Тема занятия: Целевые показатели экономического развития Республики Казахстан

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Тема занятия: Целевые показатели экономического развития Республики Казахстан

Материал туралы қысқаша түсінік
Экономическое развитие Казахстана определяется стратегическими документами: Национальный план развития, «Казахстан–2050», Стратегический план–2025, национальные проекты. В них формируются долгосрочные и краткосрочные цели, а также целевые индикаторы, позволяющие оценивать динамику развития.
Материалдың қысқаша нұсқасы

«Шонжы политехникалық колледжі» МКҚК

Оқу сабағының жоспары№19

Сабақтың тақырыбы:Дүниежүзі елдерінің экономикалық даму көрсеткіштері

Модуль/пән атауы: География

Педагог: Ибрагимова Г.М.

  1. Жалпы мәліметтер

Курс:1, топ:104

Сабақтың түрі:аралас сабақ

  1. Мақсаты:Дүниежүзі елдерінің экономикалық даму көрсеткіштерін түсіндіру және олар арқылы мемлекеттердің даму деңгейін салыстыруға үйрету.

  2. Міндеті:Экономикалық даму көрсеткіштерінің негізгі түрлерін түсінеді (ЖІӨ, ЖІӨ жан басына шаққанда, ЖҰӨ, Адами даму индексі, өнеркәсіптің үлесі, еңбек өнімділігі және т.б.); Экономикалық даму деңгейі бойынша елдерді топтастыра алады (дамыған, дамушы, өтпелі экономика); Экономикалық көрсеткіштерді диаграмма, карталар арқылы талдайды; Әртүрлі елдердің даму деңгейін салыстырады;Экономикалық көрсеткіштердің елдің жалпы деңгейіне әсерін түсіндіреді.

Күтілетін нәтижелер:дүниежүзі елдерінің негізгі экономикалық көрсеткіштерін атайды;ЖІӨ, ЖІӨ жан басына шаққанда, АДИ мәндерін түсіндіреді; көрсеткіштерге талдау жасай алады; елдерді даму деңгейіне қарай жіктейді; картамен және диаграммалармен жұмыс істей алады; экономикалық көрсеткіштердің айырмашылық себептерін түсіндіреді.

4.Қажетті ресурстар:Презентация, Әлем картасы (экономикалық даму картасы), Графиктер, диаграммалар, Интерактивті тақта.

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері:

Педагогтің әрекеті

Білімалушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы




Ұйымдастыру:

Амандасу, сыныпты топқа бөлу (Еуропа, Азия, Америка топтары). Сабақтың мақсатын таныстыру.

Қызығушылықты ояту:

«Ойлан–Жұптас–Бөліс»: «Қандай елдер экономикалық дамыған деп ойлайсың?» сұрағы. Қысқа видео көрсетеді.

Жаңа білімді түсіндіру:

Презентация арқылы экономикалық көрсеткіштерді түсіндіреді: ЖІӨ, ЖІӨ жан басына шаққанда, АДИ, экономикалық құрылым. Әлем картасынан мысалдар көрсетеді.

ЛЕКЦИЯ

Дүниежүзі елдерінің экономикалық деңгейін салыстыру үшін арнайы көрсеткіштер қолданылады. Бұл көрсеткіштер мемлекеттердің даму дәрежесін, тұрмыс деңгейін және экономика құрылымын бағалауға мүмкіндік береді.


1. ЖІӨ (Жалпы ішкі өнім)

ЖІӨ – елдің белгілі бір жылда өндірген барлық тауарлары мен қызметтерінің ақшалай құны.
Ол экономиканың көлемін көрсетеді.
ЖІӨ жоғары болған сайын елдің жалпы экономикалық күш-қуаты да жоғары болады.


2. ЖІӨ жан басына шаққанда

Бұл көрсеткіш елдегі бір адамға шаққандағы орташа өндіріс көлемін көрсетеді.
Халықтың өмір сүру деңгейін салыстыруда ең маңызды өлшемдердің бірі болып саналады.
Дамыған елдерде бұл көрсеткіш өте жоғары (АҚШ, Жапония, Германия).
Дамушы елдерде төмен (Үндістан, Нигерия, Пәкістан).


3. Адами даму индексі (АДИ)

АДИ – елдің жалпы даму деңгейін көрсететін кешенді көрсеткіш.
Ол үш негізгі параметрден тұрады:

өмір сүру ұзақтығы;

білім деңгейі;

табыс деңгейі.

