Тжб барлық тоқсан

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Тжб барлық тоқсан

Материал туралы қысқаша түсінік
тжб
Материалдың қысқаша нұсқасы















«Жаратылыстану» пәнінен

тоқсандық жиынтық бағалаудың спецификациясы


6-сынып













































Мазмұны

  1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты

  2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар 3

  3. Күтілетін нәтижелер

  4. Ойлау дағдыларының деңгейі 3

  5. Тоқсандарға ойлау дағдыларының деңгейіне байланысты Тексерілетін оқу мақсатытарды бөлу 4

  6. Тоқсан бойынша жиынтық бағалауды өткізу ережелері 4

  7. Модерация және балл қою 5

  1. ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ 6

  2. ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ 13

  3. ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ 19

ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ 28



































  1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты


Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты білім алушылардың тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.

Жиынтық бағалау күтілетін нәтижелер жетістігін және тоқсанға жоспарланған оқу мақсаттарына жеткендігін тексереді.


  1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар


Жаратылыстану пәні бойынша қазақ тіліндегі негізгі орта білім деңгейіндегі (5-6 сынып) оқу бағдарламасы.


  1. Күтілетін нәтижелер

Білу:

    • заманауи өмірдегі жаратылыстану ғылымының рөлін;

    • химиялық және физикалық құбылыстарды;

    • заттардың жіктелуін біледі.

Түсіну:

    • физикалық және химиялық құбылыстардың адам өміріндегі маңыздылығын түсінеді.

Қолдану:

    • тірі және өлі табиғаттағы объектілерді, процестер мен құбылыстарды сипаттау үшін негізгі физикалық, химиялық, биологиялық, географиялық ұғымдар мен терминдерді;

    • тәжірибелік-эксперименттік және зерттеу жұмыстарын қауiпсiз жүргізу әдістерін қолданады.

Талдау:

    • ғылыми-жаратылыстану эксперименті нәтижесінде алынған деректерді талдайды.

Жинақтау:

    • эксперимент және зерттеулер жүргізу жоспарын жинақтайды.

Бағалау:

    • жасалған эксперименттің нәтижелерін бағалайды.


  1. Ойлау дағдыларының деңгейі

Ойлау дағдыларының деңгейі


Сипаттама


Тапсырма түрлері

Білу және түсіну

  • қоршаған әлемнің көп қырлылығын, табиғи құбылыстар мен үдерістердің өзара байланысын біледі;

  • өлі және тірі табиғатта болып, жатқан кейбір табиғи құбылыстар мен үдерістердің себептерін;

  • көптүрлі табиғат құбылыстары мен нысандарын жүйелеу принциптерін;

  • жаратылыстану бағытындағы білімнің адамның көптеген іс-әрекет түрлері үшін маңыздылығын түсінеді.

КДЖ - Көп дұрыс жауапты таңдауды қажет ететін тапсырмалар;

ҚЖ - Қысқа жауапты қажет ететін тапсырмалар.

Қолдану

- қоршаған әлемнің түрлі құбылыстары мен

нысандары жайлы білімнің жинақталуына

ҚЖ - Қысқа жауапты

қажет ететін


және күнделікті өмірде алуан түрлі практикалық және зерттеу әрекеттері арқылы алынған білімнің байланысын

қолданады.

тапсырмалар;

ТЖ - Толық жауапты қажет ететін тапсырмалар.

Жоғары деңгей

- гипотеза құру және оларды тексерудің

ҚЖ - Қысқа жауапты

дағдылары

жолдарын ұсынады, эксперименттер

қажет ететін


арқылы алынған мәліметтер негізінде

тапсырмалар;


қорытынды жасайды;

ТЖ - Толық жауапты


- зерттеу мәселелерін дұрыс алады, зерттеу

қажет ететін


жұмысының жоспарын құрады,

тапсырмалар.


бақылаулар мен эксперименттер



нәтижелерін бағалайды және сипаттайды,



қорытынды шығарады;



- іздеу әдістерін игереді;



- зерттеу қорытындыларын түрлі формада



ұсынады.


























  1. Тоқсандарға ойлау дағдыларының деңгейіне байланысты тексерілетін мақсаттарды бөлу


Тоқсан

Білу және түсіну

Қолдану

Жоғары деңгей дағдылары

I

60%

35%

5%

II

55%

45%

0%

III

30%

45%

25%

IV

25%

40%

35%

Барлығы

43%

41%

16%












  1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалауды өткізу ережелері

Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойыңыз.

Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқауды оқып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығын хабарлаңыз. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығын ескертіңіз. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтыңыз.

Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы, сөздіктер немесе калькуляторлар (спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіңіз. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығын ескертіңіз.

Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен сызып қоюды ұсыныңыз.

Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге тыйым салынады.

Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отырыңыз.

Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қалам/қарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтініңіз.


  1. Модерация және балл қою


Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.



І-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ

І-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу

Жиынтық бағалаудың өткізілу уақыты – 40 минут

Балл саны - 20



Тапсырма түрлері:

КДЖ - Көп дұрыс жауапты таңдауды қажет ететін тапсырмалар;

ҚЖ - Қысқа жауапты қажет ететін тапсырмалар;

ТЖ - Толық жауапты қажет ететін тапсырмалар.

Жиынтық бағалаудың құрылымы

Берілген нұсқа көп жауапты тест сұрақтары және қысқа/толық жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 9 тапсырмадан тұрады.

Тест тапсырамаларынан білім алушылар берілген жауап нұсқаларының ішінен дұрыс бір жауапты таңдайды.

Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушылар есептелген мәні, сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.

Толық жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушы жоғарғы ұпай алу үшін, есепті шешудің толық тізбегін ашып көрсетуі қажет. Тапсырма бірнеше құрылымдық бөлімдерден/сұрақтардан тұруы мүмкін.

І-тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмаларының сипаттамасы

Бөлім

Тексерілетін мақсат

Ойлау дағдыларының деңгейі

Тапсырма саны*

Тапсырма №

Тапсырманың түрі

Орындалу уақыты, мин

Балл

*

Бөлімге берілетін балл саны



Ғылым әлемі

6.1.1.1 Жаратылыстану ғылымдарының зерттеу нысандарын тізіп атау

Білу және түсіну

2

1,2

КДЖ

2

2




7

6.1.5.1 Алынған деректерді графикалық түрде көрсету

Қолдану

1

6

ҚЖ

4

2

6.1.6.1 Алынған қорытындыларды түрлі формада көрсету

Жоғары деңгей дағдылары

1

4

ҚЖ/ТЖ

7

3

Адам.Жер.

Ғалам


6.2.2.2 Жердің қасиеттерін түсіндіру

Қолдану

1

3

КДЖ

2

3

13

6.2.1.1 Макро және микроәлем нысандарының параметрлерін атау

Білу және түсіну

1

8

ТЖ

4

1

6.2.4.2 Жерде адамның өмір сүруінің қазіргі шарттарын бағалау

Жоғары деңгей дағдылары

1

7

ТЖ

7

3

6.2.6.1 Жоспар бойынша материктер мен олардың физикалық-географиялық аймақтарының табиғат ерекшеліктерін анықтау

Қолдану

1

9

ТЖ

6

3

6.2.7.1 Халықтың қоныстану заңдылықтарын анықтау

Білу және түсіну

1

5

ҚЖ

ТЖ

8

3

6.2.7.2 Халық тығыздығының көрсеткіштеріне баға беру

Жоғары деңгей дағдылары

БАРЛЫҒЫ:


9



40

20

20

Ескерту: *- өзгеріс енгізуге болатын бөлімдер


«Жаратылыстану» пәнінен 1-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары

1.Табиғат туралы ғылымды табыңыз.

А. Физика

В. Химия

С. Жаратылыстану

Д. Биология

[1]

2. География ғылымының зерттеу нысанын анықтаңыз.

А. Жасушалар мен жанды заттарды

В. Табиғат және адамзат қоғамы

С. Заттардың қасиетері, түрленуі

Д. Ғаламшарлар мен жұлдыздардың құрылымы

Е. Халықтар және олардың шаруашылығы

[1]

3.Төмендегі суретке қарап Жердің қасиеттерін анықтаңыз.

a._________________________________


________________________________


[1]




b. Жердің шар тәріздес болуының маңыздылығын түсіндіріңіз.

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________ [2]


4. Тапсырманы орындаңыз.

а.Төменде берілген мәліметті диаграммада көрсетіңіз.

Гидросфераның құрамдас бөлігі

Көрсеткіші

1

Жер бетіндегі гидросфера

71%

2

Мұхиттар мен теңіздер

96,5%

3

Жер асты сулары

1,7%

4

Жер үсті сулары

0,01%

5

Мұздықтар

1,7%



Shape1

















[1]

b.Осы көрсеткіштерді салыстырыңыз.

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

[2]

5.Халықтың қоныстану заңдылықтарын анықтаңыз.

а. Халықтың қоныстануына әсер ететін факторларды толықтырыңыз.

Shape2

Халықтың орналасуы

Shape3 Shape5 Shape4

Shape8 Shape6 Shape7

Әлеуметтік-экономикалық

Демографиялық



[1] b. Халық тығыз орналасқан аймақтардың әлеуметтік-экономикалық проблемаларына баға беріңіз. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

[2]

6. Қазақстандағы байырғы халықтардың тұратын аймақтарың үлес салмағын графика түрінде көрсетіңіз

Аймақ атауы

Үлес салмағы

Ақтөбе

75,8%

Қызылорда

95,3%

Маңғыстау

83,5%

Атырау

90,6%



Shape9



Shape10 [2]

7. Төмендегі кестені толтырыңыз.

Табиғи ортаның құрамдас бөліктері

Сипаттамасы


Табиғи орта





Жасанды орта





Әлеуметтік орта



[3]

8.Суретке қарап нысандарды мөлшеріне қарай қай әлемге жататынын ажыратыңыз.



а._________________________ b._______________________________

[1]

9. Физикалық картаны пайдаланып, Оңтүстік Американың ылғалды болуының үш себебін анықтаңыз.



а._____________________________________________________________________

b._____________________________________________________________________

c._____________________________________________________________________

[3]



Балл қою кестесі

Жауабы

Балл

Қосымша ақпарат

1

С

1


2

В,Е

1


3

а.жердің пішіні мен мөлшері, қозғалысы, тартылыс күші

b.күн сәулелерінің әркелкі түсуі, жарық және жылу белдеулерінің қалыптасуына, табиғаттағы барлық процестер мен заңдылықтардың өзгеруіне әсерін тигізеді

1


2


Басқа да жауаптар қабылданады

4

а.диаграмма сызады

b.Гидросфераның көп бөлігі мұхиттар мен теңіздерге, ең аз мөлшері құрлық үстіндегі суларға тиесілі




1





2


5

а.табиғи және тарихи факторлар

b. халық тығыз орналасқан мемлекеттерде азық-түліктің энергетиканың, тұрғын үй жетіспеушіліктеріне ұшырайды,бұл өз кезегінде халықтың тұрмыс жағдайының төмендеуі мен мемлкет экономикасының төмендеуіне себеп болады


1


2


Басқа да жауаптар қабылданады

6

График сызады

2


7

Табиғи орта-тірі ағзаларды қоршаған орта

Жасанды орта-адамның іс әректі нәтижесінде өзгерген орта

Әлеуметтік орта -адамның саналы немесе табиғи жолмен жасаған мәдени-психологиялық ахуалы


1


8

а.микроәлем

b.макроәлем


1


9

а. жағалауын Атлант мұхитының шайып жатуы

b. жер бедерінің жазықты болуы

с. Жағалауындағы жылы ағыстардың әсері


1

1

1

Басқа да жауаптар қабылданады

Жалпы балл

20


2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ

2-тоқсанның жиынтық бағалауына шолу


Жиынтық бағалаудың өткізілу уақыты – 40 минут

Балл саны -20


Тапсырма түрлері:

КДЖ – көп дұрыс жауапты таңдауды қажет ететін тапсырмалар;

ҚЖ – Қысқа жауапты қажет ететін тапсырмалар;

ТЖ – Толық жауапты қажет ететін тапсырмалар;

Жиынтық бағалаудың құрылымы

Берілген нұсқа көп жауапты тест сұрақтары және қысқа/толық жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 10 тапсырмадан тұрады.

Тест тапсырмаларының білім алушылар берілген жауап нұсқаларының ішінен дұрыс бір жауапты таңдайды.

Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушылар есептелген мәні, сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.

Толық жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушы жоғарғы ұпай алу үшін, есепті шешудің толық тізбегін ашып көрсетуі қажет. Тапсырма бірнеше құрылымдық бөлімдерден/сұрақтардан тұруы мүмкін.





2-тоқсан бойынша жиынтық бағалау сипаттамасы

Бөлім

Тексерілетін оқу мақсаты

Ойлау дағдыларының деңгейі

Тапсырма саны*

Тапсырма №*

Тапсырма түрі*

Орындау уақыты мин*

Балл*

Бөлім бойынша балл саны










6.2 А Заттар және материалдар

6.3.1.1 Атом мен молекулаларды, қарапайым және күрделі заттарды айыра білу

Білу және түсіну

1

1

ҚЖ

2

1











20

6.3.1.2 Атомның негізгі бөлшектерін және олардың орналасуын сипаттау

Білу және түсіну

1

2

ҚЖ

2

2

6.3.1.2 Заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) сипаттау

Білу және түсіну

1

3

ҚЖ

3

2

6.3.2.1 Заттарды органикалық және бейорганикалық заттар күйінде жіктеу

Білу және түсіну

1

4

ҚЖ

3

2

6.3.2.2 Тірі және өлі табиғатта қышқыл, сілтілі және бейтарап ортаны айыра біледі және әмбебап индикатор көмегімен ортаны анықтау

Қолдану

1

5

ҚЖ

4

1

6.3.3.3 Бейтараптандыру үдерісін түсіндіру

Қолдану

1

6

ТЖ

5

2

6.3.3.1 Жасанды материалдардың артықшылықтары мен

кемшіліктерін анықтау

Қолдану

1

7

ТЖ

4

4

6.3.3.2 Тұрмыстық химия өнімдерін қолдану саласын және оларды қауіпсіз қолдану ережелерін түсіндіру

Қолдану

1

8

ТЖ

4

2

6.3.3.3 Қазақстандағы пайдалы қазбалардың 1орындарын және қолдану салаларын анықтау

Қолдану

1

9

ТЖ

8

3

6.3.3.5 Пайдалы қазбалардың өндірілуі мен өңделінуінің қоршаған ортаға әсерін түсіндіру

Қолдану

1

10

ТЖ

5

1

БАРЛЫҒЫ:





20

20

ЕСКЕРТУ* - өзегріс енгізуге болатын бөлімдер





















«Жаратылыстану» пәнінен 2-тоқсанға арналған жиынтық бағалау тапсырмалары

  1. Атом мен молекуланың айырмашылығы неде?

А) атом молекуладан үлкен, молекула кіші

Б) атомда физикалық, химиялық қасиеттер жианалады

В) молекулада ешқандай қасиеттер болмайды

Г) молекула атомнан үлкен, атомда қасиеттер болмайды, молекулада физикалық, химиялық қасиеттері жиналады [1]



  1. Табыңыз

Атом ядросы

Ш

Ж

1

Оң зарядты протондардан және зарядсыз нейтрондардан тұрады



2

Жай немесе күрделі заттың негізгі химиялық қасиеттерін сақтайтын, және өздігінен өмір сүретін бөлшек



3

Бүтіндей алғанда зарядсыз, бейтарап бөлшек



[2]

  1. Сәйкестендір





Органикалық заттар




Көміртек бар

Тіршілік иесі болып табылады

Ұлпа және тірі организмдердің мүшесін түзеді

Жансыз табиғат денелерін құрайды

Қайнау және балқу температурасы төмен

Су, құм, минерал, тұздардан тұрады

[2]



Бейорганикалық заттар

4. Сөздерді қарапайым және күрделі заттарға жікте: Су, қант, мыс, темір, ас тұзы, алтын, сірке қышкылы, алюминий

Қарапайым заттар_____________________________________________________

Күрделі заттар_________________________________________________________

[2] 5. Бос орындарды дұрыс жауаптармен толықтырыңыз

Бізді айнала қоршағандардың барлығы дене немесе зат болып табылады. Заттар ұсақ бөлшектерден тұрады. Олар________________ деп аталады. ________________ өз кезегінде _______________ тұрады. Заттар _______ және _________ болып екіге бөлінеді. [1]

6. Заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) сипаттаңыз







Қайнау температурасы






Балқу температурасы
















[2]

7. Оқушы колбаға жаңбырдың суын, сірке қышқылын, алма шырының тамшысын тамызды. Әмбебап индикаторында өзгерістер байқады.



А. Индикатордың түсі өзгерді ме?

____________________________________________________________________[1]

Б. Неліктен?

____________________________________________________________________[1]

В. Жаңбырдың суы, сірке қышқылы, алма шырыны қандай ортаға жатады

____________________________________________________________________[1]

Г. Қорытынды жасаңыз

____________________________________________________________________[1]

8. Өз киімдеріңіздің матасының құрамын анықтаңыз. Табиғы талшықтардың жасанды талшықтардан артықшылығы мен кемшілігі

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_______________________________________________________________[3]

9. Қазақстанның пайдалы қазбалар картасын пайдалана отырып пайдалы қазбаларды анықта



А. Батыс Қазақстан ____________________________________________________

Б. Орталық Қазақстан__________________________________________________

В. Оңтүстік Қазақстан_______________________________________________[3]

10. Мұнайдың қоршаған ортаға әсерін сипаттаңыз

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_______________________________________________________________[1]

Балл қою кестесі



Жауабы

Балл

Қосымша ақпарат

1

Молекула атомнан үлкен, атомда қасиеттер болмайды, молекулада физикалық, химиялық қасиеттері жиналады

1


2

Оң зарядты протондардан және зарядсыз нейтрондардан тұрады-шындық

1


Бүтіндей алғанда зарядсыз, бейтарап бөлшек-шындық

1

3

Органикалық заттар: Көміртек бар, тіршілік иесі болып табылады, ұлпа және тірі организмдердің мүшесін түзеді, қайнау және балқу температурасы төмен.

1

Басқа да жауаптар қабылданады

Бейорганикалық заттар: Жансыз табиғат денелерін құрайды; су, құм, минерал, тұздардан тұрады

1

4

Қарапайым заттар: мыс, темір, алюминий, алтын,

1

Басқа да жауаптар қабылданады

Күрделі заттар: су, қант, ас тұзы, сірке қышкылы

1

5

Молекула, молекула, атом, қарапайым заттар, күрделі заттар

1


6

Қайнау температурасы – сұйық күйден буға фазалық өту кезіндегі сұйықтың температурасы ауысатын сипаттайды

1


Балқу температурасын – кристалдық күйден сұйық күйге фазалық өту болатын температура екенін сипаттайды

1

7

Ия

1


Себебі pH индикаторы қолданылды

1

Сілтілік орта

1

Қорытындысында pH индикаторы қолданылып, түсі өзгергенін жазады. Себебі, әр колбадағы сұйықтық реакция береді.

1

8

Өз киімінің матасының құрамын анықтайды

1


Табиғы талшықтардың жасанды талшықтардан артықшылығы мен кемшілігін жазады

1

9

Батыс Қазақстан : мұнай, газ

1

Басқа да жауаптар қабылданады

Орталық Қазақстан: көмір

1

Оңтүстік Қазақстан: фосфор, уран

1

10

Пайдалы қазбалардың қоршаған ортаға әсерін сипаттайды

1
















3-Тоқсан Бойынша Жиынтық Бағалау Спецификациясы

3-тоқсан бойыншы жиындық бағалау шолу

Жиынтық бағалаудың өткізу уақытты-40минут

Балл саны-20

Тапсырма түрлері:

КДЖ-Көп дұрыс жауапты қажет ететін тапсырмалар;

ҚЖ - Қысқа жауапты ететін тапсырмалар;

ТЖ - Толық жауапты қажет ететін тапсырмалар;



Жиынтық бағалаудың құрылымы

Берілген нұсқа тест сұрақтары және қысқа\толық жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 10 тапсырмадан тұрады.

Тест тапсырмаларынан білім алушылар берілген жауап нұсқаларының ішінен дұрыс бір жауапты таңдайды.

Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушылар есептелінген мәні, сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.

3-тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмаларының сипаттамасы

Бөлім

Тексерілетін оқу мақсаты

Ойлау дағдыларының деңгейі

Тапсырма саны*

Тапсырма

Тапсыр

ма түрі*

Орындау уақыты, мин*

Балл*

Бөлім бойын-ша балл саны



6.4.2.1 Жасуша компоненттерін анықтау

Білу және түсіну

1

1

ҚЖ

2

2






10





Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер

6.4.2.2 Тірі ағзаларға тән үдерістерді түсіндіру

Білу және түсіну

1

2

ҚЖ

2

2

6.4.2.4 Толыққанды тамақтану рационын құру

Қолдану

1

5

ҚЖ

4

3

6.4.2.7 тыныс алғанда және шығарғандағы ауа құрамындағы айырмашылықты зерттеу


Жоғарғы деңгей дағдылары

1

9

ТЖ

10

2

6.4.2.8 Ағзадан бөлініп шығатын өнімдерді атау


Жоғарғы деңгей дағдылары

1

10

КДЖ

5

1











Энергия және қозғалыс

6.5.1.2 Энергияны шығарумен және оның жұтылуымен байланысты үдерістерді атау және мысалдар келтіру

Білу және түсіну

1

3

ҚЖ

1

2






10

6.5.1.5 Энергияны алудың баламалы көздерін ұсыну

Қолдану

1

6

ТЖ

6

3

6.5.1.3 Электр энергиясының бірлігін атау

Білу және түсіну

1

4

ҚЖ

3

1

6.5.2.1 Қозғалыстың салыстырмалылығына мысалдар келтіру және түсіндіру

Қолдану

1

7

КДЖ

4

2

6.5.2.7 Тиісті құралдарды қолдана отырып,атмосфералық және артериялық қысымды өлшеу және қорытынды жасау

Қолдану

1

8

ҚЖ

3

2

Барлығы :

10



40

20

20

Ескерту: * - өзгеріс енгізуге болатын бөлімдер

«Жаратылыстану» пәнінен 3 – тоқсанға арналған жиынтық тапсырмалары

1.Жасушаның негізгі компоненттерін анықтаныз.



_________________




­­___________________



[2]

Shape11 2.Ағзаларды қоректені типіне байланысты сәйкестендіріңіз





Автортофты













Гетеротрофты






[2]



3 .Заттың бір күйден екінші күйге өту процесін аңықтаңыз. Shape12

А.Еру

В.Булану

С.Конденсация

Д. Жұтылу [1]

4.Электр энергисының бірлігін көрсет?

А.М\СЕК

В. КВт,Дж,Сағ.

С. ММ,См

Д . Г\М ,Кг

[1]

5
.
Суретте ағзаның толыққанды тамақтануына қажеті заттар берілген. Ағзаның толыққанды тамақтануы үшін қандай азық түлік болатынын аңықтаныз

.

Азық-түліктің атауы

Органикалық зат атауы

Ағзадағы маңызы








[3]

6. Берілген суреттегі нысандардан қандай баламалы энергия түрлерін алатынын анықтаңыз.

_____________________________________________[1]

_______________________________________________[1]

а) Екінші суреттегі балама көзіне сипаттама беріңіз ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ [1] 7. Сіз машинамен жолға шықтыңыз,осы жердегі өзіңіздің тыныш күйде болуыңызды және қозғалыста болуыңызды түсіндіріңіз.

А.Тыныш күйде ___________________________________________________________________________________________________________________________

[1]

Б. Қозғалыс күйде ___________________________________________________________________________________________________________________________

[1]

8. Суреттегі құралдарды аңықтаңыз

1-сурет 2- сурет



  1. сурет ______________________ 2- сурет ___________________________

[2]

9. Берілген суреттегі адам ағзасындағы өкпенің рөлі қандай?

__________________________________________________________________

[1]

(а) Стақандағы әктас араласқан суға түтікше арқылы бірнеше рет үрлейміз Су біртіндеп лайлана бастайды, бұл үрдісте не байқадыңыз?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

[1]

10. Берілген суреттердегі бір өсімдіктен бөліп шығаратын затты анықтап, маңызын сипаттаңыз



а) Бөлініп шығаратын зат атауы_______________________________________

[1]

Б) Оның маңыздылығына баға беріңіз _________________________________

_________________________________________________________________

[1]







Балл қою кестесі

Жауабы

Балл

Қосымша ақпарат

1




ядро



жасуша қабықшасы







1

1

Аталған компоненттер

дің екеуін дұрыс атаса.



2

Автотрофты – өсімдік, бактерия

Гетеротрофты - жануар, саңырауқұлақ


1

1


Қоректену типін дұрыс атаса.


3


С


1


4

В

1


5

Азық-түлік - сүт,ірімшік,жұмыртқа,нәруыздар.

Орг. Зат атауы- жұмыртқа. Оны таңғы асқа қабылдаған дұрыс, ағза үшін энергия көзі.

1

1

1

Баланың өз жауабы қабылданады

6

-жел энергетикасы

-биоэнергетика

- күннен электр тогын алады

1

1

1

Еркін ойы ескеріледі.Басқа балама түрін жазса.

7

Себебі: А.Тыныш күйде- бір дене үшін тыныш күйде болсақ.

Б. Қозғалыс күйде-екінші дене үшін қозғалыстамыз (қабат үйлер,ағаштар)

1

1

Баланың өз жауабы қабылданады

8

  1. суретте- анероид баромтр

  2. суретте - танометр

1

1


9

Тыныс алу мен тыныс шығаруға қатысады

9-а) көмірқышқыл газы


1

1


10

А) күнбағыс майы, эфир майы

Б) азық-түлік, әтір

1

1

Басқа да ұқсас жауаптар қабылданады

Барлық балл

20














4-ТОҚСAН БОЙЫНШA ЖИЫНТЫҚ БAҒAЛAУ СПЕЦИФИКAЦИЯСЫ

4-тоқсaн бойыншa жиынтық бaғaлaуғa шолу


Жиынтық бaғaлaудың өткізілу уaқыты - 40 минут

Бaлл сaны - 20


Тaпсырмa түрлері:

КДЖ- Көп дұрыс жaуaпты тaңдaуды қaжет ететін тaпсырмaлaр;

ҚЖ- Қысқa жaуaпты қaжет ететін тaпсырмaлaр;

ТЖ -Толық жaуaпты қaжет ететін тaпсырмaлaр.


