басқалардың жүрегіне жол таба аламыз.
-
"Сөзбен жаралап, сөзбен емдейді": Бұл мақал сөздің екі жақты әсерін көрсетеді. Жақсы сөз адамның жанын жазып, жаман сөз жаралайтынын ескертеді.
-
"Сөз – қылыштан өткір": Бұл мақал сөздің қаншалықты күшті әсер ете алатындығын көрсетеді. Жаман сөз адамның жүрегіне оқтай тиіп, жарақат бере алады.
-
Сөйлеу мәдениетінің негізгі қағидалары:
Сыпайылық, құрмет, ілтипаттылық ұғымдарын түсіндіру.
Әртүрлі жағдаяттардағы сөйлеу үлгілерін талдау.
Сыпайылық – адамдар арасындағы қарым-қатынастағы ең басты қасиеттердің бірі. Бұл басқа адамға деген құрмет, ілтипаттылық, жағымды әсер қалдыруға бағытталған мінез-құлық ережелерінің жиынтығы. Сыпайы адам өзгелердің сезімін ойлайды, оларға жағымды әсер етуге тырысады. Сыпайылықтың көріністері:
-
Сәлемдесу: Кез келген адаммен амандасу – сыпайылықтың бастапқы белгісі.
-
Рахмет айту: Көмек көрсеткен адамға алғыс білдіру – сыпайылықтың маңызды элементі.
-
Кешірім сұрау: Қателік жіберген жағдайда кешірім сұрау – сыпайылықтың көрінісі.
-
Тыңдау қабілеті: Басқа адамның сөзін үзбей тыңдау – сыпайылықтың маңызды аспектісі.
-
Ишаралар мен мимиканы дұрыс қолдану: Бет әлпеті мен қимыл-қозғалыс арқылы өз сезіміңді дұрыс жеткізу.
Сөйлеу үлгісі – белгілі бір жағдаятта қолданылатын сөз тіркестері мен сөйлемдердің жиынтығы. Әрбір жағдаят өзіне тән коммуникативтік міндеттерді қояды және сөйлеу стилінің белгілі бір ерекшеліктерін талап етеді.
Әртүрлі жағдаяттардағы сөйлеу үлгілерінің мысалдары:
-
Ресми жағдаяттар: Мәжілісте сөйлеу, баяндама жасау, конференцияда қатысу. Мұндай жағдаятта стандартты тілдік құралдар қолданылады, сөйлемдер ұзын әрі күрделі болып келеді.
-
Бейресми жағдаяттар: Достармен әңгімелесу, отбасылық кештер, демалыс. Мұндай жағдаятта тіл қарапайым, эмоцияға бай болады. Сленгтер мен жаргондарды қолдануға болады.
-
Іскерлік жағдаяттар: Келісімшарт жасасу, жиналыс өткізу, презентация жасау. Мұндай жағдаятта дәлдік, нақтылық, анықтық талап етіледі. Терминдер мен кәсіби лексика қолданылады.
-
Жеке қарым-қатынас: Достармен, отбасы мүшелерімен, жақын адамдармен әңгімелесу. Мұндай жағдаятта ашықтық, сенімділік, жылылық басым болады.
-
Ойын: «Сөзді жалғастыр»
Оқушыларға бір сөзден бастап, оған байланысты сөздерді жалғастыруды ұсыну. Мысалы: «Мектеп – оқу – білім – болашақ» т.с.с.
3. Бекіту кезеңі:
-
Сұрақ: Мектепте мұғалімге сұрақ қойғанда қалай үндеу керек?
Жауап: «Мұғалім, ...», «Кешіріңіз, ...» сияқты сөздермен бастау керек.
-
Сұрақ: Жаңа жыл мерекесінде достарыңа не деп тілек айтасың?
-
Жауап: Жаңа жылда барлық армандарың орындалсын, бақытты бол!
-
-
Сұрақ: Көшеде адасып қалған кісіге қалай көмектесесің?
Жауап: «Сізге қалай көмектесе аламын?», «Қайда бара жатырсыз?» деп сұрап, бағыт-бағдар беруге тырысамын.
-
Сұрақ: Жақсы сөздің адамға әсері қандай?
Жауап: Жақсы сөз адамның көңілін көтеріп, оған күш-қуат береді.
-
Сұрақ: Жаман сөздің адамға әсері қандай?
Жауап: Жаман сөз адамды жаралап, оның көңілін түсіреді.
-
Сұрақ: Сен үшін ең маңызды сөз қайсы? Неліктен?
Жауап: (Жеке оқушының жауабы)
4. Қорытынды
Этика, эстетика және дұрыс сөйлеу мәдениеті – адамның жеке тұлға ретінде қалыптасуында маңызды рөл атқаратын ұғымдар. Бұл ұғымдар бір-бірімен тығыз байланысты және адамның өзін қоршаған әлеммен, басқа адамдармен қарым-қатынасын анықтайды. адамның жалпы мәдениетінің ажырамас бөлігі болып табылады. Бұл ұғымдарды меңгеру адамға өмірде сәтті болуға, қоғамда өзін-өзі дұрыс ұстауға көмектеседі.
5.Кері байланыс
- Оқушылардан сабақ туралы пікірлерін алу.
- Қандай тақырыптар қызықты болды, қандай қиындықтар туындады деген сұрақтар қою.
шағым қалдыра аласыз