АДИ жоғары елдер: Норвегия, Швейцария, Австралия.
АДИ төмен елдер: Чад, ОАР, Ауғанстан.


4. Экономиканың құрылымы

Экономика үш сектордан тұрады:

Бірінші сектор: ауыл шаруашылығы, шикізат өндіру.

Екінші сектор: өнеркәсіп, өңдеу өндірісі.

Үшінші сектор: қызмет көрсету саласы (білім, медицина, қаржы).

Дамыған елдерде үшінші сектор басым (60–80%).
Дамушы елдерде бірінші және екінші сектор үлесі жоғары.


5. Елдерді экономикалық даму деңгейіне қарай топтастыру

Барлық мемлекеттер үш топқа бөлінеді:

1. Дамыған елдер

ЖІӨ және АДИ жоғары
• Қызмет көрсету секторы басым
• Технологиялық даму жоғары
Мысалы: АҚШ, Жапония, Германия.

2. Дамушы елдер

Экономикасы әркелкі
• Халық саны көп
• Өнеркәсіп қарқынды дамуда
Мысалы: Қытай, Бразилия, Түркия.

3. Өтпелі экономика елдері

Совет Одағынан кейінгі елдер
• Нарықтық экономикаға бейімделу кезеңі
Мысалы: Қазақстан, Өзбекстан, Грузия.


6. Экономикалық даму айырмашылығының негізгі себептері

табиғи ресурстар мен минералдық қорлар;

халық саны мен еңбек күші;технология деңгейі;географиялық орналасуы;саяси тұрақтылық;

ғаламдық нарыққа шығу мүмкіндігі.

Қорытынды

Экономикалық даму көрсеткіштері дүниежүзі елдерінің даму деңгейін терең түсінуге мүмкіндік береді. ЖІӨ, ЖІӨ жан басына шаққанда және АДИ елдердің экономикалық күшін, әлеуметтік дамуын және өмір сапасын бағалауда маңызды рөл атқарады.


Топтарға бөлінеді, сабаққа назар аударады.





Өз ойларын айтады, жұпта талқылайды, ортақ жауап береді.





Жазып алады, сұрақтар қояды.

Мадақтау






Ауызша кері байланыс





«Бағдаршам» әдісі

Видео, интерактивті тақта







Презентация, карта


Сабақтың ортасы



Топтық жұмыс:

Әр топқа тапсырма береді:
1-топ: ЖІӨ – 10 ел көрсеткіштерін диаграммаға түсіру.
2-топ: АДИ бойынша елдерді салыстыру.
3-топ: Дамыған, дамушы, өтпелі экономикалы елдер тізімін кестеге түсіру.


Топтардың қорғалуы:

Әр топқа 2–3 минуттан баяндату. Сұрақ қояды.



Карта және диаграммамен жұмыс (жұптық):

Дүниежүзі картасынан дамыған және дамушы елдерді белгілеуді ұсынады. Диаграмма береді, талдауды сұрайды.


Топпен жұмыс істейді, постер қорғауға дайындалады.





Өз жұмыстарын қорғайды, сұрақтарға жауап береді.





Картадан елдерді белгілейді, диаграммаға талдау жасайды.

Критерий бағалау (мазмұн, дәлдік, дизайн)





«Екі жұлдыз, бір ұсыныс»







Жұптық өзара бағалау

Постер, маркерлер





Постер





Карта, диаграмма

Сабақтың соңы

Рефлекция,

Үй тапсырмасы

Сабақты бекіту:Kahoot немесе Quizizz арқылы мини-тест жүргізеді.

Бағалау:«Бағдаршам», «Бүгін не білдім?» әдісі арқылы кері байланыс алады.



Үй тапсырмасы:


Тапсырма береді:
1) Таңдаған бір елдің экономикалық көрсеткіштерін (ЖІӨ, АДИ, құрылым) анализ жасау.
2) Қысқа презентация (5 слайд).



Тест орындайды.


Стикерге пікірін жазады.




Жазады, сұрақтар қояды.

Автоматты бағалау


Ауызша кері байланыс




Келесі сабақта бағаланады

Телефон, Kahoot


Стикер




Тапсырма парағы









Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
11.12.2025
11
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі