Тік бұрышты
параллелепипедтің және текшенің
көлемі.
Көлемнің өлшем
бірліктері.
Мақсаты: дененің көлемі және
көлемнің өлшем бірліктері туралы түсініктерін қалыптастыру;
көлемнің жаңа өлшем бірліктерімен таныстыру және олардың арасындағы
қатынасты қою.
Сабақтың
түрі: аралас
Әдісі: түсіндіру, сұрақ-жауап,
өздік, есептеу, салыстыру.
Көрнекілігі: қосымша тапсырмалар
жазылған үлестірмелер, кестелер
Сабақтың
барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі. Сабаққа
даярлық,
амандасу,
түгендеу.
Сабағымыз
басталды, балаларға пайдалы.
Бәрін ұғып
алыңдар, санауға зер салыңдар
ІІ. Үй
тапсырмасын тексеру: № 3
тексеру.
ІІІ.
Өткенді пысықтау: Ауызша
жұмыс. Зейінділік
ойыны:
7 200 : 8 + 100 –
190 : 9 ∙ 1 000 = 4 000
8 ∙ 50 + 1 000 : 2
∙ 8 – 5 000 : 2 ∙ 7 = 2 100
ІҮ. Жаңа
сабақ: 1. түсіндіру, еске
түсіру, қайталау.
№
1. Көлемнің
өлшем бірліктерін есіңе түсір.
Кестеден
геометриялық денелердің атауын оқыңдар. Артық сөзді тап.
(параллелепипед, текше, шаршы. Артық сөз: шаршы. Өйткені шаршы –
жазық фигура, ал қалғандары – көлемді денелер). Қандай фигуралардың
көлемін есептеуге болады.
Мұғалім
артық фигураны табуды ұсынады. Тақтаға сурет ілінеді. Текшенің неге
артық екенін дәлелдейді (барлық фигуралар жазық, ал текше –
көлемді)
«Көлем»
деген сөзді қалай түсінесіңдер? Көлемдері әр түрлі қораптарды алып,
олардың көлем жағынан үлкен, кіші екендігін
салыстыру.
1 см3 = 1 000
мм3
1
дм3 = 1 000 см3
1
м3 =
1 000 дм3
1
дм3 = 1 000 000
мм3
1
м3 =
1 000 000см3
1 л су
= 1дм3
№
1(ә).
Салыстыр. 5 м3
> 5
000 000см3
10 000
см3
> 5
дм3
5
см3
= 5
000 мм3
т.с.с.
№ 2. Жұптық жұмыс.
Көрсетілген өлшем бірліктеріне өрнекте.
12м3
=
12 000 000см3
8 000 000мм3
=
8 000см3
12дм3
= 12
000см3
т.с.с.
Ү. Жаңа
сабақты пысықтау: Есеп
шығару:
№
3. Ауызша
салыстыру.
№
4. Топпен
жұмыс. 1-топ – № 4(а), 2-топ – № 4 (ә), 3-топ –
(б).
1 топ: V=
50м ∙ 10м ∙ 2м = 1 000м3
(көлемі)
50м ∙ 10м =
500 м2
(бассейннің
түбінің ауданы)
50м ∙ 2м =
100м 2
(бассейіннің
бір бүйірінің ауданы)
10м ∙ 2м =
20м2
(бассейіннің
екінші бүйірінің ауданы)
2топ: V= 7м
∙ 5м ∙ 3м = 105м3
(бөлменің
көлемі)
S = 7м ∙ 5м
= 35 м3
бөлменің
еденінің ауданы.
3 топ. S =
12м2
V= 12: 3 ∙ 2
∙ 3 = 24 м3
Һ =
2м
В =
3м
V=
?
№
5.
Тіктөртбұрыштардың белгісіз қабырғасы мен периметрін
тап.
Ұзындығы
|
Ені
|
Ауданы
|
Периметрі
|
12см
|
7см
|
84см2
|
38см
|
16мм
|
5мм
|
80мм2
|
42мм2
|
35м
|
20м
|
700м2
|
110м
|
№
6. Топтық
жұмыс.
І топ: Ш:
958 – (429 + 297) = 232 (бастауыш сынып
оқушылары)
ІІ топ. Ш:
78 – ( 15 + 15 ∙ 2) = 33 (см) (үшінші қабырғасы )
ІІІ топ. Ш:
5т = 5 000кг. 5 000 – 900 кг ∙ 3 = 2300 (кг)( картоп
қалды.)
ҮІ.
Бекіту. № 7. Жұптық
жұмыс.Өрнектерді жаз және олардың мәнін тап.
(750 – 50) :
(25 ∙ 2) = 14 960 : (45 : 15) = 16 404 : (200 + 2) = 2
т.с.с.
Шығармашылық
тапсырма. № 9. Кезекпен жазып өрнек құру.
23 + 67 +
159 + 41 = 290 23 + 111 + 159 + 7 = 300 23 + 441 + 159 + 267 =890
т.с.с.
ҮІІ. Үйге
тапсырма: № 7. 37-
бет. Бағалау