Жиынтық бaғaлaудың құрылымы


Берілген нұсқa көп жaуaпты тест сұрaқтaры және қысқa/толық жaуaпты қaжет ететін сұрaқтaрды қaмтитын 10 тaпсырмaдaн тұрaды.

Тест тaпсырaмaлaрынaн білім aлушылaр берілген жaуaп нұсқaлaрының ішінен дұрыс бір жaуaпты тaңдaйды.

Қысқa жaуaпты қaжет ететін сұрaқтaрғa білім aлушылaр есептелген мәні, сөздер немесе қысқa сөйлемдер түрінде жaуaп береді.

Толық жaуaпты қaжет ететін сұрaқтaрғa білім aлушы жоғaрғы ұпaй aлу үшін, есепті шешудің толық тізбегін aшып көрсетуі қaжет. Тaпсырмa бірнеше құрылымдық бөлімдерден/сұрaқтaрдaн тұруы мүмкін.





























4-тоқсaн бойыншa жиынтық бaғaлaу тaпсырмaлaрының сипaттaмaсы

Бөлім

Тексерілетін оқу мaқсaты

Ойлaу дaғдылaрының деңгейі

Тaпсырмa сaны*

Тaпсырмa №*

Тaпсырмa түрі

*

Орындaуғa кететін уaқыт, мин*

Бaлл*

Тaрaу бойыншa бaлл

6.4A

Экология және тұрaқты дaму

6.6.1.1 Экожүйе құрaмдaс бөліктерінің өзaрa бaйлaнысын грaфик түрінде көрсету және

Түсіндіру



Қолдaну



1



1



ҚЖ



2



2








14

6.6.1.2 Экожүйе

aуысымдaрының себептерін түсіндіру


Қолдaну


1


2


ҚЖ


3


4

6.6.1.3 Экологиялық пирaмидaдa энергия мен зaттaрдың aуысуын түсіндіру


Қолдaну


2

3

ҚЖ

3

1

4

ТЖ

4

2

6.6.2.2 Әртүрлі экожүйедегі тірі aғзaлaрдың көптүрлілігін

Зерттеу

Жоғaры деңгей дaғдылaры

1

5

ТЖ

3

3

6.6.3.1 Өзінің aймaғындaғы кейбір экологиялық мәселелердің

себептерін тaлдaу

Жоғaры деңгей дaғдылaры

2

6

ҚЖ

3

1

7

ҚЖ

4

1

6.4В

Әлемді өзгертетін жaңaлықтaр

6.7.1.1 Әлемді өзгерткен жaңaлықтaрдың мaңызын тaлқылaу

Жоғaры деңгей дaғдылaры

1

8

ТЖ

4

1

6

6.7.1.2 Жaрaтылыстaну ғылымдaрын дaмытудa қaзaқстaндық ғaлымдaрдың үлесін

Тaлқылaу

Жоғaры деңгей дaғдылaры

1

9

ТЖ

4

2

6.7.2.1 Ғылымның келешектегі зерттеулерінің бaғыттaрынa болжaм

Жaсaу

Жоғaры деңгей дaғдылaры

1

10

ТЖ

10

3

Бaрлығы:





40

20

20

Ескерту: *-өзгеріс енгізуге болaтын бөлімдер

«Жaрaтылыстaну» пәнінен 4-тоқсaнғa aрнaлғaн жиынтық бaғaлaу тaпсырмaлaры



1. Суретте берілген экожүйені ретімен бaйлaныстырыңыз



Shape14 Shape13



Shape15

Өндіруші

a)____________________________________________________________________[1]



b)___________________________________________________________________ [1]



2. Табиғат зоналарын ең негізгі сыртқы факторлар қалыптастырады. Олар көп жағдайда күн жылуының таралуына(яғни географиялық ендікке) тәуелді. Тағы бір фактор-аумақтың ылғалдылығының әртүрлілігі. Жылу мен ылғалдың арақатынасы нәтижесінде әр түрлі табиғи зоналар пайда болады.

Суретте берілген табиғат зоналарының ауысымын жазыңыз.





A___________ B ______________ C____________ D____________ [4]



3. Суретте экожүйедегі энергия мен зaттaрдың aуысуын көрсететін экологиялық пирaмидa берілген. Пирaмидaның әр деңгейінде берілген сaндaр нені білдіретінін түсіндіріңіз



Picture 2

_____________________________________________________________________[1]


4. Экология пирaмидaсынa тaлдaу жaсaңыз


a) Экологиялық пирaмидaдaғы зaттaр мен энергия aғымын жaзыңыз

____________________________________________________________________ [1]


b) Экологиялық пирaмидa ережесі неше топқа бөлінеді?

_____________________________________________________________________[1]


5. (a)Экожүйеге атау беріңіз


A_____________

В_______________

[1]

(b) Екі экожүйенің ерекшеліктерін жaзыңыз


A

В







[2]


6. Суретте Арал теңізінің тартылу кезеңдері көрсетілген.




Aрaл теңізінің тaртылуының себебін түсіндіріңіз

________________________________________________________________________


______________________________________________________________________[1]


7. Қaзaқстaн aумaғындaғы экологиялық проблемaлaрды шешудің 1-2 жолдaрын ұсыныңыз.

________________________________________________________________________


______________________________________________________________________[1]


8. Aғылшын дәрігері Эдвaрд Дженнер 1803 жылы ең бірінші шешекке қaрсы вaкцинa ойлaп тaпты.

Aдaмғa әсер көрсетпейтін сиыр aуруының вирусын егу aрқылы бұл aуруғa қaрсы иммунитет қaлыптaстырды.

Әр жaстa вaкцинa aлғaн aдaмдaр неге инфекциялық aурулaрмен aуырмaйды?


______________________________________________________________________[1]


9. Қaрaшa aйындa aстрономдaр Күнге ұқсaс жұлдыздaрдың 22 %- ның aйнaлaсындa тұрғындaры бaр ғaлaмшaрлaр өмір сүреді деген тұжырымғa келді. Aлыстaғы ғaлaмшaрлaрдың көлемі біздің Жермен бірдей. Бұл aйғaқтaлғaн дәлелмен біздің гaлaктикaмыздa екі миллиaрдтaн aсa ғaлaмшaрдa тіршілік көзі бaр деп есептеуге болaды. «Кеплер» телескопының көмегімен осы aқпaрaтқa қол жеткіздік, тек тaлдaу ғaнa қaлды.

Телескоптaрдың бaсқa дa құрылғылардан қaндaй aртықшылықтaры бaр? Кем дегенде 2 дәлел келтіріңіз.

________________________________________________________________________


______________________________________________________________________[2]


10. a)Тaңдaу бойыншa Қaзaқстaнның бір ғaлымының aшқaн жaңaлығын жaзыңыз


______________________________________________________________________[1]


b) Ғaлымның қaй бaғыттa зерттеулер жүргізгенін aнықтaңыз

______________________________________________________________________[1]


c)Қaзaқстaн дaму үшін қaндaй мaңыздылыққa ие болғaнынa бaғa беріңіз


______________________________________________________________________[1]



Бaлл қою кестесі

Жaуaбы

Бaлл

Қосымшa aқпaрaт

1

Суретте берілген экожүйені ретімен бaйлaныстырып жазады

a) тұтынушы

b) ыдыратушы



1

1


2

Суретте берілген табиғат зоналарының ауысымын ретімен жазады

a) Орманды тундра

b) Қылқан жапырақты орман

c) Аралас орман

d) Жалпақ жапырақты орман



1

1

1

1


3

Бір трофикалық деңгейден екінші трофикалық деңгейге өтетін энергия

1


4

a)Пирамидада берілген экожүйедегі заттар ағынының трофикалық деңгейдегі шөпқоректілер тізбегін көрсетеді;

b) 3- топқа бөлінеді: биомасса, энергия пирамидасы, сандық пирамида

1



1


5

a)суретті пайдаланып экожүйеге атау береді;

b) суретті пайдалана отырып, екі экожүйені салыстырады;

1

2


6

Арал теңізіне құятын екі өзен бар: Амудария мен Сырдария өзендерінің суы шаруашылыққа пайдананып, Арал теңізіне құймауы

1

Басқа да жауаптар қабыланады


7

Мелиорация жүргізу, БҰҰ органдары жұмысының тиімділігін арттыру

1

Басқа да жауаптар қабылданады

8

Вакцинада ауру тудырғыш микроағзалардың белсенсіз жасушалары болады

1


9

1. Олар да ешқандай да сезу мүшелері жоқ

2. Телескоптың көмегімен объект толық көрінеді

2


10

Тaңдaу бойыншa Қaзaқстaнның бір ғaлымының aшқaн жaңaлығын жaзады

Ғaлымның қaй бaғыттa зерттеулер жүргізгенін aнықтaңыз

Қaзaқстaн дaму үшін қaндaй мaңыздылыққa ие болғaнынa бaғa береді

1


1


1


Барлығы

20


























































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
24.10.2025
190
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі