|
Білім беру ұйымының атауы |
Әл-Фараби атындағы №21 мамандандырылған гимназия |
|||||
|
Пәні: |
Көркем еңбек |
|||||
|
Бөлім: |
Сәндік-қолданбалы өнер |
|||||
|
Педагогтің аты-жөні: |
Дуанбекова Г.М |
|||||
|
Күні: |
09 – 10 .11.2023ж |
|||||
|
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||
|
Тақырыбы: |
Тоқу өнері. Ілмек бізбен тоқу. Тоқу тәсілдері мен техникалары |
|||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты: |
6.1.2.1 Әлем және қазақ ұлттық мәдениетіндегі өнер, қолөнер мен дизайн туындыларының ерекшеліктері туралы білімі мен түсінігін көрсету. |
|||||
|
Сабақтың мақсаты |
|
|||||
|
Құндылықтарды дарыту |
|
|||||
|
Сабақтың барысы |
||||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||
|
Сабақтың басы |
Сәлемдесу.Түгендеу.Жағымды ахуал орнату. Ой шақыру. Мұғалім оқушыларға оқу мақсаттарын көрсете отырып, бірге содан сабаққа мақсатты анықтауды ұсынады. -Көрсетілген суреттердегі бұйымдардың қандай тәсілмен орындалғанын айтып беріңіз? - Қайсысы артық деп ойлайсыз? - Сіздерде тоқыма бұйымдар бар ма? - Олар туралы айтып беріңіздер. Қолөнер туралы не біледі, соны жаздырамын (тоқылған бұйымдарды беру). Осылайша сабақтың тақырыбын оқушылар өздері ашады. |
Оқушылар танысқан материалдарымен өзге де сыныптастарын таныстыруы керек. Осылайша оқушылар арасында білім алмасу жүреді |
Өзін-өзі бағалау
Бағалауға қойылатын талаптар: Жақсы, мықты тұстарын айту; Сын айтқымыз келсе, көмектесу мақсатында ұсыныс,сұрақ ретінде айту. |
оқулық |
||
|
Сабақтың ортасы |
1 тапсырма: Оқушылар тоқыма техникасында (ілмек және шалма біз) орындалған бұйымдарының түрлерімен танысады.
1.Тоқыма түрлерін зерттейді; 2.Өз ойынан оқыған мәліметке таныстырылым жасайды; Оқушылар танысқан материалдарымен өзге де сыныптастарын таныстыруы керек. Осылайша оқушылар арасында білім алмасу жүреді. 2-ші тапсырма Үш топқа екінші тапсырма ретінде «Тоқыма өнері» деп аталатын қалыптастырушы тапсырма беріледі. Оқушылар зерттеу жұмысының нәтижесі ретінде постер дайындайды. 1-топ үшін: «Қазақ ұлттық өнерінде тоқыма өнерінің алатын орыны» атты тақырыбы 2-топ үшін: «Киімдердегі тоқыма өнерінің көрініс табуы» атты тақырыбы 3-топ үшін: «Инерьердегі тоқыма өнерінің көрініс табуы» атты тақырыбы Бағалау жұмысы: Сағат тілімен жүреді. Топтар бір-бірін бағалайды. Тоқу өнері – қазақ халқының ежелден келе жатқан, ең алғаш киімі мен үй жабдығының негізі болған қасиетті өнері. Ең алғаш тоқылған киімдерді Рим, Грециядан археологтар тапқан. XVII-XVIII ғасырларда тоқымамен тек ер адамдар айналысқан. 1589 жылы бірінші тоқыма машинасын галвертондық Уильям Ли жасады. Ол руан қаласына келіп, өзінің механикалық цехын ашты. 1907 жылы Француз натуралист Бон де Сент Илер “Өрмекшінің жібегінің пайдасы” атты диссертация жазды. Өрмекшінің торы жарамды шикізат болып мойындалды. Өрмекшінің бұл түрі “нефилли” деп аталады. Ол Мадагаскар аралында және Африкада мекендеген. Өрмекшінің торының кездемесі керемет жеп-жеңіл және табиғи жасанды жіптерден мықты болған. 1946 жылы “Алтын ілмек” атты сайыс өтіп, ол атақты ер адам ұтып алды.Тоқу өнері- сәндәк-қолдаңбалы өнердің бір түрі. Қолмен тоқылған бұйымдар өзгешелігі мен даралығымен ерекшеленеді. Тоқу нағыз өнермен ұштасып қана қоймай, өмірде өзіндік стильге ие болуға мүмкіндік береді. Бос шалу - тізбегі бұйымның төмендегі шетін құрайды. Тоқуды бұрғанда, яғни бір қатардан екінші қатарға өткенде, өрнек тоқығанда қолданады. Шалмасыз бағанша- беті тегіс шығу үшін көптеген өрнектерде қолданылады. Ілмек бізді тізбек ілмегі арқылы тартып шығарады. Ілмек бізде екі ілмек пайда болады. Жұмысшы жіпті іліп алып, енді екі ілмектен тартып шығарады. |
«Тоқыма өнері» деп аталатын қалыптастырушы тапсырма беріледі.Оқушылар зерттеу жұмысының нәтижесі ретінде постер дайындайды.
|
*Тоқу өнерінің түрлерін біледі. *Қазақ және әлем мәдениетіндегі ілмекпен тоқу өнерінің ерекшеліктерін қарастырды.
Бағалау жұмысы: Сағат тілімен жүреді. Топтар бір-бірін бағалайды. |
|
||
|
Сабақтың соңы |
Кері байланыс «Сабақтағы менің орыным» өздерінің орындарын белгілеп, қысқаша мәлімет береді. |
Өз ойларын айтады. |
|
стикер |
||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Тоқу өнері. Ілмек бізбен тоқу. Тоқу тәсілдері мен техникалары 6 сынып
Тоқу өнері. Ілмек бізбен тоқу. Тоқу тәсілдері мен техникалары 6 сынып
|
Білім беру ұйымының атауы |
Әл-Фараби атындағы №21 мамандандырылған гимназия |
|||||
|
Пәні: |
Көркем еңбек |
|||||
|
Бөлім: |
Сәндік-қолданбалы өнер |
|||||
|
Педагогтің аты-жөні: |
Дуанбекова Г.М |
|||||
|
Күні: |
09 – 10 .11.2023ж |
|||||
|
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||
|
Тақырыбы: |
Тоқу өнері. Ілмек бізбен тоқу. Тоқу тәсілдері мен техникалары |
|||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты: |
6.1.2.1 Әлем және қазақ ұлттық мәдениетіндегі өнер, қолөнер мен дизайн туындыларының ерекшеліктері туралы білімі мен түсінігін көрсету. |
|||||
|
Сабақтың мақсаты |
|
|||||
|
Құндылықтарды дарыту |
|
|||||
|
Сабақтың барысы |
||||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||
|
Сабақтың басы |
Сәлемдесу.Түгендеу.Жағымды ахуал орнату. Ой шақыру. Мұғалім оқушыларға оқу мақсаттарын көрсете отырып, бірге содан сабаққа мақсатты анықтауды ұсынады. -Көрсетілген суреттердегі бұйымдардың қандай тәсілмен орындалғанын айтып беріңіз? - Қайсысы артық деп ойлайсыз? - Сіздерде тоқыма бұйымдар бар ма? - Олар туралы айтып беріңіздер. Қолөнер туралы не біледі, соны жаздырамын (тоқылған бұйымдарды беру). Осылайша сабақтың тақырыбын оқушылар өздері ашады. |
Оқушылар танысқан материалдарымен өзге де сыныптастарын таныстыруы керек. Осылайша оқушылар арасында білім алмасу жүреді |
Өзін-өзі бағалау
Бағалауға қойылатын талаптар: Жақсы, мықты тұстарын айту; Сын айтқымыз келсе, көмектесу мақсатында ұсыныс,сұрақ ретінде айту. |
оқулық |
||
|
Сабақтың ортасы |
1 тапсырма: Оқушылар тоқыма техникасында (ілмек және шалма біз) орындалған бұйымдарының түрлерімен танысады.
