Бекітемін: ДТІЖО:А.Маратова
|
Сынып сағаты |
|
|
|
Күні |
10.11.25 |
|
|
Сынып жетекші |
Ғауқарова Анаргүл |
|
|
Сынып: 11 |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Тәрбие сағатының тақырыбы |
Теңге - тәуелсіз Қазақстанның жетістігі |
|
|
Тәрбие сағатының мақсаты: |
Оқушыларға ұлттық валюта — теңге туралы түсінік беру, оның тарихы мен маңызын ұғындыру; Балаларды еңбекқорлыққа, үнемшілдікке тәрбиелеу; |
|
|
Қауіпсіздік сабағының тақырыбы |
«АДАМНЫҢ ЖЕКЕ ШЕКАРАСЫН ҚОРҒАУДЫҢ НЕГІЗГІ ҚАҒИДАЛАРЫ» |
|
|
Қауіпсіздік сабағының мақсаты |
Адамның жеке шекарасы туралы түсініктерді тереңдету, жеке шекараларды қорғау қағидаларымен таныстыру. |
|
|
Құндылықтарды дарыту |
Әділдік және жауапкершілік айы |
|
|
Апта дәйексөзі |
|
|
Сабақтың барысы:
|
Кезеңі |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
Ресурстар |
|
I. Кіріспе бөлім (10 мин) |
-ҚР Мемлекеттік гимнін орындау.
Теңге 1993 жылы 15 қарашада ресми түрде айналымға енгізілді. Қазақстан тәуелсіздігін алғаннан кейін өз ұлттық валютасын енгізу қажеттілігі туындады. Ол елдің егемендігін нығайтып, экономикалық тәуелсіздігін күшейтуге жол ашты.
Теңге атауы көне түркі тіліндегі «денге» сөзінен шыққан, ол бірлікті білдіреді. Теңге символы "₸" белгісімен белгіленеді және оның мағынасы тұрақтылық пен сенімділікті көрсетеді.
Қазақстанның алғашқы теңге купюралары Англияда басылды. Қазіргі таңда купюралар мен монеталардағы көркем суреттер елдің мәдениеті мен тарихын бейнелейді. Жаңа купюралардағы портреттер мен ұлттық рәміздер Қазақстанның өзіндік ерекшелігін айқындайды. Мұғалім кіріспе әңгіме
жүргізеді: «Ұлттық валюта – кез келген
елдің тәуелсіздігінің белгісі. Теңге – біздің елдің мақтанышы,
экономикалық тұрақтылықтың нышаны.
Бүгін біз теңгенің тарихымен
және оның адам өміріндегі маңызымен
танысамыз.» |
– Әнұранды хормен қайталап айтады. – Ізденіс ойынына қатысып, жасырылған теңгелерді табады. – Сұрақтарға өз бетінше жауап береді, пікір білдіреді. – Сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтайды. |
Қағаз теңгелер, бейнеролик «Теңгенің тарихы» |
|
II. Негізгі бөлім (20 мин) |
1. Бейнефрагмент көрсету: «Қазақстан теңгесінің тарихы» атты ролик арқылы ұлттық валютаның пайда болуы мен маңызын түсіндіреді. 2. Талқылау:«Теңге – ел тәуелсіздігінің символы» тақырыбында пікірталас ұйымдастырады. Топтарға сұрақтар: – Теңге ел дамуына қалай әсер етті? – Шетел валютасына тәуелсіз болудың артықшылығы неде? – Ақшаны үнемдеп жұмсау не үшін маңызды? 3. Танымдық ойын: «Теңгені таны» – купюрадағы тұлғаларды табу. (Әл-Фараби, Абай, Абылай хан, Шоқан, т.б.) 4. Рөлдік ойын: «Дүкенде» – сатып алу, айырбас жасау, есептеу арқылы қаржылық сауаттылықты дамыту. 5. Шығармашылық тапсырма: «Адал еңбектен – адал табыс» тақырыбында шағын эссе немесе инфографика құру. |
– Видео көреді, талқылауға қатысады. – Топтық жұмыс арқылы пікір білдіреді. – «Теңгені таны» ойынында белсенділік танытады. – «Дүкен» рөлдік ойынында есептеп, сатып алу дағдысын көрсетеді. – Эссе немесе постер әзірлеп, қорғайды. |
Бейнефильм, купюралар суреті, ойыншық тауарлар, А3 қағаздар, маркерлер |
|
III. Қауіпсіздік сабағы (10 мин) |
Сабақтың мақсаты: адамның жеке шекарасы туралы түсініктерді тереңдету, жеке шекараларды қорғау қағидаларымен таныстыру. Міндеттері: ‣ жеке шекараны бұзудың ең көп таралған түрлеріне тоқталу; ‣ адамның жеке шекараларын қалыптастыру кезінде ұстануы керек үш негізгі қағиданы анықтау. Сабақ жоспары: Кіріспе Жеке шекара - бұл біздің жеке тұлғамызды, жеке кеңістігімізді қорғау үшін орнатылған көзге көрінбейтін сызық. Оқушыларға оның кеңістігінің шекаралары туралы және ең бастысы - оның денесі туралы айту керек пе? Өйткені, бұл әртүрлі қудалаудың, физикалық және психологиялық зорлық-зомбылықтың алдын алу үшін қажет. Балаларға әңгімені анық құруға көмектесетін «сенім шеңберлері» туралы еске салу. Бірінші және ең маңызды шеңбер-өзіміз. Біздің денеміз тек бізге тиесілі, тек біз ғана кім қол тигізе алатындығын шеше аламыз. Ешкім мұны рұқсатсыз жасамауы керек. ЖЕКЕ ШЕКАРАЛАРДЫҢ ТҮРЛЕРІ: Эмоциялық. Олар эмоциялық әл-ауқат пен психиканы қорғауға арналған. Мысалы, жақын адамдар сізбен моральдық тұрғыдан сөйлескенде, сіз ренжисіз – тоқтатуын сұрайсыз. Физикалық. Сізге қандай физикалық өзара әрекеттесу ұнамайтынын анықтаңыз. Мысалы, сіз сәлемдесу кезінде басқалармен құшақтасуға ыңғайсызданасыз және мұны жасамауды сұрайсыз. Жұмыс. Сізді лауазымдық міндеттеріңізден тыс жүктемелерден, соның ішінде психологиялық жүктемелерден қорғайды. Уақытша. Басқалардың сіздің уақытыңызды теріс пайдалануына жол бермейді. Материалдық. Оларға сіздің меншігіңізге және жеке кеңістігіңізге қатысты қағидалар кіреді. Жеке шекараларды тиімді қорғау үшін келесі бірнеше қағидаларды білу қажет: 1. Ең алдымен, түсіну керек: жеке шекараны қорғау – бұл біздің жеке жауапкершілігіміз. Адамдар бізбен өзіміз рұқсат еткендей әрекет етеді. 2. Қарапайым шын жүректен ұсыныс жасау, әлдеқайда тиімді жұмыс істейді. «Өтініш, айқайламаңыз. Маған сенің айқайлағаның ұнамайды». 3. Алдыңғы келісімдерді еске түсіруге дайын болыңыз. Егер адам бір нәрсені ұмытып кетсе, ашуланбаңыз. 4. Агрессия әрқашан агрессияны тудырады. Егер сізге қарсы ауызша агрессия қолданылса, жанжалға, ұрысқа түспеген дұрыс. Рөлдік ойын. Топтағы оқушылар адамның жеке шекаралары бұзылған жағдайлардың мысалдарын сахналайды және оларды қорғау жолдарын көрсетеді. Қорытынды Сабақ тақырыбы бойынша жадынамалар тарату |
– Мысалдарды тыңдайды, өз пікірін айтады. – Әр жағдайды талдап, дұрыс шешім ұсынады. – Қауіпсіздік ережелерін есте сақтайды: «Жеке деректерді ешкімге берме!», «Сенбесең – баспа!» |
Презентация, суреттер, бейнеролик «Интернет қауіпсіздігі» |
|
IV. Қорытынды бөлім (5 мин) |
– Сабақтың негізгі ойларын бекітеді: «Теңге – елдің тәуелсіздігі мен еңбектің символы. Ал интернеттегі жауапкершілік – қауіпсіз өмірдің кепілі». – «Мен жауапкершілікті азаматпын!» атты шағын пікір алмастыру ұйымдастырады. – Рефлексия: «Мен бүгін білдім…», «Мен үшін жаңалық болды…» деген стикер әдісі. – Белсенді қатысқан оқушыларды мадақтап, бағалау. |
– Өз пікірлерін жазады, стикерге сабақтан алған әсерлерін білдіреді. – Қорытынды сөздер айтады: «Теңге – біздің мақтанышымыз!», «Ақшаны адал жолмен табу – әр азаматтың борышы!» |
Стикерлер, маркерлер, плакат, дәйексөз парағы |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Тәрбие сағаты Теңге-тәуелсіз Қазақстанның жетістігі
