ТЖБ 4 Тоқсан-6 сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

ТЖБ 4 Тоқсан-6 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
6 сыныпқа арналған осы оқу жылының 4-тоқсананы ТЖБ жаратылыстану пәні бойынша
Материалдың қысқаша нұсқасы

«Жаратылыстану» пәнінен 4-тоқсанға арналған жиынтық бағалау тапсырмалары


Тапсырма 1.

а/ Төмендегі суретте бағдаршамен қоректік тізбектегі ағзалар арасындағы байланыстарды көрсет.



б/ Бір дұрыс жауапты таңда.

Экожүйеде өсімдіктердің рөлі қандай?

A – минералды заттарды түзеді

B – органикалық заттарды ыдыратады

C – органикалық заттарды түзеді

D – дайын органикалық заттарды тұтынады


Тапсырма 2. Экожүйелердіңөзгеру себебін болжа



Экожүйедегі абиотикалық факторларды анықта:

Экожүйедегі биотикалық факторларды сипатта:


Тапсырма3. Cызбада экожүйедегі энергия мен заттардың ауысуын көрсететін экологиялық пирамидада берілген.

Пирамиданың әр деңгейінде берілген сандар нені білдіретінін түсіндіріңіз.

____________________________________________________________________________
















(а) Бір трофикалық деңгейден екінші трофикалық деңгейге энергияның қанша пайызы өтеді?

____________________________________________________________________________

Бұл заңдылық қалай аталады? _______________________________________________


Тапсырма 4.

1.Суқоймада салмағы 8 кг болатын шортан балық өсуі үшін қанша килограмм планктон қажет? Ол үшін шортан, планктон, торта балықтан тұратын азықтық тізбек құр.

Тапсырма 5.

Қандай экожүйеде тірі ағзалардың көптүрлілігі басым екенін жазыңыз.

______________________________________________________________________

___________________________________________________________________

Тапсырма 6.

Ауаның ластануын азайту жолдарын ұсыныңыз.

__________________________________________________________________________



Тапсырма 7..Экологиялық мәселелер мен оның себептерін сәйкестендір.

Экологиялық мәселе

Себебі

1.Каспий теңізініңэкологиялық мәселесі

а/Ауаға шығатын улы заттардың концентрациясы (ауыр металдар, шаң-тозаң, күкірт тотығы, көмірқышқыл газы және т.б.) белгіленген мөлшерден он есе артық

2.Аралдыңэкологиялық мәселесі

б/Іле өзенінде Қапшағай бөгені мен су электр станциясының (СЭС) салынуы

3.Балқаш мәселесі

в/ірі өзендер Әмудария мен Сырдарияның суын теңізге жеткізбей, түгелдей дерлік егістіктерді суаруға пайдалану

4.Үлкен қалалар мен өндіріс орталықтарында қоршаған ортаның ластануы

г /мұнай мен газдың өндірілуі


Тапсырма 8.

Сөйлемдерді толықтыр.

Менің ойымша, экологиялық мәселенің себебі….........................................................................

Экологиялық мәселені шешуге қосатын менің үлесім…..............................................................


Тапсырма 9.Өз ойынды жалғастыр.Жасыл экономика............................................................

.......................................................................................................................................................

Тапсырма 10.


Төменде берілген ғалымның аты-жөні мен оның ашқан жаңалығын сәйкестендір.

Ғалымның аты-жөні


Әріп

Ашқан жаңалығы


1

Айтхожин М.Ә.


А

минералдық тыңайтқыштар өндіру мен минерал тұздарды өңдеуді зерттеді

2

Жандеркин А.И.

Б

рентген сәулеленуі бүкіл әлемде медицина саласында қолданылады

3

Бектұров Ә.Б.

В

қазақтың арқар-меринос қойын шығарған

4

Омаров Т.Б.

С

организмдердің ақуызды синтездеу аппаратын салыстырмалы зерттеді

5

Вильгельм Конрад Рентген


Д

ірі ғалым -астроном, ғарыштық құрылымдардың динамикалық эволюциясын зерттеді







Балл қою кестесі

Жауабы

Балл

Қосымша ақпарат

1

а/ сызбадағы кез келген продуцент пен консумент арасындағы графикалық бағдарша cызады өндірушілер,тұтынушылар,ыдыратушылардың байланысын түсіндіреді.шөп-тышқан-қоян-түлкі.

б/ с

1





1


2

Экожүйедегі абиотикалық факторларды анықтайды;1,2,3,5

Экожүйедегі биотикалық факторларды сипаттайды:4

1

1

1

1

1


3

Бір трофикалық деңгейден екінші трофикалық деңгейге өтетін энергия.

(а) 10%

(b) 10%

1


1

1


4

8000кг

Планктон-торта балық-шортан.

1


5

Су экожүйесі

1


6

Ауаның ластану жолдарын ұсынады

ластау көздері көрсетіледі.


1

Зауытфабрикалардан шығатынжәне көліктердегі бензин жанғанда түтін құрамындағы зиянды заттар.

7

1г, 2в, 3б, 4а

2

Сұрақтың

мағынасын ашатын

жауап қабылданады.

8

Экологиялық мәселе жайында өз ойы.

2

Оқушының еркін ойы ескеріледі.

9

Жасыл экономика-таза немесе жасыл технологиялар жұмыс істеуі т .б

1

Оқушының еркін ойы ескеріледі.


10

1.С, 2.В , 3.А, 4.Д, 5.Б

2



Барлығы

20




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
19.05.2025
302
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі