Материалдар / Тәуекел тобындағы оқушылармен түзету-дамыту жұмыстары
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Тәуекел тобындағы оқушылармен түзету-дамыту жұмыстары

Материал туралы қысқаша түсінік
Тәуекел тобындағы балалармен жүргізілетін түзету сабақтар түрлері
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Ақпан 2018
10265
23 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Алматы облысы,Жамбыл ауданыҚарасай негізгі орта мектебі МДШО КММ





Смагулова Лаззат ЖаңқабайқызыМектеп психологы



Тәуекел тобындағы оқушыларментүзету-датыту жұмыстары

(курс бағдарламасы, сабақ жоспарлары)





























Тәуекел» тобындағы балалармен жұмыс жасау барысында әрбір баланың психо- физиологиялық даму бағыттарын айқындау, олармен жүргізілетін жұмыстар формалары толықтай қамтылған.Оқушылармен кездескен қиыншылықтарды жеңе білуді үйретуге бағытталған тренингтер, дәріс сабақтары, ақыл-ой тапсырмалары нақты алынған.Сараптамалық кеңестің 29 тамыз 2015 жылғы №1 кепілдемесіБала мен әлеуметтік қоршаған орта өзінің әрбір даму кезеңдерінде жаңа әлеуметтік сана жағдайы мен бұрынғы қалыптасып қалған өлшемдер, талаптар аралығындағы туындаған қайшылықтарды тез сезінетін, өмірдегі өзінің қажеттілігін түсінетін жағдаяттардан шығу жолдары қарастырылған. Бала мүмкіндігін анықтап, алдын алу жұмыстарын жүргізуге толық мүмкіндігі бар.

ТҮСІНІК ХАТТақырыптың көкейтестілігі.Қазіргі таңда бойында психикалық дамуы баяулаған, тез ашуланшақ, уайымшыл, өзін төмен санайтын, мінез-құлқында психопатологиялық формалар кездесетін оқушылар бақытсыз жағдайдың құрбаны болуға әкеліп соғады. Жан күйзелісіне шыдай алмау, жағдайдан шығудың жолын таппау, үмітсіздікке бой алдыру мен жеке басының дағдарысы, проблемада байланып қалу - осының бәрі айналып келгенде таңдауды тарылтып, өзіне-өзі қол салуға (суицидке) итермелейді. Суицид тақырыбы біздің бүкіл өмірімізге бойлай еніп, өзінің көкейтестілігін жоғалтпай, қайта жас ерекшелігіне қарай оның маңызы арта түсті.Өз өмірін қиюға бағытталған саналы ерікті түрдегі әрекет қазіргі таңда бүкіл жаһандық мәселеге айналып отыр. Осы дауасыз дерттің алдын- алуда мектеппен отбасы арасында тығыз қарым-қатынас орнатуда жинақталған «Тәуекел» тобындағы балалармен атқарылатын түзету дамыту тақырыбындағы жұмыстардың маңызы зор. Тәуекел дегеніміз – алдын ала қарастыратын болжам немесе жоспарланған нәтижемен салыстырғанда зиян шегу. «Тәуекел» тобындағы балалармен жұмыс жасау барысында әрбір баланың психо- физиологиялық даму бағыттарын ескеру қажет.  Баланың отбасы жағдайының толық еместігі, ата- ана тарапынан балаға психологиялық қолдаудың болмауы, мұғалім тарапынан оқушыға жасалынған қысым және елемеушілік әркеттердің өзі баланың бойындағы қиындықтарға әкеледі. Сондықтан «тәуекел» тобындағы балалармен жұмыс жасау барысында оқушының даму да мән берген жөн. Негізгі көңіл аударатын басты объекті – бала өмірі мен әлеуметтік проблемалары. «Тәуекел тобы» оқушылармен жүргізетін жұмысының мақсаты: проблемалық қауіпті өмір жағдайындағы балаланың әлеуметтік тұрақтануы үшін кедергі-қиындықтарды жеңу және оған жағдай жасау немесе проблеманы шешу, сонымен қатар әлеуметтік ортаның педагогикалық мақсатты, қолайлы жағдайын жасау. Бала мен әлеуметтік қоршаған орта өзінің әрбір даму кезеңдерінде жаңа әлеуметтік сана жағдайы мен бұрынғы қалыптасып қалған өлшемдер, талаптар аралығындағы туындаған қайшылықтарды тез сезініп отырады. Егер бағалау нормасы дер кезінде өзгермесе, субъект ретіндегі баланың әлеуметтік өмірдегі дамуына қажетті қолайлы жағдай жасалмаса өмірлік маңызды шешімге келу кезеңінде кедергілер, «өмірдің проблемалық жағдайы» пайда болады. Егер отбасы мен әлеуметтік орта балаға бұл кедергілерді жоюға көмектесе алмаса, онда ол «Тәуекелдік жағдайға» жетеді. Ал, егер бұл тұста педагог-маман араласпаса кедергі көбейе түседі де, бала «әлеуметтік қауіпті жағдайға» ұшырайды, сөйтіп, «Тәуекел тобында» болады.Бағдарлама мазмұнырТақырыбыӨтілу формасыКөрнекі құралдар1Алғашқы сабақ«Өзім туралы»сауалнамаБейнематериалдарМен және менің отбасым»Сауалнама, топтық, жеке жұмыстарБейнематериалдар әзірлеу. Жинақтар жасау, фотоальбомдар3«Мен - денсаулығы мықты, үлгірімді оқушымын»Сауалнама арқылы оқушыларға қажетті жағдайлар, оның мүмкіндіктері толықтай анықталап, балалармен жеке жұмыстар жүргізу мүмкіндігі әзірленеді.Оқушылар жетістіктерінен жинақталған фото немесе бейнеальбомдар.4«Жетістікке жету формуласы»Баланың өмір сүріге талпындыру, қызықтыру, болашағына деген үлкен үмітпен қарауға бағытталған тапсырмалар легі. Формулалар, плакаттар.Нәтижесінде келер күннің картасы әзірленеді.5«Менің кемшіліктерім мен қабілеттерім»Кемшіліктер мен қабілеттер кестесі.Бала мүмкіндіктерін тану, кемшіліктерін болдырмауға, қабілеттерін аша түсу жолдарын анықтау картасы әзірленеді.6.Мінез. Мен қандаймын?ТренингМінез-құлықтар жұлдызшасы.7«Менің эмоциям» мінез-құлықтар жаттығуы.Жаттығу. ТренингЖаттығуларға қажетті материалдар. Слайд-презентация8ТанысуТоптық және жеке жұмыстар. Автор орындығы әдісімен өзін таныстыруы.Бейнематериал. Қолжазба күнделіканыстық туралы әңгіме үлгілері.9.Біз. Қандаймыз?Өздерін өзі бағалай білуі жаттығуы. Өзіңді және өзгені бағалай біл. Жақсыны көре білу де өнер.Топтық таныстыру.10.Дос болып жүрейікшіЖаттығу, тренинг. Әңгіме. Үзік сыр.Достар туралы бейнебаяндар. Слайдтар. Достық әндері11.Түсіністікке үйренемізТілек жазу, ассосация, шеңбердегі әңгіме.Презентациялар.12.РелаксацияларДене қимылы жаттығулары, арт-терапиялық жаттығуОрман, таңғы сәулелер туралы презентациялар13.Ата – ана мен бала арасындағы қарама – қайшылықтарДөңгелек үстел. Топтағы әңгіме. Құпия хат. ПікірталасКинолардан үзінді.Жағымды ахуал туғызуға бағытталған.14.Кикілжіңнің денсаулыққа әсері

ТренингПрезентациялар15.Мені ертең керемет келешек күтедіБолашаққа эссе жазу. Болашақтың келбетін жасату. Постер қорғату.БейнематериалдарАҚ материалдары16.Сенімнің соқпағы

Ойын түріндеПлифчарттар, маркерлер, түрлі- түсті қағаздар.17.Қорытындылау.Жинақтау, мониторинг жасау, нәтижесі бойынша алдағы жұмыстар жоспарын дайындау.Диаграммалар, сауалнамалар, жинақтар.

















«ТƏУЕКЕЛ ТОПТАРМЕН» ЖҰМЫС ЖАСАУ ƏДІСТЕРІ«Тəуекел топтағы» балалармен жұмысты қарастырайық. Үнемі дағдарыстық ситуацияға жиі түсетін балалар «тəуекелге бейім топқа»жатады. Ата-аналардың маскүнемдігі, ата-аналардың махаббатының болмауы, қорлықтың себебі болуы мүмкін. Мұндай балалар өз қиындықтарын жеңе алмай, қараусыз қалуы мүмкінұндай балаларға əлемге деген сенімсіздік, өзіндік бағалаудың төмен болуы, қобалжу тəн. Өмір ерекшеліктеріне байланысты пайда болатын психологиялық проблемалар агрессияның мінез қалпы ретінде қалыптасуына алып келеді.Агрессия көрсету арқылы мұндай балалар өз дегендеріне жетеді.Агрессияның мінез бітіміне айналуы балада қарым-қатынасқа керек дағдылардың қалыптаспауымен байланысты.Бұл ата-аналардың тəрбиесінің жетіспеуінен болады. Келесісебеп – зақым əкелетін ситуацияларға реакциясы. Сондықтан«тəуекелге бейім топтағы» балалармен түзету жұмысы кезіндеқарым-қатынас пен мінез-құлықтың əлеуметтік мақұлданғанстилін қалыптастыруға көп көңіл бөлу керекұндай балалардағы агрессияның себебі:- эмоциялық зақым əкелетін жағдайдың болуы жəне оданшығудың мүмкін болмауы;- өзінің керек еместігін сезіну;- ата-аналардың агрессияны қолдауы балалардың үнеміосындай мінез-құлық көрсетуіне алып келеді;- ата-аналардың балаларынан бас тартуы;- болашақ алдындағы қорқыныш.«Тəуекел топтағы» балалармен түзету жұмыстары ұзаққасозылады. Психологтың жұмысы кеңес беруге бағытталады.Психотерапиялық жұмыс агрессия табиғатына байланысты болады. Бір жағынан агрессияны елемей, оған көңіл аудармау керек болса, екінші жағынан, агрессиялық мінез-құлықты ойын контекстіне кіргізу керек, ал үшіншіден, ойын арқылы агрессияның сыртқа шығып, мəселенің жағымды шешілуіне бағдарлану керекіші мектеп жасындағы балалар үшін арттерапия, сюжеттік-рөлдік ойындар жақсы əсер етеді.Агрессияны түзету жұмысының негізгі бағыттары:- өз эмоцияларын сезінуге үйрену жəне сезімдерін сөзбенайта білуге, жеткізе білуге үйрену;- қобалжу деңгейінің төмендеуі;- өзіндік бағалауды жоғарылату; - баланы өз ашуын дұрыс жолмен сыртқа шығара білуге үйрету;- өз ашуын басқара білуге үйрену;- конструктивті қарым-қатынасқа үйрену;- жүріс-тұрыстың деструктивті элементтерін азайту;- мəселелік жағдайларда конструктивті мінез-құлықдағдыларына үйрену;- өз эмоцияларын қадағалауды дамыту. Топтық жəне жекежұмыс кезінде баланың өзінің жəне жағдайдың жағымды жаққаөзгеруіне сенуіне мүмкіндік беретін жағдай жасау керек. Топтықжұмыс ерекше, іш пыстырмайтын болуы керек. Балалардыңқызығушылығын ынталандыратын тапсырмалар болуы керек.Агрессияны түзету кезінде балалар түрлі ситуацияларда адекват-ты жүріс-тұрыстың моделін сезіну керек.Балалар өз отбасындағы қарым-қатынас тəжірибелерін құр-дастарымен арадағы қатынас кезінде де пайдаланады, «тəуекел-ге бейім топқа жататын» балалардың басқа балаларды ренжітуіне жол бермеуге арналған жұмыс өте маңызды болып табылады.Жұмыс кезінде балалардың өздерін рефлексиялауына үйрету керек, өз өмірлеріне өздерінің əсер ете алуына жағдай жасау керек. Пайда болған мəселелерді шешу керектігін сезінуге үйрету керек. Агрессияның пайда болуына əсер ететін жағдай – ол фрустрация, ата-ана махаббатына зəру болу, олардан үнемі жазалану арқылы бала осындай фрустрация күйін кешеді.Егер ата-аналары үнемі жазалап отыратын болса, бұл агрессияның пайда болуының бірден бір шарты болыптабылады. Сондықтан түзету жұмыстары ата-аналармен де жүргізілу керек, онда ата-аналар конструктивті тəрбиелеу жолдарына үйреніп, баланың жеке-дара ерекшеліктері туралы ақпарат алады.

1 сабақӘрбір адам - өз жеке өмірініңавторыСабақтың тақырыбы: ӨЗІМ ТУРАЛЫМақсаты:
  • Оқушылардың өзі туралы ойларын анық жаза білуге үйрету
  • Өзі туралы жаза отырып, өзгеге деген құрметті арттыру.
Күтілетін нәтиже:
  • Оқушылар өздері туралы ойларын толық, анық, нақты жеткізе біледі.
  • Өзін және өзгені құрметтей алады.
Көрнекілігі: бейнематериалдар, сауалнама парақтары.Түрі: СауалнамаСаған өтініш, мына төмендегі сауалнамаға жауап беруге тырыс
  • Аты-жөні, тегің: ________________________________________________________________
  • Туған жылы, айы, күнің:___________________________________________
  • Мекен-жайың:___________________________________________________
  • Үй телефон номерің:_______________________________________________
  • Сенің қызығушылығың: _________________________________________________________
СпортМузыкаСаясатКітапКомпьютерТеледидарСөзжұмбақтарБасқа__________________________________ Мектептегі беделің:____________________________________________
  • Қатысатын үйірме түрі:___________________________________________________________
  • Сені қызықтыратын пән:__________________________________________________________
  • Оқу барысында қиындық тудыратын пән:__________________________________________________________
  • Сен оқитын газет:_________________________________________________
  • Сүйікті теледидар бағдарламасы:__________________________________
  • Өткен оқу жылын қалай аяқтадың:_______________________________________________________
Өте жақсыЖақсыҚанағаттанарлық
  • Сен жиі конфликтіге келіп қаласың:______________________________
СыныптастарыңменДостарыңменАта-анаңменМұғаліммен
  • Соңғы оқыған кітабыңның аты және авторы:________________________________________________________
  • Бос уақытыңда немен айналысасың?__________________________________________________
  • Сүйіп тыңдайтын әуенің:_________________________________________________________
  • Сүйікті тағамың:_______________________________________________________
  • Сүйікті ісің:___________________________________________________________
  • Сүйікті ұстазың: ________________________________________________
  • Ондағы сен бағалайтын қасиет:____________________________________










































































2 сабақОтбасында адамның тұлғасы дамидыжәне мінезі қалыптасады.Сабақтың тақырыбы: МЕН ЖӘНЕ МЕНІҢ ОТБАСЫММақсаты:
  • Әр баланың өзі және отбасы туралы ойларын дамыту,
  • Отбасы мүшелеріне деген құрметін арттыру.
Күтілетін нәтиже:
  • Әр бала өзі туралы, отбасы туралы ойларын жаза алады.
  • Отбасы туралы жаза отырып, оларға деген құрметі артатын болады.
Көрнекілігі: Оқушылар жетістіктерінен жинақталған фото немесе бейнеальбомдар. Түрі:1. Әкеңнің аты-жөні, тегі: ______________________________________2. Туған жылы, айы, күні:_______________________________________3.Білімі:_____________________________________________________ 4. Жұмыс орны:_______________________________________________5. Қызметі:___________________________________________________6.Жұмыс орнының мекжайы:_____________________________________7. Телефоны:__________________________________________________8.Анаңның аты-жөні, тегі:_______________________________________ 9. Туған жылы, айы, күні:_______________________________________10. Білімі:____________________________________________________
578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!