Тарихи мәдени ескерткіштер 10 сынып ҚМЖ

Тақырып бойынша 13 материал табылды

Тарихи мәдени ескерткіштер 10 сынып ҚМЖ

Материал туралы қысқаша түсінік
Тарихи мәдени ескерткіштер 10 сынып ҚМЖ
Материалдың қысқаша нұсқасы


Білім беру ұйымының атауы


Пәні:

Қазақстан тарихы

Бөлім:

Қазақ халқының дәстүрлі мәдениеті - дала өркениетінің мұрасы


Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сынып: 10

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Тарихи және мәдени ескерткіштер

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

10.4.1.5 -дала өркениетінің белгілі тарихи және мәдени ескерткіштерін зерттеу;

Сабақтың мақсаты

Далалық өркениеттің атақты тарихи және мәдени ескерткіштерін зерттеу;

тарихи және мәдени ескерткіштерді олардың типологиялық ерекшеліктерін ескере отырып топтау

Құндылықтарға баулу

Өзін қандай да бір ұлттың өкілі ретінде сезіну

- патриотизм

- ұлттық сана-сезім

- тәуелсіздік

- ар-ождан бостандығы

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі//уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдасты

ру


Өткен білімді еске түсіру

Ой шақыру:

Бейнеролик арқылы бүгінгі сабақтың тақырыбын анықтау

Видео Қазақ жеріндегі тарихи-мәдени ескерткіштер

Оқушыларды сабақтың тақырыбы және мақсатымен таныстыру.

Оқушылар Қазақ жеріндегі тарихи-мәдени ескерткіштер

туралы өз жауаптарын ұсынады

ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады



https://www.youtube.com/watch?v=DzbManafr9w

Жаңа білім





Зерттеу сұрақтары:

  • Қазақстан аумағындағы тарихи-мәдени ескерткіштер қандай түрлерге бөлінеді?

  • Тарихи-мәдени ескерткіштер дала өркениетінің ерекшелігін қалай сипаттайды?

Оқушыларға Шараф-ад Дин Әли Маздидің «Жеңістер кітабында» жазылған немесе белгілі ғалым М.Е. Массонның Қожа Ахмет Йасауи кесенесі туралы мәліметінен үзінді беріңіз. Оқушыларға «Бұл мәліметтен қандай тың мағлұмат алдыңыздар? Ескерткішке қандай баға берілген? Сан ғасырлық тарихы бар басқада қандай ескерткіштерді білесіздер?» деген сұрақтарға жауап алып, презентация арқылы толықтыруға болады және осы арқылы сабақ тақырыбына шығыңыз.

Массон бұл ескерткіш туралы былай деп жазды: «Жасалған құдіретті кесененің жоспары жағынан да, түпкі ойы жағынан да Орта Азияда ұқсасы жоқ, ол – бірегей. Бірақ оның көк тіреген зәулім тұрпатындағы ислам өнері жасап шығарған дәстүрлі сипаттың арғы жағынан дәуірге үндес пиғылдың сарыны еріксіз сезіледі... Көк тәңірісінің және жер патшасы дара билігінің бірлігін сәулет өнерінде жүзеге асыру идеясы  сасанилік Персияның кезінде-ақ орын алған Византияның неғұрлым айқын ықпалы гүлденіп, Константинопольдің Әулие София ғибадатханасында бай көрініс тапқан....оны мұсылмандардың Айя – Софиясы деп толық негізбен атауға болады»


Оқушыларға тарихи және мәдени ескерткіштер туралы мәлімет беріңіз Тарихи-мәдени мұра объектілерін қорғау және пайдалану туралы ҚР Заңы.

Тарих және мәдениет ескерткіштері мынадай түрлерге бөлінеді:
      1) қала құрылысы және сәулет ескерткіштері;
      2) археология ескерткіштері;
      3) ансамбльдер.


Топтық тапсырмалар:

  1. Теледидар бағдарламасына арнайы репортаж дайындау;

  2. Жарнамалық билборд жасау;


ҚБ. «Екі жұлдыз, бір тілек»


Тапсырма 1. Тест

1.Түркістан қаласындағы Қожа Ахмет Яссауи кесенесі  ЮНЕСКО-ның Дүниежүзілік мәдени мұрасының тізіміне енгізілді

А. 2003 жылғы маусымда

В. 2004 ж тамыз

С. 2000 ж мамыр

2. Қазақстан жерінің ұлан-байтақ кеңістігінде бүгінгі күні шамамен қанша тарихи-мәдени жәдігер бар.

А. 25 мыңнан астам

В. 18 мыңнан астам

С. 30 мыңнан астам

3. «Сакралды Қазақстан» («Қазақстанның қасиетті жерлерінің географиясы») жобасы жасалды.

А. 2004 ж тамыз

В. 2003 жылғы маусымда

С. 2017 жылғы мамыр айында

4. Өз үлгісі бойынша қасиетті орындар қанша топқа бөлінеді:

А. 2

В. 3

С. 4

Тапсырма 2. Сәйкестендір


Кестені толтыруға беріңіз.


Кілт сөздер

Түсіндірме

Қала құрылысы және сәулет ескерткіштері



Археология ескерткіштері



Ансамбльдер



Өз өлкеңдегі тарихи және мәдени ескерткіштер



Қорытынды ой: Қазақстан аумағындағы тарихи-мәдени ескерткіштердің адамзат үшін маңызы неде?

1.

2.

3.


Оқушыларға тарихи ескерткіштерді қандай түрлерге бөліп қарастыруға болатынын талқылайды;










Оқушылар кескін картада өздеріне берілген ескерткіш орындарын белгілейді. Картаға қарап, ескерткіштердің орналасуын сипаттайды;







Оқушылар кілт сөздерді қолдана отырып,кестені толтырады;







Оқушыларды тақырыптардың және тапсырмалардың біреуін таңдап алады


































Қазақстан картасына ескерткіштердің орналасқан жерлерін көрсетеді

ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады



Критерийлер:

  • Мазмұнның толық ашылуы;

  • Ескерткіштің түрін, мақсатын, ерекшеліктерін көрсету;

  • Ескерткіш тарихы туралы мәліметтерді тиімді ұсыну;

  • Ескерткіш маңызын айқындау;

  • Топ оқушылары барлығының үлесінің болуы;

  • Креативтілігі;

  • Уақыт регламентін сақтау.


Дескриптор:

- Археология ескерткіштеріді сипаттайды;

- Қазақстан картасына ескерткіштердің орналасқан жерлерін көрсету;

- Ескерткіштердің орналасуына қарап, әр аймақтың тарихи-мәдени дамуы туралы мәліметтер береді;












Шараф-ад Дин Әли Маздидің «Жеңістер кітабындағы» немесе М.Е. Массонның Қожа Ахмет Йасауи кесенесі туралы мәліметінен үзінді берілген сілтеме:

Қазақстан тарихы (көне заманнан бүгінгі күнге дейін). 5 томдық. ІІ том. – Алматы: «Атамұра», 2010. – 255-256 бб.


Тарихи-мәденимұраобъектілерінқорғаужәнепайдаланутуралы

ҚазақстанРеспубликасының 1992 жылғы 2 шілдедегі N 1488-ХІІ Заңы

http://adilet.zan.kz/kaz/docs/Z920002900_

 4-бап. Тарих және мәдениет ескерткіштері мынадай түрлерге бөлінеді:

1) ансамбльдер - оқшауландырылған немесе біріктірілген ескерткіштердің, фортификация, сарай, тұрғын үй, қоғам, әкімшілік, сауда, өндіріс, ғылым, оқу мақсатындағы құрылғылар мен құрылыстардың


Бекіту



Сабақты қорытындылау

Үйге тапсырма

Тарихи және мәдени ескерткіштер 215-220 беттерді оқу

Қосымша тапсырма – Тарихи-мәдени мұра объектілерін қорғау және пайдалану туралы ҚР Заңымен танысып келу

Сабақтың тақырыбын қорытындылау

«Ең үздік жауап»

Ақпараттық карточка

Кері байланыс

Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады


Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды


А4, конспект







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
20.04.2025
271
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі