Тірі табиғаттағы үдерістер

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Тірі табиғаттағы үдерістер

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақты тиімді әдістермен өткізу
Материалдың қысқаша нұсқасы

Білім беру ұйымының атауы


Пәні:

Жаратылыстану

Бөлім:

5.4.Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер

Педагогтің аты – жөні:


Күні:


Сынып: 5

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Тірі табиғаттағы үдерістер

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты:

5.4.2.6 - өсімдіктерде пигменттердің болуын зерттеу

Сабақтың мақсаты

Өсімдіктердің пигменттерін анықтап зерттейді;

ЕББҚ: Пигменттерді анықтап сипаттайды;

Құндылықты дарыту

Жасампаздық пен жаңашылдық

Аптаның дәйек сөзі

«Жасампаздық – бәрімізге өнеге»

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/

уақыты

Педагогтің іс - әрекеті

Білім алушының іс - әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

2 мин






3 мин









3 мин

(Ұ) Ұйымдастыру кезеңі

Оқушылармен амандасып, оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сыныпты түгелдеу, сыныптағы оқушылардың зейінін сабаққа аудару




Апта дәйек сөзі

«Жасампаздық – бәрімізге өнеге»

Мысал ретінде: "Томас Эдисонның табандылығы" атты мағыналы оқиғасы таныстырылады.



Үй тапсырмасы

«Құпия сөз» әдісі

  • Оқушылар LearningApps бағдарламасы фотосинтез тақырыбына қатысты сөздерді анықтайды

Мұғаліммен амандасып, кезекші оқушы сыныптағы оқушылардың санын баяндайды


Оқушылар

Т.Эдиссонның өмірбаяны бойынша мысал келтіреді

Оқушылар фотосинтез үдерісіне қатысты сөздерді анықтайды

(ҚБ) мұғалім

1-10 балл аралығында бағалайды












Дескриптор:

Жалпы – 2 балл:

1.Фотосинтез сөзіне қатысты сөздерді анықтайды









https://youtu.be/f9H1-Rhsb9o?si=XWjT8qMaLILC4dra

https://learningapps.org/watch?v=pohzhjawt25


Сабақтың ортасы

2 мин









3 мин






7 мин











3 мин







7 мин







10 мин

Жаңа сабақ

«Суреттер сөйлейді» әдісі

  • Балалар суреттегі жапырақтардың түстері неге әртүрлі?

  • Сабақтың тақырыбы қандай болмақ?

  • Сабаққа мақсат қойып көрейік?



Мағынаны тану

«Түртіп алу» әдісі

Бейнеролик: Өсімдіктердің түсі

  • Хлорофилл дегеніміз не?

  • Хлоропласт дегеніміз не?


  1. Тапсырма

(ЖТ)Жеке тапсырма

«Сәйкестендіру» әдісі. ЕББҚ

  • LearningApps бағдарламасы арқылы

Сәйкестендіріңіз


Бейнеролик: Хлорофилл пигментін бөлу әдісі

  • Хлорофиллді бөліп алу үшін не қажет?

  • Қандай заттар қажет?



  1. Тапсырма (ФС) тапсырмасы

(ЖЖ) Жұптық жұмыс

«Тәжірибе» әдісі

  • Бөлме өсімдігінің жапырағынан хлорофилл пигментін бөлу бойынша тәжірибе жасайды



  1. Тапсырма (ФС) тапсырмасы

(ЖТ) Жеке тапсырма

Шығармашылық жұмыс

  • Оқушылар өсімдік пигментінің суретін салып атауын жазады

Оқушыларға Суретке қарай отырып тақырыпты анықтап жапырақтардың түсі неге әртүрлі екенін анықтап атайды


Бейнероликті қарайды.

Пигменттерді атайды.Хлорофиллді атайды


Оқушылар пигменттің түрлері бойынша сәйкестендіреді







Оқушылар хлорофилл пигментін бөлу әдістерін қарап тәжірибе жасайды


Оқушылар жапырақтан хлорофиллді бөледі





Оқушылар өсімдік жапырағының суретін салып жапырағын түстер ажыратады

«Жарайсың» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.














Дескриптор:

Жалпы 3 – балл:

1.Пигменттің түрлері бойынша сәйкестендіреді













Дескриптор:

Жалпы 3 – балл:

1.Жапырақтан хлорофилл пигментін бөліп алады



Дескриптор:

Жалпы 2 – балл:

1.Пигменттің суретін салады











https://youtu.be/bUd5ByEN620?si=6BVq9nloPhX7Ii-O


https://learningapps.org/watch?v=px8g4wkf525


https://youtu.be/Kvp1vk-PI60?si=vAtwwzI94wKxBRb8



этиль спирт, су, қыздырғыш, жапырақ




Сабақтың соңы

5 мин

Кері байланыс

«Аргумент» әдісі

  • Түсіндім (дәлелдеу қажет)

  • Түсінбедім (дәлелдеу қажет)

  • Жартылай түсіндім (дәлелдеу қажет)

Үйге тапсырма

Атамұра 2017 жыл:§38

Алматы §40


Оқушы жаңа тақырыпты қорытындылап бүгінгі сабаққа кері байланыс орнатады

Мұғалім оқушылардың тапсырмаларды орындауына байланысты

1 – 10 балл аралығында бағалайды




Деңгейлік тапсырма

Тақырыпқа қатысты тест тапсырмаларын орындайды

  1. Хлорофиллдің негізгі қызметі қандай?
    a) Жарық энергиясын сіңіру
    b) Су сіңіру
    c) Өсімдіктердің түсін қалыптастыру
    d) Фотосинтез процесін жүзеге асыру
    Жауап: d) Фотосинтез процесін жүзеге асыру

  2. Қай пигмент өсімдіктің жасыл түсін береді?
    a) Антоцианин
    b) Хлорофилл
    c) Каротиноид
    d) Флавоноид
    Жауап: b) Хлорофилл

  3. Каротиноидтардың негізгі функциясы қандай?
    a) Жарықтың ультракүлгін сәулелерінен қорғау
    b) Өсімдіктің түсін қалыптастыру
    c) Жарық энергиясын сіңіру және оны хлорофиллге беру
    d) Өсімдіктің гүлдеуін қамтамасыз ету
    Жауап: c) Жарық энергиясын сіңіру және оны хлорофиллге беру

  4. Қандай пигменттер өсімдіктердің жемістеріне қызыл немесе сары түстер береді?
    a) Антоцианиндер
    b) Хлорофилл
    c) Каротиноидтар
    d) Флавоноидтар
    Жауап: c) Каротиноидтар

  5. Антоцианиндер қандай түстерді қалыптастырады?
    a) Қызыл, көк, күлгін
    b) Жасыл, сары, қызғылт
    c) Қызғылт, жасыл, ақ
    d) Сары, көк, ақ
    Жауап: a) Қызыл, көк, күлгін

  6. Флавоноидтардың өсімдіктердегі негізгі рөлі қандай?
    a) Өсімдікті ультракүлгін сәулелерден қорғау
    b) Фотосинтез процесіне қатысу
    c) Өсімдіктердің гүл түсін өзгерту
    d) Өсімдіктердің өсуін жылдамдату
    Жауап: a) Өсімдікті ультракүлгін сәулелерден қорғау

  7. Хлорофиллді қандай процесс арқылы энергия жинайды?
    a) Гидролиз
    b) Фотосинтез
    c) Тотығу
    d) Митоз
    Жауап: b) Фотосинтез

  8. Антоцианиндер көбінесе қай бөліктерде кездеседі?
    a) Жапырақтарда
    b) Гүлдерде, жемістерде
    c) Түбірлерде
    d) Сабағында
    Жауап: b) Гүлдерде, жемістерде

  9. Қандай пигмент өсімдіктерде стресстік жағдайларда қорғаныштық рөл атқарады?
    a) Хлорофилл
    b) Каротиноидтар
    c) Антоцианиндер
    d) Лигнин
    Жауап: c) Антоцианиндер

  10. Феофитин дегеніміз не?
    a) Хлорофиллдің ыдырауынан пайда болатын пигмент
    b) Өсімдіктердің жасыл түсін қалыптастыратын пигмент
    c) Жемістердің қызыл түсін қалыптастыратын пигмент
    d) Өсімдіктің гүл түстеріне әсер ететін пигмент
    Жауап: a) Хлорофиллдің ыдырауынан пайда болатын пигмент


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.03.2025
184
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі