Қазақ тілі» пәнінен 3-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмаларының сипаттамасы
|
№ |
Бөлім |
Бөлімше |
Оқу мақсаты |
Тапсырманың сипаттамасы |
Тапсырма саны |
Жалпы балл |
|
1 |
Табиғат құбылыстары Қоршаған ортаны қорғау |
Тыңдалым және айтылым |
4.1.5.1 Аудио-бейнежазба мазмұнына өзіндік баға беру 4.1.4.1 Тірек сөздер мен жоспарды пайдалана отырып, монолог құрау |
Білім алушы тыңдаған материалдың мазмұнына қатысты пікір білдіруге және берілген тақырып бойынша монолог құруға бағытталған ашық түрдегі толық жауапты қажет ететін тапсырмаларды орындайды. |
2 |
6 |
|
2 |
Оқылым |
4.2.5.1* Дереккөздерден (мәтін, сөздік, сызба, кесте, диаграмма) қажетті ақпараттарды табу, кездескен жаңа сөздердің мағынасын мәнмәтін бойынша анықтап, ақпаратты қорытындылау, бағалау 4.2.3.1 Мәтін мазмұны бойынша шешім табуға бағытталған сұрақтар құрастыру және жауап беру |
Білім алушы мәтіннен қажетті ақпараттарды анықтауға, сөздердің мағынасын түсіндіруге және мәтін бойынша сұрақтар құрастырып, жауап беруге бағытталған ашық түрдегі қысқа және толық жауапты қажет ететін тапсырманы орындайды. |
1 |
6 |
|
|
3 |
|
Жазылым |
4.4.2.3* зат есімді септеу, тәуелденген сөздердің септелуін білу: 4.4.2.2–жіктік жалғауларының қолданысын білу. |
Білім алушы тақырып бойынша дұрыс жауапты табуға бағытталған тапсырманы орындайды. |
1 |
6 |
|
Барлығы |
4 |
18 |
||||
Күні ___________ I нұсқа
Оқушының аты-жөні ______________________________________________
Қазақ тілі пәнінен 3-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
Тыңдалым және айтылым
1-тапсырма
Бейнежазбаны мұқият тыңда (https://www.youtube.com/watch?v=N9vGZYTiFbg )
Берілген сұрақтарға сүйеніп, тыңдалған мәтіннің мазмұнына қатысты өз ойыңды білдір.
• Мәтінде не туралы айтылды?
• Бейнежазбаны көргенде қандай сезімде болдың?
• Мәтінде айтылған оймен келісесің бе? Неліктен?
Бейнежазба мәтіні:
Табиғаттың жаратылысында шек жоқ. Аласармас тауларының өзі не тұрады? Асқар шыңы бұлтқа малынған тауларға қарап, кез келген жанның шабытқа кенелері сөзсіз. «Таулы жер бұлақсыз болмас, сулы жер құрақсыз болмас». Төрткүл дүниеде таңдай тулаған асау өзен-көл қаншама! Жасыл желекті, құм жоталы керемет жерлер жетерлік. Табиғаттың көз сүріндірерлік әрбір ғажайып көрінісіне тамсанбай қарау мүмкін емес.
Біздің әрбір басқан қадамымыз, әрбір істеген ісіміз табиғатқа байланысты болғандықтан, біздің өмірімізде алатын орны ерекше. Бірақ адамзаттың кейбір істері табиғатқа кері әсер етуде. Оның кері әсері біздің денсаулығымызға да зиян келтіреді.
Табиғатты қорғау, табиғатты аялау - әр адамның міндеті. Үлкен-кіші әрдайым оны таза ұстап, құрмет тұту қажет. Оның бізге қаншалықты қажет екені баршамызға мәлім.
2-тапсырма
Берілген тақырыптардың біреуін таңдап, монолог құрап айт.
1) Табиғаттың таңғажайып құбылыстары
2) Табиғатты аялайық, адамзат!
3) Табиғат - менің өз үйім.
Тірек сөздер: табиғат көрінісі, егіз ұғым, азаматтық парыз, ғажайып әсемдік, аялау, орны ерекше. [6]
Оқылым
Мәтінді түсініп оқы. Тапсырмаларды орында.
Диқанның еңбегі
Дәулеттің әкесі – диқан. Күн қызып, жаңбыр жауып, жер қарайғанымен олар аралар сияқты егісте еңбектенеді. Дәулет әкесіне әрдайым қолғабыс етеді. Бір күні олардың қасына Марат жүгіріп келіп:
– Дәулет, жүр футбол ойнайық, –деді.
– Менің шаруам көп, –деп жауап берді Дәулет.
– Осыны да жұмыс деп ойлайсың ба? Ағаң бәрін істей салады. Доп тепкен қызық емес пе?
Марат допты аспанға лақтырып, түрлі әдістерді көрсете бастады. Дәулет қатты ойнағысы келсе де, өзін тыйып, жұмысын ары қарай жалғастыра берді. Күз келді. Егістегі астық пісіп, сарғайды. Дәулет бидайды орып, бау-бау қылып байлады. Жиналған егінді көріп, кеудесін қуаныш кернеді.
Әкесі: «Жер-ана еңбекті босқа кетірмейді, адал тер төккендерді мол өніммен қуантады» деді.
1) «Дәулеттің әкесі-диқан» сөйлеміндегі «диқан» сөзі нені білдіреді? ___________________________________________________________________
2) Мәтіндегі қарамен берілген сөз тіркестерінің мағынасын қалай түсінесің? Кестеге жаз.
|
Сөздер |
Мағынасы |
|
қолғабыс етеді |
|
|
кеудесін қуаныш кернеді |
|
|
адал тер төккен |
|
3) Егер ...болса , онда.... , неліктен?, ... не істеу керек? т.б. сұрақтарды қолданып, мәтін бойынша шешім табуға бағытталған 1 сұрақ құрастыр және жауап бер.
Сұрақ: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________ Жауап: __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
[6]
Жазылым
4-тапсырма Дұрыс жауапты белгіле
1. Зат есімнің септелуі дегеніміз
А) зат есімнің көптік жалғаулары арқылы өзгеруі
Ә) зат есімнің септік жалғаулары арқылы өзгеруі
Б) зат есімнің тәуелдік жалғаулары арқылы өзгеруі
2. кімнің? ненің? сұрағына жауап беретін септіктің түрі
А) барыс септік Ә) атау септік Б) ілік септік
3. Тәуелденіп барып септелген зат есімдер қатарын белгіле
А) құсына, құстар
Ә) құсымен, құсынан
Б) құсы, құс
4) Жіктік жалғаулар зат есім ..... болғанда жалғанады.
А) бастауыш Ә) толықтауыш Б) баяндауыш
5) Зат есім, сын есім, сан есімнің орнына жұмсалатын сөз табы:
А) есімдік Ә) етістік Б) қыстырма сөз
6) «Олардың біразын су құстары дейді.» сөйлеміндегі есімдікті көрсет.
А) су құстары
Ә) олардың
Б) біразын
Балл қою кестесі 1-нұсқа
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
|
Тыңдалым және айтылым |
Білім алушының ықтимал жауабы: Бейнежазбада табиғаттың ғажайып көріністері, оларды қорғау туралы айтылған. Оны көрген кезде бойыңды қуаныш билейді. Табиғаттың осындай тамаша көріністеріне таң қаласың. Әрине, табиғатты қорғау керек. Себебі, табиғатсыз тіршілік жоқ. |
1 |
Мәтінде көтерілген мәселені анықтап, тұжырымдайды. |
|
1 |
Мәтіннің мазмұнына қатысты көзқарасын айтады және негіздейді. |
||
|
Білім алушының ықтимал жауабы: Табиғат пен адам - егіз ұғым. Аяулы табиғатсыз осы ғаламда өмір сүру, тіршілік ету мүмкін емес. Табиғаттың ғажайып әсемдігін көз алдыңа елестете отырып, өзің бір керемет сезімге бөленесің. Оның керемет көрінісі жаныңды тебірентеді. Бұлттары мақтадай, шөптері кілемдей төселген. Табиғатты аялау әр адам үшін маңызды, себебі адам да табиғаттың бір бөлшегі. Сондықтан табиғатты аялап, қорғауымыз керек. |
1 |
Тақырыпқа сәйкес баламалы мәтін қабылданады. Мәтіннің мазмұны мен идеясы тақырыпқа сәйкес келеді. |
|
|
1 |
Мәтіннің құрылымдық бөліктерін сақтайды. |
||
|
1 |
Ойын еркін, дәлелді, әсерлі жеткізеді. |
||
|
1 |
Сөйлеу барысында тілдік нормаларды сақтайды. |
||
|
Барлығы |
6 |
|
|
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
|
Оқылым
|
Мамандық атауын/Дәулеттің әкесінің мамандығын білдіреді/ |
1 |
Тапсырманың мазмұнына сәйкес баламалы жауаптар қабылданады. |
|
қолғабыс етеді/көмек береді/көмектеседі |
1 |
||
|
кеудесін қуаныш кернеді/қуанды |
1 |
||
|
адал тер төккен/еңбектенген |
1 |
||
|
Ықтимал сұрақтар: Егер Дәулеттіңорнында болсаң не істер едің?/ Мараттың ісі дұрыс па?/ |
1 |
Тапсырманың мазмұнына сәйкес баламалы жауаптар қабылданады. |
|
|
Ықтимал жауаптар: Маратты көмекке шақырар едім/Оған еңбек етудің пайдасы туралы айтып түсіндірер едім/ ... |
1 |
||
|
Барлығы |
6 |
|
|
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
||
|
Жазылым |
Дұрыс жауапты көрсетеді: 1-Ә 2-Б 3-Ә 4-Б 5-А 6-Ә |
1 |
|
||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
Барлығы |
6 |
|
|||
Күні ___________ II нұсқа
Оқушының аты-жөні ______________________________________________
Қазақ тілі пәнінен 3-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
Тыңдалым және айтылым 1-тапсырма
Бейнежазбаны мұқият тыңда (https://www.youtube.com/watch?v=iRMPDI1nuq0)
Берілген сұрақтарға сүйеніп, тыңдалған мәтіннің мазмұнына қатысты өз ойыңды білдір.
• Мәтінде не туралы айтылды?
• Бейнежазбаны көргенде қандай сезімде болдың?
• Мәтінде айтылған оймен келісесің бе? Неліктен?
Бейнежазба мәтіні:
Байтақ далада киіктер өмір сүрді. Олар мөлдір су ішіп, жасыл шөп жеді. Кең далада еркін жүрді. Киіктер отбасында екі кішкентай киік өмірге келді. Кішкентай киіктерге барлығы қызық болды. Олар күні бойы ойнады, жүгірді, әр нәрсені зерттеді. Осылайша күндер өте берді.
Киіктердің осындай тыныш өмірі кенет бұзылды. Кең далада аңшылар пайда болды. Оларды тек киіктердің мүйізі қызықтырды. Аңшылар киіктерді аяусыз аулай бастады.
Кішкентай киіктердің біреуі үйірінен адасып қалды. Аяғы жаралы киікті атасы мен немересі тауып алды. Олар кішкентай киікті үйіне әкелді. Бірнеше күннен кейін кішкентай киік аяғына тұрып, баламен ойнай бастады.
— Ата, киіктің аяғы жазылды. Енді оны ешқайда жібермейікші. Мен онымен ойнаймын, тамақ беремін, — деді немересі атасына.
— Балам, киіктерге кең дала керек. Олар даласыз өмір сүре алмайды. Бір өмірді құтқарғанмен тең, — деп жауап берді атасы.
Ал кішкентай киік аман-есен өз үйіріне оралды.
2-тапсырма
Берілген тақырыптардың біреуін таңдап, монолог құрап айт.
1) Киік-дала сәні
2) Адам және табиғат
3) Кішкентайдың үлкен жүрегі
Тірек сөздер: мейірімділік, жанашырлық, қамқорлық, сүйіспеншілік, дала, болашақ [6]
Оқылым Мәтінді түсініп оқы. Тапсырмаларды орында.
Кішкентай бағбан
Садықтың әкесі – бағбан. Күн жылынып, қар еріп, жер кебісімен олар құмырсқалар сияқты бақта еңбектенеді. Садық әкесіне үнемі көмектеседі.
Бір күні олардың қасына Халел жүгіріп келіп:
– Садық, жүр ойнайық, –деді.
– Менің жұмысым көп, –деп жауап берді Садық.
– Осыны да жұмыс деп ойлайсың ба? Әкең бәрін жасай салады. Ойнаған өте көңілді емес пе?
Халел ойыншықтарын бірінен соң бірін шығара бастады. Садық қатты ойнағысы келсе де, өзін жігерлендіріп, жұмысын әрі қарай жалғастыра берді. Күз келді. Бақтағы жеміс-жидектер пісіп жетілді. Садық жеміс-жидектерді өзі де жеп, досына да ауыз тигізді. Халел жеміс-жидектерді тойып жеп алып:
– Қазір мен барлығын да жеп таусаммын, ештеңе қалмайды, –деді.
– Қалады. Әкем: «Жер-ана еңбекті ойынға айырбастамай, аянбай еңбек еткендерді өз жомарттығымен сыйлайды» деген, – деді Садық.
(М. Төрежанов)
1) «Садықтың әкесі-бағбан» сөйлеміндегі «бағбан» сөзі нені білдіреді?
___________________________________________________________________
2) Мәтіндегі қарамен берілген сөздердің мағынасын қалай түсінесің? Кестеге жаз.
|
Сөздер |
Мағынасы |
|
жігерлендіру |
|
|
ауыз тигізу |
|
|
жомарттық |
|
3) Егер ...болса , онда.... , неліктен?, ... не істеу керек? т.б. сұрақтарды қолданып, мәтін бойынша шешім табуға бағытталған 1 сұрақ құрастыр және жауап бер.
Сұрақ: ____________________________________________________________________________________________________________________________________
Жауап: __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
Жазылым
4-тапсырма Дұрыс жауапты белгіле
1. Зат есімнің септік жалғаулары арқылы өзгеруін ... дейді.
А) зат есімнің жіктелуі
Ә) зат есімнің септелу
Б) зат есімнің тәуелденуі
2. кімге? неге? сұрағына жауап беретін септіктің түрі
А) барыс септік Ә) атау септік Б) ілік септік
3. Тәуелденіп барып септелген зат есімдер қатарын белгіле
А) ағасының, ағасына
Ә) ағасымен, аға
Б) ағасы, ағаның
4) Зат есім сөйлемде баяндауыш болғанда ..... жалғанады.
А) септік жалғауы
Ә) көптік жалғауы
Б) жіктік жалғауы
5) Есімдік дегеніміз
А) сөйлеушінің айтылған ойға көзқарасын білдіреді
Ә) зат есім, сын есім, сан есімнің орнына жұмсалады
Б) заттың іс-әрекетін, қимылын білдіреді.
6) «Досым маған қоңырау шалды.» сөйлеміндегі есімдікті көрсет.
А) досым Ә) қоңырау Б) маған
Балл қою кестесі 2-нұсқа
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
|
Тыңдалым және айтылым |
Білім алушының ықтимал жауабы: Бейнежазбада киіктердің тыныш өмірінің бұзылуы, аңшылардың пайда болуы, үйірінен адасып қалған кішкентай киіктің адамдардың қолына түсуі және оның қайтадан өз үйіріне оралуы туралы айтылады. Басты тақырып – табиғатты қорғау және жануарлардың еркіндігін сақтау туралы айтылған. |
1 |
Мәтінде көтерілген мәселені анықтап, тұжырымдайды. |
|
1 |
Мәтіннің мазмұнына қатысты көзқарасын айтады және негіздейді. |
||
|
Білім алушының ықтимал жауабы: Киіктер – өте әдемі жануарлар. Олардың денелері сымбатты, аяқтары ұзын, жүгірістері жылдам. Киіктердің ерекшелігі – мүйіздері. Тек еркек киіктерде ғана мүйіз болады. Мүйіздері иіріліп, әдемі болып өседі. Киіктердің саны азайып кетпеуі үшін, оларды қорғау керек. Аңшылық жасауға тыйым салу керек. Киіктер – біздің табиғатымыздың бір бөлігі. Менің ойымша, киіктер – тек жануар ғана емес, олар – даланың сәні, біздің мақтанышымыз. Сондықтан киіктерді қорғайық, аялайық! Киіктер аман болса, біздің даламыз да әдемі болады!
|
1 |
Тақырыпқа сәйкес баламалы мәтін қабылданады. Мәтіннің мазмұны мен идеясы тақырыпқа сәйкес келеді. |
|
|
1 |
Мәтіннің құрылымдық бөліктерін сақтайды. |
||
|
1 |
Ойын еркін, дәлелді, әсерлі жеткізеді. |
||
|
1 |
Сөйлеу барысында тілдік нормаларды сақтайды. |
||
|
Барлығы |
6 |
|
|
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
|
Оқылым
|
Мамандық атауын/Садықтың әкесінің мамандығын білдіреді/ |
1 |
Тапсырманың мазмұнына сәйкес баламалы жауаптар қабылданады. |
|
өзіне күш беру/күш қуат беру/ қайраттану/ қуаттану/ қажырлану/... |
1 |
||
|
дәм татты/ жеді |
1 |
||
|
қолы ашық/мырза/береген |
1 |
||
|
Ықтимал сұрақтар Егер Садықтың орнында болсаң не істер едің?/ Халелдің ісі дұрыс па?/ |
1 |
Тапсырманың мазмұнына сәйкес баламалы жауаптар қабылданады. |
|
|
Ықтимал жауаптар: Халелді көмекке шақырар едім/Оған еңбек етудің пайдасы туралы айтып түсіндірер едім/ ... |
1 |
||
|
Барлығы |
6 |
|
|
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
||
|
Жазылым |
Дұрыс жауапты көрсетеді: 1-Ә 2-А 3-А 4-Б 5-Ә 6-Б |
1 |
|
||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
Барлығы |
6 |
|
|||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
ТЖБ қазақ тілі 3-тоқсан 4 сын 2 нұсқада
ТЖБ қазақ тілі 3-тоқсан 4 сын 2 нұсқада
Қазақ тілі» пәнінен 3-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмаларының сипаттамасы
|
№ |
Бөлім |
Бөлімше |
Оқу мақсаты |
Тапсырманың сипаттамасы |
Тапсырма саны |
Жалпы балл |
|
1 |
Табиғат құбылыстары Қоршаған ортаны қорғау |
Тыңдалым және айтылым |
4.1.5.1 Аудио-бейнежазба мазмұнына өзіндік баға беру 4.1.4.1 Тірек сөздер мен жоспарды пайдалана отырып, монолог құрау |
Білім алушы тыңдаған материалдың мазмұнына қатысты пікір білдіруге және берілген тақырып бойынша монолог құруға бағытталған ашық түрдегі толық жауапты қажет ететін тапсырмаларды орындайды. |
2 |
6 |
|
2 |
Оқылым |
4.2.5.1* Дереккөздерден (мәтін, сөздік, сызба, кесте, диаграмма) қажетті ақпараттарды табу, кездескен жаңа сөздердің мағынасын мәнмәтін бойынша анықтап, ақпаратты қорытындылау, бағалау 4.2.3.1 Мәтін мазмұны бойынша шешім табуға бағытталған сұрақтар құрастыру және жауап беру |
Білім алушы мәтіннен қажетті ақпараттарды анықтауға, сөздердің мағынасын түсіндіруге және мәтін бойынша сұрақтар құрастырып, жауап беруге бағытталған ашық түрдегі қысқа және толық жауапты қажет ететін тапсырманы орындайды. |
1 |
6 |
|
|
3 |
|
Жазылым |
4.4.2.3* зат есімді септеу, тәуелденген сөздердің септелуін білу: 4.4.2.2–жіктік жалғауларының қолданысын білу. |
Білім алушы тақырып бойынша дұрыс жауапты табуға бағытталған тапсырманы орындайды. |
1 |
6 |
|
Барлығы |
4 |
18 |
||||
Күні ___________ I нұсқа
Оқушының аты-жөні ______________________________________________
Қазақ тілі пәнінен 3-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
Тыңдалым және айтылым
1-тапсырма
Бейнежазбаны мұқият тыңда (https://www.youtube.com/watch?v=N9vGZYTiFbg )
Берілген сұрақтарға сүйеніп, тыңдалған мәтіннің мазмұнына қатысты өз ойыңды білдір.
• Мәтінде не туралы айтылды?
• Бейнежазбаны көргенде қандай сезімде болдың?
• Мәтінде айтылған оймен келісесің бе? Неліктен?
Бейнежазба мәтіні:
Табиғаттың жаратылысында шек жоқ. Аласармас тауларының өзі не тұрады? Асқар шыңы бұлтқа малынған тауларға қарап, кез келген жанның шабытқа кенелері сөзсіз. «Таулы жер бұлақсыз болмас, сулы жер құрақсыз болмас». Төрткүл дүниеде таңдай тулаған асау өзен-көл қаншама! Жасыл желекті, құм жоталы керемет жерлер жетерлік. Табиғаттың көз сүріндірерлік әрбір ғажайып көрінісіне тамсанбай қарау мүмкін емес.
Біздің әрбір басқан қадамымыз, әрбір істеген ісіміз табиғатқа байланысты болғандықтан, біздің өмірімізде алатын орны ерекше. Бірақ адамзаттың кейбір істері табиғатқа кері әсер етуде. Оның кері әсері біздің денсаулығымызға да зиян келтіреді.
Табиғатты қорғау, табиғатты аялау - әр адамның міндеті. Үлкен-кіші әрдайым оны таза ұстап, құрмет тұту қажет. Оның бізге қаншалықты қажет екені баршамызға мәлім.
2-тапсырма
Берілген тақырыптардың біреуін таңдап, монолог құрап айт.
1) Табиғаттың таңғажайып құбылыстары
2) Табиғатты аялайық, адамзат!
3) Табиғат - менің өз үйім.
Тірек сөздер: табиғат көрінісі, егіз ұғым, азаматтық парыз, ғажайып әсемдік, аялау, орны ерекше. [6]
Оқылым
Мәтінді түсініп оқы. Тапсырмаларды орында.
Диқанның еңбегі
Дәулеттің әкесі – диқан. Күн қызып, жаңбыр жауып, жер қарайғанымен олар аралар сияқты егісте еңбектенеді. Дәулет әкесіне әрдайым қолғабыс етеді. Бір күні олардың қасына Марат жүгіріп келіп:
– Дәулет, жүр футбол ойнайық, –деді.
– Менің шаруам көп, –деп жауап берді Дәулет.
– Осыны да жұмыс деп ойлайсың ба? Ағаң бәрін істей салады. Доп тепкен қызық емес пе?
Марат допты аспанға лақтырып, түрлі әдістерді көрсете бастады. Дәулет қатты ойнағысы келсе де, өзін тыйып, жұмысын ары қарай жалғастыра берді. Күз келді. Егістегі астық пісіп, сарғайды. Дәулет бидайды орып, бау-бау қылып байлады. Жиналған егінді көріп, кеудесін қуаныш кернеді.
Әкесі: «Жер-ана еңбекті босқа кетірмейді, адал тер төккендерді мол өніммен қуантады» деді.
1) «Дәулеттің әкесі-диқан» сөйлеміндегі «диқан» сөзі нені білдіреді? ___________________________________________________________________
2) Мәтіндегі қарамен берілген сөз тіркестерінің мағынасын қалай түсінесің? Кестеге жаз.
|
Сөздер |
Мағынасы |
|
қолғабыс етеді |
|
|
кеудесін қуаныш кернеді |
|
|
адал тер төккен |
|
3) Егер ...болса , онда.... , неліктен?, ... не істеу керек? т.б. сұрақтарды қолданып, мәтін бойынша шешім табуға бағытталған 1 сұрақ құрастыр және жауап бер.
Сұрақ: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________ Жауап: __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
[6]
Жазылым
4-тапсырма Дұрыс жауапты белгіле
1. Зат есімнің септелуі дегеніміз
А) зат есімнің көптік жалғаулары арқылы өзгеруі
Ә) зат есімнің септік жалғаулары арқылы өзгеруі
Б) зат есімнің тәуелдік жалғаулары арқылы өзгеруі
2. кімнің? ненің? сұрағына жауап беретін септіктің түрі
А) барыс септік Ә) атау септік Б) ілік септік
3. Тәуелденіп барып септелген зат есімдер қатарын белгіле
А) құсына, құстар
Ә) құсымен, құсынан
Б) құсы, құс
4) Жіктік жалғаулар зат есім ..... болғанда жалғанады.
А) бастауыш Ә) толықтауыш Б) баяндауыш
5) Зат есім, сын есім, сан есімнің орнына жұмсалатын сөз табы:
А) есімдік Ә) етістік Б) қыстырма сөз
6) «Олардың біразын су құстары дейді.» сөйлеміндегі есімдікті көрсет.
А) су құстары
Ә) олардың
Б) біразын
Балл қою кестесі 1-нұсқа
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
|
Тыңдалым және айтылым |
Білім алушының ықтимал жауабы: Бейнежазбада табиғаттың ғажайып көріністері, оларды қорғау туралы айтылған. Оны көрген кезде бойыңды қуаныш билейді. Табиғаттың осындай тамаша көріністеріне таң қаласың. Әрине, табиғатты қорғау керек. Себебі, табиғатсыз тіршілік жоқ. |
1 |
Мәтінде көтерілген мәселені анықтап, тұжырымдайды. |
|
1 |
Мәтіннің мазмұнына қатысты көзқарасын айтады және негіздейді. |
||
|
Білім алушының ықтимал жауабы: Табиғат пен адам - егіз ұғым. Аяулы табиғатсыз осы ғаламда өмір сүру, тіршілік ету мүмкін емес. Табиғаттың ғажайып әсемдігін көз алдыңа елестете отырып, өзің бір керемет сезімге бөленесің. Оның керемет көрінісі жаныңды тебірентеді. Бұлттары мақтадай, шөптері кілемдей төселген. Табиғатты аялау әр адам үшін маңызды, себебі адам да табиғаттың бір бөлшегі. Сондықтан табиғатты аялап, қорғауымыз керек. |
1 |
Тақырыпқа сәйкес баламалы мәтін қабылданады. Мәтіннің мазмұны мен идеясы тақырыпқа сәйкес келеді. |
|
|
1 |
Мәтіннің құрылымдық бөліктерін сақтайды. |
||
|
1 |
Ойын еркін, дәлелді, әсерлі жеткізеді. |
||
|
1 |
Сөйлеу барысында тілдік нормаларды сақтайды. |
||
|
Барлығы |
6 |
|
|
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
|
Оқылым
|
Мамандық атауын/Дәулеттің әкесінің мамандығын білдіреді/ |
1 |
Тапсырманың мазмұнына сәйкес баламалы жауаптар қабылданады. |
|
қолғабыс етеді/көмек береді/көмектеседі |
1 |
||
|
кеудесін қуаныш кернеді/қуанды |
1 |
||
|
адал тер төккен/еңбектенген |
1 |
||
|
Ықтимал сұрақтар: Егер Дәулеттіңорнында болсаң не істер едің?/ Мараттың ісі дұрыс па?/ |
1 |
Тапсырманың мазмұнына сәйкес баламалы жауаптар қабылданады. |
|
|
Ықтимал жауаптар: Маратты көмекке шақырар едім/Оған еңбек етудің пайдасы туралы айтып түсіндірер едім/ ... |
1 |
||
|
Барлығы |
6 |
|
|
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
||
|
Жазылым |
Дұрыс жауапты көрсетеді: 1-Ә 2-Б 3-Ә 4-Б 5-А 6-Ә |
1 |
|
||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
Барлығы |
6 |
|
|||
Күні ___________ II нұсқа
Оқушының аты-жөні ______________________________________________
Қазақ тілі пәнінен 3-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
Тыңдалым және айтылым 1-тапсырма
Бейнежазбаны мұқият тыңда (https://www.youtube.com/watch?v=iRMPDI1nuq0)
Берілген сұрақтарға сүйеніп, тыңдалған мәтіннің мазмұнына қатысты өз ойыңды білдір.
• Мәтінде не туралы айтылды?
• Бейнежазбаны көргенде қандай сезімде болдың?
• Мәтінде айтылған оймен келісесің бе? Неліктен?
Бейнежазба мәтіні:
Байтақ далада киіктер өмір сүрді. Олар мөлдір су ішіп, жасыл шөп жеді. Кең далада еркін жүрді. Киіктер отбасында екі кішкентай киік өмірге келді. Кішкентай киіктерге барлығы қызық болды. Олар күні бойы ойнады, жүгірді, әр нәрсені зерттеді. Осылайша күндер өте берді.
Киіктердің осындай тыныш өмірі кенет бұзылды. Кең далада аңшылар пайда болды. Оларды тек киіктердің мүйізі қызықтырды. Аңшылар киіктерді аяусыз аулай бастады.
Кішкентай киіктердің біреуі үйірінен адасып қалды. Аяғы жаралы киікті атасы мен немересі тауып алды. Олар кішкентай киікті үйіне әкелді. Бірнеше күннен кейін кішкентай киік аяғына тұрып, баламен ойнай бастады.
— Ата, киіктің аяғы жазылды. Енді оны ешқайда жібермейікші. Мен онымен ойнаймын, тамақ беремін, — деді немересі атасына.
— Балам, киіктерге кең дала керек. Олар даласыз өмір сүре алмайды. Бір өмірді құтқарғанмен тең, — деп жауап берді атасы.
Ал кішкентай киік аман-есен өз үйіріне оралды.
2-тапсырма
Берілген тақырыптардың біреуін таңдап, монолог құрап айт.
1) Киік-дала сәні
2) Адам және табиғат
3) Кішкентайдың үлкен жүрегі
Тірек сөздер: мейірімділік, жанашырлық, қамқорлық, сүйіспеншілік, дала, болашақ [6]
Оқылым Мәтінді түсініп оқы. Тапсырмаларды орында.
Кішкентай бағбан
Садықтың әкесі – бағбан. Күн жылынып, қар еріп, жер кебісімен олар құмырсқалар сияқты бақта еңбектенеді. Садық әкесіне үнемі көмектеседі.
Бір күні олардың қасына Халел жүгіріп келіп:
– Садық, жүр ойнайық, –деді.
– Менің жұмысым көп, –деп жауап берді Садық.
– Осыны да жұмыс деп ойлайсың ба? Әкең бәрін жасай салады. Ойнаған өте көңілді емес пе?
Халел ойыншықтарын бірінен соң бірін шығара бастады. Садық қатты ойнағысы келсе де, өзін жігерлендіріп, жұмысын әрі қарай жалғастыра берді. Күз келді. Бақтағы жеміс-жидектер пісіп жетілді. Садық жеміс-жидектерді өзі де жеп, досына да ауыз тигізді. Халел жеміс-жидектерді тойып жеп алып:
– Қазір мен барлығын да жеп таусаммын, ештеңе қалмайды, –деді.
– Қалады. Әкем: «Жер-ана еңбекті ойынға айырбастамай, аянбай еңбек еткендерді өз жомарттығымен сыйлайды» деген, – деді Садық.
(М. Төрежанов)
1) «Садықтың әкесі-бағбан» сөйлеміндегі «бағбан» сөзі нені білдіреді?
___________________________________________________________________
2) Мәтіндегі қарамен берілген сөздердің мағынасын қалай түсінесің? Кестеге жаз.
|
Сөздер |
Мағынасы |
|
жігерлендіру |
|
|
ауыз тигізу |
|
|
жомарттық |
|
3) Егер ...болса , онда.... , неліктен?, ... не істеу керек? т.б. сұрақтарды қолданып, мәтін бойынша шешім табуға бағытталған 1 сұрақ құрастыр және жауап бер.
Сұрақ: ____________________________________________________________________________________________________________________________________
Жауап: __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
Жазылым
4-тапсырма Дұрыс жауапты белгіле
1. Зат есімнің септік жалғаулары арқылы өзгеруін ... дейді.
А) зат есімнің жіктелуі
Ә) зат есімнің септелу
Б) зат есімнің тәуелденуі
2. кімге? неге? сұрағына жауап беретін септіктің түрі
А) барыс септік Ә) атау септік Б) ілік септік
3. Тәуелденіп барып септелген зат есімдер қатарын белгіле
А) ағасының, ағасына
Ә) ағасымен, аға
Б) ағасы, ағаның
4) Зат есім сөйлемде баяндауыш болғанда ..... жалғанады.
А) септік жалғауы
Ә) көптік жалғауы
Б) жіктік жалғауы
5) Есімдік дегеніміз
А) сөйлеушінің айтылған ойға көзқарасын білдіреді
Ә) зат есім, сын есім, сан есімнің орнына жұмсалады
Б) заттың іс-әрекетін, қимылын білдіреді.
6) «Досым маған қоңырау шалды.» сөйлеміндегі есімдікті көрсет.
А) досым Ә) қоңырау Б) маған
Балл қою кестесі 2-нұсқа
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
|
Тыңдалым және айтылым |
Білім алушының ықтимал жауабы: Бейнежазбада киіктердің тыныш өмірінің бұзылуы, аңшылардың пайда болуы, үйірінен адасып қалған кішкентай киіктің адамдардың қолына түсуі және оның қайтадан өз үйіріне оралуы туралы айтылады. Басты тақырып – табиғатты қорғау және жануарлардың еркіндігін сақтау туралы айтылған. |
1 |
Мәтінде көтерілген мәселені анықтап, тұжырымдайды. |
|
1 |
Мәтіннің мазмұнына қатысты көзқарасын айтады және негіздейді. |
||
|
Білім алушының ықтимал жауабы: Киіктер – өте әдемі жануарлар. Олардың денелері сымбатты, аяқтары ұзын, жүгірістері жылдам. Киіктердің ерекшелігі – мүйіздері. Тек еркек киіктерде ғана мүйіз болады. Мүйіздері иіріліп, әдемі болып өседі. Киіктердің саны азайып кетпеуі үшін, оларды қорғау керек. Аңшылық жасауға тыйым салу керек. Киіктер – біздің табиғатымыздың бір бөлігі. Менің ойымша, киіктер – тек жануар ғана емес, олар – даланың сәні, біздің мақтанышымыз. Сондықтан киіктерді қорғайық, аялайық! Киіктер аман болса, біздің даламыз да әдемі болады!
|
1 |
Тақырыпқа сәйкес баламалы мәтін қабылданады. Мәтіннің мазмұны мен идеясы тақырыпқа сәйкес келеді. |
|
|
1 |
Мәтіннің құрылымдық бөліктерін сақтайды. |
||
|
1 |
Ойын еркін, дәлелді, әсерлі жеткізеді. |
||
|
1 |
Сөйлеу барысында тілдік нормаларды сақтайды. |
||
|
Барлығы |
6 |
|
|
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
|
Оқылым
|
Мамандық атауын/Садықтың әкесінің мамандығын білдіреді/ |
1 |
Тапсырманың мазмұнына сәйкес баламалы жауаптар қабылданады. |
|
өзіне күш беру/күш қуат беру/ қайраттану/ қуаттану/ қажырлану/... |
1 |
||
|
дәм татты/ жеді |
1 |
||
|
қолы ашық/мырза/береген |
1 |
||
|
Ықтимал сұрақтар Егер Садықтың орнында болсаң не істер едің?/ Халелдің ісі дұрыс па?/ |
1 |
Тапсырманың мазмұнына сәйкес баламалы жауаптар қабылданады. |
|
|
Ықтимал жауаптар: Халелді көмекке шақырар едім/Оған еңбек етудің пайдасы туралы айтып түсіндірер едім/ ... |
1 |
||
|
Барлығы |
6 |
|
|
|
Сөйлеу әрекеті |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
||
|
Жазылым |
Дұрыс жауапты көрсетеді: 1-Ә 2-А 3-А 4-Б 5-Ә 6-Б |
1 |
|
||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
1 |
|
||||
|
Барлығы |
6 |
|
|||
шағым қалдыра аласыз













