"Тирнақсиз ипадиләр вә уларниң мәнасини қолайлиқ усул билән һесаплаш"

Тақырып бойынша 11 материал табылды

"Тирнақсиз ипадиләр вә уларниң мәнасини қолайлиқ усул билән һесаплаш"

Материал туралы қысқаша түсінік
Икки-үч әмәлни тирнақлиқ вә тирнақсиз арифметикилиқ ипадиләрни орунлаш тәртивини ениқлаш, уларниң мәнасини тапиду,Қолайлиқ һесаплаш үчүн қошушниң өзгәрмә,аддий хусусийәтлирини қоллиниду
Материалдың қысқаша нұсқасы

ҚР Оқу –ағарту министрлігі

«И.Таиров атындағы орта мектеп МДШО»КММ

Қысқы мерзімі жоспар

Сабақ тақырыбы

Бөлімі:

Өзәм тоғрилиқ. 1в санларға әмәлләрни қоллиниш.һесаплар

Педагогтің аты-жөні:

Хамраева М.С

Күні:

07.10.25

Пән

Математика

Сыныбы: 2 «б»

қатнашқанлар: қатнашмиғанлар:

Тақырыбы

Тирнақсиз ипадиләр вә уларниң мәнасини қолайлиқ усул билән һесаплаш

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

2.2.1.6.Икки-үч әмәлни тирнақлиқ вә тирнақсиз арифметикилиқ ипадиләрни орунлаш тәртивини ениқлаш, уларниң мәнасини тепиш.

2.1.2.3 Қолайлиқ һесаплаш үчүн қошушниң өзгәрмә,аддий хусусийәтлирини қоллиниш

Сабақтың мақсаты:

.Икки-үч әмәлни тирнақлиқ вә тирнақсиз арифметикилиқ ипадиләрни орунлаш тәртивини ениқлаш, уларниң мәнасини тапиду,Қолайлиқ һесаплаш үчүн қошушниң өзгәрмә,аддий хусусийәтлирини қоллиниду

Сабақтың барысы

Сабақкезеңі/

уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Саақтың ба сы

Саламлишиш.

Психологиялик тәйярлиқ:

Қени бизма ойлайлуқ

Ойимизни жиғайлуқ

Қандақ һесап болсима

Йәшмәй уни қоймайлуқ

Өй тапшурмисини парта арилап тәкшүрәш


«АДАЛ АЗАМАТ» біртұтас тәрбие бағдарламасындағы құндылықтарды оқу процесіне ұйымдастыру кезіңінен бастап, сабақтың әрбір кезеңінде жүргіземін




Саламлишиду

Дәрискә тәйярлиниду












Баһалаш системиси:

10балл


























рәқәмләр

Сабақтың ортасы











































Сәргитиш минути


Дәрисниң мавзу вә мәхсити билән тонуштуруш



Китап билән иш.

1-тапшурма

Тәтқиқат. Ипадиләрни оқуңлар.

а+56 100-21 b-39

15+26 17+r

-Мошу ипадиләрни қандақ топларға бөлүшкә болиду?


Тапшурмини орунлайду


Дескриптор:

Ипадиләрни оқуйду -1б

Ипадиләрни топларға бөлиду- 1 балл


















Топ билән иш

2-тапшурма

Һәр тик қатардики қошундиларни селиштуруңлар


7+9= 40+5= 83+7= 56+38=

9+7= 5+40= 7+83= 38+56=


-қошундиларниң мәнасини тепиңлар;

-һәр тик қатардики қошундиларниң мәналирини селиштуруңлар?

Хуласә чиқириңлар.


Қошулғучиларниң орнини алмаштурғанда қошундиниң мәнаси өзгәрмәйду







Тәңликләрни селиштуриду



Қошундиниң мәнасини тапиду














Дескриптор:

- қошундиниң мәнасини тапиду-

1 балл

Қошундиларни селиштуриду- 1 балл




Карточки

лар










3-тапшурма.Топ билән иш

Қошундиниң орун алмаштуруш хусусийитини қоллинип һесаплаңлар

28+40+2 34+50+6

70+15+10 20+64+10

-Тирнақсиз ипадиләрдики әмәлләр қандақ тәртип билән орунлиниду?


4-тапшурма

Тәңлимини йешиңлар

28-х=13 18+х=45 х-35=27

Х=28-13 х=45-18 х=35+27

Х=15 х=27 х=62

28-15=13 18+27=25 62-35=27


5 һесап

Сизғуч-100-? Тг қиммәт

Қәләм – 35

Йешиш:

100-35=65

Жавави:65тг қиммәт


6 Жүп билән иш

Рәсимдикидиаграммиға қарап, нәччә оқуғучиға қандақ оюн түри яқидиғанлиғини ейтип бериңлар.

-Шахмат

Рубик кубиги

Домино

Тепишмақ йошуруш
















Тапшурмини орунлайду















Һесапниң шәртини түзүп, йешилишини тапиду






Дескриптор:

Қошундиниң орун алмаштуруш хусусийитини пайдилиниду-

1 балл



Дескриптор:

Бәлгүсизни тапиду- 1 балл

Тәкшүрәйду -1б





Дескриптор:

Шәртини түзиду1б

-Ипадиләрни түзиду

1 балл

Жававини тапиду -1б













































Сабақтың соңы


Әкси бағлиниш

Р ефлексия:«Билим ачқучи» усули арқилиқ йәкүнләш


Өйгә тапшурм

7- тапшурма, 45-бәт

Қайтурма алақә бериду

Алған баллирини һесаплайду








Тексерілді:

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
02.12.2025
9
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі