Материалдар / Тоқыма материалдарын өңдеуге арналған құрал-жабдықтар
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Тоқыма материалдарын өңдеуге арналған құрал-жабдықтар

Материал туралы қысқаша түсінік
Қысқа мерзімді жоспар пән мұғалімдерінің бәріне қажет,жас мұғалімдерге тіптен қажет.Керегінше өзгертіп,толықтыру,қысқарту ретін жасауға болады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
07 Қаңтар 2018
1549
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімі: Бөлім 3 А: Дизайн және технология
Күні: Мұғалімнің аты- жөні: А.А.Жанысбаева
Сынып: 5 Қатыспағандар саны қатысқандар саны: :
Сабақтың тақырыбыТоқыма материалдарын өңдеуге арналған құрал-жабдықтар

Осы сабақта қол жеткізілетін мақсаттар (оқу бағдарламасына сілтеме)5.2.2.1Тігін машинасының құрылысын, жіп өткізуді сипаттау және білу, машина тігістерін орындау.5.2.2.2Тігін бұйымдарын ылғалды-жылумен (үтік) өңдеуге арналған жабдықтарын білу, сипаттай алу және қолдану.5.2.6.2Қол еңбегі құралдарымен жұмыс істеудің қауіпсіз тәсілдерін, еңбек гигиенасының ережелерін білу (жұмыс орнын, құралдарды ұйымдастыру және тазалау, арнайы киімде жұмыс істеу).

Сабақтың мақсатыБарлық оқушылар: құрал- жабдықтарды ылғалды – жылумен (үтікпен) өңдіру (үтік, тігін машинасы жабдығы, қауіпсіздік шарасын сақтау Оқушылардың көбі: құрал- жабдықтарды ылғалды – жылумен (үтікпен) өңдіру , үтік, тігін машинасы жабдығы, қауіпсіздік шарасын сақтау. Машиналы тігісті орындау. Кейбір оқушылар: құрал- жабдықтарды ылғалды – жылумен (үтікпен) өңдіру (үтік, тігін машинасы жабдығы, қауіпсіздік шарасын сақтау. Машиналы тігістерді техникалық сауаттылығы жағынан орындау және оларды жіктеу
Жетістік критерийлері
  • Тігін машинасы жабдықтарын және онымен жұмыс істеудің ерекшеліктерін біледі ;
  • Тігу бұйымдарын ылғалды – жылумен (үтікпен) өңдіру үшін құрал- жабдықтарды білу және қолдану;
  • ТҚ ережелерін білу және қолдану;
  • Тігін құрал- жабдығымен жұмыс жасаған кезде практикалық дағдыларды меңгеру
  • Тілдік мақсаттар

    Оқушылар мынаны істей алады: Табиғи және химиялық тоқыма талшықтарын суреттеуді; Аңықтау және талқылау; жіп негіздерінің бағытын білу, сыртқы сипаттары бойынша және сипап білу арқылы мата мен талшықтарды аңықтау және салыстыру, түсініктемелер беруді істей алады.Маталар қасиеттерінің кестелерін презентациялау.


    Пәндік лексика және терминологиятоқыма материалдары, талшық, табиғи және химиялық талшықтар, мақта, зығыр, жүн, жібек, вискоза, мата, тоқымашылық, негізгі, үлестік және арқаулы жіп, кескілеу, тоқыма өрімдері, қасиеттер, оң және ішкі жақтары.Диалог және хаттар үшін пайдалы фразалар топтамасы Маған мына маталар белігіліМен маталардыосыдан дайындайды деп ойлаймынМен мынандай …. талшықтар түрлерін білемінМата …. жіптерден құралады.Бұл жағдайда арқаулық жіп/ негіздері….
    Құндылықтарды дарыту Құрметтеу, өзара көмектесу.Барлық өмір ұзақтығында оқып білім алу.
    ЖаҺандық азаматтыққа тәрбиелеуОқушылар мынан иеленетін болады :Біздің бірыңғай адамзаттыққа жатқызудың және өзіншеліктің әр түрлі факторларын бағалай және мойындай білу және өмірден әдеттер алу.
    Пән аралық байланыстар сызу, технология, физика, дене шынықтыру.
    Түп нұсқалық оқытуСабақта Валера Кок «Основы шитья», Р.И. Егорова және В.П. Монастырная «Учись шить» атты практикалық құралдарынан теориялық материалдар, ылғалды – жылумен өңдірудің арнайы терминологиясын, қол және машинамен жұмыс істеудің терминологиясын, машина тігістерін орындау сызбалары және оқу бейнелерін қолданады.
    АКТ қолдану дағдыларыАКТ қолдану : презентациялау, веб қорлары.

    Бастапқы білім

    Еуропа, Америка, Қазақстанның сән үйлерінің дүниежүзілік жетекші суретші- әрлеушілерді және сәнді трендтерін білу.
    Сабақтың барысы
    Сабақтың жоспарланған кезеңдеріСабақта жоспарланған іс- әрекет

    Ресурстар
    Сабақтың басы3-5 мин
  • Дайын болуды тексеру ұйымдастырушылық іс- шарасы
  • Оқушылармен бірге сабақтың мақсатын/ міндеттерін және жетістік критерийлерін аңықтау.
  • Таныстырылым , оқу жоспары
    Сабақтың ортасы3-5 мин



    7-10 мин



































    10 мин.





    10-15 мин.





































































































    2 сабақ5 мин.



    10 мин.



    20 мин.





    5 мин.



  • (К) Зерттеуге кіріспе /сұхбат- пікір талқылау.
  • 3.1 Оқушылармен қазіргі замандағы өндірісте және адам өмірінде тігін машиналардың мәнін талқылау.- Сіздің үйіңізде тігін машинасы бар ма?- Ол қалай жұмыс жасайды? (қол арқылы, пышақты немесе электрлі)- Тігін машинасын ойлап шығару біз үшін нені берді?3.2 (К) Оқушылар машина түрлерімен және оның пайда болу тарихымен танысатын болады. Бейнебаян қарау.Тігін машина – бұл тоқыма және теріден жасалған материалдарды тігу үшін, тігін жіптері арқылы киім, аяқ қиім және басқа тігін бұйымдарын дайындау үшін арнайы жасалған жабдығы. Ерте заманда тігу әйелдер үшін басты абыройлардың бірі болатын. Олар тігумен тәулік бойы айналысатын, кәдімгі ине мен жіптің көмегімен өзінің гардеробы үшін және барлық жанұясы үшін сәнді киімдер тіккен. Ол өте жіңішке және еңбекті көп қажет ететін жұмыс болғасын, оны жоғары бағалаған, «Тігіншіге арналған ескерткіш» құрған. Қолөнершілер болашақта өзі тігетін керемет тігін машинасы пайда болатынын және оны сататын дүкендер пайда болатынын ойламаған-ды. Тағайындалуы бойынша тігін машиналары қайрайтын және арнайы болып бөлінеді: безеңдетілген, жасырын тігісті, түймелі және т.б. тігін машиналары сонымен қатар, әмбебап (әр түрлі түрдегі тігістерді, тігістердің әр түрлі ұзындықтарын және әр түрлі бағытта орындауды талап ететін) және жартылай автоматты (белгілі бір операцияларды орындауға арналған) болып бөлінеді.Тігісте жіптердің өрім түрлеріне байланысты тігін машиналары екі кіші топқа бөлінеді: челнок тігіс машинасы және бауланған тігіс машиналары.3.3 Тігін машинасының шығу тарихымен танысу. Бейнені қарау.3.4 (Ж) (Т) (Ф) Электрлі тігін машинасының құрылымын оқу.Оқушыларға тігін машинасының бөліктерімен: платформа, жеңі, жетегі, табаны, өркеш - өркеш рейкасы, машиналы ине, челнок жабдығы, шпульді қалпақша, шпулька, жоғарғы жіптің тарту реттегіші сияқты бөлекшерді аңықтау және есте сақтауды ұсыну. (К) Қауіпсіздік іс-шараларымен танысу.4.1 Тігін машинасымен жұмыс жасаған кезде қауіпсіздік іс- шаралары мен санитарлы- гигиеналық талаптар 1. Мұғалімнің рұқсатынсыз тігін машинаның алдына отыруға болмайды. 2. Шаштарынды жинап, жеңдеріңді қайырыңыздар, аксессуарлар мен әшекейді жинап қойыңыз. 3. Тігін машинасының платформасынан және станинасынан бөтен заттарды алыңыз. 4. Жұмыс алдыңда матадан түйреуіштер мен иенелерді алыңыздар. 5. Тігін машинасын белбеу арқылы пышақ жетегімен тоқтаушы болмаңыздар. 6. Жіпті машиналы инеге байлаған кезде аяқты педальға баспаңыздар. 7. Машинаның қозғалып және айналып жатқан бөліктеріне жақын еңкеймеңіздер. 8. Машина алдына тек таза қолмен отырыңыздар. 9. Қол мен аяқтың дұрыс жағдайында болғанын қадағалаңыз. 10. Жарық алдыңан немесе сол жақтан түсіп тұруы тиіс. 11. Жұмыс барысында алаңдамаңыз. 12. Ине Сіздің алдында болуы тиіс сондықтан үстелді ыңғайлы болып қойыңыз.13. Машина алдыңда тіке, үстелдің толық үстіңде отыру керек. 14. Бұйымдар жұмыс істеп отырған адамның көзінен 30-40 см арақашықтықта болуы тиіс. 4.2 Тігін машинасында жұмыс істеудің басталуы мен аяқталу ережелері Машинаны жұмыс істеуге дайындау.1.Машинаны жұмыс істеуге арнап қою. 2. Инені және жіп тартуды жоғарыға қарай жағдайға көтеру. 3. Табан астынан мата үстіндісін алу.4. Жоғарғы және төменгі жіпті ішіне қарай салу.Жұмыстың басталуы.1.Табан астына жұмыс үшін арнап дайындалған матаны салу және оны инемен тесу. 2. Жіптің соңын артқа қарай шектеу. 3. Табанды түсіру және жұмысқа кірісу. Жұмыстың аяқталуы.1. Инені және жіп тартушыны жоғарыға көтеру.2. Табанды көтеру және матаны сол қолымен артқа қарай апару. 3. Машинада ұзыңдығы 10-15 см болатын соңдарын қалдыра отырып жіптерді кесу. 4. Табан астына мата үзіңдісін сала отырып, оны түсіру. 5. Бос жүріске машинаны қалдыру. 4.3 Ылғалды- жылу жұмыстарын орындаған кезде қауіпсіздік техникасының ережелері 1. Жұмыс кезіндегі қауіптер:. шнурдың жануы;. күіп қалу: бумен, үтік табанынан және шнурдың жануынан; . электрлі тоқтан зардап шегу.2. Жұмыс басталмай тұрып не істеу керек:Шнурдың түгел боғанын және үтік табанын таза болғанын тексеру;Үтік басқышты және пульверизаторды дайындау;

  • Жұмыс барысында нені істеуіміз керек:
  • . үтікті құрғақ қолымен қосу және сөндіру.. үтікті арнайы тіреуге қою;. шнур үтіктің табанына жанаспай, қызып кетпеуін байқау ;. матаны ылғандыру үшін пульверизатор қолдану.4. Жұмыс аяқталған кезде не істеуіміз керек:. үтікті сөндіру;. оны арнайы тіреуге қою.Оқушыларға арналған сұрақтар:
  • Тігін бұйымдарын ылғалды - жылумен өңдеу дегенді қалай түсінуге болады?
  • Ылғалды - жылумен өңдеу үтік үтіктен басқа қандау құрал-жабдығын қолданады?
  • Электрлі үтікпен жұмыс жасаған кезде қандай ережені сақтауымыз керек?
  • (Д)Мұғалім үлгіге практикалық әрекеттермен дәлелдеп үтікпен қауіпсіздік іс- шараларын түсіндіреді:
    Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!