Материалдар / Тіршілік үшін күрес (түрішілік, түраралық).
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Тіршілік үшін күрес (түрішілік, түраралық).

Материал туралы қысқаша түсінік
Тіршілік үшін күрес (түрішілік, түраралық). тақыыбында өмж
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Мамыр 2024
162
2 рет жүктелген
250 ₸
Бүгін алсаңыз
+13 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +13 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бөлім

9.4С Эволюциялық даму

Педагогтың аты-жөні

Абдишева Гулдана

Күні


Сынып:9

Қатысушылар саны

Қатыспағандар саны

Сабақтың тақырыбы

Табиғи сұрыпталу, оның түрлері (қозғаушы және тұрақтандырушы). Тіршілік үшін күрес (түрішілік, түраралық).



Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

9.2.5.4 - ағзалардың бейімделудегі табиғи сұрыпталудың рөлін сипаттау

Сабақтың мақсаты


1. Қозғаушы және тұрақтандырушы табиғи сұрыптау түрлерін сипаттау;

2. Тіршілік үшін күрес түрлерін ажырату;

3. Табиғи сұрыпталу қағидаларын тұжырымдау.




Сабақтың кезеңі/ уақыты

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

2 мин

Ұйымдастыру кезеңі:

-Амандасу

- Оқушыларды түгендеу

Психологиялық ахуал қалыптастыру «Жақсылық тамшысы»

Әр бала тамшыға өзі жасаған жақсы істерін немесе өзінің бойындағы жақсы қасиеттерін стикерге жазады. Іліп жатқанда өзі жасаған жақсылықтарын, қасиеттерін жария етеді. Оқушылар жасаған игі істерін мадақтау үшін үш шапалақ соғылады.

Мұғаліммен амандасады, шағын топтар бір – біріне бүгінгі сабаққа сәттілік тілеп, тілек айтады


презентация

Үй тапсырмасын тексеру

«Микрофон» әдісі арқылы үй тапсырмасы сұралады


Бағалау: «Үш шапалақ»


Жаңа сабаққа кіріспе


8 мин


Ұжымдық жұмыс «Сканнер» әдісі. Оқулықтағы тақырыппен танысып, кілтті немесе түйін сөздерді түртіп алыңыз. Түйін сөздер арқылы «Тірек сызба» құрыңыз.




«CinemaTime» әдісі арқылы жаңа тақырыпқа шолу жасалады. Видео-ақпарат негізінде оқушылар мұғалімнің қойған сұрақтарына жауап беру арқылы сабақтың тақырыбы мен мақсаттары айқындалады.

Мәтіндегі кілтті немесе түйін сөздерді түртіп алып, карта құрады


Бағалау: «Үш шапалақ»

интербелсенді тақта




Ортасы

20 мин


(Топтық жұмыс) Тапсырма 1- «Биологиялық диктант». Бос орынға қажетті сөзді қойыңыз.


Табиғи сұрыпталудың бағытталған және тұрақтандырушы түрлері бар. Тұрақтандырушы іріктеу кезінде ең көп таралған сипаттамалары бар организмдер басқаларға қарағанда артықшылыққа ие болады. Бағытталған іріктеу қоршаған орта өзгеріп, бірнеше организмдер артықшылыққа ие болған кезде пайда болады.

Табиғи сұрыпталу жұмыс істеген сайын, ең бейімделген организмдер қалады және популяция өзгереді. Уақыт өте келе бұл өзгерістер бейімделген организмдердің пайда болуына әкеледі. Бейімделудің мысалдары-камуфляж және мимика. Камуфляж-бұл организмде қоршаған ортада көрінбейтін түстер болған кезде.


Қажетті сөздер: популяция , тұрақтандырушы, Камуфляж, бейімделген, Бағытталған



Биологиялық диктантты жазады

Бағалау критерий: Қозғаушы және тұрақтандырушы табиғи сұрыптау түрлерін сипаттайды

Дескриптор:

- Қозғаушы және тұрақтандырушы табиғи сұрыптау түрлеріне қатысты мәтіннен бос орындарға қажетті сөздерді қояды (4 б).



«Бағалау парағы» әдісі арқылы бағалайды.





Тапсырма 2 - «Салыстырмалы кесте». Кестені толтырыңыз.

Түраралық күрес

Түрішілік күрес

Қоршаған орта факторларымен күрес








Тіршілік үшін күрес түрлерін ажырататын белгілерді кестеге толтырады

Бағалау критерий: Тіршілік үшін күрес түрлерін ажыратады

Дескриптор:

- Тіршілік үшін күрес түрлерін ажырататын белгілерді кестеге толтырады

(3 б).



(жұптық жұмыс) Тапсырма 3 – «Ақиқат/Жалған». Берілген тұжырымдардың ақиқат немесе жалған екенін тұжырымдаңыз.

Ақпарат

А/Ж

1. Табиғи сұрыпталу нәтижесінде едәуір бейімделмеген ағзалар тірі қалады.

ж

2. Тұяқтыларда сұрыпталу жүгіру жылдамдығына байланысты жүреді

а

3. Тұрақтандырушы сұрыптау кезінде қоршаған орта факторларына сай шектеулі белгілері бар ағзалар жойылады

а

4. Тұрақтандырушы сұрыптау мысалында, дауыл кезінде қанаттары қысқа құстар тірі қалады.

ж



Ақпараттың ақиқат, не жалғанын тұжырымдайды

Бағалау критерийі: Табиғи сұрыпталу қағидаларын тұжырымдайды

Дескриптор:

- Табиғи сұрыпталу қағидаларын тұжырымдайды

(3 б).


«Өзін –өзі бағалау»

АКТ құралдары



Сабақтың соңы

5 мин

Рефлексия

«3/2/1 әдісі»:

1. Мен білетін үш нәрсе ...

2. Мені таңқалдырған екі нәрсе ...

3. Болашақта тереңірек қарастыратын бір нәрсе....

Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс жасайды.


Рефлексия парағы





Тексерілді:___________________



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!