“The Magic World of Rowling”
|
Класс: 8 Задачи: -Образовательные: способствовать совершенствованию навыка монологической и диалогической речи способствовать развитию навыка восприятия речи на слух -Развивающие: создать условия для развития Памяти Внимательности умений грамотно выражать свои мысли работы в группах -Воспитательные: обеспечить условия для воспитания творческого отношения к учебной деятельности положительного интереса к изучаемому языку и культуре изучаемого языка -социокультурные:
знакомство с британскими книгами и
фильмами
-презентация -видеоматериал |
Учитель
Организационный момент
Постановка цели урока
(1 слайд презентации) –You are quite right. Do you know anything about Joanne Rowling? -That’s right. But I want you to know some more information about her. Look at the screen and make up some sentences about Rowling. -Well done! Do you know how many books are there about Harry Potter? -Now look at the screen, work in pairs and put all the books in the correct order. (слайд 3) -So what do you have? It’s absolutely correct. Let’s check on the screen. (слайд 4) -When you think about Harry Potter, what words come to your mind? Let’s draw word-cloud (учитель записывает все слова) -You’ve mentioned Hogwarts. What is it? -Let’s read about this school. You’ll work in pairs. You should scan the text about Hogwarts and match paragraphs with their titles. (разд.материал) -Time to check. 7. – Good job. Would you like to study at Hogwarts? -Then let’s watch the video and you’ll tell me what’s going on there. -What is sorting hat? 8. Unfortunately we don’t have sorting hat. We have soring test. Do it and you’ll find out at which house you’ll study at Hogwarts. (раздаточный материал) - Count what symbols you have most of all and look at the screen. Put your hands up who is (Gryffindor) (слайды 6-9) 9.-We have 4 groups - houses of Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw and Slytherin. Now we’ll have a quiz and find out which house will win. ( разд. материал) -And the winner is…Congratulations. 10. Рефлексия
-You’ve worked hard today. Did
you like the lesson? What exercises did you like the most? -Good bye! |
Ученики -Good morning teacher… -We are going to talk about Joanne Rowling and her books. -She is the author of books about Harry Potter (учащиеся составляют краткую биографию Роулинг с опорой на слайд №2) -There’re 7 books. -уч. называют книги по порядку -уч. называют все слова, ассоциирующиеся с Поттером - Hogwarts is a magical school… -уч. сопоставляют абзацы с их заголовками -Yes -It’s sorting hat…. -It sorts the students to 4 houses:… (уч. делают тест и делятся на 4 факультета по результатам) (ученики участвуют в викторине в группах) (ученики обсуждают урок) Good bye! |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
The Magic World of Rowling
The Magic World of Rowling
“The Magic World of Rowling”
|
Класс: 8 Задачи: -Образовательные: способствовать совершенствованию навыка монологической и диалогической речи способствовать развитию навыка восприятия речи на слух -Развивающие: создать условия для развития Памяти Внимательности умений грамотно выражать свои мысли работы в группах -Воспитательные: обеспечить условия для воспитания творческого отношения к учебной деятельности положительного интереса к изучаемому языку и культуре изучаемого языка -социокультурные:
знакомство с британскими книгами и
фильмами
-презентация -видеоматериал |
Учитель
Организационный момент
Постановка цели урока
(1 слайд презентации) –You are quite right. Do you know anything about Joanne Rowling? -That’s right. But I want you to know some more information about her. Look at the screen and make up some sentences about Rowling. -Well done! Do you know how many books are there about Harry Potter? -Now look at the screen, work in pairs and put all the books in the correct order. (слайд 3) -So what do you have? It’s absolutely correct. Let’s check on the screen. (слайд 4) -When you think about Harry Potter, what words come to your mind? Let’s draw word-cloud (учитель записывает все слова) -You’ve mentioned Hogwarts. What is it? -Let’s read about this school. You’ll work in pairs. You should scan the text about Hogwarts and match paragraphs with their titles. (разд.материал) -Time to check. 7. – Good job. Would you like to study at Hogwarts? -Then let’s watch the video and you’ll tell me what’s going on there. -What is sorting hat? 8. Unfortunately we don’t have sorting hat. We have soring test. Do it and you’ll find out at which house you’ll study at Hogwarts. (раздаточный материал) - Count what symbols you have most of all and look at the screen. Put your hands up who is (Gryffindor) (слайды 6-9) 9.-We have 4 groups - houses of Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw and Slytherin. Now we’ll have a quiz and find out which house will win. ( разд. материал) -And the winner is…Congratulations. 10. Рефлексия
-You’ve worked hard today. Did
you like the lesson? What exercises did you like the most? -Good bye! |
Ученики -Good morning teacher… -We are going to talk about Joanne Rowling and her books. -She is the author of books about Harry Potter (учащиеся составляют краткую биографию Роулинг с опорой на слайд №2) -There’re 7 books. -уч. называют книги по порядку -уч. называют все слова, ассоциирующиеся с Поттером - Hogwarts is a magical school… -уч. сопоставляют абзацы с их заголовками -Yes -It’s sorting hat…. -It sorts the students to 4 houses:… (уч. делают тест и делятся на 4 факультета по результатам) (ученики участвуют в викторине в группах) (ученики обсуждают урок) Good bye! |
шағым қалдыра аласыз