1.Тоқыма түрлерін зерттейді; 2.Өз ойынан оқыған мәліметке таныстырылым жасайды; Оқушылар танысқан материалдарымен өзге де сыныптастарын таныстыруы керек. Осылайша оқушылар арасында білім алмасу жүреді. 2-ші тапсырма Үш топқа екінші тапсырма ретінде «Тоқыма өнері» деп аталатын қалыптастырушы тапсырма беріледі. Оқушылар зерттеу жұмысының нәтижесі ретінде постер дайындайды. 1-топ үшін: «Қазақ ұлттық өнерінде тоқыма өнерінің алатын орыны» атты тақырыбы 2-топ үшін: «Киімдердегі тоқыма өнерінің көрініс табуы» атты тақырыбы 3-топ үшін: «Инерьердегі тоқыма өнерінің көрініс табуы» атты тақырыбы Бағалау жұмысы: Сағат тілімен жүреді. Топтар бір-бірін бағалайды. Тоқу өнері – қазақ халқының ежелден келе жатқан, ең алғаш киімі мен үй жабдығының негізі болған қасиетті өнері. Ең алғаш тоқылған киімдерді Рим, Грециядан археологтар тапқан. XVII-XVIII ғасырларда тоқымамен тек ер адамдар айналысқан. 1589 жылы бірінші тоқыма машинасын галвертондық Уильям Ли жасады. Ол руан қаласына келіп, өзінің механикалық цехын ашты. 1907 жылы Француз натуралист Бон де Сент Илер “Өрмекшінің жібегінің пайдасы” атты диссертация жазды. Өрмекшінің торы жарамды шикізат болып мойындалды. Өрмекшінің бұл түрі “нефилли” деп аталады. Ол Мадагаскар аралында және Африкада мекендеген. Өрмекшінің торының кездемесі керемет жеп-жеңіл және табиғи жасанды жіптерден мықты болған. 1946 жылы “Алтын ілмек” атты сайыс өтіп, ол атақты ер адам ұтып алды.Тоқу өнері- сәндәк-қолдаңбалы өнердің бір түрі. Қолмен тоқылған бұйымдар өзгешелігі мен даралығымен ерекшеленеді. Тоқу нағыз өнермен ұштасып қана қоймай, өмірде өзіндік стильге ие болуға мүмкіндік береді. Бос шалу - тізбегі бұйымның төмендегі шетін құрайды. Тоқуды бұрғанда, яғни бір қатардан екінші қатарға өткенде, өрнек тоқығанда қолданады. Шалмасыз бағанша- беті тегіс шығу үшін көптеген өрнектерде қолданылады. Ілмек бізді тізбек ілмегі арқылы тартып шығарады. Ілмек бізде екі ілмек пайда болады. Жұмысшы жіпті іліп алып, енді екі ілмектен тартып шығарады. |
«Тоқыма өнері» деп аталатын қалыптастырушы тапсырма беріледі.Оқушылар зерттеу жұмысының нәтижесі ретінде постер дайындайды.
|
*Тоқу өнерінің түрлерін біледі. *Қазақ және әлем мәдениетіндегі ілмекпен тоқу өнерінің ерекшеліктерін қарастырды.
Бағалау жұмысы: Сағат тілімен жүреді. Топтар бір-бірін бағалайды. |
|
||
|
Сабақтың соңы |
Кері байланыс «Сабақтағы менің орыным» өздерінің орындарын белгілеп, қысқаша мәлімет береді. |
Өз ойларын айтады. |
|
стикер |
||
шағым қалдыра аласыз














