Захаров әдісі бойынша
ата-аналардан баланың мазасыздануы мен невроздық жағдайға
бейімділік бағасын диагностикалық зерттеу
Нұсқау: сіздің балаңыздың
тәртібіне қатысты тұжырымды бағалаңыз. Егер берілген тұжырымның
балаңызға қатысы болса, әрі соңғы уақытта күшейген болса,
2 ұпаймен белгілеңіз, егер берілген тұжырым уақытша көрінсе,
1 ұпаймен белгілеңіз, егер берілген тұжырым балаңыздың тәртібіне тән
болмаса, 0 ұпай қоясыз.
№
|
Белгілер
|
Ұпайлар
|
1.
|
Тез
ренжиді, көп уайымдайды, бәрін өте жүрегіне жақын алады.
|
|
2.
|
Егер бір нәрсе дұрыс
болмаса, жылайды, өзін баса алмайды.
|
|
3.
|
Ешбір себепсіз зиян
келтіреді, болмашы нәрсеге ренжіп, тоса, шыдай алмайды.
|
|
4.
|
Өте сирек ренжиді,
ашуланады, ешбір ескертуді көтермейді.
|
|
5.
|
Көңіл күйінің
тұрақсыздығы соншалық, бір уақытта күліп, жылай да алады.
|
|
6.
|
Көбіне себепсіз мұңайады,
қайғырады.
|
|
7.
|
Өмірінің алғашқы
жылдарындай, тағы да бармағын сорады, қолын жыбырлатады.
|
|
8.
|
Жарықсыз және
үлкендердің қасында болмауына байланысты көпке дейін ұйықтамайды,
мазасызданады, түнде жиі оянып кетеді, таңертең көпке дейін
өз-өзіне келе алмайды.
|
|
9.
|
Ұстамдылық танытарда,
өте қозулы жағдайда болады, немесе бірдеңе орындарда, өте баяу
болады.
|
|
10.
|
Қандай да бір жаңа,
белгісіз және жауапты жағдайларда бойында қорқыныш, қауіп сезімі
білінеді.
|
|
11.
|
Қимыл-қозғалысы мен
қылықтарында өзіне деген сенімсіздік, батылсыздық көбейіп
келеді.
|
|
12.
|
Тез жалығады, алаңдайды,
зейінін көп уақытқа дейін тұрақтай алмайды.
|
|
13.
|
Баламен тіл табысу,
келісу күннен-күнге қиындап барады,бала өзін жайсыз сезінеді, әр
уақыт өз шешімін өзгерте береді, өзіне кетіп қалады.
|
|
14.
|
Кешке бас ауруына,
таңертең іш ауруына шағымданады; кейде бозарып, қызарып,
ыстықтайды; ешқандай себепсіз қасынады, аллергия, терісінде әртүрлі
дақтар пайда болады.
|
|
15.
|
Тәбеті төмендеп, жиі әрі
ұзаққа ауырады, еш себепсіз дене қызуы көтеріледі, мектепті жиі
босатады.
|
|
Қорытындыны
бағалау
30-20 ұпай
|
Балаңызда
күмәнсіз невроздық жағдайға бейім
|
19-15 ұпай
|
Невроздық
жағдайда болған, не болмаса, жақын маңда
болады.
|
14-10 ұпай
|
Жүйкесі тозған белгілер байқалады, бірақ ол міндетті түрде
невроздық жағдайға әкеліп соқтырмайды.
|
9-5 ұпай
|
Жүйке жүйесінің тозғаны
аңғарылады, балаңыздың нерв жүйесі жағдайына аса көңіл бөлгеніңіз
жөн.
|
4-0 ұпай
|
Ешқандай жетіспеушілік
байқалмайды немесе балаңыздың бойындағы жасөспірімдік шақтың
ерекшеліктері.
|
Ата-аналар мен мұғалімдерге арналған
сауалнама.
Мақсаты:
баланың күшті жақтары мен қиындықтарын
анықтау.
Нұсқау:
сауалнаманы мұқият оқып шығыңыз. Әрбір
тұжырымдаманың турасына, балаңыздың соңғы 6 айдағы тәртібін ерекше
сипаттайтын графаға белгі қойыңыз.
Оқушының аты-жөні
_______________________________________________________
туған жылы, күні_______________________сыныбы
__________________
толтырылған күн _____________________
|
Дұрыс емес
|
Дұрыс
|
Арине дұрыс
|
Басқа адамдардың
сезіміне зейінді.
|
|
|
|
Мазасыз, аса белсенді,
ұзақ уақыт бір орында жай отыра алмайды.
|
|
|
|
Әркез бас ауруына, іш
ауруына шағымданады.
|
|
|
|
Қолындағы барымен басқа балалармен бөліседі (тәтті, ойыншық
және т.б)
|
|
|
|
Жиі күйгеленіп,
ашуланады.
|
|
|
|
Жалғыздықты, жалғыз
ойнағанды қалайды.
|
|
|
|
Жалпы тілалғыш, әдетте
үлкендердің айтқанын орындайды.
|
|
|
|
Жиі мазасыз,
қобалжуда.
|
|
|
|
Егер де біреу көңілсіз
немесе ауырып тұрғанын сезсе, көмектеседі.
|
|
|
|
Достары бар.
|
|
|
|
Жиі басқа балалармен
төбелеседі.
|
|
|
|
Бақытсыз, көңілсіз.
|
|
|
|
Басқалар онымен
араласқысы келеді.
|
|
|
|
Жеңіл алаңдайды.
|
|
|
|
Жаңа жағдайларда өзіне
деген сенімділігін жоғалтады, ашулана бастайды.
|
|
|
|
Кішілерге мейірімді.
|
|
|
|
Жиі алдайды.
|
|
|
|
Оны басқа балалар жиі
ренжітеді.
|
|
|
|
Көмекке айтпастан
келеді.
|
|
|
|
Істі бастамас бұрын,
ойланып алады.
|
|
|
|
Кішілерге қарағанда,
үлкендермен араласқанды қалайды.
|
|
|
|
Бөгдн заттарды
алады.
|
|
|
|
Көзі жаудырап,
қорқады.
|
|
|
|
Әрқашан бастаған ісін
соңына дейін апарады.
|
|
|
|
Сіз балаңызды:
|
жоқ
|
Ия – елеусіз
қиындықтар
|
Ия -- қиындықтар
|
Да – аса салмақты қиындықтар
|
Өте мазасыз
|
|
|
|
|
Қорқыныштар сезінеді
|
|
|
|
|
Тәртібімен қиындықтар
болады
|
|
|
|
|
Адамдармен тіл табыса
алмайды
|
|
|
|
|
Егер
сіз «Ия » деп жауап берсеңіз, осы қиындықтар туралы мына төмендегі
сұрақтарға жауап беріңіз:
1.Бұл қиындықтар қаншалықты ұзақ уақыт
байқалады? (керегін сызу)
1 айдан кем
1-5 ай
5-12 ай
жылдан артық
2. Бұл қиындықтар балаңызды мұңайтады?
жоқ
бір кішкене
сондай күшті
өте күшті
3.Бұл қиындықтар балаңыздың өмірінің келесі
жағдайларында кедергі жасайды:
|
жоқ
|
кішкене
|
күшті
|
өте
күшті
|
отбасы
|
|
|
|
|
достық
|
|
|
|
|
оқу
|
|
|
|
|
бос уақыт
|
|
|
|
|
4.
Бұл қиындықтар өз өміріңізді немесе отбасы
өмірін аса қиындатады.
жоқ
бір кішкене
аса күшті
өте күшті
Көмегіңізге
рахмет!