Түсінік хат
«Тіл құдіреті» үйірмесі бастауыш сынып оқушыларының ана тіліне деген сүйіспеншілігін оятып, сөз өнеріне баулуға бағытталған. Үйірме жұмысы арқылы оқушылардың ауызша және жазбаша сөйлеу дағдылары дамиды, сөздік қоры кеңейеді, көркем әдебиетке қызығушылығы артады.
Үйірме оқушының тілге деген құрметін арттырып, шешен сөйлеуге, еркін ой жеткізуге үйретеді. Тілдік тұлға ретінде қалыптасуына, ұлттық құндылықтарды бойына сіңіруіне жағдай жасайды. Сондай-ақ оқушылардың логикалық ойлау қабілетін, шығармашылық мүмкіндігін арттыру мақсат етіледі.
Мақсаты:
- Ана тіліне деген сүйіспеншілікті арттыру;
- Тілдік қорын байыту, сөз саптау мәдениетін дамыту;
- Көркем шығармалармен жұмыс жасау арқылы эстетикалық талғам қалыптастыру.
Міндеттері:
- Мақал-мәтел, жаңылтпаш, шешендік сөздермен жұмыс жүргізу;
- Мәнерлеп оқу, шығарма жазу, сахналық көрініс дайындау;
- Топтық және жеке жұмыстар арқылы тіл байлығын дамыту;
- Қазақтың сөз өнерін терең түсінуге мүмкіндік жасау.
Күтілетін нәтиже:
Оқушы ана тілін қадірлейтін, сауатты сөйлеп-жаза алатын, тілдік мәдениеті жоғары тұлға ретінде қалыптасады.
«Тіл құдіреті» үйірме жұмысының күнтізбелік тақырыптық жоспары
Жалпы сағат саны: 34
Аптасына: 1 сағат
Мақсаты: Оқушылардың сөз өнеріне, ана тіліне деген сүйіспеншілігін арттыру, сөздік қорын байытып, көркем тілде сөйлеуге үйрету
|
№ |
Оқушылардың аты - жөні |
с/с
|
Мерзімі |
Мақсаты |
|
1 |
Кіріспе. «Тіл құдіреті» үйірмесімен танысу |
1 |
|
Үйірменің мақсаты мен маңызын түсіндіру |
|
2 |
Ана тілі – асыл мұра |
1 |
|
Ана тілінің қадір-қасиетін ұғындыру |
|
3 |
Сөз қадірін біл |
1 |
|
Сөз мағынасын, салмағын сезіну |
|
4 |
Мақал – сөздің мәйегі |
1 |
|
Мақал-мәтелдермен танысу |
|
5 |
Мақалдан мән іздейік |
1 |
|
Мақалдарды талдау |
|
6 |
Дыбыстап оқу шеберлігі |
1 |
|
Анық, көркем оқуға үйрету |
|
7 |
Шешендік сөздер әлемі |
1 |
|
Қазақ шешендерінің сөз |
|
8 |
Аңыздар – ұлттық рухтың айнасы |
1 |
|
Аңыз әңгімелерден тіл байлығын дамыту |
|
9 |
Жұмбақ шешу – зеректік |
1 |
|
Логикалық ойлау мен тіл дамыту |
|
10 |
Жаңылтпаштар әлемі |
1 |
|
Тілдің икемділігі мен анықтығын дамыту |
|
11 |
Тіл дамыту жаттығулары |
1 |
|
Сөз тіркесі, сөйлем құрау |
|
12 |
Эссе жазуға дайындық |
1 |
|
Өз ойын жазбаша жеткізуге дағдыландыру |
|
13 |
«Менің тілім – менің байлығым» эссе жазу |
1 |
|
Тақырып бойынша шағын шығарма жазу |
|
14 |
Көркем әдебиеттегі тіл шеберлігі |
1 |
|
Мәтіннен көркем сөздерді табу |
|
15 |
Өлеңді мәнерлеп оқу |
1 |
|
Өлең құрылымын түсіну, жаттау |
|
16 |
Тіл – татулық тірегі |
1 |
|
Тіл мен бірлік тақырыбын талқылау |
|
17 |
Тіл – ұлттың жаны |
1 |
|
Топтық жұмыс, көрініс |
|
18 |
Қысқаша ертегі құрастыру |
1 |
|
Креативті сөйлеу мен жазу |
|
19 |
Мәтінді сахналау |
1 |
|
Рөлмен сөйлеу, мәнерлеп оқу |
|
20 |
Диалог құра білеміз бе? |
1 |
|
Сұрақ-жауап, диалог |
|
21 |
Қисса-дастандардан үзінд |
1 |
|
Көркем тілмен танысу |
|
22 |
Көп мағыналы сөздер |
1 |
|
Мағынасын ажырату |
|
23 |
Сөздік қорды байытамыз |
1 |
|
Белсенді лексиканы кеңейту |
|
24 |
Сөйлеу мәдениеті |
1 |
|
Қоғамдық ортада сөйлеу әдебі |
|
25 |
Әзіл мен тапқырлық |
1 |
|
Сатирикалық сөздер, мысалдар |
|
26 |
Сөз өнері – өнердің төресі |
1 |
|
Тіл өнері жайлы түсінік |
|
27-28 |
Ашық диктант |
2 |
|
Есту, жазу, сауаттылық |
|
29 |
Сөйлем құра білеміз бе? |
1 |
|
Құрылым, грамматикалық негіз |
|
30 |
Мәтін құрастыру |
1 |
|
Тақырып пен мазмұн байланысы |
|
31 |
Автор болайық |
1 |
|
Өз шығармасын жазу |
|
32 |
Тіл тазалығы |
1 |
|
Қате сөйлемдерді түзету |
|
33 |
Қорытынды шығармашылық жұмыс |
1 |
|
Үйренгендерін бекіту |
|
34 |
Қорытынды. Үйірме жұмысына талдау |
1 |
|
Бағалау, кері байланыс |
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Абай Құнанбайұлы. Қара сөздер. – Алматы: «Жазушы», 2005.
2. Ыбырай Алтынсарин. Таңдамалы шығармалар жинағы. – Алматы: «Атамұра», 2006.
3. Ахмет Байтұрсынұлы. Тіл тағылымы. – Алматы: «Ана тілі», 1992.
4. Нұрсұлтан Назарбаев. Тарих толқынында. – Алматы: «Атамұра», 1999.
5. Қазақ әдебиеті. Оқулықтар мен хрестоматиялар. – 4-сынып, «Атамұра» баспасы, 2021.
6. Қазақ тілінің орфографиялық сөздігі. – Алматы: «Рауан», 2007.
7. Сыздық Р. Сөз құдіреті. – Алматы: «Санат», 1997.
8. Жанпейісов Е. Қазақ прозасындағы ұлттық характер. – Алматы: «Ғылым», 1981.
9. Интернет ресурстар:
- www.kazgazeta.kz
- www.kitap.kz
- www.adebiportal.kz
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Тіл құдіреті" үйірме жоспары
"Тіл құдіреті" үйірме жоспары
Түсінік хат
«Тіл құдіреті» үйірмесі бастауыш сынып оқушыларының ана тіліне деген сүйіспеншілігін оятып, сөз өнеріне баулуға бағытталған. Үйірме жұмысы арқылы оқушылардың ауызша және жазбаша сөйлеу дағдылары дамиды, сөздік қоры кеңейеді, көркем әдебиетке қызығушылығы артады.
Үйірме оқушының тілге деген құрметін арттырып, шешен сөйлеуге, еркін ой жеткізуге үйретеді. Тілдік тұлға ретінде қалыптасуына, ұлттық құндылықтарды бойына сіңіруіне жағдай жасайды. Сондай-ақ оқушылардың логикалық ойлау қабілетін, шығармашылық мүмкіндігін арттыру мақсат етіледі.
Мақсаты:
- Ана тіліне деген сүйіспеншілікті арттыру;
- Тілдік қорын байыту, сөз саптау мәдениетін дамыту;
- Көркем шығармалармен жұмыс жасау арқылы эстетикалық талғам қалыптастыру.
Міндеттері:
- Мақал-мәтел, жаңылтпаш, шешендік сөздермен жұмыс жүргізу;
- Мәнерлеп оқу, шығарма жазу, сахналық көрініс дайындау;
- Топтық және жеке жұмыстар арқылы тіл байлығын дамыту;
- Қазақтың сөз өнерін терең түсінуге мүмкіндік жасау.
Күтілетін нәтиже:
Оқушы ана тілін қадірлейтін, сауатты сөйлеп-жаза алатын, тілдік мәдениеті жоғары тұлға ретінде қалыптасады.
«Тіл құдіреті» үйірме жұмысының күнтізбелік тақырыптық жоспары
Жалпы сағат саны: 34
Аптасына: 1 сағат
Мақсаты: Оқушылардың сөз өнеріне, ана тіліне деген сүйіспеншілігін арттыру, сөздік қорын байытып, көркем тілде сөйлеуге үйрету
|
№ |
Оқушылардың аты - жөні |
с/с
|
Мерзімі |
Мақсаты |
|
1 |
Кіріспе. «Тіл құдіреті» үйірмесімен танысу |
1 |
|
Үйірменің мақсаты мен маңызын түсіндіру |
|
2 |
Ана тілі – асыл мұра |
1 |
|
Ана тілінің қадір-қасиетін ұғындыру |
|
3 |
Сөз қадірін біл |
1 |
|
Сөз мағынасын, салмағын сезіну |
|
4 |
Мақал – сөздің мәйегі |
1 |
|
Мақал-мәтелдермен танысу |
|
5 |
Мақалдан мән іздейік |
1 |
|
Мақалдарды талдау |
|
6 |
Дыбыстап оқу шеберлігі |
1 |
|
Анық, көркем оқуға үйрету |
|
7 |
Шешендік сөздер әлемі |
1 |
|
Қазақ шешендерінің сөз |
|
8 |
Аңыздар – ұлттық рухтың айнасы |
1 |
|
Аңыз әңгімелерден тіл байлығын дамыту |
|
9 |
Жұмбақ шешу – зеректік |
1 |
|
Логикалық ойлау мен тіл дамыту |
|
10 |
Жаңылтпаштар әлемі |
1 |
|
Тілдің икемділігі мен анықтығын дамыту |
|
11 |
Тіл дамыту жаттығулары |
1 |
|
Сөз тіркесі, сөйлем құрау |
|
12 |
Эссе жазуға дайындық |
1 |
|
Өз ойын жазбаша жеткізуге дағдыландыру |
|
13 |
«Менің тілім – менің байлығым» эссе жазу |
1 |
|
Тақырып бойынша шағын шығарма жазу |
|
14 |
Көркем әдебиеттегі тіл шеберлігі |
1 |
|
Мәтіннен көркем сөздерді табу |
|
15 |
Өлеңді мәнерлеп оқу |
1 |
|
Өлең құрылымын түсіну, жаттау |
|
16 |
Тіл – татулық тірегі |
1 |
|
Тіл мен бірлік тақырыбын талқылау |
|
17 |
Тіл – ұлттың жаны |
1 |
|
Топтық жұмыс, көрініс |
|
18 |
Қысқаша ертегі құрастыру |
1 |
|
Креативті сөйлеу мен жазу |
|
19 |
Мәтінді сахналау |
1 |
|
Рөлмен сөйлеу, мәнерлеп оқу |
|
20 |
Диалог құра білеміз бе? |
1 |
|
Сұрақ-жауап, диалог |
|
21 |
Қисса-дастандардан үзінд |
1 |
|
Көркем тілмен танысу |
|
22 |
Көп мағыналы сөздер |
1 |
|
Мағынасын ажырату |
|
23 |
Сөздік қорды байытамыз |
1 |
|
Белсенді лексиканы кеңейту |
|
24 |
Сөйлеу мәдениеті |
1 |
|
Қоғамдық ортада сөйлеу әдебі |
|
25 |
Әзіл мен тапқырлық |
1 |
|
Сатирикалық сөздер, мысалдар |
|
26 |
Сөз өнері – өнердің төресі |
1 |
|
Тіл өнері жайлы түсінік |
|
27-28 |
Ашық диктант |
2 |
|
Есту, жазу, сауаттылық |
|
29 |
Сөйлем құра білеміз бе? |
1 |
|
Құрылым, грамматикалық негіз |
|
30 |
Мәтін құрастыру |
1 |
|
Тақырып пен мазмұн байланысы |
|
31 |
Автор болайық |
1 |
|
Өз шығармасын жазу |
|
32 |
Тіл тазалығы |
1 |
|
Қате сөйлемдерді түзету |
|
33 |
Қорытынды шығармашылық жұмыс |
1 |
|
Үйренгендерін бекіту |
|
34 |
Қорытынды. Үйірме жұмысына талдау |
1 |
|
Бағалау, кері байланыс |
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Абай Құнанбайұлы. Қара сөздер. – Алматы: «Жазушы», 2005.
2. Ыбырай Алтынсарин. Таңдамалы шығармалар жинағы. – Алматы: «Атамұра», 2006.
3. Ахмет Байтұрсынұлы. Тіл тағылымы. – Алматы: «Ана тілі», 1992.
4. Нұрсұлтан Назарбаев. Тарих толқынында. – Алматы: «Атамұра», 1999.
5. Қазақ әдебиеті. Оқулықтар мен хрестоматиялар. – 4-сынып, «Атамұра» баспасы, 2021.
6. Қазақ тілінің орфографиялық сөздігі. – Алматы: «Рауан», 2007.
7. Сыздық Р. Сөз құдіреті. – Алматы: «Санат», 1997.
8. Жанпейісов Е. Қазақ прозасындағы ұлттық характер. – Алматы: «Ғылым», 1981.
9. Интернет ресурстар:
- www.kazgazeta.kz
- www.kitap.kz
- www.adebiportal.kz
шағым қалдыра аласыз













