Тәрбие сағаты Теңге-тәуелсіз Қазақстанның жетістігі

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Тәрбие сағаты Теңге-тәуелсіз Қазақстанның жетістігі

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушыларға ұлттық валюта — теңге туралы түсінік беріп, оның тарихы мен маңызын ұғындыру мақсатында балаларды еңбекқорлыққа, үнемшілдікке тәрбиелеу сабағы
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бекітемін: ДТІЖО:А.Маратова

Сынып сағаты


№10

Күні

10.11.25

Сынып жетекші

Ғауқарова Анаргүл

Сынып: 11

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Тәрбие сағатының тақырыбы

Теңге - тәуелсіз Қазақстанның жетістігі

Тәрбие сағатының мақсаты:

Оқушыларға ұлттық валюта — теңге туралы түсінік беру, оның тарихы мен маңызын ұғындыру;

Балаларды еңбекқорлыққа, үнемшілдікке тәрбиелеу;

Қауіпсіздік сабағының тақырыбы

«АДАМНЫҢ ЖЕКЕ ШЕКАРАСЫН ҚОРҒАУДЫҢ НЕГІЗГІ ҚАҒИДАЛАРЫ»

Қауіпсіздік сабағының мақсаты

Адамның жеке шекарасы туралы түсініктерді тереңдету, жеке шекараларды қорғау қағидаларымен таныстыру.

Құндылықтарды дарыту

Әділдік және жауапкершілік айы

Апта дәйексөзі



Сабақтың барысы:

Кезеңі

Мұғалім әрекеті

Оқушы әрекеті

Ресурстар

I. Кіріспе бөлім (10 мин)

-ҚР Мемлекеттік гимнін орындау.

  1. Сабақты жылы амандасудан және жағымды атмосфера орнатудан бастайды.
    – «Қайырлы күн, достар! Бүгінгі сабағымыз жауапкершілік пен тәуелсіздік құндылығына арналады. Бір-бірімізге жақсы көңіл күй сыйлайық!» деп мотивациялық сөз айтады.
    – Сыныппен бірге ұран тастайды: «Біз жауапкершіліктіміз! Біз – адал ұрпақпыз!»Теңгенің пайда болу тарихы

Теңге 1993 жылы 15 қарашада ресми түрде айналымға енгізілді. Қазақстан тәуелсіздігін алғаннан кейін өз ұлттық валютасын енгізу қажеттілігі туындады. Ол елдің егемендігін нығайтып, экономикалық тәуелсіздігін күшейтуге жол ашты.

  1. Теңгенің атауы мен символы

Теңге атауы көне түркі тіліндегі «денге» сөзінен шыққан, ол бірлікті білдіреді. Теңге символы "₸" белгісімен белгіленеді және оның мағынасы тұрақтылық пен сенімділікті көрсетеді.

  1. Теңгенің дизайны мен ерекшеліктері

Қазақстанның алғашқы теңге купюралары Англияда басылды. Қазіргі таңда купюралар мен монеталардағы көркем суреттер елдің мәдениеті мен тарихын бейнелейді. Жаңа купюралардағы портреттер мен ұлттық рәміздер Қазақстанның өзіндік ерекшелігін айқындайды.


Мұғалім кіріспе әңгіме жүргізеді: «Ұлттық валюта – кез келген елдің тәуелсіздігінің белгісі. Теңге – біздің елдің мақтанышы, экономикалық тұрақтылықтың нышаны. Бүгін біз теңгенің тарихымен және оның адам өміріндегі маңызымен танысамыз.»
– Сұрақтар арқылы диалог орнатады:
1
Теңге алғаш рет қашан айналымға енді?
2
Ақшаның қоғам өміріндегі рөлі қандай?
3
Теңге неге Тәуелсіздіктің символы деп есептеледі?

Әнұранды хормен қайталап айтады.

Ізденіс ойынына қатысып, жасырылған теңгелерді табады. – Сұрақтарға өз бетінше жауап береді, пікір білдіреді. – Сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтайды.

Қағаз теңгелер, бейнеролик «Теңгенің тарихы»

II. Негізгі бөлім (20 мин)

1. Бейнефрагмент көрсету: «Қазақстан теңгесінің тарихы» атты ролик арқылы ұлттық валютаның пайда болуы мен маңызын түсіндіреді. 2. Талқылау:«Теңге – ел тәуелсіздігінің символы» тақырыбында пікірталас ұйымдастырады. Топтарға сұрақтар: – Теңге ел дамуына қалай әсер етті? – Шетел валютасына тәуелсіз болудың артықшылығы неде? – Ақшаны үнемдеп жұмсау не үшін маңызды? 3. Танымдық ойын: «Теңгені таны» – купюрадағы тұлғаларды табу. (Әл-Фараби, Абай, Абылай хан, Шоқан, т.б.) 4. Рөлдік ойын: «Дүкенде» – сатып алу, айырбас жасау, есептеу арқылы қаржылық сауаттылықты дамыту. 5. Шығармашылық тапсырма: «Адал еңбектен – адал табыс» тақырыбында шағын эссе немесе инфографика құру.