Тәрбие сағаты Теңге-тәуелсіз Қазақстанның жетістігі
Бекітемін: ДТІЖО:А.Маратова
|
Сынып сағаты |
|
|
|
Күні |
10.11.25 |
|
|
Сынып жетекші |
Ғауқарова Анаргүл |
|
|
Сынып: 11 |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Тәрбие сағатының тақырыбы |
Теңге - тәуелсіз Қазақстанның жетістігі |
|
|
Тәрбие сағатының мақсаты: |
Оқушыларға ұлттық валюта — теңге туралы түсінік беру, оның тарихы мен маңызын ұғындыру; Балаларды еңбекқорлыққа, үнемшілдікке тәрбиелеу; |
|
|
Қауіпсіздік сабағының тақырыбы |
«АДАМНЫҢ ЖЕКЕ ШЕКАРАСЫН ҚОРҒАУДЫҢ НЕГІЗГІ ҚАҒИДАЛАРЫ» |
|
|
Қауіпсіздік сабағының мақсаты |
Адамның жеке шекарасы туралы түсініктерді тереңдету, жеке шекараларды қорғау қағидаларымен таныстыру. |
|
|
Құндылықтарды дарыту |
Әділдік және жауапкершілік айы |
|
|
Апта дәйексөзі |
|
|
Сабақтың барысы:
|
Кезеңі |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
Ресурстар |
|
I. Кіріспе бөлім (10 мин) |
-ҚР Мемлекеттік гимнін орындау.
Теңге 1993 жылы 15 қарашада ресми түрде айналымға енгізілді. Қазақстан тәуелсіздігін алғаннан кейін өз ұлттық валютасын енгізу қажеттілігі туындады. Ол елдің егемендігін нығайтып, экономикалық тәуелсіздігін күшейтуге жол ашты.
Теңге атауы көне түркі тіліндегі «денге» сөзінен шыққан, ол бірлікті білдіреді. Теңге символы "₸" белгісімен белгіленеді және оның мағынасы тұрақтылық пен сенімділікті көрсетеді.
Қазақстанның алғашқы теңге купюралары Англияда басылды. Қазіргі таңда купюралар мен монеталардағы көркем суреттер елдің мәдениеті мен тарихын бейнелейді. Жаңа купюралардағы портреттер мен ұлттық рәміздер Қазақстанның өзіндік ерекшелігін айқындайды. Мұғалім кіріспе әңгіме
жүргізеді: «Ұлттық валюта – кез келген
елдің тәуелсіздігінің белгісі. Теңге – біздің елдің мақтанышы,
экономикалық тұрақтылықтың нышаны.
Бүгін біз теңгенің тарихымен
және оның адам өміріндегі маңызымен
танысамыз.» |
– Әнұранды хормен қайталап айтады. – Ізденіс ойынына қатысып, жасырылған теңгелерді табады. – Сұрақтарға өз бетінше жауап береді, пікір білдіреді. – Сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтайды. |
Қағаз теңгелер, бейнеролик «Теңгенің тарихы» |
|
II. Негізгі бөлім (20 мин) |
1. Бейнефрагмент көрсету: «Қазақстан теңгесінің тарихы» атты ролик арқылы ұлттық валютаның пайда болуы мен маңызын түсіндіреді. 2. Талқылау:«Теңге – ел тәуелсіздігінің символы» тақырыбында пікірталас ұйымдастырады. Топтарға сұрақтар: – Теңге ел дамуына қалай әсер етті? – Шетел валютасына тәуелсіз болудың артықшылығы неде? – Ақшаны үнемдеп жұмсау не үшін маңызды? 3. Танымдық ойын: «Теңгені таны» – купюрадағы тұлғаларды табу. (Әл-Фараби, Абай, Абылай хан, Шоқан, т.б.) 4. Рөлдік ойын: «Дүкенде» – сатып алу, айырбас жасау, есептеу арқылы қаржылық сауаттылықты дамыту. 5. Шығармашылық тапсырма: «Адал еңбектен – адал табыс» тақырыбында шағын эссе немесе инфографика құру. |
– Видео көреді, талқылауға қатысады. – Топтық жұмыс арқылы пікір білдіреді. – «Теңгені таны» ойынында белсенділік танытады. – «Дүкен» рөлдік ойынында есептеп, сатып алу дағдысын көрсетеді. – Эссе немесе постер әзірлеп, қорғайды. |
Бейнефильм, купюралар суреті, ойыншық тауарлар, А3 қағаздар, маркерлер |
|
III. Қауіпсіздік сабағы (10 мин) |
Сабақтың мақсаты: адамның жеке шекарасы туралы түсініктерді тереңдету, жеке шекараларды қорғау қағидаларымен таныстыру. Міндеттері: ‣ жеке шекараны бұзудың ең көп таралған түрлеріне тоқталу; ‣ адамның жеке шекараларын қалыптастыру кезінде ұстануы керек үш негізгі қағиданы анықтау. Сабақ жоспары: Кіріспе Жеке шекара - бұл біздің жеке тұлғамызды, жеке кеңістігімізді қорғау үшін орнатылған көзге көрінбейтін сызық. Оқушыларға оның кеңістігінің шекаралары туралы және ең бастысы - оның денесі туралы айту керек пе? Өйткені, бұл әртүрлі қудалаудың, физикалық және психологиялық зорлық-зомбылықтың алдын алу үшін қажет. Балаларға әңгімені анық құруға көмектесетін «сенім шеңберлері» туралы еске салу. Бірінші және ең маңызды шеңбер-өзіміз. Біздің денеміз тек бізге тиесілі, тек біз ғана кім қол тигізе алатындығын шеше аламыз. Ешкім мұны рұқсатсыз жасамауы керек. ЖЕКЕ ШЕКАРАЛАРДЫҢ ТҮРЛЕРІ: Эмоциялық. Олар эмоциялық әл-ауқат пен психиканы қорғауға арналған. Мысалы, жақын адамдар сізбен моральдық тұрғыдан сөйлескенде, сіз ренжисіз – тоқтатуын сұрайсыз. Физикалық. Сізге қандай физикалық өзара әрекеттесу ұнамайтынын анықтаңыз. Мысалы, сіз сәлемдесу кезінде басқалармен құшақтасуға ыңғайсызданасыз және мұны жасамауды сұрайсыз. Жұмыс. Сізді лауазымдық міндеттеріңізден тыс жүктемелерден, соның ішінде психологиялық жүктемелерден қорғайды. Уақытша. Басқалардың сіздің уақытыңызды теріс пайдалануына жол бермейді. Материалдық. Оларға сіздің меншігіңізге және жеке кеңістігіңізге қатысты қағидалар кіреді. Жеке шекараларды тиімді қорғау үшін келесі бірнеше қағидаларды білу қажет: 1. Ең алдымен, түсіну керек: жеке шекараны қорғау – бұл біздің жеке жауапкершілігіміз. Адамдар бізбен өзіміз рұқсат еткендей әрекет етеді. 2. Қарапайым шын жүректен ұсыныс жасау, әлдеқайда тиімді жұмыс істейді. «Өтініш, айқайламаңыз. Маған сенің айқайлағаның ұнамайды». 3. Алдыңғы келісімдерді еске түсіруге дайын болыңыз. Егер адам бір нәрсені ұмытып кетсе, ашуланбаңыз. 4. Агрессия әрқашан агрессияны тудырады. Егер сізге қарсы ауызша агрессия қолданылса, жанжалға, ұрысқа түспеген дұрыс. Рөлдік ойын. Топтағы оқушылар адамның жеке шекаралары бұзылған жағдайлардың мысалдарын сахналайды және оларды қорғау жолдарын көрсетеді. Қорытынды Сабақ тақырыбы бойынша жадынамалар тарату |
– Мысалдарды тыңдайды, өз пікірін айтады. – Әр жағдайды талдап, дұрыс шешім ұсынады. – Қауіпсіздік ережелерін есте сақтайды: «Жеке деректерді ешкімге берме!», «Сенбесең – баспа!» |
Презентация, суреттер, бейнеролик «Интернет қауіпсіздігі» |
|
IV. Қорытынды бөлім (5 мин) |
– Сабақтың негізгі ойларын бекітеді: «Теңге – елдің тәуелсіздігі мен еңбектің символы. Ал интернеттегі жауапкершілік – қауіпсіз өмірдің кепілі». – «Мен жауапкершілікті азаматпын!» атты шағын пікір алмастыру ұйымдастырады. – Рефлексия: «Мен бүгін білдім…», «Мен үшін жаңалық болды…» деген стикер әдісі. – Белсенді қатысқан оқушыларды мадақтап, бағалау. |
– Өз пікірлерін жазады, стикерге сабақтан алған әсерлерін білдіреді. – Қорытынды сөздер айтады: «Теңге – біздің мақтанышымыз!», «Ақшаны адал жолмен табу – әр азаматтың борышы!» |
Стикерлер, маркерлер, плакат, дәйексөз парағы |
шағым қалдыра аласыз













