Тасмола археологиялық мәдениеті

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Тасмола археологиялық мәдениеті

Материал туралы қысқаша түсінік
тарих пәні мұғалімдеріне
Материалдың қысқаша нұсқасы


Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 5.3A Сақтар

БЕКІТЕМІН

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні: Н.Х.Габбасова

Сынып: 5 «А» «Б»

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбы:

Тасмола археологиялық мәдениеті

Зерттеу сұрағы

«Мұртты обалардың» ерекшелігі неде?

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

5.2.1.2. – ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау

Сабақ мақсаттары

Ерте темір дәуіріне қатысты сақтардың мұртты обаларын өзара салыстыру арқылы ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтап, заңдылықтарын көрсету.

Дескрипторлар

  • Тақырып бойынша бағыттаушы сұрақтар құрастыра алады;

- Берілген «мұртты обалардың» суреттеріне қарап заңдылықтар мен кездейсоқтықты анықтай алады?

- Обалардың атқарған функциясы айта алады.

- «Мұртты обалардың» сақтар өмірінде ерекше рөл атқарғандығы жөнінде қорытындыға келеді;

Тілдік мақсаттар


Оқушылар:

- бүкіл сынып қатысатын талқылауда оқушылар бір-бірінің қорытындыларына қарсы уәж айта алады оба, сақ, қорған, астрономия, бағыттаушы деген сөздерді келтіріп мағынасын таниды

- «мұртты оба», ақсүйек, тәңір, күншығыс, отқа табыну

Құндылықтарды

дарыту



Шынайылылық, әріптестік, толеранттылық, үш тілділік, денсаулық, сыпайылық, жауапкершілік және өмір бойы білім алуға ұмтылу.

Тәрбиелеудің құндылықтары: шынайылық, әріптестік, денсаулық, жауапкершілік және өмір бойы білім алу топтық жұмыс жасау арқылы игеріледі.

Тәрбиелеудің құндылықтары: үштілділік білім алу барысында академиялық тілді меңгеру арқылы игеріледі. Тәрбиелеудің құндылықтары: толеранттылық, сыпайылық ежелгі Мысырдың тарихы мен әлеуметтік өмірін меңгеру арқылы қалыптасады.

Пәнаралық

Байланыстар

Дүние жүзі тарихымен байланысты

АКТ қолдану

дағдылары

Қажетті ақпараттарды таңдау мен презентация дайындау.

Бастапқы білім


Бұл бөлім 5.3А бөлімінде қарастырылған сақтар және олардың жерлеу дәстүрі мен ғұрпы археологиялық қазба ескерткіштерінің бірі «мұртты обалар» арқылы көрсетуге негізделген.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет


Ресурстар

Сабақтың басы






Ұйымдастырушылық бөлім.Амандасу

Сабақтың ұраны: «Бір-бірімізді тыңдаймыз, қате кетсе түзейміз, ойды толықтырамыз, белсенді боламыз»

Сабақтың тақырыбы бойынша оның мақсаттары мен білімділік міндеттерін анықтау. "ББҮ" кестесін толтыру:

Білемін

Білгім келеді

Үйрендім






Сабақтың презентациясы

Сабақтың ортасы








































Геометриялық фигуралар бойынша 3 топқа бөлу

Топпен жұмыс: «Мұртты обалардың» сақтар өміріне әсерін талдау.

Тапсырма: «А» тобы қолда бар ресурстарын зерттеп, Мұртты обалардың сақтар өміріне әсерін талдап, зерттейді постер қорғайды.

Дескрипторлар: -құрылған критерийлер бойынша постер дайындайды.

«Мұртты обалардың» сақтар өмірінде ерекше рөл атқарғандығы жөнінде қорытындыға келеді

«В» тобы қолдағы ресурстарын зерттеп, «мұртты обалар» көрсетілген суреттерді зерттеп,ұқсастықтары мен айырмашылықтарын талдау жасайды.

Дескрипторлар: құрылған критерийлер бойынша постер дайындайды.

Берілген «мұртты обалардың» суреттеріне қарап заңдылықтар мен кездейсоқтықты анықтай алады.

«С» тобы қолда бар ресурстарын зерттеп, өзге археологиялық ескерткіштермен (Бесшатыр және Берел) өзара салыстырып талдау жасайды.

Дескрипторлар: -құрылған критерийлер бойынша постер дайындайды.

- Обалардың атқарған функциясын талдап, өзара салыстырып, постер құрайды.


Постер қорғауда оқушылар тақырыбын қорғаған топтарға сұрақтар қоя алады.

Іс-әрекет соңында оқушыларға «Мұртты обалардың» сақтар өмірінде ерекше орын алғандығы жөнінде қорытынды жасалады.

Дескрипторлар: -«Мұртты обалардың» сақтар өмірінде ерекше рөл атқарғандығы жөнінде қорытындыға келеді.

Дескриптор: Тақырып бойынша бағыттаушы сұрақтар құрастыра алады

"ББҮ" кестесінің соңғы бөлімін толтыру.

Білемін

Білгім келеді

Үйрендім









 Қазақ Энциклопедиясы



Кадырбаев М.К., Памятники тасмолинской культуры / Древняя культура Центрального Казахстана, А., 1966;



Қазақ мәдениеті. Энциклопедиялық анықтамалық. Алматы: “Аруна Ltd.” ЖШС, 2005

Қорытынды

  • «Дискуссиялық өрнек»

  1. Орталық Қазақстанда қола дәуірінен бастап кен өндіру бастау алған. Шығыста Тарбағатай таулары, Батыста Жайық өзені қоршап тұр. Оңтүстікке қарай Аягөз, Қаратал, Мойынты, Сарысу өзендері ағады

  2. Геродот дерегі бойынша Орталық Қазақстанда аримаспылар мен исседондар тұрған.

  3. Орталық Қазақстанда тебіндеп жайылатын мал түрін ұстаған.

  4. Мұртты обалардың 4 түрі бар.

  5. Тасмола мәдениетінің алғашқы ескерткіші Павлодар облысы Екібастұз ауданынан табылған.

  6. Орталық Қазақстан, исседондар, Ұлыбай Тасмола мәдениеті деп топтастыруға болады.



Кері байланыс

  • «Геометриялық өрнек» - кері байланыс – 1 минут

Шаршы– тақырыпты ашатын 4 сөз

Үшбұрыш – тақырыпта кездескен үш жаңа ақпарат

Дөңгелек – тақырып бойынша маңызды екі сөйлем





Рефлексия


Сабақтың соңында оқушылар рефлексия жасайды:

Ұнады

Ұнаған жоқ

Ұсыныс

Үйге тапсырма: «Сарыарқа – ұлы дала» атты шағын әңгіме жазып келу

Білім ағашы ілінеді.




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.01.2019
834
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі