«Тіл
достық
кепілі»
тақырыбында
ағылшын, орыс тілі
пәндері
кіріктірілген
қазақ
тілі
пәні
бойынша
ұйымдастырылған
оқу
қызметі
(мектепалды
даярлық
тобы)
Білім
саласы: коммуникация,
таным.
Мақсаты: Балалардың қазақ, орыс,
ағылшын тілдеріне деген қызығушылықтарын оятып, тіл үйренуге деген
ықыластарын туғызу. Балалардың сөздік қорлары мен тіл байлығын
дамыту.
Ана тілі мен өзге тілдерді
құрмет тұтуға, өзара достыққа тәрбиелеу.
Сабақты ойын түрінде жүргізе
отырып, тіл туралы ойларын кеңейту. Есте сақтау қабілеттерін
қалыптастыру.
Отанға, рәміздерге деген
сүйіспеншілік қасиетке баулу, мемлекеттік тілді құрметтеуге
тәрбиелеу.
Мақсаты: Балалардың адам бойында
болатын достық сезім қасиеттері де қастерлі сезім екендігіне көз
жеткізу. Достық сезімді бойларына сіңіріп, оған басшылық жасай
білуге тәрбиелеу, досқа деген адалдық шексіз ықылас сезімдерін
бағалай білуге және адал достықты айыра білуге тәрбиелеу. Ана тілі
мен өзге тілдерді құрмет тұтуға, достыққа тәрбиелеу. Елбасымыздың
«Үш тұғырлы тіл» саясатын насихаттау. Балаларының қазақ, орыс,
ағылшын тілдеріне деген қызығушылықтарын оятып, тіл үйренуге деген
ықыластарын туғызу. Балалардың сөздік қорлары мен тіл байлығын
дамыту.балаларды ана тілін көзінің қарашығындай қорңауға, оның
орынсыз шұбарлануының қандайына болса да, қарсы тұруы
тиіс.
Әдіс
–тәсілдер: түсіндіру, көрсету,
сұрақ-жауап, мадақтау.
Көрнекіліктер: жануарлар
суреттері,
Балалар “Біз балдырғандар
баламыз” әнін айтып ішке кіреді.
Біз балдырған
баламыз
Шаттық әнге
саламыз
Осы бала
сандарды
Жазу жаза
аламыз
Біз бақытты
баламыз
Әнші биші
балапан
Біз өнерлі
балақан
Ән саламыз билейміз, жайнап
өскен гүлдейміз
Ортақ болған
даламыз
Ортақ думан
қаламыз
Туған жерден нәр
алып
Өнер қуған
баламыз.
Мұғалім : Балалар қандай керемет күн.
Мен сендермен кездескеніме өте қуаныштымын. Кәнеки, бәріміз
шеңберге тұраайық, бір-бірімізге қуаныш сыйлап, шын жүректен
бір-бірімізге күлкі сыйлайық.
Арайлап таң
атты,
Алтын сәуле
таратты.
Жарқырайды
қаламыз,
Жайнай түссін
даламыз.
Қайырлы таң
конақтар,
Қайырлы таң
достар.
Мұғалім: Балалар қараңдаршы, бүгінгі
келген қонақтармен амандасайық. (Балалар үш тілде
амандасады)
Мұғалім: Балалар, біздің
республикамыз қалай аталады? 3 тілде
сұрақ
Кто президент нашей
страны?
Біз сендермен бірге Еуразияның
орталығы – Қазақстанда тұрамыз. Ал,
Қазақстанда қазақ
тілі – мемлекеттік
тіл, орыс
тілі — ұлтаралық қатынас тілі
және ағылшын
тілі — халықаралық тіл”. Сондықтан
да, біздің елді бүгінгі күні –
«Үш тіл
патшалығы» деп атауға
болады.
Бүгін балабақшаға ертемен хат
келді. (хатты алады). Бұл хат жай хат емес сияқты, бұл үштілділікті
насихаттайтын патшалық бар екен сол патшалықтың ханшайымынан
келіпті. (хатты оқиды)
«Құрметті №42«Түймедақ»
балабақшасының «Росток» балалар кіші ассамблеясының
тәрбиеленушілері, сендердің тілді қаншалықты меңгергендеріңді сынау
үшін өзімнің патшалығыма
шақырамын».
Ендеше, балалар біз бүгін сол
патшалыққа сапарға шығуымыз керек. Өзіміздің білімімізді
көрсетейік.
(Балалар сиқырлы кілемшемен
ұшып барады)
Патшайым: Сәлеметсіңдер ме,
балалар! «Үш тіл
патшалығының»
ханшайымы мен боламын,
патшалыққа қош келдіңдер! Сендердің білімдеріңді сынау үшін
шақырғанымды білесіңдер, келгендеріңе қуаныштымын. Ал, сынақтан
өтетін тапсырмаларыма дайын болыңыздар!
Балалар орындарына
отырады
-
Тапсырма: «Үштілде тақпақ
айту»
Варвара:
Ана тілің біліп
қой,
Еркіндігің,
теңдігің.
Ана тілің біліп
қой,
Мақтанышың,
елдігің.
Ана тілің – арың
бұл,
Ұятың боп тұр
бетте.
Өзге тілдің бәрін
біл,
Өз тіліңді
құрметте!
Василиса
:
Ана тілім –
ұраным,
Ана тілім –
құралым,
Ана тілім –
болмаса
Мықты болмас
тұрағым.
Ана тілім –
елдігім,
Ана тілім –
ерлігім.
Ана тілім –
болмаса
Бүтінделмес
кемдігім.
Шамсият:
Алатау алтай арасы
,
Қазақтың кең
даласы.
Мен боламын сол
елдің,
Қайсар рухты
баласы.
Өсіп, өніп ер
жетіп,
Ақылымды өрлетіп
.
Елімнің атын
шығарам,
Мықты елдермен тең
етіп.
Алимхан:
Я-казах, в степи рождён,
Знойным солнцем ополен.
Встречаю новую зарю,
Как
беркут, гордый, ополен.
Под
щедрым солнцем, золотым,
Под
ясным небом голубым.
Думан:
Казахстан Родина
моя,
Любимая могучая
страна.
В ней люди мирно все
живут,
Красивую природу
берегут.
Я горжусь, что здесь я
рожден,
Казастан Родина
моя.
Дильназ
:We learned our
ABC's
And counting 1, 2, 3's.
Just ask us if you dare,
The kindergarten class.
Актилек:
And now we know all these,
The kindergarten class.
And we learned how to
share.
And we learned how to care.
ІІ. Тапсырма:
Ойын: «Ұйқас тауып, тіл
үйрен!» Мына сөздерге ұйқасын
табыңыздар.
1. Үйірме –
кружок,
Секіру –
прыжок.
2.
Бала –
мальчик,
Саусақ –
пальчик.
3.
Сладкий –
тәтті,
Твёрдый –
қатты.
4.
Горох –
бұршақ,
Кукла –
қуыршақ.
5.
Мальчик –
boy,
Ойыншық –
toy.
6.
Красный –
red,
Плохой –
bad.
Патшайым: Жарайсыңдар, балалар! Мен өте
риза болдым сіздерге.
Мұғалім: Патшайым, біздің балалар бұл
тапсырманы орындады.
ІІІ
Тапсырма: «Мақал – сөздің көркі».
(Балалар мағыналас
мақал-мәтелдерді үш тілде айтулары керек.)
1. Ештен кеш
жақсы.
Лучше поздно, чем
никогда.
Better late, than
never.
2. Жүз сомың болғанша, жүз
досың болсын.
Не имей сто рублей, а имей сто
друзей.
Having friends is better than
having money.
3.Еңбексіз өнбек
жоқ.
Без труда нет
плода.
No pains, no
gains.
4.Жылтырағанның бәрі алтын
емес.
Не
все то золото что блестит.
All is not gold that
shines.
5.Денсаулық – зор байлық.
Здоровье – дороже денег.
Good health is above
wealth.
6.Білімі саяздың адымы тар.
Незнание приносит вред.
Little knowledge is dangerous
thing.
Патшайым: Ой , жарайсыңдар
балалар.
4.
тапсырма: Ойын: «Аңдарды тауып,
қос»
(стол үстінде жартылай
қосылған аңдардың суреті бар, балалар аңдардың бөліктерін қосып,
бір аңды көрсетеді де үш тілде аттарын атайды) (сахналауға
дайындалған балалар шығып кетеді)
Патшайым: Жарайсыңдар
балалар.
Мұғалім: Патшайым, мынадай
құбылыстар өтірік өлеңдерде кездеседі. Ендеше, патшайым, біздің
балалардың орындауында өтірік өлеңдер
тыңдаңыз
Ердаулет: Аю тұрды
ақырды,
Тышқанға тым
әкірді.
Тышқан оны
қатырып,
Лақтырып кеп
жіберді.
Әлия
: Құмырсқа көлге
шомылып,
Құмға аунады
жағада.
Жазда қарға
көміліп,
Аққала соқты
далада.
Наз: Шли бараны по
дороге
Промочили в луже
ноги
Раз два три четыре
пять
Стали ноги
вытирать
Кто платочком , кто
тряпицей
Кто дырявой
рукавицей.
Сабина: Между небом
землей,
Поросенок
рылся.
И нечаянно
хвостом,
К небу
прицепился.
Шамсият: Higletty , pigglety,
pop.
The dog has eaten the
map,
The pig*s in a
hurry.
The cat*s in f
flarry,
Higletty , pigglety,
pop.
Дильназ :One
,two
,how are
you?
Three
,four
,who*s at the
door?
Five,
six,
my name is
Fix,
Seven
,eight,
sorry I m
late.
Патшайым: Қандай керемет! Ал ендеше ең
соңғы тапсырманы орындауға шақырамын. Үш тіл патшалығындағы
ертегілер елі «Құтқарыңдар» деп шақырып
жатыр.
5. тапсырма: Ойын «Қай
ертегіден?»
Мұғ: Менің қатығымды мысық төгіп
алды?
Балалар : Бұл «Мақта қыз бен
мысық» ертегісі
Мұғ: Тышқан ең бірінші
болды?
Балалар
: «Жыл басына таласқан
хайуанаттар» ертегісі
Мұғ: Тоқта тоным
қайда?
Балалар
: «Ғажайып тон»
ертегісі
Мұғ: Не пей
воду!
Балалар: из сказки «Сестрица
Аленушка»
Мұғ: Не открывайте
дверь!
Балалар: из сказки «Волк и семеро
козлят»
Мұғ: Домик
сломался!
Балалар: из сказки
«Теремок»
Мұғ: мой дом сдул
волк
Балалар: Три
поросенка
Мұғ: Дровосеки поймали
его.
Балалар: из сказки красная
шапочка.
Патшайым: Ой, рахмет сізге
балалар.
Мұғалім: міне, көрдіңіз бе патшайым
біздің балалар сіздің тапсырмаларыңызды орындады. Ендеше ,біздің
балаларымыздың дайындаған ертегі қойылымын
тамашалаңыз.
-
Сахналау «Дос іздеген
бота» ертегісі (үш тілде
өткізіледі).
Ерте ерте ертеде боталы түйе
болыпты. Ол өзінің жібек жүнді сүйкімді баласына мейірімділікті,
адалдықты үйретіпті. Мөлдір көзді бота өте ақылды болып
өседі.
Бір күні анасы: Түйе түйе
түйемін;
Жануармын
киелі.
Жан – жағыма
қараймын,
Күн мен түнді
санаймын.
-Боташым, мен саған жақсы
достан бәрін бердім. Енді тура өзің сияқты дос тап. Доссыз өмір
қызық емес,- дейді
Бота әндете жолға
аттанады.
Бота бота
ботамын,
Ақылды болып
атандым
Тостақандай
көзім
Әдемімін
өзім.
Бота мысықты
кездестіреді.
-Бө-бө мен ос іздеп жүрмін-
дейді бота боздап.
Мяу мяу I m
citten
My coat is so
warm
I love to
sleep
Кел екеуміз дос
болайық
-Жоқ-жоқ сен сияқты дос
емес.
Бота итті
кездестіреді.
-Бө-бө мен дос іздеп жүрмін-
дейді бота боздап.
I m
puppy
I m so
tenny
I love nen and
jamp.
Кел екеуміз дос
болайық.
-Жоқ-жоқ сен сияқты дос
емес.
Келе жатып әтешті
кездестіреді.
-Бө-бө мен дос іздеп жүрмін-
дейді бота боздап.
Я голосистый
петушок,
Красно-алый
гребешок.
По утру чуть свет
встаю,
Песню громкую
пою.
Давай вместе
дружить.
-Жоқ-жоқ сен сияқты дос
емес.
Бота әрі қарай жүреді .
Алдынан қошақан шығады.
-Бө-бө мен дос іздеп жүрмін-
дейді бота боздап.
Я кудрявая
овечка,
Шерсть закручена в
колечки.
Полюбуйтесь,
детки-крошки,
На мои крутые
рожки.
Мне зимой теплее
всех,
У меня отличный
мех.
Давай
дружить.
-Жоқ-жоқ сен сияқты дос емес.
Сөйтіп бота әрі қарай жүреді. Алдынан ара ұшып
шығады.
-Бө-бө мен дос іздеп жүрмін-
дейді бота боздап.
-Ұшып келсем
қасыңа
Менен сен
шошыма
Сен тимесең мен
тимеймін
Қастығым жоқ
досыма
-з-з-з, кел екеуміз дос
болайық,
Гүл терейік бал
жинайық.
-Жоқ-жоқ сен сияқты дос емес.
Ара ашуланып қуа жөнеледі. Бота зорға дегенде қашып
құтылады.
Анасы: дос таптың ба ,
ботам?
-жоқ анашым, сенбесеңіз
көктегі күннен сұраңыз. Тура мен сияқты ешкім жоқ
екен.
-Өзің сияқты дегенім
адалдығыңды айтқаным. Досты жан тазалығымен таңдау
керек.
Бота қуанып, достарын шақырып
алады.
Достық туралы
ән
Бір ренжітпе
досыңды,
Мен қостаймын
осыңды.
Тату ойнап
әрқашан,
Көтер көңіл
қошыңды.
Ойнайық та
күлейік,
Көңілденіп
жүрейік.
Бақыт кілті
достықтың,
Татулық деп
білейін.
Подружил нас детский сад,
Подружил навечно.
Будьте дружные
всегда,
И веселым будь
всегда.
Ойнайық та
күлейік,
Көңілденіп
жүрейік.
Бақыт кілті
достықтың,
Татулық деп
білейін.
We are the
friends
We are the
friends
Let be friends
forever
We can to
play
We can to
play
We can to play
forever
Ойнайық та
күлейік,
Көңілденіп
жүрейік.
Бақыт кілті
достықтың,
Татулық деп
білейін.
Патшайым: бәрекелді, жарайсыңдар.Рахмет
сендерге балалар. Үш тілді өте жақсы меңгерген екенсіңдер. Бірнеше
тілді меңгерген кез келген адам басқа ұлт өкілдерімен тіл табысып
достаса алады. Сендердің бүгінгі көрсеткен білімдеріңе өз
патшалығымнан сыйлық. Сау болыңдар
балалар.
Мұғалім: Рахмет, патшайым. Сау болыңыз
. (Балалар ұшып кетеді)
Қорытынды.
Мұғалім: жарайсығдар балалар! Ендеше
осымен біздің сиқырға толы сабағымыз
аяқталды.
О, Адамдар, қадіріне
жетіңдер,
Ана тілің – анаң, сыйлап
өтіңдер.
Әркімнің туған тілі – туған
шеше,
Оған бала міндетті сан мың
есе.