Класс: 8
Тема: The
Magic
World
of
Rowling
Цель: развитие речевых умений
учащихся
Задачи:
-Образовательные:
способствовать совершенствованию навыка
монологической и диалогической речи
способствовать развитию навыка восприятия речи на
слух
-Развивающие: создать условия для развития
Памяти
Внимательности
умений грамотно выражать свои
мысли
работы в группах
-Воспитательные: обеспечить условия для
воспитания
творческого отношения к учебной
деятельности
положительного интереса к изучаемому языку и
культуре изучаемого языка
-социокультурные:
знакомство с британскими книгами и
фильмами
Оборудование:
-презентация -раздаточный материал
-доска
-видеоматериал
|
Учитель
Организационный момент
-Good morning students! I’m glad to see you. Today we have an
unusual lesson and I think you’ll enjoy
it.
Постановка цели урока
(1 слайд презентации)
-Look at the screen and try to predict what we are going to talk
about today.
–You are quite right. Do you
know anything about Joanne
Rowling?
-That’s right. But I want you
to know some more information about her. Look at the screen and
make up some sentences about Rowling.
-Well done! Do you know how many books are there
about Harry Potter?
-Now look at the screen, work
in pairs and put all the books in the correct order.
(слайд 3)
-So what do you have? It’s
absolutely correct. Let’s check on the screen.
(слайд 4)
-When you think about Harry
Potter, what words come to your mind? Let’s draw word-cloud
(учитель записывает все слова)
-You’ve mentioned Hogwarts. What is
it?
-Let’s read about this school.
You’ll work in pairs. You should scan the text about Hogwarts and
match paragraphs with their titles.
(разд.материал)
-Time to check.
7.
– Good job. Would you like to study at Hogwarts?
-Then let’s watch the video
and you’ll tell me what’s going on there.
-What is sorting hat?
8. Unfortunately we don’t have
sorting hat. We have soring test. Do it and you’ll find out at
which house you’ll study at Hogwarts.
(раздаточный материал)
- Count what symbols you have
most of all and look at the screen. Put your hands up who is
(Gryffindor)
(слайды 6-9)
9.-We have 4 groups - houses
of Gryffindor, Hufflepuff,
Ravenclaw and
Slytherin. Now we’ll have a quiz and find
out which house will win. ( разд.
материал)
-And the winner
is…Congratulations.
10.
Рефлексия
-You’ve worked hard today. Did
you like the lesson? What exercises did you like the most?
10.Итог
HT: at home you will deal with essay “If I studied at Hogwards, I
would…” (10-15 sentences)
Marks for the lesson:….
-Good bye!
|
Ученики
-Good morning teacher…
-We
are going to talk about Joanne Rowling and her
books.
-She is the author of books about Harry
Potter
(учащиеся составляют краткую биографию Роулинг с
опорой на слайд №2)
-There’re
7 books.
-уч. называют книги по порядку
-уч. называют все слова, ассоциирующиеся с
Поттером
-
Hogwarts is a magical school…
-уч. сопоставляют абзацы с их
заголовками
-Yes
-It’s sorting hat….
-It
sorts the students to 4 houses:…
(уч. делают тест и делятся на 4 факультета по
результатам)
(ученики участвуют в викторине в
группах)
(ученики обсуждают урок)
Good
bye!
|