Алматы облысы, Талдықорған
қаласы
Жігербек Сая
№
7 ясли-бақшасының тәрбиешісі.
Тәрбиеші болу –бір
бақыт!
Мен
үшін де осынау өмірімдегі ең қастерлі әрі қасиетті мамандық ол –
тәрбиешілік. «Жол таңдауда жалтаңдауға болмайды» дегендей, әу баста
ұлтымыздың, тәуелсіз еліміздің ертеңі боларлық бүлдіршіндерді
тәрбиелеу жолын таңдағаныма еш өкінбеймін. Керісінше, ауыртпалығы
мен жауаптылығы қырық атанға жүк боларлық осы кәсіпті таңдау арқылы
қоғамдық дамуға өлшеусіз үлес қосып келе жатқанымды мақтан етемін.
Адам баласының өмірінде болуға тиіс бақыттың бірі не десек, ол – өз
қалауыңмен таңдаған кәсіп-мамандығыңа деген салиқалы ынтызарлық әрі
ыстық ықылас дер едім. Өз еңбегіне жан-тәнімен берілген жан ғана
өмірдің мән-мағынасын, қоғамдық ортадағы жауапкершілікті, тұтастай
ұлттың ертеңіне қоса алар өзіндік үлесін тереңнен салмақтай алса
керек. Бір сөзбен айтқанда, өмірдің мәні адал әрі мағыналы, жемісті
әрі нәтижелі еңбекте жатқандығын түбегейлі түйсіне алған әр адам
биікке бастар жолдың қадірін салмақтай біледі. Қалаған ісіңе
ғашықтық пейілмен қарай білсең, өмірден өз орныңды тапқандығың!
Мұндай философиялық қағида бағзыдан қалыптасқан жоғары
адагершіліктік ұғымдармен астасып жатыр. «Кәсібің – нәсібің» дейді
қазақ даналығы. Шын жүрекпен қалаған кәсіп арқылы ғана және жемісті
еңбек арқылы өмірлік несібеңді, абырой-беделіңді, қоғам алдыңдағы
құрметіңді еселей аласың. Ал, тәрбиеші болу – айтуға ғана оңай
шаруа болғанымен, бұл мамандықтың қоғам үшін қаншалықты маңызы
барлығын сол кәсіпті таңдағандар, осы жолда еңбек етіп жүрген
жандар жақсы түсінеді.
Көрнекті тұлға Ахмет Байтұрсынұлы: «Балам дейтін
ел болмаса, елім дейтін бала қайдан болсын» деген екен. Балабақша
тәрбиешілері қай кезеңде болсын ертеңгі елім деп еңірейтін ұрпақты
тәрбиелеуге тер төгуде. Бұл жолда үлкен ізденіс, парасат қажет.
Ендеше, тәрбиешінің әр күні ізденіспен, ертеңгі азаматты
қалыптастыру жауапкершілігімен ұштасып жатады. Тәуелсіз елдің жас
ұрпағын лайықты түрде тәрбиелеу – біздерге артылған аса жоғары
міндет. Осы міндетті орындау үшін әрбір тәрбиеші жанын салады.
Ендеше, олардың әрқайсысының еңбегі қашанда құрметке лайық деп
білемін.
ТӘРБИЕШІ! Бұл
әрдайым үлкен әріптермен жазылуға тиіс мазмұнды сөз деп танимын.
Өйткені, біз елдің ертеңгі азаматтарын тәрбиелеудеміз. Өйткені, біз
жас ұрпаққа қазыналы да бай ана тілі – қазақ тілін сіңірудеміз. Тіл
арқылы бала бойына ұлттық құндылықтарды, дәстүр мен салтты,
ұлтымызға тән ізгіліктерді, жалпы адамзатқа ортақ өркениеттік
ұстанымдарды жұғысты етудеміз.
«Ұстаздық еткен жалықпас, үйретуден балаға» деп ұлы Абай атамыз
айтқандай, менің де осынау қастерлі мамандықтың иесі атанғаныма үш
жыл болды. Қиындығы мен қызығы, ауартпалығы мен жауапкершілігі
қатар жүретін осы еңбектің жолындағы педагогикалық ұстанымым -
үнемі жаңалыққа ұмтылып, алдыңғы қатардан көріну және әр
тәрбиленушімнің бойынан жылт еткен жақсылықты, талап пен талантты
тауып, бұлақтың көзін ашу, биікке жетелеу, сондай ізденістер арқылы
биік мақсаттарды орындау.
Сондықтан да бұл іс екінің бірінің қолынан келе
бермейді. Өйткені, бұл – бала жанын тереңнен сезінетін, өз ісін
жан-жақты білетін, бүлдіршіндерді жан-тәнәмен сүйе алатын, оларды
бағалай білетін нағыз маманның қолынан ғана келетін жұмыс. Ұлы
педагог Г.Песталоцци: «Егер де сүйе білмесең, тәрбиелеу құқығын
жоқ» деген екен.
Балалардың шығармашылық қабілеттерін дамыту
еңбекке деген рухани адамгершіліктің қалыптасуына серпін беріп,
негіз болады.
Бірақ бұл қажеттілік балаға күш салмай іске асуы
мүмкін емес, сондықтан оны еңбексүйгіштікке, шыдамдылыққа,
ұқыптылыққа, дербестікке, белсенділікке және өз еңбегімен
айналасындағыларға қуаныш сыйлауға талпынуына тәрбиелеу
қажет.
«Бала жүрегі- кішкентай күй сандық. Сол сандықтың
кілтін тапсаң ғана ашылады. Педагогтің қолында әр кезде сол кілт
тұру керек» - деп, М. Шаханов ағамыз айтқандай, әр баланың жүрегіне
жол табу, бала бойындағы дарынды ашу педагогтің ең басты міндеті
деп ойлаймын.
Күнделікті таңертең балабақша ауласына жақындағанда, балалардың
сыңғырлай күлген дауыстары мені қуанышқа бөлейді. Балабақшаға
кіргеннен-ақ, өзімді мазалаған сан түрлі ойлардан арылып,
балалардың тәтті қылықтарымен әдемі жүздерінен шаттанамын. «Баласыз
үй мазар, балалы үй базар»- деп ата- бабаларымыз бекер айтпаса
керек. Балалардың әр күні біздің көз алдымызда өтіп
жатыр.
Алдымызға келген балалар - біреудің маңдай алды
жарығы, енді бірі – жал дегенде жалғызы, бірі – ерке, бірі – қой
аузынан шөп алмас момыны. Маңдай алды жарығын Таңшолпандай
жарқыратып, жал дегенде жалғызды көпшілдікке үйретіп, қой аузынан
шөп алмасты ортада жарқылдап сөйлер шешен қылып тәрбиелеу үшін
қажымас қайрат пен батырлық қажет.
Балабақша — балалардың екінші үйі болса, ал
тәрбиешілер екінші анасы десек те артық етпейді. Әр үйдің еркелерін
бір арнаға тоғыстырып, олармен жұмыс жасау оңайға соқпайды. Алайда
баланың тілін тауып, тілдесу, жақсы тәрбие берудің өзі бір үлкен
ғанибет. Ақ парақ бетіне сызу сызғандай баланың кіршіксіз санасына
алғашқы адамгершілік, мейірімділік нұрын сеуіп, білім, өнер нәрімен
сусындату мына біз тәрбиешілердің еншісінде
Халқымызда «Жас келсе - іске» деген керемет сөз бар. Демек, мен
бойымдағы жастық жігерімді, күш-қуатымды, жаңашылдығымды талапты
әрі талантты шәкірт тәрбиелеуге жұмсауым керек. Болашақта өз
тәрбиеленушілерімді биік белестерден көріп жатсам, сол үшін өзімнің
аз да болса үлесім тиіп жатса, мен өзімді бақытты тәрбиеші, бақытты
жанмын деп білемін.
Батыр Бауыржан Момышұлы: «Ешкім іштен батыр болып
тумайды: батырлық та мінез секілді өскен орта, көрген тәрбиеге
байланысты қалыптасады» деп ұлы ой айтқан болатын. Біз бақшадағы
бүлдіршіндерді жақсылық атаулыға тәрбиелеуге, тамаша ортада тәлімді
тәрбие беруге әрдайым жауаптымыз.«Баланы ең әуелі мейір-шапағатқа,
одан соң ақыл-парасатқа, ақырында нағыз пайдалы ғылымға, еңбекке
баулы», дейді ғұлама А.Құнанбаев.
Мұндай қағидалардың барлығы біздің күнделікті жұмысымызда
басшылыққа алынуға тиіс екенін ұмытпай, еңбегімізді осы бағытта
құраймын. Тәрбиешілік еңбекте жүріп түйгенім – тәрбиешілік еңбекке
мен басыбүтін бой ұсынып, әбден қалыптасуым керек. Бүгінде
балаларға мейірім төге отырып, биік белестерге жетуіне жауапты
екенімді ешуақытта естен шығармаймын.