Видео көреді, талқылауға қатысады. – Топтық жұмыс арқылы пікір білдіреді. – «Теңгені таны» ойынында белсенділік танытады. – «Дүкен» рөлдік ойынында есептеп, сатып алу дағдысын көрсетеді. – Эссе немесе постер әзірлеп, қорғайды.

Бейнефильм, купюралар суреті, ойыншық тауарлар, А3 қағаздар, маркерлер

III. Қауіпсіздік сабағы (10 мин)

Сабақтың мақсаты: адамның жеке шекарасы туралы түсініктерді тереңдету, жеке шекараларды қорғау қағидаларымен таныстыру. Міндеттері: ‣ жеке шекараны бұзудың ең көп таралған түрлеріне тоқталу; ‣ адамның жеке шекараларын қалыптастыру кезінде ұстануы керек үш негізгі қағиданы анықтау. Сабақ жоспары: Кіріспе Жеке шекара - бұл біздің жеке тұлғамызды, жеке кеңістігімізді қорғау үшін орнатылған көзге көрінбейтін сызық. Оқушыларға оның кеңістігінің шекаралары туралы және ең бастысы - оның денесі туралы айту керек пе? Өйткені, бұл әртүрлі қудалаудың, физикалық және психологиялық зорлық-зомбылықтың алдын алу үшін қажет. Балаларға әңгімені анық құруға көмектесетін «сенім шеңберлері» туралы еске салу. Бірінші және ең маңызды шеңбер-өзіміз. Біздің денеміз тек бізге тиесілі, тек біз ғана кім қол тигізе алатындығын шеше аламыз. Ешкім мұны рұқсатсыз жасамауы керек.

ЖЕКЕ ШЕКАРАЛАРДЫҢ ТҮРЛЕРІ: Эмоциялық. Олар эмоциялық әл-ауқат пен психиканы қорғауға арналған. Мысалы, жақын адамдар сізбен моральдық тұрғыдан сөйлескенде, сіз ренжисіз – тоқтатуын сұрайсыз. Физикалық. Сізге қандай физикалық өзара әрекеттесу ұнамайтынын анықтаңыз. Мысалы, сіз сәлемдесу кезінде басқалармен құшақтасуға ыңғайсызданасыз және мұны жасамауды сұрайсыз. Жұмыс. Сізді лауазымдық міндеттеріңізден тыс жүктемелерден, соның ішінде психологиялық жүктемелерден қорғайды. Уақытша. Басқалардың сіздің уақытыңызды теріс пайдалануына жол бермейді. Материалдық. Оларға сіздің меншігіңізге және жеке кеңістігіңізге қатысты қағидалар кіреді. Жеке шекараларды тиімді қорғау үшін келесі бірнеше қағидаларды білу қажет: 1. Ең алдымен, түсіну керек: жеке шекараны қорғау – бұл біздің жеке жауапкершілігіміз. Адамдар бізбен өзіміз рұқсат еткендей әрекет етеді. 2. Қарапайым шын жүректен ұсыныс жасау, әлдеқайда тиімді жұмыс істейді. «Өтініш, айқайламаңыз. Маған сенің айқайлағаның ұнамайды». 3. Алдыңғы келісімдерді еске түсіруге дайын болыңыз. Егер адам бір нәрсені ұмытып кетсе, ашуланбаңыз. 4. Агрессия әрқашан агрессияны тудырады. Егер сізге қарсы ауызша агрессия қолданылса, жанжалға, ұрысқа түспеген дұрыс. Рөлдік ойын. Топтағы оқушылар адамның жеке шекаралары бұзылған жағдайлардың мысалдарын сахналайды және оларды қорғау жолдарын көрсетеді. Қорытынды Сабақ тақырыбы бойынша жадынамалар тарату

Мысалдарды тыңдайды, өз пікірін айтады. – Әр жағдайды талдап, дұрыс шешім ұсынады. – Қауіпсіздік ережелерін есте сақтайды: «Жеке деректерді ешкімге берме!», «Сенбесең – баспа!»

Презентация, суреттер, бейнеролик «Интернет қауіпсіздігі»

IV. Қорытынды бөлім (5 мин)

Сабақтың негізгі ойларын бекітеді: «Теңге – елдің тәуелсіздігі мен еңбектің символы. Ал интернеттегі жауапкершілік – қауіпсіз өмірдің кепілі». – «Мен жауапкершілікті азаматпын!» атты шағын пікір алмастыру ұйымдастырады. – Рефлексия: «Мен бүгін білдім…», «Мен үшін жаңалық болды…» деген стикер әдісі. – Белсенді қатысқан оқушыларды мадақтап, бағалау.

Өз пікірлерін жазады, стикерге сабақтан алған әсерлерін білдіреді. – Қорытынды сөздер айтады: «Теңге – біздің мақтанышымыз!», «Ақшаны адал жолмен табу – әр азаматтың борышы!»

Стикерлер, маркерлер, плакат, дәйексөз парағы











Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
11.11.2025
141
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі